Jämsä: PS:n vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - hovioikeudesta 6 vuotta, KKO vapautti

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Uhri oli kaikin tavoin kammottava ja vääränlainen, joten ei ihme ettei polpo saa miesoletettuja tekijöitä kiinni.

Vankilassa on muutoinkin huonot sapuskat ja pieni koppi, vaikka sählyä pääseekin pelaamaan kavereiden kanssa. Sikäli parempi, ettei tekijöitä traumatisoida. Soijanakkejakin tarjotaan vankilassa harvoin.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Iivis kirjoitti: La Heinä 25, 2020 11:02 pm Dna-rekisterien hyväksikäyttö olisi minun puolesta ihan tervetullutta myös Suomeen, voisi sitten jokainen miettiä ihan itse kannattaako perseillä, jos joku sukulainen onkin tehnyt itsestään dna-testin.
Kakspiippunen juttu. Poliisit perseilee itsekin niin paljon, että kannattaako niille antaa noin paljon siimaa. Ei siinä, mun Dna on jo poliisien hallussa, joten ei hievauta mua. 8)
"Those who want respect, give respect."
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1110
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hesarissa tänään pitkä juttu tapauksesta (en liitä kuvia, kun tulee mittaa muutenkin):

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006581007.html

Kovan päivän ilta

Keskusrikospoliisi tutkii, ketkä yrittivät murhata jämsänkoskelaisen kuntapoliitikon Pekka Katajan. Uhri itse on vetäytynyt piilopirttiin ja pyytää, ettei sen sijaintia selvitettäisi.

Julkaistu: 2:00, Päivitetty 6:33

JÄMSÄNKOSKELAINEN kuntapoliitikko Pekka Kataja vastaa puhelimeen piilopirtissä. Tai onko se pirtti, sitä on vaikea sanoa, sillä sitä perussuomalainen Kataja ei kerro.

On ilta.

”En kerro yhdellekään ihmiselle, missä olen”, Kataja sanoo. ”Sitä ei tiedä kuin se yksi tuttava, joka minut on tänne tuonut. Toivon, ettette ala selvittämään, missä minä olen.”

Paikasta hän paljastaa vain sen, ettei se sijaitse hänen kotipaikkakunnallaan eli Jämsään kuuluvalla Jämsänkoskella.

Kaksi Katajalle tuntematonta henkilöä pahoinpiteli hänet vasaran kaltaisin välinein henkihieveriin viime viikon perjantaina. Teko vaikutti suunnitelmalliselta. Nyt Kataja kertoo olevansa piilossa vähintään sen aikaa, että keskusrikospoliisi pääsee eteenpäin tutkimuksissaan, joiden nimikkeenä on murhan yritys.

Hyvin poikkeuksellista tapauksessa on se, että se saattaa olla ensimmäinen poliittisesti motivoitu murhan yritys Suomessa vuosikymmeniin. Tosin saattaa se olla jotain aivan muutakin.

Tämän viikon tiistaina tapauksen tutkintavastuu siirrettiin Sisä-Suomen poliisilta keskusrikospoliisille (krp), joka vastaa kaikkein vakavimman rikollisuuden tutkinnasta. Laitokset jatkavat tutkintaa yhdessä.

Tutkintanimike vaihdettiin tapon yrityksestä murhan yritykseen. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Teemu Karhunen, on yksityiskohdista vaitonainen. Kun Karhuselta kysyy, miksi tapaus siirrettiin krp:n ja Sisä-Suomen poliisin yhteistyöksi, hän sanoo: ”Yritetään mahdollisimman tehokkaasti noita asioita selvittää.”

KATAJAN kuvaus tapahtumista on kylmäävä.

Tuntematon mies soitti hänen kaksionsa ovikelloa Jämsänkosken keskustassa perjantaiaamuna ennen kymmentä.

Kataja kurkkasi ovisilmästä. Näkyi mies, jolla oli paketti kainalossaan. Kun Kataja raotti ovea, mies kertoi tuovansa perussuomalaisten esitteitä ja pyysi nähtäväkseen Katajan henkilöllisyystodistuksen.

Se oli aivan kelpo tarina, sillä Kataja on perussuomalaisten Keski-Suomen piirin keskeisiä vaikuttajia. Kataja haki olohuoneesta henkilökorttinsa ja palasi ovelle. Välittömästi sivulta ilmaantui toinen mies, joka vetäisi oven kokonaan auki. Miehet alkoivat lyödä Katajaa jonkinlaisilla metallisilla välineillä päähän, lujaa ja toistuvasti.

Sairaalassa lääkärit laskivat 21 iskukohtaa.

”Kun yksi isku oikein rouskahti läpi kallosta, tuli tunne, että se on tässä. Muistan, että tuli jopa jollain lailla hyvän olon tunne. Elimistö ilmeisesti jollain lailla suojautuu.”

Kataja vietiin ambulanssilla Tampereen yliopistolliseen keskussairaalaan.

Siellä vuorokausi iskun jälkeen kuvatuissa videoissa Kataja näyttää kurjalta. Hän on jakanut videoita Facebookissa. Kallossa on lukuisia mustia syviä ruhjeita, samoin kasvoissa, vasen käsi on kipsissä ja kantositeessä.

Katajan mukaan hänellä todettiin kallonmurtuma ja aivoverenvuoto. Pään 21 iskukohtaa on parsittu umpeen 151 tikillä. Peukalo murtui. Samoin kolme kylkiluuta.

”Neurologi sanoi, ettei minulla tullut missään vaiheessa neurologisia oireita tai vammoja. Itseterapiana käänsin sen niin, että olen ollut hyvin onnekas, että olen hengissä eikä minulle ole jäänyt vammoja eikä pelkotiloja.”

KEITÄ hyökkääjät sitten olivat?

Sitä Kataja ei tiedä, tai jos tietääkin, ei kerro.

”Olen ollut suustani sanavalmis ja kirjoittanut kärkkäästi”, hän sanoo, mutta silti: ”Ei kertakaikkiaan minkäänlaista ajatustakaan, että olisi voinut tällaista kuvitellakaan.”

”Puolitoista vuorokautta tapahtuneen jälkeen vasta tajusin, että jumalauta, nehän tuli tappamaan minua.”

Poliisi on pyytänyt Katajaa vaikenemaan toistaiseksi teon motiivien ja syyllisten julkisesta pohdinnasta. Toki Kataja – tyypillisen puhelias toripersumies – ehti sitä tehdä riittämiin heti pahoinpitelyn jälkeen.

Hänen lausuntonsa tosin horjahtelivat heti iskun jälkeen.

Ensimmäisen kommenttinsa hän antoi tutulle Keskisuomalaisen toimittajalle jo ambulanssissa ja arveli, että paketin kantaja oli ”arabin näköinen”. Sen arvion Kataja on sittemmin todennut virheelliseksi, iskun jälkeisessä järkytyksessä annetuksi, mikä tietenkin kertoo sinänsä paljon.

Alitajunta toimii siten kuin se on ohjelmoitu.

Katajan muu kertomus ei myöskään tue väitettä arabin näköisestä hyökkääjästä.

Löytyisikö koko maailmasta arabimiestä, joka naamioisi itsensä perussuomalaisten puoluetoimiston lähettämäksi pakettilähetiksi? Olisiko Kataja niellyt niin hämmentävän koukun?

Seuraavina päivinä Kataja veti arabiepäilynsä pois ja tarkensi, että tekijät olivat mitä todennäköisimmin kantasuomalaisia. Nyt Katajaa kiusaa se, että arabipuheista jäi kuva hänen rasistisesta ajattelustaan, minkä hän kiistää.

”Minulla on pitkäaikainen thaimaalainen naisystävä. En minä mikään rasisti ole.”

Paketinkantaja puhui Katajan mukaan hyvää suomea, tosin jotakin eri murretta kuin Kataja.

Kaksi päivää iskun jälkeen Kataja antoi uusia lausuntoja, joissa epäilykset tarkentuivat. Hän mainitsi, että hänet tunnetaan sekä maahanmuuttokriitikkona että äärioikeistoryhmien vastustajana.

”Olen saanut paljon arvostelua molemmilta suunnilta. En ota kantaa, kumpi puoli tässä on ollut kyseessä. Yhtä hyvin tässä on voinut olla äärioikeistokin asialla”, hän sanoi MTV:lle.

Vielä samana päivänä Kataja vielä arveli Ylelle, että ”melkeinpä luulen, että nyt tämä tuli sieltä äärioikeiston suunnalta”.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho ja puoluesihteeri Simo Grönroos olivat kirjoittaneet jo pahoinpitelyä seuraavana päivänä yhteislausunnon, joka julkaistiin puoluelehti Suomen uutisissa.

He lähtivät siitä, että kyseessä on poliittinen isku ja henkirikoksen yritys. Tässä vaiheessa Halla-aholla ja Grönroosilla tuskin oli vielä tietoa siitä, että Katajalla katse oli jo tarkentunut äärioikeistoon.

Jos Katajan kertomus tapahtumien kulusta pitää kaikilta osin paikkansa, hyökkääjät ovat ainakin toimineet suunnitelmallisesti. Heillä oli tarina (puolueen lähettämän paketin toimitus), jonka avulla he varmistivat Katajan henkilöllisyyden ja aloittivat iskut vasta sitten.

Niin eivät toimi ainakaan sekakäyttäjät tai baarinujakoijat.

Tai kuka heistäkään enää tietää.

KATAJA johtaa Jämsän valtuuston PS-ryhmää, mutta keskisuomalaisittain vielä oleellisempi tehtävä on se, että Kataja on jo vuosia toiminut puolueen Keski-Suomen piirin vaalipäällikkönä.

Hänellä on vaikutusvaltaa siihen, keitä piiri asettaa kulloinkin ehdolle eduskuntavaaleissa. Ehdokasasettelut voivat herättää suuria intohimoja.

Hän on myös keskisuomalaisen kansanedustajan Jouni Kotiahon eduskunta-avustaja.

Kataja on populistisessa politiikassa todellinen veteraani. Hän kuuluu puolueen kaikkein alkuperäisimpään siipeen, vennamolaisiin. Hän liittyi Veikko Vennamon luomaan ja tämän pojan Pekka Vennamon 1980-luvulla johtamaan Smp:hen eli Suomen maaseudun puolueeseen vuonna 1984.

Populistipolitiikka vei ja oikeustieteen opinnot Helsingin yliopistossa jäivät 110 opintoviikkoon. Nuoreen Timo Soiniin hän tutustui jo Smp:ssä, ja ystävyys on kestänyt, vaikka Soini hylkäsi perussuomalaiset.

Kataja kertoo Soinin soittaneen jo kahdesti pahoinpitelyn jälkeen, Halla-ahon kertaalleen.

Smp:n konkurssiraunioille perustettiin perussuomalaiset vuonna 1995, mutta perussuomalaisiin Kataja liittyi vasta ennen vuoden 2008 kuntavaaleja. Viime puheenjohtajavaalissa hän tuki Sampo Terhoa, joka hävisi selkeästi Jussi Halla-aholle.

Arvoikseen Kataja sanoo edelleen vennamolaiset arvot.

”Pienen ihmisen puolustaminen, ja Suomi on tarkoitettu suomalaisille.”

Kataja ei ole puolueen jyrkintä ja avoimen rasistista siipeä. Jos hänen kimppuunsa on hyökätty poliittisin syin, tuskinpa ainakaan sen takia, että hän itse olisi erityisen radikaali.

”Olemme täällä Jämsässä yhteistyökykyinen ryhmä. Vaikka meillä on ollut kärjekkäitä puheenvuoroja, ollaan kyetty tekemään yhteistyötä muiden kanssa. Ehkä vihreitä lukuun ottamatta”, hän sanoo.

ON syytä ottaa pieniä ja varovaisia askelia, kun spekuloi Katajan tutkinnassa olevan murhayrityksen motiiveja.

Vaihtoehtoja on useita.

Motiivit voivat periaatteessa kuulua yksityiselämän piiriin ja liittyä esimerkiksi ei-poliittisiin riitoihin tai etuihin. Kyse voi olla myös raa’asta taloudellisen hyödyn tavoittelusta tai vaikkapa jostakin sosiaalisessa mediassa syntyneestä rajusta riidasta.

Toki motiivi voi olla myös poliittinen kosto. Se olisi Suomessa tosin hyvin poikkeuksellista, sillä poliittisesti motivoitua ja kovaa fyysistä väkivaltaa on koettu erittäin harvoin.

Korkean tason poliittisia murhia on vain yksi, sisäministeri Heikki Ritavuoren murha helmikuussa 1922. Teon motiivit olivat poliittiset. Sen jälkeen on ollut äärioikeistolaisten toteuttamia vasemmistolaisten muilutuksia sekä Kemin veritorstai elokuussa 1949, jolloin Sdp-johtoisen hallituksen ja kommunistien ilmiriidat johtivat väkivaltaisuuksiin.

Kemissä kaksi ihmistä kuoli satamatyöläisten ja poliisin yhteenotossa.

Poliitikoihin ei ole suoraan kohdistunut fyysistä ja poliittisesti motivoitua raakaa väkivaltaa vuosikymmeniin. On ollut tönimistä ja uhkailua, muttei raakoja fyysisiä iskuja.

PERUSSUOMALAISTEN Keski-Suomen piirin puheenjohtaja Jyrki Niittymaa tuntee Katajan hyvin, sillä Niittymaa on myös Jämsän valtuustossa.

”Se on mulle kuin veli”, Niittymaa sanoo.

Hänen mukaansa Katajan pahoinpitely ei voi olla mitään muuta kuin poliittinen teko, sillä hän ei tiedä Katajan yksityiselämästä asioita tai persoonasta piirteitä, joihin se voisi liittyä. Vaihtoehtoja hän antaa kaksi: vasemmistoradikalismi ja oikeistoradikalismi

”Meillä kaikilla on poliittisia vihamiehiä, kun olemme maahanmuuttokriittisiä. Arvostelemme sekä vasemmistoanarkisteja että äärioikeistoa.”

Maahanmuuttajia Niittymaa ei tapauksesta epäile, vaikka perussuomalaisten ryhmä on räyhäkkäästi ajanut paikallisen Auvilan vastaanottokeskuksen lakkauttamista.

”Eivät he ryhdy vasaralla hakkaamaan.”

Niittymaa kommentoi myös puolueen sisäistä konfliktia, joka kärjistyi Keski-Suomen piirissä lokakuussa 2019. Tuolloin perussuomalaisten Keski-Suomen piiri erotti Jyväskylän Perussuomalaiset ry:n jäsenyydestään. Kyse oli siitä, että Jyväskylän yhdistys ei suostunut erottamaan henkilöä, jonka puolue oli jo aiemmin potkinut joukoistaan.

”Kyllähän sieltä tuli todella paskaa niskaan”, Niittymaa sanoo, mutta ei hän toisaalta lähde jyväskyläläisiä teosta epäilemään.

Äimän käkenä pahoinpitelystä on myös toinen jämsäläinen PS-valtuutettu, viraton pastori ja taksikuski Eero Koskela. Hän ei usko, että tekijät olivat ainakaan Jämsästä, sillä ”voisiko täällä olla niin kovaa vastustusta”.

Koskela vastaa puhelimeen ajamastaan taksista ja pahoittelee asiakkaalle, että tämä joutuu kuuntelemaan. Asiakkaalle tämä on ok. Koskela puhuu kieli keskellä suuta ja hieman koukeroisesti ”maahanmuuttotahosta ja äärioikeistotahosta”, jotka ”eivät allekirjoita kaikkea”, mitä paikallinen perussuomalaisten ryhmä on ajanut.

Entä jos pahoinpitelyn syy oli kuitenkin jotakin aivan muuta? Enemmän yksityiselämään liittyvää kuin poliittista? Emmehän me voi tietää, mitä kaikkea kunkin yksityiselämässä tapahtuu.

Niittymaa naurahtaa.

”Syy ei voi olla kuin poliittinen. Ei voi olla muuta syytä, että joku täällä tekisi noin Pekalle. Jämsänkosken baareista kukaan ei tule hakkaamaan Pekkaa.”

ENTÄ nyt? Entä seuraavaksi?

Kataja vakuuttaa, ettei hänellä ole jäänyt pelkotiloja eikä hän aio muuttaa elämäntyyliään tämänkään jälkeen.

”Tämä kokemus on ollut minulle erittäin voimaannuttava, ja olen saanut tästä valtavasti puhtia. Ei meikäläistä tällaisella murenneta. Näin tässä vain minulle kävi. Tätä on vaikea selittää, mutta tämä oli voimaannuttava kokemus”, Kataja sanoo keskiviikkona.

Väistämättä tulee mieleen, onko hän täysin vielä kyennyt myöntämään itselleen, kuinka vakavan väkivallan kohteeksi hän on joutunut. Kuinka lähellä on ollut hengenlähtö.

Vai onko self help -kirjallisuudesta tuttu puheenparsi vain tapa selviytyä ja jatkaa eteenpäin?

”Sellaistakin näkyy olevan Facebookin puolella, että sait mitä ansaitsit. En minä niihin reagoi. Minua on saanut haukkua mielipiteistäni ja on saanut mennä henkilöönkin, ei niihin kannata lähteä vastailemaan.”

Nyt hän sanoo katselevansa piilopaikassaan televisiota ja hörppivänsä olutta.

Kun Kataja päästettiin Jämsän sairaalasta tiistai-iltana, jonne hänet oli siirretty Tampereen yliopistollisesta keskussairaalasta, hän pysähtyi ruokakaupassa, osti ruokaa sekä laatikollisen keskiolutta.

Koska kuskina oli Katajan tuttava, Kataja korkkasi ensimmäisen jo autossa.

”Lääkäri oli antanut luvan.”

Vasta autoradion uutisista Katajalle selvisi asia, jonka muu Suomi jo tiesi. Keskusrikospoliisi oli ottanut ohjat tutkinnassa ja muuttanut tutkintanimikkeen murhan yritykseksi.

Hän ei palannut sairaalasta kaksioonsa Jämsänkosken keskustaan. Eikä ihme. Siellä oli edelleen verilammikotkin siivoamatta. Veli tilasi siivousfirman pesemään lattiat.

Kataja pyysi tuttavaansa ajamaan piilopaikkaan. Ensi viikolla hän aikoo vaihtaa vielä toiseen piilopaikkaan, mutta ei kerro miksi.

”Olisin ollut kotona yhtä lailla turvassa”, Kataja kuitenkin arvelee.

”Ei kai ne tekijät nyt niin tyhmiä ole, että palaisivat sinne tällaisessa mediamylläkässä.”
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1110
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Pistetäänpä yksi kuva kumminkin:

Kuva

Pekallakin siis thaimaalainen morsian. Bongaa kuvista! Kymmenen pisteen vihje: nätein henkilö yllä olevista.

Alkoi tietysti kiinnostaa, asuvatko yhdessä. Hmmm... perheriita? Vai meneekö taas niin, ettei naista tietenkään mistään epäillä?
annaanna

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kyllä nämä vaan ovat kuin sahaamalla halkaistun tukin kaksi puolikasta, Hakkarainen ja Kataja. Enkä nyt tarkoita näitä nuori nättejä tyttöjä, Thaimaasta ja Hondurasista, todellisia todisteita, ettei tässä mitään rasisteja olla :shock: :oops: :roll: , vaan koko elämäntapaa ja puheentuottamista. Itseterapoinnin tuottamia valemuistoja ja selityksiä.

Mikä on totuus turvaamisessa?
Sairaalasta lähdön jälkeen Pekka oli kertoillut keskisuomalaisen toimittajalle puolueen osallistumisesta turvaamiseen, puoluesihteerikin oli lehdelle vahvistanut puolueen osallistumisen turvaamiseen.

Koin kylmäävänä sitten tuon tiedon, sillä puolueessa on vielä äärioikeistolaisia, puolueesta erottamista odottavia ja niitä paikallisia vihamiehiään.

Uusimman Pekan antaman haastattelun perusteella toivoa voi kuitenkin olla, ettei persut löydä :D .


...
Nyt Katajan turvallisuudesta on tullut huolehtimaan myös Perussuomalaiset-puolue. Sen turvallisuusasiantuntija on tehnyt turvallisuusarvion, ohjeistanut Katajaa jatkamaan salassa oloaan ja tarjonnut muutenkin tukea turvallisuusasioissa Katajalle.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Simo Grönroos vahvistaa, että puolue on mukana Katajan turvaamisessa eikä Katajaa ole jätetty yksin. Grönroos kuitenkin vaikenee yksityiskohdista vedoten juuri turvallisuusseikkoihin.

– Minun pitää olla salaisessa paikassa enkä saa liikkua yksin minnekään. Tämä on kuin jostain amerikkalaisesta elokuvasta – miten tämä voi olla mahdollista, Kataja kuvaili keskiviikkona tuntojaan Keskisuomalaiselle.
”En kerro yhdellekään ihmiselle, missä olen”, Kataja sanoo. ”Sitä ei tiedä kuin se yksi tuttava, joka minut on tänne tuonut. Toivon, ettette ala selvittämään, missä minä olen.”
Diplomaattipassia Pekka tarvitsisi ja lennon Thaimaaseen turvaan.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2859
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

KATAJA johtaa Jämsän valtuuston PS-ryhmää, mutta keskisuomalaisittain vielä oleellisempi tehtävä on se, että Kataja on jo vuosia toiminut puolueen Keski-Suomen piirin vaalipäällikkönä.

Hänellä on vaikutusvaltaa siihen, keitä piiri asettaa kulloinkin ehdolle eduskuntavaaleissa. Ehdokasasettelut voivat herättää suuria intohimoja.
Tuo pisti tuossa artikelissa silmään, että joku olisi tippunut niinsanotusti veneestä ja hermot meni sitten tällä tuloksellla, mutta aika ontuvaa ja kaukaa haettua spekulaatiota kuitenkin toimittajalta, tuskin sinne eduskuntavaalien ehdokkaaksi Pekan tappamalla tai pieksämällä olisi siltikään jatkossakaan päässyt.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1889
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Diplomaattipassia Pekka tarvitsisi ja lennon Thaimaaseen turvaan.
Outo ketju puhua Haavistosta.
Mens malus in corpore sano
Jagge
Neuvoja-Jack
Viestit: 542
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2020 6:35 am

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja Jagge »

annaanna kirjoitti: To Heinä 23, 2020 2:18 pm Mutta ole vahva uskossasi, oljenkorressasi.
Toivotaan että rikos selviää ja totuus tulee julki. Sitten näemme kumpi meistä on oikeassa, tai lähempänä oikeaa.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja putsari »

Pekka Katajan tapauksessa on olleellista kysyä, onko hänen kehitysmaamorsian tuottanut Suomelle positiivista vai negatiivista. Paljon morsiammeen on palanut yhteiskunnan rahaa ja paljonko hän on kuluttanut suomalaisen yhteiskunnan varoja (onko tuo morsian edes töissä?). Mikä on hänen ennusteensa, onko hän nettokuluerä vai tuottaako hän suomalaiselle yhteiskunnalle lisäarvoa? Sama koskee tietenkin kaikkea maahanmuuttoon liittyvää. Kehitysmaamorsiammia Suomeen raahavat voisivat aivan yhtä hyvin muuttaa sinne morsiammen kotimaahan.
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
xxyy
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2020 10:26 am

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja xxyy »

Poliittisesti pitää kyllä ensin odottaa rikostutkimuksen tulos,jotta tietää oliko se poliittinen
Nyt huudetaan omilla olettamuksilla tietämättä faktaa
Tutkinnan jälkeen voi huutaa,jos se oli poliittinen.
Muut poliitikot ei kommentoi vielä,koska odottavat tulosta ensin.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

xxyy kirjoitti: Ma Heinä 27, 2020 8:09 am Poliittisesti pitää kyllä ensin odottaa rikostutkimuksen tulos,jotta tietää oliko se poliittinen
Olen samaa mieltä, mutta asia ei valitettavasti ole näin kaikkien mielestä. Toisille riittää vain uhrin sana, vaikka ei ole mitään takeita edes koko "rikoksesta", saati sen motiiveista.

Ainakin Vasemmistoliitolle ja ylelle (ullatus) riittää pelkkä uhrin kertomus ja tämän olettama motiivi. Tästä tuli eilen lisätodisteita, joten ei ole minun olettama:
Kuva
somalialainen husutus nro xy.
https://yle.fi/uutiset/3-11465644

Somalialaisen sulttaanin väittämää tapausta on puitu täälläkin:
viewtopic.php?f=26&t=27283 (samaa tyyppiä uhattiin vasta myös rynnäkkökiväärillä tms., mikäli häntä on uskominen. Motiivina tietysti rasismi, vaikka juttu haisee)
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1110
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miksei tekijä voisi olla tuo thaimaalainen seurustelukumppani? Jos joutuu kotonaan pahoinpidellyksi, niin minusta (avo)puolison/seurustelukumppanin pitäisi aina olla epäiltyjen listalla, vaikka asuttaisiin eri osoitteissa. Ja ihan sukupuolesta riippumatta.

Kataja näyttää ikäistään vanhemmalta ja aika huonokuntoiselta, joten vuosikymmeniä nuoremmalla säpäkällä naisihmisellä kyllä hyvin on mahdollisuus pärjätä tappelussa. Pekka sitten tyypillisen perheväkivallan uhrin tapaan sepittää jotakin ihan muuta tarinaa, mistä vammat ovat peräisin.

No joo. En ihan täysin usko että juuri noin olisi käynyt. Mutta miksei sitäkin mahdollisuutta pohdittaisi? Vai elääkö kuvitelma herttaisista aina kilteistä thaikkunaisista niin voimakkaana, ettei tule mieleen?
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1493
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Ketjuun oli postattu Perussuomalaisista ja maahanmuutosta yleensä kertovaa keskustelua. Niille on kuitenkin omat ketjunsa ja keskustelut pitää käydä siellä. Tämä ketju on tarkoitettu otsikon mukaiseen aiheeseen. Sillä jatketaan.
-NILS-
Ne tietää, jotka tietää...
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Missähän Pekan piilopirtti mahtaa sijaita? Me vanu:t ja ohjaajat haluaisimme käydä osoittamassa Pekalle tukemme ja osoittaa, ettemme hyväksy poliittista väkivaltaa. Samalla voisimme kosiskella Pekkaa paremman puolueen piiriin, jonka jäsenet eivät hyökkäile toistensa kimppuun poliittisista erimielisyyksistä johtuen kuten H-aholaisilla näyttävät tekevän..
xxyy
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2020 10:26 am

Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja xxyy »

Onko tässä nyt jotain paljastuksia Katajan omissa sanoissa

– Tiesin vanhastaan, että kylkiluiden paranemiseen menee kuukausi. Lensin parikymmentä vuotta sitten pyörän tangon yli ja siinä rytäkässä meni viisi kylkiluuta. (olutta)

– Viihdykkeenä on vain ruoka, televisio, ja muutamia oluita olen juonut kun lääkäri ei kieltänyt.
Vastaa Viestiin