Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
SabotaaZi89
Aloitteleva Besserwisser

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja SabotaaZi89 »

Pullis kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 5:10 pm Luojalle kiitos! Toki etsijöille ja löytäjille myös nöyrä kumarrus!

Ehkä vähän ennakoiden, mutta sanon silti:
Käsitykseni mukaan Jamilla on aika vähän perhettä (äitinsä ainoa lapsi, eivät juurikaan ole olleet tekemisissä) ja läheisiä, eikä kovin varakkaita kukaan. Anteeksi jos olen väärässä.
Kun tulee hautaamisen aika, Jami ansaitsisi arvoisensa kiven. Tekisi mieli olla jotenkin avuksi ihan konkreettisesti, ettei hautansa jäisi vain kummuksi "kumpujen yöhön".
Miten se tapahtuisi? Miten saataisiin jkl "kivi/muistolaattarahasto"" ja mihin....
Minä voin käydä kyllä huolehtimassa, että haudalla on asianmukaiset kukat ja kynttilät.
Voidaanko tehdä yhdessä Jamin hautkaiskulut kattava rahasto? Mä ainakin olen mukana!
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Näkijä kertoo...
Mikä ikinä onkaan seuraava keissi niin toivottavasti myös osa ottaa nämä näkijä kertoo jutut pienellä varauksella😊
Yx2
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Yx2 »

Kuinka kaukana löytöpaikka on pökkyröiden harjanottokuvasta?
Onko musta siis sitä suo paskaa vai onko ruumista ensin polteltu vai mistä noki tai mikä lie harjassa?
Totaldusk
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Totaldusk »

SabotaaZi89 kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 6:42 pm
Pullis kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 5:10 pm Luojalle kiitos! Toki etsijöille ja löytäjille myös nöyrä kumarrus!

Käsitykseni mukaan Jamilla on aika vähän perhettä (äitinsä ainoa lapsi, eivät juurikaan ole olleet tekemisissä) ja läheisiä, eikä kovin varakkaita kukaan. Anteeksi jos olen väärässä.
Kun tulee hautaamisen aika, Jami ansaitsisi arvoisensa kiven. Tekisi mieli olla jotenkin avuksi ihan konkreettisesti, ettei hautansa jäisi vain kummuksi "kumpujen yöhön".
Miten se tapahtuisi? Miten saataisiin jkl "kivi/muistolaattarahasto"" ja mihin....
Minä voin käydä kyllä huolehtimassa, että haudalla on asianmukaiset kukat ja kynttilät.
Voidaanko tehdä yhdessä Jamin hautkaiskulut kattava rahasto? Mä ainakin olen mukana!
jos ette kuitenkaan ilman kysymistä sijaisvanhemmilta ja äidiltä, ne katottais lain mukaan verotettaviksi lahjoiksi/tuloiksi. Ette kai te sitä halua aiheuttaa omaisille?
Maskotti
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Maskotti »

Todella iso kiitos poliisille, että vainaja löytyi! Ja toki niille monille vapaaehtoisille.

Olen aika varma, että seisoin joku päivä sitten muutaman metrin päässä vainajasta. Kauhea ajatus, mutta samalla helpotus kyläläisille, vainajan omaisille ja ystäville.

Ja jotta totuus ei unohtuisi: kauhea tragedia henkensä menettäneelle. Surullinen episodi.
MsMarble
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja MsMarble »

TeMa kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 5:23 pm

Minä olisin ainakin mukana, jos jotain tälläistä järjestetään.

Kiitos minunkin puolesta kaikille, jotka on aikaa ja ajatuksia tälle etsinnälle antanut. Harvoin mikään uutinen on näin suuria helpotuksen ja riemunkin tunteita herättänyt, kuin tämä löytyminen... vaikkakin kamalasta asiasta onkin kyse.
Hyvä, että Jami löytyi. Lähiomaiset pääsevät aikanaan jättämään jäähyväiset ja voimia kovasti kaikille heille. Niitä todella tulee tarvitsemaan kun alkaa oikeudenkäynnit ja asian vatvominen perin pohjin.

Voimia toivon myös näiden tekijöiden vanhemmille ja läheisille. Pienessä kylässä rankkaa on heilläkin, pelkästään lastensa tekojen takia ja myös heitä aivan varmasti raastaa tämä asia.

Minäkin haluaisin olla jollakin tavalla mukana Jamin muistamisessa jos jotakin saisimme kyhättyä.

Ja kiitos kaikille etsimiseen osallistuneille.

Niin ja jos ”mönkkärikuski” oli Jamia etsimässä niin toivottavasti tuolta pilven reunalta huomaa Jamin löytyneen.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Uskomattoman hieno uutinen, kyllä tämä herkistää ja vetää hiljaiseksi 💗
On jotenkin hyvä ja yhteisöllinen fiilis ollut täällä minfolaisilla, hyvässä ja pahassa, mutta varsin siinä sinnikkyydessä, että Jami vielä löydetään. Uusia nimimerkkejä ei muiden seuraamieni tapauksien yhteydessä ole kirjautunut näin valtavasti.

Kiitos teille kaikille jotka olitte maastossa, niille jotka tekivät digitaalisia tutkimuksia sekä myös muuten mukana pohtijoille, - siis niille jotka Vilpittömin mielin olivat mukana.
Toivon todella että tekijät saavat ansionsa mukaan.
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Omaisille isot osanotot.

Vakava asia ja hienoa että löytyi, mutta jos pieni kevennys tähän sallitaan, niin nyt selviää kuka murha.infolsisista oli eniten oikeassa ja mitä tapahtui

Eipä muuten taida tarvita kovin pitkää jatkoaikaa hakea syytteen nostamiseen. Jos se oli 23.9 niin ei siitä paljon veny.

Kohta saadaan tietää "loppuratkaisu", toisin kun monissa muissa katoamis tapauksissa, jotka jää arvoitukseksi, eikä voi muuta kun ihmetellä mitä tapahtui.
SabotaaZi89
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja SabotaaZi89 »

Totaldusk kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 6:47 pm
SabotaaZi89 kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 6:42 pm

jos ette kuitenkaan ilman kysymistä sijaisvanhemmilta ja äidiltä, ne katottais lain mukaan verotettaviksi lahjoiksi/tuloiksi. Ette kai te sitä halua aiheuttaa omaisille?
Tottakai rahasto laitettaisiin pystyyn oikeaoppisesti ja hyviä tapoja noudattaen. Tietenkin rahaston tekee joku muu kuin minä. Mukana olemisella tarkoitin, että olen mielelläni lahjoittamassa rahaa, en olisi oikea henkilö sen perustamiseen.

Mielestäni niin koskettava ajatus, että niin moni on yksinäisen Jamin löytymisestä sekä siitä, että hän saa arvoisensa hautauksen ja hautakiven, kiinnostuneita.
Lagertha
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Lagertha »

Täällä sytytetty juuri kynttilä uhrin muistolle 🙏
Itse en tehnyt mitään, mutta monet tekivät edesauttaakseen Jamin löytymistä; nöyrä kiitos ja kumarrus heille.
Yksinäisiä ihmisiä on paljon ja tämä aikakausi korostaa sitä.
Kaikki kuitenkin kaipaavat seuraa ja hyväksyntää ainakin jollakin tasolla - liekö se tosiaan käyneen Jaminkin kohtaloksi.
Joku tuossa aiemmin kertoi tekijäveljesten olleen peruskoulussa ihan ok, mutta vilkkaita. Ja näitä ”vilkkaita” = diagnosoimattomia tarkkaavuushäiriöisiä on kivenkin sisällä runsaasti, tästä on muistaakseni Hannu Lauermakin puhunut (spekua nyt toki veljesten tarkkaavuushäiriöt).
Paljon, paljon olisi vielä tehtävää neuropsykiatriankin puolella (jota itsekin edustan), jotta ko.tapaukset saadaan haaviin ennen kun joku menettää mitä turhaakin turhemmasta syystä henkensä ja aiheuttaa valtavasti surua ja murhetta myös täysin viattomille.
BlackLady
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja BlackLady »

Voi että olen kiitollinen monen monen muun kanssa siitä, että Jami on lopultakin löytynyt! 💕🙏💕 Urakka tuntui välillä jo täysin toivottomalta, kun tuota erämaata riittää loputtomasti eikä edes ns. melko varmaa aluetta ollut tiedossa.

Mutta sitkeys palkittiin jälleen ja näin Jami on nyt löytynyt! On ollut ihan mahtavaa saada olla mukana ja välillä lähes maanisesti seurata tätä tuskaisaa taivalta, koko tämän parin kuukauden ajan.

Kiitos kaikille ahkerille etsijöille ja muille pähkäilijöille. On jotenkin lohdullista todeta, että saitte tai koko tämä tiivis yhteisö sai uskoni ihmisen hyvyyteen palaamaan tämän kauhean tapauksen keskelläkin.

Nyt seuraava toiveeni onkin vain se, että tämä kieroutunut pökkyräkaksikko säälittävine apureineen saisivat kaikki maksimirangaistukset näistä järkyttävistä raakuuksistaan ja välinpitämättömyyksistään!

Mikäli Jamiin liittyen järjestetään mitä tahansa keräystä, tapaamista yms. niin minä olen 100% mukana nöyränä ja suurella kunnioituksella. Ja kuten aiemmin jo todettiin, niin pidetään huolta itsemme lisäksi myös toisistamme, myös niistä maan hiljaisista ja yksinäisistä!

R. I. P Jami-Petteri Klemola

Lämpimät osanotot läheisille!
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Maskotti kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 6:47 pm Todella iso kiitos poliisille, että vainaja löytyi! Ja toki niille monille vapaaehtoisille.

Olen aika varma, että seisoin joku päivä sitten muutaman metrin päässä vainajasta. Kauhea ajatus, mutta samalla helpotus kyläläisille, vainajan omaisille ja ystäville.

Ja jotta totuus ei unohtuisi: kauhea tragedia henkensä menettäneelle. Surullinen episodi.
Arveletko löytöpaikan olleen sellainen jonka olet itse poliisille vihjannut?

Paikkaa ei tietenkään tarvitse eikä varmaan saakaan täällä kertoa.

Minäkin haluan vielä kiittää kaikkia teitä aktiivisia jotka etsintöihin osallistuitte.
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Saa nähdä kun kuvat löydöstä esitetään pökkyröille niin kuinka siinä tulee käymään. Uskon että silloin jo näidenkin herrojen äänihuulet kirkastuu.
jos joku on ollut mukana tässä jutussa edes jotenkin niin varmasti tulee sekin asia vielä selville.
Kun sinulta on kaikki viety ja huomaat ettei mitään ole enää tehtävissä...
Tästä alkaa se itsensä puolustaminen. En epäile vaikka veljeksetkin kääntyisivät toisiaan vastaan.kuka tappoi ja kuka suunnitteli. Toi teki sitä ja tämä auttoi siinä..
kohta on aika puhua..
Maximium
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Maximium »

MehtäUkko kirjoitti: Ke Elo 26, 2020 7:00 pm Saa nähdä kun kuvat löydöstä esitetään pökkyröille niin kuinka siinä tulee käymään. Uskon että silloin jo näidenkin herrojen äänihuulet kirkastuu.
jos joku on ollut mukana tässä jutussa edes jotenkin niin varmasti tulee sekin asia vielä selville.
Kun sinulta on kaikki viety ja huomaat ettei mitään ole enää tehtävissä...
Tästä alkaa se itsensä puolustaminen. En epäile vaikka veljeksetkin kääntyisivät toisiaan vastaan.kuka tappoi ja kuka suunnitteli. Toi teki sitä ja tämä auttoi siinä..
kohta on aika puhua..
Uskon ja toivon että muitakin sais tuomiota kun veljekset.Ehkä joku alkoi puhumaan...?
Maskotti
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Maskotti »

Olen aika varma, että KRP sai aikaan jotain uutta. Koska jo heinäkuun alussa poliisi oli ruumiskoirineen melko lähellä löytöpaikkaa, kuitenkin tuloksetta. Viime viikolla etsinnät keskittyivät uudelleen samaiselle alueelle. Joten jotain uutta selvisi.

Helpotus kaikille.
Vastaa Viestiin