Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jukuripää
Axel Foley

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Insomnia kirjoitti: To Elo 06, 2020 8:45 pm Osaako joku kaivaa miten vanha päiväkännivideo tämä on? https://vimeo.com/444066847?ref=em-v-share

Otti vain korvaan, kun aika alussa ”linjoille” tuli Ville, eli käsittääkseni tarkoitettiin sitä vanhempaa pökkyrää ja tämä nuorempi pahoitteli kun ei nyt ehtinyt tupaa maalaamaan. Että voiko video olla tältä keväältä, kun niitä juhannuskuvassa olevia maalitahrojakin täällä kommentoitiin?

Tartuin siksi, että miten hiton nopeasti tuolla nuoremmalla pökkyrällä kasvaa hiukset, kun kaikissa videoissa tuollainen millin sänki ja siinä harjakuvassa melkoinen pöyhkä kuitenkin päässä :roll: :shock:

Nuorempi on melkoisessa kännissä tuolla videolla. Mutta jotenkin hänestä saa näitten videoitten perusteella aika harmittoman kuvan. Voin tietysti olla väärässäkin, koska hän kuitenkin näyttää herttaiselta, joten helposti tulee mielleyhtymiä.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Unensieppaaja
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Unensieppaaja »

Olen nähnyt kaksi Vimeoita, ne jotka on tänne linkattu. Jäin miettimään, että ei tuo paidaton pökkyrä kyllä mikään 160 senttinen hukkapätkä ole, on varmaan lähemmäs 180 senttinen? Olin ajatellut nämä veljekset pienemmiksi kooltaan, vai onko vanhempi sitten lyhempi? Jos pituutta pojilta tai ainakin toiselta löytyy keskivertoa enemmän (yli 170 cm) niin ovat saaneet ruumiin kannettua kahdestaankin.

Vaikuttaa vimeoissa kaksikko sellasilta kuin normi nuoret jurrissa, en osaisi itse pelätä. Jokin naksahdus käynyt, ikävä tapaus kaikkinensa.
Diibadaaba22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Diibadaaba22 »

Insomnia kirjoitti: To Elo 06, 2020 8:45 pm Osaako joku kaivaa miten vanha päiväkännivideo tämä on? https://vimeo.com/444066847?ref=em-v-share

Otti vain korvaan, kun aika alussa ”linjoille” tuli Ville, eli käsittääkseni tarkoitettiin sitä vanhempaa pökkyrää ja tämä nuorempi pahoitteli kun ei nyt ehtinyt tupaa maalaamaan. Että voiko video olla tältä keväältä, kun niitä juhannuskuvassa olevia maalitahrojakin täällä kommentoitiin?

Tartuin siksi, että miten hiton nopeasti tuolla nuoremmalla pökkyrällä kasvaa hiukset, kun kaikissa videoissa tuollainen millin sänki ja siinä harjakuvassa melkoinen pöyhkä kuitenkin päässä :roll: :shock:
30.7.2019
Korson Sherlock
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Korson Sherlock »

MehtäUkko kirjoitti: To Elo 06, 2020 7:06 pm Olisiko järkevää alkaa tutkimaan järjestelmällisesti aina haapajärvestä Kaustiselle saakka KaikkI Perhojoen rantaan menevät tiet joihin pääsee autolla. Ja missä ei ole asutusta lähellä.
Mulla on jo tällainen kartta ja kohteet listattuna. Ei noita itseasiassa ole ollenkaan niin montaa kuin voisi alkuun kuvitella.
Elpram
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Paxi_Luukku kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 6:04 pm
MehtäUkko kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 5:51 pm Eikö joku sanonut että on aivan varma että kuvan harjassa olisi maaliläikkä?
Tietenkään tuosta kuvasta ei voi aivan varmasti sanoa, että kyseessä on maaliläikkä. Voi olla vaikka linnunpaskaa.
Minä se taisin heittää ehdotuksen harjan maalitahrasta, mutta en väittänyt varmaksi.
Elpram kirjoitti: Pe Heinä 31, 2020 11:12 pm
Mun silmiin näyttää, että harjan selkäosassa on pieni vaalea maalitahra. Voi olla myös heijastuma valokuvassa tai joku muu mitätön seikka. Jos kyseessä on vaikkapa maalitahra, voi se olla oleellinen tieto harjan alkuperän selvittämiseksi. En tiedä, onko tätäkin havaintoa jo noteerattu ja vatvottu, koska iiiiihan joka viestiä ei ole tässä ketjussa tullu luettua. Joten pahoittelen jos tulee toistoa.

Kuva
Sopisi ihan hauskasti tähän myöhemmin julkaistuun maalauskuvaan ja taustalla näkyvään harjaan. Tosin aikaa kaukaa haettua, myönnän. Etenkään jos poikien harjaposeeraus ei edes liity Jami-Petterin katoamiseen.

Kuva
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
AgenttiMax
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja AgenttiMax »

Vanhemmalla veljellä oikeassa kädessä sormus videoissa.
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Korson Sherlock kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:35 pm
MehtäUkko kirjoitti: To Elo 06, 2020 7:06 pm Olisiko järkevää alkaa tutkimaan järjestelmällisesti aina haapajärvestä Kaustiselle saakka KaikkI Perhojoen rantaan menevät tiet joihin pääsee autolla. Ja missä ei ole asutusta lähellä.
Mulla on jo tällainen kartta ja kohteet listattuna. Ei noita itseasiassa ole ollenkaan niin montaa kuin voisi alkuun kuvitella.
Ei olekaan kun usein on mökki tai asunto tien päässä
Korson Sherlock
Alibin satunnaislukija

MehtäUkko kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:46 pm
Korson Sherlock kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:35 pm
Ei olekaan kun usein on mökki tai asunto tien päässä
Itse asun kaukana mutta mielelläni voisin alkaa jakaan koordinaatteja.

Olen rajannut näin:
-20km säteellä tapahtumapaikasta. voi tietty olla pidemmälläkin mutta tästä vois aloittaa
-koilisen suuntainen kapeahko hiekkatie
-noin 100m pituinen metsäkaistale vähintään oltava molemmilla puolin tietä
-ei asutusta lähellä
-vesi lähellä, max. noin 100m.

Olen siis vielä tuon kuvan paikantamisen kannalla - voi olla että on hämäystä tai ei muuten liity asiaan mitenkään. Uskon kuitenkin, että sen paikallistaminen voi olla hyödyksi. jos ei muuten niin sen voi silloin poissulkea. Se on myös ainut asia mitä voin täältäkäsin paikantaa.
Apfel
Alokas

Viesti Kirjoittaja Apfel »

hämäykseen en usko ja mihinkään suunnitteluun.uhri tapettu asunnossa ja ruumis todennäköisesti löytyy vesistöstä.
Turistina
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turistina »

AgenttiMax kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:43 pm Vanhemmalla veljellä oikeassa kädessä sormus videoissa.
No sehän on kihloissa J.H:n kanssa
txt
Alokas

Viesti Kirjoittaja txt »

Korson Sherlock kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:35 pm Mulla on jo tällainen kartta ja kohteet listattuna. Ei noita itseasiassa ole ollenkaan niin montaa kuin voisi alkuun kuvitella.
http://umap.openstreetmap.fr/fi/
Tommonen tai vastaava olis kätevä ylläpitää jo tutkittuja alueita. Ei tokikaan niin että kaikki saa vapaasti muokata vaan niin että muutamat henkilöt ylläpitäis karttaa. On aika pätevän olonen systeemi.
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Unensieppaaja kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:33 pm Olen nähnyt kaksi Vimeoita, ne jotka on tänne linkattu. Jäin miettimään, että ei tuo paidaton pökkyrä kyllä mikään 160 senttinen hukkapätkä ole, on varmaan lähemmäs 180 senttinen? Olin ajatellut nämä veljekset pienemmiksi kooltaan, vai onko vanhempi sitten lyhempi? Jos pituutta pojilta tai ainakin toiselta löytyy keskivertoa enemmän (yli 170 cm) niin ovat saaneet ruumiin kannettua kahdestaankin.

Vaikuttaa vimeoissa kaksikko sellasilta kuin normi nuoret jurrissa, en osaisi itse pelätä. Jokin naksahdus käynyt, ikävä tapaus kaikkinensa.
No ihan varmasti saa kannettua. En kans ymmärrä miten heikoiksi näitä on arvioitu. Ei 45kg ole mikään per pökkyrä.joka nainenkin tuollaisen painon maasta nostaa. Saati jos raahaa jonkun pressun kanssa.
Joo... Tiedän että uhrin nostaminen on eriasia, veltto jne...
Mutta silti tuo ei ole mikään paino. Jos joku normaali kuntoinen ei tuollaisia kilomäärä jaksa nostaa niin ehkä syytä käydä lääkärissä.
Korson Sherlock
Alibin satunnaislukija

txt kirjoitti: To Elo 06, 2020 10:08 pm
Korson Sherlock kirjoitti: To Elo 06, 2020 9:35 pm Mulla on jo tällainen kartta ja kohteet listattuna. Ei noita itseasiassa ole ollenkaan niin montaa kuin voisi alkuun kuvitella.
Tommonen tai vastaava olis kätevä ylläpitää jo tutkittuja alueita. Ei tokikaan niin että kaikki saa vapaasti muokata vaan niin että muutamat henkilöt ylläpitäis karttaa. On aika pätevän olonen systeemi.
https://maphub.net/ ehkä vielä parempi, tai sitä ainakin ennen käyttänyt karttojen jakoon.
JussiWares
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja JussiWares »

Korson Sherlock kirjoitti: To Elo 06, 2020 10:19 pm
txt kirjoitti: To Elo 06, 2020 10:08 pm
https://maphub.net/ ehkä vielä parempi, tai sitä ainakin ennen käyttänyt karttojen jakoon.
Ihan hyvä ajatus laittaa jotakin karttaa ja mahdollisesti siihen miten on käyty tutkimassa.
Tuolla maastossa näkyy jälkiä, että porukat käyny ettimässä. Ihan hyvä asia, mut jääkö joku paikka kumminkin käymättä.
Niin tuo kartta olis hyvä
Noniinsiinäkävi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Noniinsiinäkävi »

tänä iltana muutama paikka läpi jossa on kyllä käyty aikaisemminkin ja löytyi kaksi ojarumpua jota ei ensimmäisellä kerralla huomattu. Rummut oli kyllä tyhjiä mutta pidän riskiä aika isona että aletaan katsomaan karttaa ja todetaan että ei kannata käydä siellä on jo käyty. Mitenkään ei voi kuitenkaan olla varma että kävijä on huomannut joka seikan. Tämä nyt vaan mun mielestä näin eikä ole mikään ohje.
Vastaa Viestiin