Itse en tunnusta mitään uskontoa, Minun mielestä tuommoiset on vähän turhia, ainakin minulle.

Jos joku saa uskonsa kautta itselleen paremman elämän, niin mitä säälittävää siinä on? Vaikka kuolemanjälkeistä elämää ei sitten lopulta olisikaan, niin siinä vaiheessa ei enää jää voivottelemaan että tuli turhaan uskottua johonkin.markja kirjoitti:Minusta uskovaiset ovat jossain määrin aika säälittävää porukkaa. Ihminen, joka tarvitsee jonkinmoista "ylemmän tahon" selittelyä ja ohjenuoraa, jotta jaksaa päivänsä elää läpi, tuntuu onnettomalta ja jotenkin omaa ajattelukykyä omaamattomalta ihmiseltä.
Miten niin muka ei mene? Häh?tmk666 kirjoitti:Viitaten blogiisi jossa sanot siinä itsesi valtavan upeassa esittelyssä näin,"Kirkko ja valtio pitää erotta toisistaan ja TÄYSI USKONNONVAPAUS TULISI TAATA JOKAISELLE". Ei oikein mene yksiin tuon yllä olevan tilityksen kanssa jos olet tuota mieltä
Ei minulla sellaista luuloa ole. Mutta ei se tarkoita, että nyt emme tietäisi mitään tai pitäisi uskoa jotain mistä ei ole todisteita.Kalsaripatu kirjoitti:Mitä taas tulee tuohon omaan ajattelukykyyn, niin monilla ihmisillä, kuten esimerkiksi sinulla, on joku ihmeen harhaluulo että juuri nyt ihmiskunta on tietämyksen huipulla ja lähes kaikki maailmansalat ovat ratkenneet.
Öö..Mistähän näin päättelit?Rattus kirjoitti:Eli ts. elät ennemminkin kuin 'satanisti', mutta kutsut itseäsi kristinuskoiseksi.
Tiedätkö, että käytännössä KAIKKI nuo juhlat ovat TÄYSIN PAKANALLISIA, eikä niillä ole MITÄÄN tekemistä kristinuskon kanssa?VoDKa kirjoitti:Ja samat ihmiset ruikuttavat aina kun tulee joku uskonnollinen juhla-aika, pääsiäinen, joulu, mikä vain. "Emmä juhli sitä, ku ennoo uskovainen."
En tiennyt, mutta nytpä tiedän ja eroakirkostaruinaajat vaikuttaa vieläkin naurettavimmilta. Hähä.markja kirjoitti:Tiedätkö, että käytännössä KAIKKI nuo juhlat ovat TÄYSIN PAKANALLISIA, eikä niillä ole MITÄÄN tekemistä kristinuskon kanssa?VoDKa kirjoitti:Ja samat ihmiset ruikuttavat aina kun tulee joku uskonnollinen juhla-aika, pääsiäinen, joulu, mikä vain. "Emmä juhli sitä, ku ennoo uskovainen."
Kun väkeä on pakkolaitettu kristilliseen kirkkokuntaan, huomattiin, että jengi ei luovu pakanallisista tavoistaan joten niitä on koetettu "sulauttaa" kristinuskoon, vaikkei niillä ole mitään tekemistä sen kanssa. Esim. joulu on jo vanha roomalainen ryyppy- ja rällästysjuhla (saturniaan juhla), pääsiäisenä ja juhannuksena on karkoitetut pahoja henkiä, jne. jne. Mitään tekemistä kristinuskon kanssa näillä ei ole.
Yksikään OIKEASTI kristitty ei siis oikeastaan voisi viettää näitä juhlia, koska ne ovat pakanallisia. Tässä mielessä esim. Jehovan todistajat ovat hyvin loogisia ja tietäviä, koska he eivät moisia juhlia juhli.