Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Agentti22
Nikke Knatterton

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

AAPELINEN kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:22 pm
Turistina kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:07 pm
AAPELINEN kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 10:57 pm Joku kirjoitti täällä illalla "punainen carina,valkoinen paku ja seljes". Oli seinällä pari minuuttia ja sitten poisti. Mitähän lie tarkoitti?
Minulle tuli viestinä tällainen paikka käyttäjältä joka ei ole seinälle kirjoittanut. - "Salonkylä - Hanhikoski hiekkatie : Köyhäjoen sillan kupeessa . salonkylästä tullessa oikealla puolella oleva autiotalo ja pihapiiri". Onko tuttu paikka kenellekään?
Kysyitkö mitä tarkoittaa tällä viestillä? Pitäisikö ilmoittaa poliisille tuo?
Laitoin viestiä kysyäkseni enemmän mutten ole saanut vastausta. Siinä oli myös" Salonkylässä , isojärven venepaikat / laavu : hiljainen paikka yöllä ja nokea.
Ja jotain muuta etäisyyksistä... Sekä lopussa että asia on tärkeä, mitä lie tarkoitti...
Pääsisköhän tuota paikkaa joku lähellä asuva katsomaan? Ilmoita poliisille myös? Erikoinen viesti.

Edit. Tuo autiotalo jäi kiinnostamaan.
Agentti22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Joku ihan muu kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 10:53 pm
Agentti22 kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 10:34 pm Mites kaikki alueen tyhjillään olevat ladot, mahdolliset kellarit, autiotalot.. joku mainitsi vissiin romuaton takakontin..?

Jostain ne polttamishuhutkin ovat alkunsa saaneet, niitä silloin alussa oli todella paljon eri keskustelupalstoilla. Myös poliisin kertoma ”ruumista mahdollisesti yritetty hävittää” voisi viitata siihen. Heittelen tässä vaan ajatuksia ilmoille, jos jollakulla aluetta tuntevalla sattuisi tulemaan jotain mieleen.
Tällä samalla foorumilla, Teemu Koskista etsittiin puoli vuotta, ja löytyi paikasta jossa nähty viimeksi, nyt vaan lähimmästä kaivosta joka kadussa on, keskeltä asuinaluetta.
Näin lyhyesti kerrottuna.
Ei ookaan tuttu tapaus se, täytyy lueskella.

Sitä mietin, minkä jo aiemmin joku totesi ”ettei oltaisi merta edempänä kalassa.” Monestihan se yksinkertaisin vaihtoehto on se oikea. Tarkoitan, että voi löytyä ihan läheltäkin, jos ei vaan ole huomattu katsoa ”liian ilmeisiä” paikkoja.
JussiWares
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja JussiWares »

Mulle tuli tietoa, että salonkylässä olisi aktiivinen ainekauppa.
Tuolta jylhäntieltä pääsee tuota köyhänjoen kautta salonkylään.
Voisi olla tuttu reitti
Holomes
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Holomes »

JussiWares kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:27 pm
AAPELINEN kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:22 pm
Turistina kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:07 pm

Kysyitkö mitä tarkoittaa tällä viestillä? Pitäisikö ilmoittaa poliisille tuo?
Laitoin viestiä kysyäkseni enemmän mutten ole saanut vastausta. Siinä oli myös" Salonkylässä , isojärven venepaikat / laavu : hiljainen paikka yöllä ja nokea.
Ja jotain muuta etäisyyksistä... Sekä lopussa että asia on tärkeä, mitä lie tarkoitti...
Markusnevan ojan suulla on venepaikka ja laavu. Puhutaanko siitä isojärven venepaikkana salonkylässä.
Onhan siinä se kuhalammen laavukin.
Tuntuisi, että ei kai kukaan tee pilaa näin ikävällä asialla
Tuntuu, että tänne on hiljattain ilmaantunut useitakin uusia trolleja sekoittamaan keskusteluja (niin kuin sellaista tarvittaisiin, hyvin täällä on sekoitettu asioita ihan tahattomastikin :D ), joten ei sinänsä yllättäisi, jos jotkut tekevät pilaa tällä asialla. Joka tapauksessa, kaikki nämä uskottavalta vaikuttavat vihjeet kannattaa ilmoittaa poliisille ja käydä tarkistamassa mahdollisuuksien mukaan.
Basil
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Basil »

Puumalan veljeksistä on tehty tv-ohjelmakin, löytynee areenasta. Tehty kauan sitten, mutta rakennukset näyttää samalta edelleen.
Tämä siis se autiotila sillan kupeessa.
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Holomes kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:36 pm Tuntuu, että tänne on hiljattain ilmaantunut useitakin uusia trolleja sekoittamaan keskusteluja (niin kuin sellaista tarvittaisiin, hyvin täällä on sekoitettu asioita ihan tahattomastikin :D ), joten ei sinänsä yllättäisi, jos jotkut tekevät pilaa tällä asialla. Joka tapauksessa, kaikki nämä uskottavalta vaikuttavat vihjeet kannattaa ilmoittaa poliisille ja käydä tarkistamassa mahdollisuuksien mukaan.
Minä taas uskon että ratkaisu on lähellä koska tietyt trollit ei enää uskalla raapustaa...Varmasti löytyy tällä aktiivisuudella...
Holomes
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Basil kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:37 pm Puumalan veljeksistä on tehty tv-ohjelmakin, löytynee areenasta. Tehty kauan sitten, mutta rakennukset näyttää samalta edelleen.
Tämä siis se autiotila sillan kupeessa.
Löytyihän se. Jos joku kaipaa vaihtelua päiväkännivideoille:
https://svenska.yle.fi/artikel/2008/09/ ... edia=62356
JussiWares
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja JussiWares »

AAPELINEN kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:41 pm Markusnevan ojan suulla on venepaikka ja laavu. Puhutaanko siitä isojärven venepaikkana salonkylässä.
Onhan siinä se kuhalammen laavukin.
Tuntuisi, että ei kai kukaan tee pilaa näin ikävällä asialla
Minusta uhri löytyy helpommin jos on vähäkään paikkaa mietitty. Jos taas heitetty johki mielivaltaiseen paikkaan, niin pitäisi olla tuuria.
Agentilla oli mielenkiintoisia paikkoja siellä porasenjoen lähellä
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Vanilja kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:14 pm
AAPELINEN kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 10:57 pm Joku kirjoitti täällä illalla "punainen carina,valkoinen paku ja seljes". Oli seinällä pari minuuttia ja sitten poisti. Mitähän lie tarkoitti?
Minulle tuli viestinä tällainen paikka käyttäjältä joka ei ole seinälle kirjoittanut. - "Salonkylä - Hanhikoski hiekkatie : Köyhäjoen sillan kupeessa . salonkylästä tullessa oikealla puolella oleva autiotalo ja pihapiiri". Onko tuttu paikka kenellekään?
Uskon, että tarkoitetaan niiden edesmenneiden veljesten (nimi ei tuu just mieleen) tupaa, jossa ei kuulemma ollut sähköä eikä mitään. Olen joskus käynyt paikalla ja mulla on mielikuva että siellä olis kameravalvonnan kyltti vaikka autio ränsistynyt tupa onkin. Jonkun tietysti kannattais käydä siellä tai tietääkö joku paremmin onko siellä kameraa? Paikka on kyllä niin "keskellä ei mitään" että olis pökkyrät saaneet touhuta rauhassa.
Monella on kyltti, mutta ei mitään muuta sen lisäksi. (Ei kai sielläkään jos ei ole sähköäkään?)

MehtäUkko spekuloi jotain paikkaa, josta sanottiin ettei voi olla.
Mä voisin halutessani käydä monestakin paikkaa ottamassa kuvan jossa näyttää että olen keskellä metsää, vaikka ympärillä on taloa, kauppaa, katua, vaikka mitä. Jos otan kuvan just esim alaviistosta, mutta pari senttiä kameraa eri suuntaan niin näkymä on täysin toinen.
Miksi kuvassa joidenkin puiden "läpi" näkyy? Metsässä niin ei tapahdu kun takana on lisää niitä puita. Taivas näkyy oikeastaan vain latvojen yläpuolelta, eikö?
Ja juu, kävin ulkona asti katsomasa tätäki ihmettä.
Turistina
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turistina »

JussiWares kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:24 pm
Uskon, että tarkoitetaan niiden edesmenneiden veljesten (nimi ei tuu just mieleen) tupaa, jossa ei kuulemma ollut sähköä eikä mitään. Olen joskus käynyt paikalla ja mulla on mielikuva että siellä olis kameravalvonnan kyltti vaikka autio ränsistynyt tupa onkin. Jonkun tietysti kannattais käydä siellä tai tietääkö joku paremmin onko siellä kameraa? Paikka on kyllä niin "keskellä ei mitään" että olis pökkyrät saaneet touhuta rauhassa.
Joskus 15v tullut käytyä siinä talossa. Muistaakseni puhuttiin Puumalan veljeksistä. Silloin oli vielä asuttuna, mutta ei varmasti enään.
Mikähän tuo kameravalvontajuttu sitten on. Säilyttäiskö siellä joku tavaraa. Oli muistaakseni useampi rakennus ja jotain vanhaa roinaa.
Ihan mielenkiinoinen paikka varmaan
Onkohan tänä sama paikka missä itsekkin olen kerran käynyt, talo alkeellinen, koira oli kettingillä sisällä talossa kiinni, muutama piharakennus ainakin oli, nekin ränsistyneitä jo siihen aikaan, ainakin yksi mies henkilö talossa asui, jokin erakko ehkä? Olen yrittänyt muistella missä tämä paikka oli...
Marakatti22
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Marakatti22 »

En nyt äkkiseltään löytänyt sitä viestiä, mutta jossain ketjun alkupuolella joku heitti, että eihän noista pökkyröistä tiedä, vaikka olisivat ajaneet ympäri kyliä ruumis kyydissä. Siihen joku vastasi, että huhut olisivat kertoneet, että juurikin näin olisi tapahtunut. Muistaako kukaan tarkemmin miten tuo juttu meni?

Tuli vaan mieleen, että jos Patanassa nähty punainen auto on ollut tekijöiden, niin ovatko etsineet ja miettineet paikkaa, mihin piilottaa ja sitten siirtyneet toisaalle, jos potentiaalista ei ole löytynyt 🤔 Tämä nyt vaan tämmöstä pohdintaa.
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Joku ihan muu kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:55 pm
MehtäUkko spekuloi jotain paikkaa, josta sanottiin ettei voi olla.
Mä voisin halutessani käydä monestakin paikkaa ottamassa kuvan jossa näyttää että olen keskellä metsää, vaikka ympärillä on taloa, kauppaa, katua, vaikka mitä. Jos otan kuvan just esim alaviistosta, mutta pari senttiä kameraa eri suuntaan niin näkymä on täysin toinen.
Miksi kuvassa joidenkin puiden "läpi" näkyy? Metsässä niin ei tapahdu kun takana on lisää niitä puita. Taivas näkyy oikeastaan vain latvojen yläpuolelta, eikö?
Ja juu, kävin ulkona asti katsomasa tätäki ihmettä.
Aikaa mennyt jo 1,5 kuukautta joten puusto on muuttunut tänä kasvukautena... Siksi harmi ettei ole kuvaan tallentunut mitään maamerkkejä.
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

MehtäUkko kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 11:15 pm Kyllä tuostakin osoitteesta alkaa sellaset maastot turvesuon suuntaan ettei siellä ole kuin susia ja karhuja.
Ainakin tuolla saa varmasti haudata ja peitellä viikkoja ennen kuin kukaan kyselee yhtään mitään.

Ei ollut googlen auto edes löytänyt tuonne.Ehkä kohta etsitään sitäkin google kuskia että mille turvesuolle se on kadonnut kun ei Ingmannintietä kuvannut ollenkaan.
Onko joku tarkastellut noita turvesoita tuosta ingmannintieltä oikealla.

https://www.google.com/maps/place/Ingma ... 23.7647778
Nauroin ääneen, kun mietin miten sitä google kuskia etsitään, ingmannintiekin kuvaamatta
Sori...
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Missä oli grillimaisterikuva? Olisin mielenkiinnosta verrannut sitä tuohon Puumalan veljesten takkaan joka siinä videolla...
Mr Butterfly
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mr Butterfly »

AAPELINEN kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 12:07 am Missä oli grillimaisterikuva? Olisin mielenkiinnosta verrannut sitä tuohon Puumalan veljesten takkaan joka siinä videolla...
Sivu 263
Vastaa Viestiin