Estonia
Valvoja: Moderaattorit
-
- James Bond (David Niven)
- Viestit: 10851
- Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm
Re: Estonia
Hytti 1028:
- About 10-15 minutes before the accident became a fact, i.e. before the big heel, he woke up from the heavy movements of the vessel, heard a scraping noise, i.e. it was cracking and scraping very close to him on the deck above him. This was (for him) the introduction to the developments which ended in the catastrophe;
- A little later Martin felt that the noises were connected to the shaking of the vessel, and then the vessel began to heel noticeably. He and his bed moved upwards while the others in their beds on the opposite side of the cabin moved downwards. He is unable to explain this in more detail. Simultaneously the strong scraping noise was being continuously heard and then Jan Gustavsson said: "Now we have run aground." So clear and distinct was this noise;
Note: Since noises associated with "running aground" cannot originate from above but must have come from below, this was probably a wrong description or memory of Martin Nilsson. Below him were the starboard heeling tank and the pocket of the starboard stabiliser.
Erikoinen tämä kertomus, että kuului kovaa raapivaa ääntä jo vartti ennen pahaa kallistusta. Ja sitten uudestaan kovaa raapimista samalla kun laiva kallistui. He uskoivat, että olivat ajaneet karille.
Mutta raportti kertoo, että koska nämä äänet kuuluivat kertojan mukaan YLÄpuolelta, niin tämä ei voi pitää paikkansa, vaan kertoja onkin tarkoittanut ALApuolta. Ja alapuolella ovat ne tankit.
Ja eikö se törmäysreikä ollut aika lähellä, vai missä se oli?
Mitä oli hytin 1028 yläpuolella? Oliko siellä jotain kyydissä olevaa, joka olisi voinut pitää kovaa raapivaa ääntä jo vartti ennen onnettomuutta?
Tai mikä ihme olisi voinut aiheuttaa raapivaa ääntä heidän alapuolellaan, missä piti olla nämä "tankit"?
- About 10-15 minutes before the accident became a fact, i.e. before the big heel, he woke up from the heavy movements of the vessel, heard a scraping noise, i.e. it was cracking and scraping very close to him on the deck above him. This was (for him) the introduction to the developments which ended in the catastrophe;
- A little later Martin felt that the noises were connected to the shaking of the vessel, and then the vessel began to heel noticeably. He and his bed moved upwards while the others in their beds on the opposite side of the cabin moved downwards. He is unable to explain this in more detail. Simultaneously the strong scraping noise was being continuously heard and then Jan Gustavsson said: "Now we have run aground." So clear and distinct was this noise;
Note: Since noises associated with "running aground" cannot originate from above but must have come from below, this was probably a wrong description or memory of Martin Nilsson. Below him were the starboard heeling tank and the pocket of the starboard stabiliser.
Erikoinen tämä kertomus, että kuului kovaa raapivaa ääntä jo vartti ennen pahaa kallistusta. Ja sitten uudestaan kovaa raapimista samalla kun laiva kallistui. He uskoivat, että olivat ajaneet karille.
Mutta raportti kertoo, että koska nämä äänet kuuluivat kertojan mukaan YLÄpuolelta, niin tämä ei voi pitää paikkansa, vaan kertoja onkin tarkoittanut ALApuolta. Ja alapuolella ovat ne tankit.
Ja eikö se törmäysreikä ollut aika lähellä, vai missä se oli?
Mitä oli hytin 1028 yläpuolella? Oliko siellä jotain kyydissä olevaa, joka olisi voinut pitää kovaa raapivaa ääntä jo vartti ennen onnettomuutta?
Tai mikä ihme olisi voinut aiheuttaa raapivaa ääntä heidän alapuolellaan, missä piti olla nämä "tankit"?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Re: Estonia
[/quote]
Taskuun tunki.
https://yle.fi/uutiset/3-7494296
[/quote]
Kiitos! Mutta kai tuollaisen herätyskellon viisarit voi siirtyä taskussa kun ne pienet nippelit ottaa osumaa? Ei niitä rinkuloita tarvi paljon hipaista kun viisarit siirtyy.
Taskuun tunki.
https://yle.fi/uutiset/3-7494296
[/quote]
Kiitos! Mutta kai tuollaisen herätyskellon viisarit voi siirtyä taskussa kun ne pienet nippelit ottaa osumaa? Ei niitä rinkuloita tarvi paljon hipaista kun viisarit siirtyy.
Re: Estonia
^^
Tuo on mielenkiintoinen kertomus myöskin.
Palaan vielä noihin mahdollisiin motiiveihin. Ruotsilta siis meni 66 poliisia tuossa rytäkässä. Mikä mahtoi olla kavereiden toimiala viranomaiskoneistossa. Oliko julkitulossa jotain mielenkiintoista . Pikkaisen ehkä kaukaa haettua mutta teorioitahan nämä kaikki. Palme murhattiin 1986. Mitähän kuuluu neljälle selvinneelle tänä päivänä.
Tuo on mielenkiintoinen kertomus myöskin.
Palaan vielä noihin mahdollisiin motiiveihin. Ruotsilta siis meni 66 poliisia tuossa rytäkässä. Mikä mahtoi olla kavereiden toimiala viranomaiskoneistossa. Oliko julkitulossa jotain mielenkiintoista . Pikkaisen ehkä kaukaa haettua mutta teorioitahan nämä kaikki. Palme murhattiin 1986. Mitähän kuuluu neljälle selvinneelle tänä päivänä.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Re: Estonia
Aseita tuotiin varmasti Venäjältä niin paljon kuin ikänä kyettiin. Mutta tätä en havaitse, että miksi se olisi syy upottaa Estonia ainakaan ruotsalaisten toimesta, kun nimenomaan sinne teknologia oli menossa! Jos taas Venäjä olisi laivan upottanut, niin sitä olisi rynnätty kieli pitkällä tutkimaan ympäri maailman.
Voiko olla niin että laivalla tapahtui tosiaan jotain terroria? Ja sen takia laiva piti upottaa. Siis ja upottaa todella sekä laivaltä käsin, että laivan ulkoa.
Okei nyt on foliohattu syttynyt tuleen, mutta tämä sopii laivalla tapahtuneeseen käytökseen sekä sitten jälkipeittelyihin. Lisäksi tässä voisi olla syy että miksi 850 ihmisen kuolema on pikkujuttu, jos ajatellaan että laivalla olisi pyritty tekemään jotain vielä hirveämpää (älkää kysykö mitä, varmaan ajaa kuninkaan päältä tms.). Mutta niin:
1) hätäkutsua ei lähetetty kuin aivan viime tipassa,
2) radiohäirintä oli massiivista Itämeren alueella;
3) evakuointia ei tapahtunut (mitään ei kuulutettu käytännössä kuin aivan lopuksi), vaikutti siltä että laivalla ei ollut mitään järjestelmällistä johtoa;
4) laivan keulaportti on auki (avattu sillä valtavan äänekkäällä lekalla, huomatkaa muuten että yksi syy heittää atlanttilukko hukkaan on tietysti se että se on EHJÄ, eikä repeytynyt aallokossa, tai räjäyttämällä);
5) laiva on ajettu vasta-aallokkoon eikä laivan vauhtia ole pyritty hidastamaan, millä on ollut suuri vaikutus uppoamisen nopeuteen;
6) laivaan on törmätty selvästi, reikä siellä on jonka sokea Reettakin näkee;
7) tapahtumien kulkua on peitelty ja vääristelty niin paljon kuin on iljetty, todistajien lausuntoja ei oteta huomioon;
spekulatiiviset salamurhat jotka nyt tietty on tässä täysin vailla todisteita, mutta kieltämättä on outoa että 8 miehistön jäsentä on merkitty kolmeen listaan pelastetuksi ja sitten haihtuneet kuin savuna ilmaan;
9) pannaan vielä vähän soraa päälle.
Voiko olla niin että laivalla tapahtui tosiaan jotain terroria? Ja sen takia laiva piti upottaa. Siis ja upottaa todella sekä laivaltä käsin, että laivan ulkoa.
Okei nyt on foliohattu syttynyt tuleen, mutta tämä sopii laivalla tapahtuneeseen käytökseen sekä sitten jälkipeittelyihin. Lisäksi tässä voisi olla syy että miksi 850 ihmisen kuolema on pikkujuttu, jos ajatellaan että laivalla olisi pyritty tekemään jotain vielä hirveämpää (älkää kysykö mitä, varmaan ajaa kuninkaan päältä tms.). Mutta niin:
1) hätäkutsua ei lähetetty kuin aivan viime tipassa,
2) radiohäirintä oli massiivista Itämeren alueella;
3) evakuointia ei tapahtunut (mitään ei kuulutettu käytännössä kuin aivan lopuksi), vaikutti siltä että laivalla ei ollut mitään järjestelmällistä johtoa;
4) laivan keulaportti on auki (avattu sillä valtavan äänekkäällä lekalla, huomatkaa muuten että yksi syy heittää atlanttilukko hukkaan on tietysti se että se on EHJÄ, eikä repeytynyt aallokossa, tai räjäyttämällä);
5) laiva on ajettu vasta-aallokkoon eikä laivan vauhtia ole pyritty hidastamaan, millä on ollut suuri vaikutus uppoamisen nopeuteen;
6) laivaan on törmätty selvästi, reikä siellä on jonka sokea Reettakin näkee;
7) tapahtumien kulkua on peitelty ja vääristelty niin paljon kuin on iljetty, todistajien lausuntoja ei oteta huomioon;
spekulatiiviset salamurhat jotka nyt tietty on tässä täysin vailla todisteita, mutta kieltämättä on outoa että 8 miehistön jäsentä on merkitty kolmeen listaan pelastetuksi ja sitten haihtuneet kuin savuna ilmaan;
9) pannaan vielä vähän soraa päälle.
Re: Estonia
Tämän Martinin hytin alapuolella oli siis tuo reistaileva sivuvakaaja, olisiko nuo raapivat ääneet tulleet siitä kun sivuvakaaja yritti aueta mutta jumitti kiinni johonkin, senhän kerrottiin olleen epäkunnossa jo aiemmin ja sitä oli yritetty matkan aikana korjata.Kuolemannaakka kirjoitti: ↑Ti Loka 06, 2020 4:15 pm Hytti 1028:
- About 10-15 minutes before the accident became a fact, i.e. before the big heel, he woke up from the heavy movements of the vessel, heard a scraping noise, i.e. it was cracking and scraping very close to him on the deck above him. This was (for him) the introduction to the developments which ended in the catastrophe;
- A little later Martin felt that the noises were connected to the shaking of the vessel, and then the vessel began to heel noticeably. He and his bed moved upwards while the others in their beds on the opposite side of the cabin moved downwards. He is unable to explain this in more detail. Simultaneously the strong scraping noise was being continuously heard and then Jan Gustavsson said: "Now we have run aground." So clear and distinct was this noise;
Note: Since noises associated with "running aground" cannot originate from above but must have come from below, this was probably a wrong description or memory of Martin Nilsson. Below him were the starboard heeling tank and the pocket of the starboard stabiliser.
Erikoinen tämä kertomus, että kuului kovaa raapivaa ääntä jo vartti ennen pahaa kallistusta. Ja sitten uudestaan kovaa raapimista samalla kun laiva kallistui. He uskoivat, että olivat ajaneet karille.
Mutta raportti kertoo, että koska nämä äänet kuuluivat kertojan mukaan YLÄpuolelta, niin tämä ei voi pitää paikkansa, vaan kertoja onkin tarkoittanut ALApuolta. Ja alapuolella ovat ne tankit.
Ja eikö se törmäysreikä ollut aika lähellä, vai missä se oli?
Mitä oli hytin 1028 yläpuolella? Oliko siellä jotain kyydissä olevaa, joka olisi voinut pitää kovaa raapivaa ääntä jo vartti ennen onnettomuutta?
Tai mikä ihme olisi voinut aiheuttaa raapivaa ääntä heidän alapuolellaan, missä piti olla nämä "tankit"?
Se nyt kuvattu reikä kyljessä ei kyllä kuitenkaan sovi siihen sivuvakaajaan, se estonian sivuvakaajahan oli malliltaan ilmeisesti sellainen suorakaiteen muotoinen aukko laivan kyljessä johon oli koteloituna se sivuvakaaja, joka kääntyi sieltä aukosta ulos auetessaan.
Komentosillalta ei ilmeisesti ollut näkyvyyttä tuohon visiiriin, ja minulla on vähän sellainen kutina että tämä Linde joka lähetettiin tilannetta tarkastamaan saattoi toimia perinteiseen virolaiseen/venäläiseen tyyliin, eli kun ulkona tuuli ja mahdollisesti tuiskutti vettä, oli niin sanotusti ikävä keli, niin hän ei mennyt ulos vaan kävi autokannella katsomassa että keulaportti on kiinni, sehän oli vielä siinä vaiheessa kiinni kun hän teki kierrostaan.Kuolemannaakka kirjoitti:Niin mutta äänen lähdettä ei selvitetty? Vai loppuiko se hakkaus aina välillä? Miten se voisi loppua, jos se johtui jostain irti olevasta?
Eikö laivan keulasta/kannelta pystynyt näkemään visiirin tilaa lainkaan? Luulisi ainakin äänen kaikuneen sinne, jos visiiri oli irti. Lisäksi luulisi, ettei ihan pieni rako mitään ympäri laivan kuuluvaa ääntä voisi aiheuttaa.
No, tietty myrskyn kohina yms peittävät ääntä, kun taas metalli johdattaa sitä.
Sellainenkin asia tuli mieleeni, että kyllähän siellä todennäköisesti vielä viime hetkiin asti saatettiin yrittää kaikkensa aluksen pelastamiseksi, kun jonkun kerrottiin nähneen autokannella miehiä touhumassa ketjujen ja kuorma-autojen kanssa, ehkä siellä vielä siinä vaiheessa yritettiin kiskoa keulaporttia kiinni ketjuilla ja kuorma-autolla, todennäköisesti miehistössä oli kuitenkin sellaisiakin jotka oman henkensä uhraten työskentelivät kannen alla viimeiseen asti pitääkseen laivan pinnalla, eivät vaan ole enää kertomassa viimeisistä hetkistä laivalla.
Re: Estonia
Komentosillalla ei nähtävästi toiminut mikään , ei varoitusvalot eikä monitorit autokannelle. Aikamoisia sattumia ja huoletonta menoa itämerellä.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Re: Estonia
Nämä pelastuneet ja myöhemmin kadonneet vois vaikka tulla julkisuuteen ja kertoa koko homman.xflr6 kirjoitti: ↑Ti Loka 06, 2020 4:31 pm Aseita tuotiin varmasti Venäjältä niin paljon kuin ikänä kyettiin. Mutta tätä en havaitse, että miksi se olisi syy upottaa Estonia ainakaan ruotsalaisten toimesta, kun nimenomaan sinne teknologia oli menossa! Jos taas Venäjä olisi laivan upottanut, niin sitä olisi rynnätty kieli pitkällä tutkimaan ympäri maailman.
Voiko olla niin että laivalla tapahtui tosiaan jotain terroria? Ja sen takia laiva piti upottaa. Siis ja upottaa todella sekä laivaltä käsin, että laivan ulkoa.
Okei nyt on foliohattu syttynyt tuleen, mutta tämä sopii laivalla tapahtuneeseen käytökseen sekä sitten jälkipeittelyihin. Lisäksi tässä voisi olla syy että miksi 850 ihmisen kuolema on pikkujuttu, jos ajatellaan että laivalla olisi pyritty tekemään jotain vielä hirveämpää (älkää kysykö mitä, varmaan ajaa kuninkaan päältä tms.). Mutta niin:
1) hätäkutsua ei lähetetty kuin aivan viime tipassa,
2) radiohäirintä oli massiivista Itämeren alueella;
3) evakuointia ei tapahtunut (mitään ei kuulutettu käytännössä kuin aivan lopuksi), vaikutti siltä että laivalla ei ollut mitään järjestelmällistä johtoa;
4) laivan keulaportti on auki (avattu sillä valtavan äänekkäällä lekalla, huomatkaa muuten että yksi syy heittää atlanttilukko hukkaan on tietysti se että se on EHJÄ, eikä repeytynyt aallokossa, tai räjäyttämällä);
5) laiva on ajettu vasta-aallokkoon eikä laivan vauhtia ole pyritty hidastamaan, millä on ollut suuri vaikutus uppoamisen nopeuteen;
6) laivaan on törmätty selvästi, reikä siellä on jonka sokea Reettakin näkee;
7) tapahtumien kulkua on peitelty ja vääristelty niin paljon kuin on iljetty, todistajien lausuntoja ei oteta huomioon;
spekulatiiviset salamurhat jotka nyt tietty on tässä täysin vailla todisteita, mutta kieltämättä on outoa että 8 miehistön jäsentä on merkitty kolmeen listaan pelastetuksi ja sitten haihtuneet kuin savuna ilmaan;
9) pannaan vielä vähän soraa päälle.
Re: Estonia
Minulla on semmoinen muistikuva, että Arvo Anderssoniakin olisi näytetty aamu-uutisissa viltti päällänsä. Nekin videot ovat varmasti "kadonneet".
Re: Estonia
Baltic Storm elokuvassa paljastettiin jo kipparin kohtalo CIA:n leirillä Saksassa. Kaverille on tehty jonkinasteinen lobotomia eikä ole enää valmis palaamaan julkisuuteenNämä pelastuneet ja myöhemmin kadonneet vois vaikka tulla julkisuuteen ja kertoa koko homman
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
-
- Jack Bauer
- Viestit: 904
- Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm
Re: Estonia
Oma näkökulma on se, että kukaan ei upottanut Estoniaa tahallaan. Vaan jonkun valtion toimesta kävi pahemman luokan vahinko. Yksikään valtio ei tietenkään halua ottaa lähes tuhannen siviilin kuolemaa kontolleen joten salailun kulttuuri alkoi lähes välittömästi turman jälkeen. Ja sitä salailuahan tässä on harrastanut vuosikymmenet eniten tasan yksi valtio ja jokainen tietää mikä se on joten sinne omat spekulaationi myös osoittavat syyttävää sormeaxflr6 kirjoitti: ↑Ti Loka 06, 2020 3:23 pm Mikä on Estonian upottamisen todellinen MOTIIVI, ja minkä tekijän/tekijöiden toimesta (myös muu kuin Ruotsin sukellusvene). Ja motiivilla haen siis sitä, että kenellä on perustelu ja niin painava syys upottaa Estonia, että 850:n ihmisen kuolema ei paina vaakakupissa mitään? Miksi?
Re: Estonia
^
Tämä nyt vaikuttaa siltä todennäköisimmältä tapahtumien kululta. Liittyykö se sitten lastiin on toinen asia.
Tämä nyt vaikuttaa siltä todennäköisimmältä tapahtumien kululta. Liittyykö se sitten lastiin on toinen asia.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Re: Estonia
Ei suuremmin liitty itse mysteeriin, mutta laitan nyt tähän, kun katselin kuvia estoniasta (ulkoa sivuprofiili), niin en ymmärrä miten niin sieltä ei voinut nähdä keulaa/visiiriä kun ei mitään estettä sille ainakaan linjojen mukaan ole, ja sillalla oli vielä ne ”pahkat” yli laidan molemmin puolin Siitäkin huolimatta että täälläkin joku kertoi aikoinaan vierailleen kyseisen laivan komentosillalla ja ettei keulaa nähnyt.
Visiirin päällä oli vielä valo pitkän ”kepin” nokassa, että onhan sekin poistunut visiirin mukana....vielä kun löytäisi netin syövereistä kuvan komentosillalta eteenpäin. King/sally/estonia ajalta
Visiirin päällä oli vielä valo pitkän ”kepin” nokassa, että onhan sekin poistunut visiirin mukana....vielä kun löytäisi netin syövereistä kuvan komentosillalta eteenpäin. King/sally/estonia ajalta
-
- Remington Steele
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:09 pm
Re: Estonia
Laittoi taskuunsa. Taskussaan oli myös kamera, jolla väläytti salamalla hätävaloa lähellä oleville laivoille seisoessaan kallistuneen laivan kyljellä. Vahingossa nauhalle oli tallentunut vielä joku toinen henkilö, joka oli tuolloin kannella. Katso kuva täältä:
https://www.reddit.com/r/creepy/comment ... inking_ms/
Re: Estonia
https://www.youtube.com/watch?v=cr1R7_EDiR0
Löytyi uppoamistapaa käsittelevä kymmenen vuoden takainen video, joka on ajankohtaisuudessaan saanut runsaasti huomiota. Kielenä valitettavasti ruotsi, joka ei itselläni kovin vahva ole, mutta pääasia sentään hahmottui.
Löytyi uppoamistapaa käsittelevä kymmenen vuoden takainen video, joka on ajankohtaisuudessaan saanut runsaasti huomiota. Kielenä valitettavasti ruotsi, joka ei itselläni kovin vahva ole, mutta pääasia sentään hahmottui.
Re: Estonia
Juu siellä autokannella siis kyllä käytiin mutta itseäni häiritsee ettei kuvia ajoneuvoista ole julkisuudessa näkynyt. Jossainhan väitettiin että on liian riskialtista käydä autokannella ja tämä oli muka sen takia kielletty.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti