Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Kaljami: minulla myös ollut samanlainen porrasperäinen e carina, ja niin on tässäkin kuvassa poikien takana. Mutta mikä pilkottaa toisesta kainalosta? Onko se carinan ovi? Jos on niin miksi on eri värinen kuin muu auto? Mikä värjää pelkän oven mutta ei pilaria ja poikia? Onko poikien edessä jotain mikä peittää auringon tai jonkun muun valon mikä värjää pelkän oven? Kaikki ollaan kuva nähty ja siitä vängätty, olisko aika miettiä mitä on kuvan rajojen ulkopuolella, sehän ilmeisesti myös poliiseja kiinnostaisi.
-
Toimintaterapia
- Neuvoja-Jack
Hox: Vastaan vain osaan viestistäsi.Mbu kirjoitti: Su Elo 02, 2020 5:46 pm
Jossain luki että käsirysy tapahtunut kirkonkylällä sijaitsevassa asunnossa, sijaitseeko jh.n ja jamin asunnot kirkonkylällä? Onko tämä isokylä kirkonkylää? Mikäli ei ja riita tapahtunut kauempana, olisiko jami lähtenyt kauemmas ja jättänyt puhelimensa kotiin? Mikäli käynyt vain naapurissa puhelin on saattanutkin jäädä kotiin esim. lataukseen. Jos käsirysy on tapahtunut jh.n kämpällä, onko luovuttanu auton avaimet pojille vai ollut mukana, tuskin kauas lähteny kotoaan ja ollu tietämätön missä oma auto menee? Jos eivät ole olleet jh.n kämpällä onko pojat lähteneet keskenään jh.n autolla, onko jh ollut mukana vai olisko hänet jätetty kaverin kämpälle ja auto viety? Kuka suostuu jäämään pois kyydistä ja luovuttamaan oman auton muille?
Jamin asunnon katu on Ketuntie. Se on kirkonkylällä, samoin veljesten ja j.h:n asunnot ovat kirkonkylällä ja hyvin lähellä Jamin asuntoa. Isokylä ei ole kirkonkylää. Esimerkiksi Googlen karttapalvelusta (maps.google.fi) löytyy hyvin nämä paikat, samoinkuin kaikki muutkin tässä ketjussa puhutut paikat helposti.
Muista asioista kannattaa lukea suurennuslasilla poliisin tiedotteet, mutta yritän ulkomuistista tähän vastata:
Jamin on kerrottu olleen käsirysyssä asunnossa joka ei ole hänen eikä kahden epäillyn, mutta jonkun lähipiirin henkilön kuitenkin, ja asunto on lähellä hänen (siis Jamin) asuntoa. Pikkusen pitää poliisin tiedotteiden rivien väliä lukea, mutta valistuneet arvaukset ovat olleet sellaisia että j.h ei ole ollut mukana kun kirkonkylän asunnolta on kaikesta päätellen autolla lähdetty. Tämä päättely siitä että kaikki muut ovat kuulemma kadonneet asunnosta kun käsirysy on alkanut.
Puhelimesta ei poliisi ole hiiskunut. Täällä on epäilty että se on palautettu henkirikoksen jälkeen Jamin asuntoon. Hieman toisin sanoen, Jami ei ole sitä itse kotiinsa jättänyt ainakaan vapaaehtoisesti.
Sveriges sak är vår!
Samanlaisella Carinalla minäkin olen aikoinani päästellyt. Kuvassahan ON CarinaKIN, siitä itselleni ei ainakaan ole ollut epäselvyyttä missään vaiheessa, mutta se, että mitä muuta siinä on, se on ollut se suuri kysymys. Niin hyvä kuin se ovidemonstraatio olikin, siinä minua värin lisäksi häirinnyt seikka oli se, että kainalossa näkyvän, hmmmm, ”objektin” viivoitus on täysin vaakasuora. Carinan oven ollessa kyseessä, viivat kaartuisivat hienokseltaan tai muutan auton täytyisi olla kallellaan. Veneen taas täytyisi katketa oudosti kesken, kuten joku huomauttikin.Kaljami kirjoitti: Su Elo 02, 2020 7:00 pm Otanpa jo hyvinkin kovasti kaluttuun aiheeseen kantaa. Olen aikoinaan omistanut Toyota Carina E:n vm-96 yli kymmenen vuoden ajan ja ajellut ko. pelillä yli kolmesataatuhatta kilometriä. Autoni oli malliltaan porrasperä, eli samanlainen kuin pohdinnan aihe. Pirssi tuli minulle hyvinkin tutuksi. Olen katsellut sitä ylhäältä ja alhaalta, ehkä kainalon altakin, ja vissiin päältäkin, mutta autoni oli sataprosenttisesti edestäpäin nähtynä samanlainen kuin kuvan Carina. Jokainen voi kuvaa katsoessaan auton lisäksi mielikuvitella ja nähdä mitä haluaa: tynnyreitä, mökkejä, veneitä, Tuhti kärryn -- niinkuin joku muistaakseni jossakin kohtaa on maininnut.(Tuhti:n väri on harmaa?
) Voihan olla, että kuvaustilanteessa on ollut muutakin, mutta autoa kommentoin. Päden vielä lisää. Olen jossakin elämäni vaiheessa hankkinut leipärahani autopeltiseppänä, joten siltä pohjalta yritän vakuuttaa pohtijoille kantaani.
Toiseen asiaan. Pohdinnassa on Jamin seurassa esiintynyt vaaleahko nainen, näin olen ymmärtänyt. Tarkoitukseni ei ole lyödä spekulaatioille löylyä lisää, mutta tuskin siltä vältytäänkään, sillä kuulemani mukaan Jami on pelännyt ja siksi yöpynyt katoamistaan edeltävän yön naisen luona. Suhteesta ei ole kysymys.
Ja syy, miksi edelleen tartun tähän, on se, että jos kainalosta pilkistää rakennus ja kuva liittyy ruumiin kätkemiseen, niin sen rakennuksen tunnistamisella (yhdistettynä vaikkapa tuohon sähkölinjaan) saattaa olla hyvin suuri merkitys Jamin löytymiselle.
Onko tämä asia poliisin tiedossa, siis että kuka nainen on ym?Kaljami kirjoitti: Su Elo 02, 2020 7:00 pm Otanpa jo hyvinkin kovasti kaluttuun aiheeseen kantaa. Olen aikoinaan omistanut Toyota Carina E:n vm-96 yli kymmenen vuoden ajan ja ajellut ko. pelillä yli kolmesataatuhatta kilometriä. Autoni oli malliltaan porrasperä, eli samanlainen kuin pohdinnan aihe. Pirssi tuli minulle hyvinkin tutuksi. Olen katsellut sitä ylhäältä ja alhaalta, ehkä kainalon altakin, ja vissiin päältäkin, mutta autoni oli sataprosenttisesti edestäpäin nähtynä samanlainen kuin kuvan Carina. Jokainen voi kuvaa katsoessaan auton lisäksi mielikuvitella ja nähdä mitä haluaa: tynnyreitä, mökkejä, veneitä, Tuhti kärryn -- niinkuin joku muistaakseni jossakin kohtaa on maininnut.(Tuhti:n väri on harmaa?
) Voihan olla, että kuvaustilanteessa on ollut muutakin, mutta autoa kommentoin. Päden vielä lisää. Olen jossakin elämäni vaiheessa hankkinut leipärahani autopeltiseppänä, joten siltä pohjalta yritän vakuuttaa pohtijoille kantaani.
Toiseen asiaan. Pohdinnassa on Jamin seurassa esiintynyt vaaleahko nainen, näin olen ymmärtänyt. Tarkoitukseni ei ole lyödä spekulaatioille löylyä lisää, mutta tuskin siltä vältytäänkään, sillä kuulemani mukaan Jami on pelännyt ja siksi yöpynyt katoamistaan edeltävän yön naisen luona. Suhteesta ei ole kysymys.
Jos tappo on tapahtunut Ylijoella, niin eikö nyt kaikkein loogisin ja helpoin paikka ole lähteä siitä Jylhän tielle?
Siellä on sorakuoppia ja lampia ja hiljaista. Ihmettelen miks Viiperille tai Seljesille olis menty puhumattakaan että Räyrinkiin, kun lähempänä on hyviä piilopaikkoja vaikka kuinka paljon. Eikö kannatais etsiä lähistöltä ensin? Vai onko tutkittu jo?
Siellä on sorakuoppia ja lampia ja hiljaista. Ihmettelen miks Viiperille tai Seljesille olis menty puhumattakaan että Räyrinkiin, kun lähempänä on hyviä piilopaikkoja vaikka kuinka paljon. Eikö kannatais etsiä lähistöltä ensin? Vai onko tutkittu jo?
Toimintaterapia: kiitos selvennyksestä, luulin että jamin asunto sijaitsi isokylällä. Tästä heräsi taas pari kysymystä lisää.
Mikäli jamin puhelin on ollut mukana eikö sieltä löytyisi paikkatietoja, tuskin sammutettu vai onko tiedetty pinkoodi uudelleen käynnistykseen, vai onko puhelin ollut suljettuna löytyessään?
Eli jos käsirysy on tapahtunut jh.n asunnolla, onko hän poistunut kotoaan ja jättänyt kolmikon sinne tappelemaan, kuka poistuu kotoaan jättäen sinne muut tappelemaan, en minä ainakaan poistuisi ellei näyttäisi että nyt lähtee joltakulta henki. Ja jos näyttää että menee niin vakavaksi eikö joku kaveriporukasta soittaisi poliiseja, entä seinänaapurit? Luulisi ääniä kuuluvan mikäli joku taistelee hengestään.
Lisäksi onko lapsi täysipäiväisesti jh.lla? Onko lapsi ollut paikalla? Ilmeisesti ei mikään sylivauva enää ole, ja vähintään heräisi tappelun ääniin. Näin ollen saattaisi lapsikin jotain tietää.
Mikäli jamin puhelin on ollut mukana eikö sieltä löytyisi paikkatietoja, tuskin sammutettu vai onko tiedetty pinkoodi uudelleen käynnistykseen, vai onko puhelin ollut suljettuna löytyessään?
Eli jos käsirysy on tapahtunut jh.n asunnolla, onko hän poistunut kotoaan ja jättänyt kolmikon sinne tappelemaan, kuka poistuu kotoaan jättäen sinne muut tappelemaan, en minä ainakaan poistuisi ellei näyttäisi että nyt lähtee joltakulta henki. Ja jos näyttää että menee niin vakavaksi eikö joku kaveriporukasta soittaisi poliiseja, entä seinänaapurit? Luulisi ääniä kuuluvan mikäli joku taistelee hengestään.
Lisäksi onko lapsi täysipäiväisesti jh.lla? Onko lapsi ollut paikalla? Ilmeisesti ei mikään sylivauva enää ole, ja vähintään heräisi tappelun ääniin. Näin ollen saattaisi lapsikin jotain tietää.
En osaa sanoa mikä näkyy. Sehän voi olla vaikka paidattoman jantterin punavärinen paita. Täytyyhän sekin jossakin olla, vai mitä? Tuskin on paidattomana liikenteessä kuleksinu. Jos on kiireissään heittänyt paidan päältään auton oven karmille, taikka jos ikkuna on ollut auki niin paita nakattu puolihuolimattomasti siihen aukkoon, kun jannu on kuumennu. Autoa kommentoin, kun oli erilaista näkemystä miten päin se on. Toivon Jamin vielä löytyvän. Niinhän me kaikki.
-
Toimintaterapia
- Neuvoja-Jack
Minua on kuumotellut sellainen että ettei vain olisi niin että ruumista haetaan aivan liian kaukaa. Siksi aiemmin heitin mietintäänne että olisiko ruumis voitu pistää läheiselle hautausmaalle. Ja ei voitu, se on jo selvinnyt. Ei jatketa siitä.
Nyt rupesin miettimään että Penttilän sillan vieressä on voimalaitos ja sen yläpuolella on syvän näköinen padon yläpuolinen suvanto (tai miksi sitä nyt kutsutaankaan). Syvä kohta on Penttilän sillan ja padon välissä, ehkäpä 100 metriä sillalta alaspäin. Voisi olla kelvollinen ruumiin upotuspaikka.
Mutta tuo paikka keskellä kirkonkylää ei kyllä poliisin julkaisemaan kuvaan sovi mitenkään (vai sopiiko...?). Ja taisi olla niin että poliiseja oli nähty jo sitä tarkastelemassa.
Mutta kun katselin ympärilleni niin siinä sillan kupeessa olevassa meijerin rakennuksessa on piippu. Minusta se näyttäisi sellaiselta joka voisi kuvassakin olla. Piippu näkyy erittäin hyvin googlen street viewssä kun katsoo valtatie 63:n Perhonjoen ylittävältä sillalta.
Eli nyt teillekin: Voisiko kuvan piippu olla tuollainen? Mistä paikasta sellainen löytyisi?
Nyt rupesin miettimään että Penttilän sillan vieressä on voimalaitos ja sen yläpuolella on syvän näköinen padon yläpuolinen suvanto (tai miksi sitä nyt kutsutaankaan). Syvä kohta on Penttilän sillan ja padon välissä, ehkäpä 100 metriä sillalta alaspäin. Voisi olla kelvollinen ruumiin upotuspaikka.
Mutta tuo paikka keskellä kirkonkylää ei kyllä poliisin julkaisemaan kuvaan sovi mitenkään (vai sopiiko...?). Ja taisi olla niin että poliiseja oli nähty jo sitä tarkastelemassa.
Mutta kun katselin ympärilleni niin siinä sillan kupeessa olevassa meijerin rakennuksessa on piippu. Minusta se näyttäisi sellaiselta joka voisi kuvassakin olla. Piippu näkyy erittäin hyvin googlen street viewssä kun katsoo valtatie 63:n Perhonjoen ylittävältä sillalta.
Eli nyt teillekin: Voisiko kuvan piippu olla tuollainen? Mistä paikasta sellainen löytyisi?
Sveriges sak är vår!
Sitä tässä pohdin että tämän palstan alussa joku kirjoitti sen olevan veneen joka edelleen seisoo samalla paikalla... Täytyy joku päivä aloittaa lukeminen alusta... Joku on sanonut että monen kirjan juonen tajuaa vasta toisella kerralla.viikinky kirjoitti: Su Elo 02, 2020 7:20 pmSamanlaisella Carinalla minäkin olen aikoinani päästellyt. Kuvassahan ON CarinaKIN, siitä itselleni ei ainakaan ole ollut epäselvyyttä missään vaiheessa, mutta se, että mitä muuta siinä on, se on ollut se suuri kysymys. Niin hyvä kuin se ovidemonstraatio olikin, siinä minua värin lisäksi häirinnyt seikka oli se, että kainalossa näkyvän, hmmmm, ”objektin” viivoitus on täysin vaakasuora. Carinan oven ollessa kyseessä, viivat kaartuisivat hienokseltaan tai muutan auton täytyisi olla kallellaan. Veneen taas täytyisi katketa oudosti kesken, kuten joku huomauttikin.Kaljami kirjoitti: Su Elo 02, 2020 7:00 pm Otanpa jo hyvinkin kovasti kaluttuun aiheeseen kantaa. Olen aikoinaan omistanut Toyota Carina E:n vm-96 yli kymmenen vuoden ajan ja ajellut ko. pelillä yli kolmesataatuhatta kilometriä. Autoni oli malliltaan porrasperä, eli samanlainen kuin pohdinnan aihe. Pirssi tuli minulle hyvinkin tutuksi. Olen katsellut sitä ylhäältä ja alhaalta, ehkä kainalon altakin, ja vissiin päältäkin, mutta autoni oli sataprosenttisesti edestäpäin nähtynä samanlainen kuin kuvan Carina. Jokainen voi kuvaa katsoessaan auton lisäksi mielikuvitella ja nähdä mitä haluaa: tynnyreitä, mökkejä, veneitä, Tuhti kärryn -- niinkuin joku muistaakseni jossakin kohtaa on maininnut.(Tuhti:n väri on harmaa?
Ja syy, miksi edelleen tartun tähän, on se, että jos kainalosta pilkistää rakennus ja kuva liittyy ruumiin kätkemiseen, niin sen rakennuksen tunnistamisella (yhdistettynä vaikkapa tuohon sähkölinjaan) saattaa olla hyvin suuri merkitys Jamin löytymiselle.
no kerro nyt iha suoraan. Ja kerro nyt ihmeessä että mistä muka näin kuulit.
Olen myös miettinyt haetaanko liian kaukaa. Kuka autoa yleensä tankkasi, veljekset vai jh (vaikka tuskin hänkään tankkia täyteen lorotteli). Ei varmaan työttömillä jannuilla tee mieli tankata rahojaan carinan tankkiin kun niilläkin rahoilla saa tankattua itseään. Näin ollen ei varmaan autolla ole kauas ajettu? Ja mikäli ovat jamilta vieneet rahaa niin ei varmaan niitäkään tee mieli laittaa auton tankkiin? Jokuhan jossain kohti mainitsi että tankkasivat yleensä 5-10e kerralla. Ei sillä määrällä kamalan kauas carinalla pääse?
-
Paxi_Luukku
- Hercule Poirotin viikset
Olen samaa mieltä. Joko Jylhään päin, tai Tastula/Vintturi/Kola suuntaan.kby123 kirjoitti: Su Elo 02, 2020 7:25 pm Jos tappo on tapahtunut Ylijoella, niin eikö nyt kaikkein loogisin ja helpoin paikka ole lähteä siitä Jylhän tielle?
Mutta sehän ei ole varmaa, että tappo on tapahtunut Ylijoella.
-
Toimintaterapia
- Neuvoja-Jack
Nämä ovat juuri niitä asioita joita täällä on pyöritelty. Varmaa tietoa näihin ei ole. Arvailun varassa ollaan.Mbu kirjoitti: Su Elo 02, 2020 7:29 pm Toimintaterapia: kiitos selvennyksestä, luulin että jamin asunto sijaitsi isokylällä. Tästä heräsi taas pari kysymystä lisää.
Sveriges sak är vår!
Vene jonka toinen pää on carinan ohjaamossa vai vene joka on puolikas? Vaakalaudoitus yleensä kapenee päitä kohti, tässä tasaisesti vaakasuorassa. Vai onko kyseessä jotenkin erikoinen eri tavalla tehty vene?
-
NeverGiveUp
- Nikke Knatterton
Jos tämä huhu on totta niin uhkailtu oli siis jo sen verran voimallisesti ennen henkirikosta että Jami ihan tosissaan pelkäsi jopa nukkua yksin kotona ja ymmärsi myös olevansa nyt oikeasti hengen vaarassa ???