Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Skippadai
Nikke Knatterton

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Skippadai »

MehtäUkko kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 6:44 pm No ei se ainakaan vene ollut eikä hirsimökki
Juurikin sen paikkatiedon perusteella itse ainakin tiputin ne pois vaihtoehdoista välittömästi. Traktorin peräkärryynkään en enää oikein usko, vaikka siitä olisin alkuvaiheessa mennyt miltei takuuseen.. niin samalta se väri ja kuviointi näytti, mitä pökkyröiden kotitilan tuhtikärryssä. Mut toi sijainti ei kyllä natsaa sitten sen kärryn ja traktorin kanssa mitenkään. Liian kaukana ja liian näkyvillä. Olkoon nyt sitten se ovi 🙃
AgenttiMax
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja AgenttiMax »

Kyselisin onko siinä kuvanottopaikalla tutkittu heittoetäisyyden laajuudelta vähän "tiheämmällä kammalla" löytyykö jotain metsään kuulumatonta tavaraa.
Harjastakaan ei tiedä onko poliisien hallussa.
Dekkarisankari
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

On se kuvauspaikka vahvistettu. En tiedä keneltä se vahvistus pitäisi tulla, että se täällä riittäisi. Paavilta vai pääministeriltä? Minulle ainakin riittää saamani virallinen vahvistus.

Jos muistatte: löysin paikan, menetin itsekin uskoni että olisi oikea ollenkaan, luulin kuvaakin jo monesta kuvasta kasatuksi ja halveksin itseäni että olen etsinyt paikkaa jota ei ole olemassakaan😯

Sitten otettiin uusia kuvia paremmasta kulmasta ja joku toinen vielä paremmasta ja joku teki vertailun alkuperäiseen ja siinä se oli👍

Yhteistyössä oli ja on voimaa!

Älkää hyvät ihmiset tapelko täällä. Hän joka ei usko kuvanottopaikan olevan tuo, etsiköön ruumista puolestani vaikka Kiinasta.

Minä olen koirani kanssa keskittänyt etsintöjä nyt kuvanottopaikan läheisyyteen ja sinne mistä havainnot veljesten liikkeistä on 17.6. Kohta alue on niin koluttu, että pakko laajentaa reviiriä. Koska hautaamista olen pitänyt liian työläänä, olen priorisoinut ojia ja vesistöjä.

Etsijöitä tuntuu olevan muitakin ja se on hyvä. Jotenkin vain harmittaa että me kolutaan samoja paikkoja ja aikaa ja paukkuja menee hukkaan, mutta kuten sanottua täällä organisoitujen etsintöjen järjestäminen vaikeaa kun motiivit etsintään erilaisia.

Otan mielelläni vastaan vinkkejä paikoista alueelta jonka joku määritti "poikien lapsuudenkodista Hosionmaantien ja Nykäsentien risteykseen ja Räyringinjärveltä Porasenjokeen" tai kutakuinkin tuolta suunnalta....

Tästä ei toista Tuukkasta tehdä, että vielä 16 vuoden päästä pohditaan että missä ruumis on.
Veljekset ei niin taitavia ole, että olisivat täydellisen henkirikoksen tehneet!
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Mbu kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 6:50 pm
Joku ihan muu kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 3:40 pm
Mbu kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 2:21 pm

Itse ajattelisin että juurikin tuo vääryyksien oikomatta jättäminen olisi vaikeaa. Ajatellaan että joku syyttäisi sinua jostain mitä et ole tehnyt, miten vaikeaa on istua vain hiljaa ja olla kommentoimatta mitään.
Epäiletkö siis että veljekset ei Jamia tappanut?
Yhtä lailla ne on molemmat tässä osallisena, ja jos sanot etten se minä ollut, niin eipä poliisi usko, ellet kerro kuka se sitten oli. Ja vaihtoehtoja ei ole kun kaksi. Eli jos kiistää oman osuutensa, niin silloin pitäisi oma veli vasikoida, ja luulen että tässä tapauksessa siihen on melko korkea kynnys.
En todellakaan epäile ettei veljekset olisi jamia tappanut. Vaan tarkoitin väärien asioiden oikomatta jättämisellä sitä, että jos vaikka syytetään että varastit sitten auton tai ihan mitä tahansa muuta mitä EI tehnyt, niin kuinka vaikea on olla vain hiljaa eikä korjata että en muuten varastanut. Siis jotain pieniäkin asioita mikä ei suoraan edes välttämättä liity jamiin vaan mitä muuta illan aikana tai sen jälkeen on tapahtunut.
Miksi ne jotain tuollaista ihan satunnaista niille heittelis? Ja jos tuo nyt oli esimerkki, niin silti.
Tappotuomio on kuitenkin 8-12 vuotta, joten siinä nyt ei paljon purista vaikka poliisi syyttäisi vaikka mistä muusta. Eikä me tiedetä mitä nää on puhunut, ainoo mitä poliisi sanonut ettei ne ole tapahtumia kovin paljon avannut. Eli onhan ne muihin asioihin voinut vastata, mutta tuohon Jamin juttuun ei oo ehkä hirveesti ottaneet kantaa, tai ovat kiistäneet.
Mä luulen että ne pojat pelaa "upporikasta ja rutiköyhää", eli ne kiistää kaiken Jamin tappoon liittyvän tai ei kommentoi. Ne katsoo mitä näyttöä löytyy, vai löytyykö.
Jos ne kertoo mitä tapahtui, niin sepä on sit siinä.
Eikä ne pääse kopista pois vaikka kertoisikin, joten ihan sama on olla kertomatta.
Ja tässä se suurin kynnys lienee kertoa, kun se toinen osapuoli on oma veli.
Ja arvannevat varmaan, että jokatapauksessa katsotaan että ovat toimineet yksissä tuumin.
Tai miettivät että jos kumpikaan ei tunnusta, niin kumpaakaan ei voi tuomita.
Kaveri jos ois kyseessä, vois tilanne olla toinen, mutta kun ei ole, vaan on oma veli.
Tai mitä lie ajattelevat, mut tää on mun arvaus.
Joku ihan muu
Martin Beck

MehtäUkko kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 6:48 pm
Joku ihan muu kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 6:26 pm
Hope. kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 5:14 pm Katso tarkkaan molempien ikkunoiden "karmien" alaosaan.. Joskus vielä tajuatte että takaapäin on auto..

Onko Carinan sisäverhoilu punainen?
Kysyn ihan tosissaan, kun en tiedä. Monessa autossa se on tumma.
No tuskinpa ja tuo auto minkä kuvan poliisit ovat laitoksen pihalla kuvanneet niin ihan normi vanha auto ja tummalta toi sisusta kuvassa näyttää.
No näin minä vähän ajattelinkin.
Useimmissa autoissa kun se sisäverhoilu on tumma.
velipuolikuu
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja velipuolikuu »

Dekkarisankari kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 8:52 pm On se kuvauspaikka vahvistettu. En tiedä keneltä se vahvistus pitäisi tulla, että se täällä riittäisi. Paavilta vai pääministeriltä? Minulle ainakin riittää saamani virallinen vahvistus.

Jos muistatte: löysin paikan, menetin itsekin uskoni että olisi oikea ollenkaan, luulin kuvaakin jo monesta kuvasta kasatuksi ja halveksin itseäni että olen etsinyt paikkaa jota ei ole olemassakaan😯

Sitten otettiin uusia kuvia paremmasta kulmasta ja joku toinen vielä paremmasta ja joku teki vertailun alkuperäiseen ja siinä se oli👍

Yhteistyössä oli ja on voimaa!

Älkää hyvät ihmiset tapelko täällä. Hän joka ei usko kuvanottopaikan olevan tuo, etsiköön ruumista puolestani vaikka Kiinasta.

Minä olen koirani kanssa keskittänyt etsintöjä nyt kuvanottopaikan läheisyyteen ja sinne mistä havainnot veljesten liikkeistä on 17.6. Kohta alue on niin koluttu, että pakko laajentaa reviiriä. Koska hautaamista olen pitänyt liian työläänä, olen priorisoinut ojia ja vesistöjä.

Etsijöitä tuntuu olevan muitakin ja se on hyvä. Jotenkin vain harmittaa että me kolutaan samoja paikkoja ja aikaa ja paukkuja menee hukkaan, mutta kuten sanottua täällä organisoitujen etsintöjen järjestäminen vaikeaa kun motiivit etsintään erilaisia.

Otan mielelläni vastaan vinkkejä paikoista alueelta jonka joku määritti "poikien lapsuudenkodista Hosionmaantien ja Nykäsentien risteykseen ja Räyringinjärveltä Porasenjokeen" tai kutakuinkin tuolta suunnalta....

Tästä ei toista Tuukkasta tehdä, että vielä 16 vuoden päästä pohditaan että missä ruumis on.
Veljekset ei niin taitavia ole, että olisivat täydellisen henkirikoksen tehneet!
Hyvä! Tuolla edellä viestissäni vain kysyin, onko kuvanottopaikka virallisesti vahvistettu ja kerroin vielä lopuksi, etten halua loukata ketään. Vastaukseksi sain loukkaavia viestejä eräältä täällä kirjoittelevalta. Kyllä täällä voi ihan yhtä helposti vastailla asiallisestikin, eikä välittömästi loukkaavaan sävyyn arvostella, mikäli joku päättää näin "häikäilemättömästi" kuin minä, kysellä jostain asiasta.

Minusta myöskin tuo kommenttisi, "etsiköön vaikka Kiinasta" kuuluu myöskin niihin vähätteleviin kommentteihin, jotka ovat kyllä mielestäni aika asiattomia ja ala-arvoisia toisia kohtaan.

Kentällä olet toiminut kyllä esimerkillisesti ja pyyteettömästi, omaa aikaasi asian eteen uhraamalla! Toivottavasti saat seuraksesi etsintöihin myöskin paljon muita, että ns. konkreettisella tasolla tässä asiassa olisi myöskin enemmän voimaa.
Joku ihan muu
Martin Beck

velipuolikuu kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 7:13 pm
MehtäUkko kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 6:44 pm
Skippadai kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 6:33 pm

Vaikkakin itse kallistuin tuon paikkatiedon perusteella sille kannalle, että kyseessä on se ovi, niin "varmaa" se ei ole. Ja sitä se havainnollistava kuvakaan ei aukottomasti todista, kuten täällä on todettukin.
No ei se ainakaan vene ollut eikä hirsimökki
Mitenkäs tuossa sivulle 395 laittamassasi kuvassa "4 pökkyrää", jos kerran poikien ottama kuva otettu huonolla etukameralla, niin.... Kuvassa tölkin ja harjanvarren välissä näkyy aukko, onko se noinkin äkkiä kasvanut umpeen, kun sitä tuossa toisessa ei ole. Puiden rungot myöskin paksumpia ja oksattomampia, kuin tuossa uudemmassa vertailukuvassa ja muitakin eroavaisuuksia kyllä näkyy. Oletteko aivan sata varmoja siitä, että kuva on tuolta paikalta mistä kerroitte, otettu. Ajattelin vaan, että tuntuuko kaikista siltä, että voidaan aukottomasti näin sanoa? En toki halua ketään tällä loukata, mutta onko sata varma tuo paikka? Tuollaista metsäähän teidenvarsilla ym. kyllä riittää ja kun tarpeeksi asettelee, niin...
Kyllä tuo on 99,99% varmasti sama paikka.
Samat puut, samassa järjestyksessä ja samojen välimatkojen päässä toisistaan.
Toki jos sinulla on parempia ehdotuksia, tai edes saman näköisiä paikkoja esittää, niin laita ihmeessä kuvaa niistä tänne! Jos sitten löytyisi se oikea paikka, jos on parempi ja sopivampi paikka.
Toimintaterapia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Muistakaapa hyvät kollegat (siis kirjoittajat minfossa...) että kirjoitettu näyttää aina pahemmalta kuin puhuttu. Ei oteta kukaan liian vakavasti mahdollisia epäileviä kysymyksiä tai varmistuksen kysyjiä. Kaikki haluaa että J-P löytyy.
Sveriges sak är vår!
RNPN
Alokas

Viesti Kirjoittaja RNPN »

räähkä kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 8:01 pm Olen seurannut tapausta alusta asti ja lukenut ihan joka ikisen sivun ja kommentin :lol: Kovasti on omassakin päässä raksuttanut, eli omaa spekulaatiota seuraa.

Mulla on vahvasti sellainen tunne, että tässä hommassa on koko ajan ollut mukana myös tämä naispuolinen henkilö, eli toisen veljeksen tyttöystävä. Ehkä tapahtumat alkoi yllättäen iltaa istuessa, eli ei mitenkään suunnitellusti TAI niin että pojat suunnitteli, tyttöystävän ei pitänyt olla mukana, mutta "fiilis vei mennessään". On ollut mukana juonessa, kenties kiduttamassa, ainakin tappamassa, ehkä myös piilottamassa. Vasta homman jälkeen on iskenyt paniikki, mitä on tullut tehtyä! Tajunnut mitä tästä hullunhauskasta teosta seuraa ja hätääntynyt, kun on oma lapsikin olemassa. Jos asia selviää, jos jäädään kiinni, jos ruumis löytyy, tulee tuomio, vankila, ihmisten suhtautuminen, lapsen huostaanotto. Se kun on yleensä kaikille äideille järkytys, vaikka elettäisiin millaista elämää, niin lapsen huostaanotto on todella kova paikka.
Tyttöystävä on mennyt paniikkiin ja ollut täysin rikki, poikaystävä sitten rauhoittanut sanomalla sankarillisesti että he ottavat syyt niskoilleen, tyttöystävää ei paljasteta. Lapsi ehkä tullut tärkeäksi tälle poikaystävällekin ja ajatellaan, ettei lapsi saa menettää äitiään tällä tavoin, tällaisen mokan takia. Joten sen takia on toiselle veljellekin tehty selväksi, että tyttöystävän osallisuus poissuljetaan tarinoista täysin, piste. Paikalla alkuillasta olleet todistajat on peloteltu pitämään turpansa kiinni, tai sekin on mahdollista että tyttöystävä on palannut paikalle vasta myöhemmin, mitä paikalla olleet eivät ole enää nähneet.

Se miksi pojat vaikenee kuulusteluissa, johtuisi ehkä siitä etteivät tiedä mitä toinen veljes on kuulusteluissa kertonut, itse ei uskalla sanoa mitään ettei tarinat mene ristiin. Toinen veljeksistä ei uskalla eikä halua uhmata toista eikä paljasta toisen tyttöystävää, siksikään ei puhu.

Ja pojat ei paljasta ruumiin sijaintia ehkä siksi, että he eivät tiedä mitä ruumiista on vielä selvitettävissä. Heillä ei ole pienintäkään aavistusta, voiko ruumiista vielä tässä vaiheessa löytyä todisteita jotka sitovat tyttöystävän tapaukseen, dna:ta tai jotain. Mistäpä he sitä tietäisivät, kun eivät alan ihmisiä ole. Tätä kuitenkin pelkäävät, joten parempi siis olisi että ruumista ei löytyisi.

Ja jotta teatteri olisi täydellistä, yksi sitten esittää tietämätöntä, valittaa "katkeran loukkaantuneena" että hänelle on valehdeltu, hän on nähnyt pojat vasta yöllä eikä puhelimellakaan ole saanut kiinni. Lisäksi koittaa harhaanjohtaa keskustelua ja vapaaehtoisten tutkimuksia. Tämä siis ihan omaa...
Melkein kuin olisin omia ajatuksia lukenut. Vanhempi veli vaikenee, kun syyllinen on itselle läheinen ja nuorempi, koska kunnioittaa vanhemman päätöstä. Pojat olleet siivouskökässä. Vapaalle jääneen(/jätetyn) epämääräiset kommentoinnit tukee tätä skenaariota.
velipuolikuu
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja velipuolikuu »

Toimintaterapia kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 9:18 pm Muistakaapa hyvät kollegat (siis kirjoittajat minfossa...) että kirjoitettu näyttää aina pahemmalta kuin puhuttu. Ei oteta kukaan liian vakavasti mahdollisia epäileviä kysymyksiä tai varmistuksen kysyjiä. Kaikki haluaa että J-P löytyy.
Yllä malliesimerkki asiallisesta vastauksesta! Kyllä, kaikki varmasti haluavat, että mahdolliset jäännökset löytyvät ja ihmisen hengen riistäneet, sekä ruumista häpäisseet saavat mahdollisimman kovan rangaistuksen.
Yksinäinenratsastaja
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Yksinäinenratsastaja »

Onkohan se villen puhelin löytyny? Luulis poliisin tutkivan kaikki teletunnistetiedot ja kavereidenkin numerot, että mistä numerosta on soitettu. Ja vaikka liittymä ois vaihdettu, niin luulis olevan helppo yhdistää numero, joka ei ns kuulu kellekään, mutta esiintyisi tasaisesti teletiedoissa. Näkis esim onko keltaisten sivujen kautta otettu yhteyttä kaivinkonefirmoihin😂 esim.

Näin siis voisi kovistella näitä jolle on soitettu episodin jlk välittömästi tai heti kohta.
Palju
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Palju »

Onko Dekkarisankari käyny kortenevankytömalla ? Kotitilan maita näkyisi siellä oleva. Olisko jotai vanhaa karhun pesää tai vastaavaa mistä jompikumpi kuullut joltakin lapsena?
Dekkarisankari
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

Palju kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 9:37 pm Onko Dekkarisankari käyny kortenevankytömalla ? Kotitilan maita näkyisi siellä oleva. Olisko jotai vanhaa karhun pesää tai vastaavaa mistä jompikumpi kuullut joltakin lapsena?
Oon yhden reissun käynyt jo silloin kun etsin ensiaijaisesti kuvauspaikkaa. Laitetaan uudelleen tsekattavien listalle!
Skippadai
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Skippadai »

Dekkarisankari kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 8:52 pm
Etsitkö muuten koiran kanssa aikanaan siitä isoharjun kohdilta kotitilan lähettyviltä? Jostain kumman syystä tuo alue on yksi niistä, mikä on alusta asti "vaivannut". Pökkyröille tuttuakin tutumpaa mut ehkä tuo olisi liiankin "helppo" paikka ja luulisi poliisienkin kiertäneen, kun taitaa olla kotitilan maitakin.
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Yksinäinenratsastaja kirjoitti: Ti Elo 18, 2020 9:31 pm Onkohan se villen puhelin löytyny? Luulis poliisin tutkivan kaikki teletunnistetiedot ja kavereidenkin numerot, että mistä numerosta on soitettu. Ja vaikka liittymä ois vaihdettu, niin luulis olevan helppo yhdistää numero, joka ei ns kuulu kellekään, mutta esiintyisi tasaisesti teletiedoissa. Näkis esim onko keltaisten sivujen kautta otettu yhteyttä kaivinkonefirmoihin😂 esim.

Näin siis voisi kovistella näitä jolle on soitettu episodin jlk välittömästi tai heti kohta.
Eiköhän poliisi saa ne suoraan operaattorilta....Prepaidista en tiedä miten menee...
Vastaa Viestiin