Ei niissä mainittu mitään maskien haitoista. Siksi kysyinkin. Mutta ilmeisesti sinulla ei ole mitään käsitystä, että mitä haittaa maskien käyttämisestä voisi olla, joten jätät vastaamatta ja viittaat linkkeihin missä ei todeta, että maskien käytöstä olisi haittaaDaddy Slam kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 8:53 amLaitoin aikasempaan linkkiin jo niistä haitoista. Boldasit tekstin kun luulit päässeesi inäsäviisastelemaan. Mites jos keskittyisit vähän? Älä kysele minulta enää linkkejä. Niitä vitun haittoja on vaikka kuinka paljon! Aivan jokainen tutkimus joka väittää maskeista olevan enemmän hyötyä kuin haittaa on tänä vuonna tehty ja jokainen niistä on tarkoituksenhakuinen. Vitun pelle!
Sinunkin pitäisi kuolla niinkuin olisi reppana-Pekankin. Vitun reppana!
Koronavirus CVD19 - Maailmanlaajuinen pandemia
-
Likeavirgin
- Ainesta Watsoniksi
Re: Koronavirus CVD19 - Maailmanlaajuinen pandemia
-
Likeavirgin
- Ainesta Watsoniksi
Kaupan kassoilla on pleksi, tai pleksisuoja kasvojen edessä, ei maskeja. Koskahan olet mahtanut viimeksi käydä kaupassa?Daddy Slam kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 9:20 am Entäs kaupan kassaneidit? Tai lapsilla naamari koulussa koko päivän? ( ei suomessa vielä ) Aika monta kulmaa sullakin jää miettimättä jos luulet, että maskin käyttö on vain lyhyissä pätkissä. Kysy itseltäsi miksi jokainen maskeista tehty tutkimus ennen vuotta 2020 saa johtopäätökseksi, että maskeista on enemmän haittaa kuin hyötyä? Ja miksi vain vuonna 2020 tehdyt " tutkimukset " johtopäättelevät maskeista olevan hyötyä. Voisin itse kysyä, että kenellä ne laput olikaan silmillä?
Edit. Lyhytkin maskin käyttö laskee happipitoisuutta merkittävästi. Vastustuskyky heikkenee ja tätä kautta ihminenen sairastuu helpommin. Saattaa olla monille hepreaa, mutta ihmiset sosiaalisessakanssakäymisessä ei pelkkiä sanoja tulkitse vaan myös ilmeitä.
-
Daddy Slam
- Agentti Scully
Hei ihan soikeesti! Mä en voi sille mitään jos sä et siitä 2013 tutkumuksesta osannut lukea niistä haitoista. Olen myös pahoillani, että et itse osaa etsiä tutkimuksia ja lukea niitä ja sitten tekisit ihan ikioman johtopäätöksen. Pahoittelut myös siitä ettet osaa käyttää hakukoneita netissä, kun niistä löytyy ihan kirjoitettuja artikkeleita. Ei ihme, että sinunkin mielipiteesi on se mikä se on, kun sen on muodostanut valtamedia, et SINÄ. Yritäpä kerrankin muodostaa oma mielipide ihan mistä tahansa.Likeavirgin kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:12 amEi niissä mainittu mitään maskien haitoista. Siksi kysyinkin. Mutta ilmeisesti sinulla ei ole mitään käsitystä, että mitä haittaa maskien käyttämisestä voisi olla, joten jätät vastaamatta ja viittaat linkkeihin missä ei todeta, että maskien käytöstä olisi haittaaDaddy Slam kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 8:53 amLaitoin aikasempaan linkkiin jo niistä haitoista. Boldasit tekstin kun luulit päässeesi inäsäviisastelemaan. Mites jos keskittyisit vähän? Älä kysele minulta enää linkkejä. Niitä vitun haittoja on vaikka kuinka paljon! Aivan jokainen tutkimus joka väittää maskeista olevan enemmän hyötyä kuin haittaa on tänä vuonna tehty ja jokainen niistä on tarkoituksenhakuinen. Vitun pelle!
Sinunkin pitäisi kuolla niinkuin olisi reppana-Pekankin. Vitun reppana!![]()
-
Likeavirgin
- Ainesta Watsoniksi
Kun kysyn, että mitä haittaa ihmisille on siitä, että he laittavat kertakäyttömaskin päälleen 30-60min kauppareissun ajaksi niin vastaat siihen vitun reppana, toivottavasti kuolet. Ja sitten vielä ihmettelette sikakoiran kanssa miksei teitä elämänkalluja oteta vakavastiDaddy Slam kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:30 am Hei ihan soikeesti! Mä en voi sille mitään jos sä et siitä 2013 tutkumuksesta osannut lukea niistä haitoista. Olen myös pahoillani, että et itse osaa etsiä tutkimuksia ja lukea niitä ja sitten tekisit ihan ikioman johtopäätöksen. Pahoittelut myös siitä ettet osaa käyttää hakukoneita netissä, kun niistä löytyy ihan kirjoitettuja artikkeleita. Ei ihme, että sinunkin mielipiteesi on se mikä se on, kun sen on muodostanut valtamedia, et SINÄ. Yritäpä kerrankin muodostaa oma mielipide ihan mistä tahansa.
-
Keskitien Kulkija
Itse en ole valtamediassa kyseiseen tutkimukseen törmännyt. Linkkiä varmaan on myös laittaa?muk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 10:17 am ---
Esim. täällä suurena salaisuutena viimeksi vissiin eilen paljastettu uutispommi alle 60-vuotiaiden hyvin hyvin pienestä kuolleisuudesta on oikeasti erittäin hyvin tiedossa. Ovat lukeneet asiasta fakevaltamediasta jo vähän aiemmin.
---
-
muk
www.thl.fiKeskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:38 amItse en ole valtamediassa kyseiseen tutkimukseen törmännyt. Linkkiä varmaan on myös laittaa?muk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 10:17 am ---
Esim. täällä suurena salaisuutena viimeksi vissiin eilen paljastettu uutispommi alle 60-vuotiaiden hyvin hyvin pienestä kuolleisuudesta on oikeasti erittäin hyvin tiedossa. Ovat lukeneet asiasta fakevaltamediasta jo vähän aiemmin.
---
edit: jotte halottaisi hiuksia siitä mikä on fakevaltamedia, laitan random-linkin googlesta, meni noin 5 sek. Siis aikuisten oikeasti, lehdistä ja uutisista toi "salainen tieto" on peräisin.
Tämänhetkisten kansainvälisten arvioiden mukaan luku vaihtelee 0,2-0,8 prosentin välillä koko väestössä. Monia tutkimuksia ei kuitenkaan ole vielä vertaisarvioitu. Tanskassa on alustavasti arvioitu, että 17–69 vuotiaista tartunnan saaneista koronavirustautiin on kuollut noin 0,08 prosenttia.
Lainaus esimerkkinä viestinnästä. Näin siis toukokuussa suomen tietotoimisto.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/koronavi ... d=69880766
Viimeksi muokannut muk, Pe Loka 09, 2020 11:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Keskitien Kulkija
THL ei ole media, totta. Viittasit kuitenkin tutkimukseen koronan vaarallisuudesta alle 65-vuotiaille ja linkkasit koronan vaarallisuudesta yli 70-vuotiaille. Puhuit jostain tahosta jotka "ovat asiasta lukeneet mediasta". Eri aihetta käsittelevä tutkimus ei-mediassa ei näitä kriteereitä täytä. Eli puhuit omiasi.muk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:41 amwww.thl.fiKeskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:38 amItse en ole valtamediassa kyseiseen tutkimukseen törmännyt. Linkkiä varmaan on myös laittaa?muk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 10:17 am ---
---
edit: jotte halottaisi hiuksia siitä mikä on fakevaltamedia, laitetaan random-linkki. Siis aikuisten oikeasti, lehdistä ja uutisista toi "salainen tieto" on peräisin.![]()
edit. ehdin jo muokata tekstiä kun näin hätämeriselityksesi. Alkuperäinen viesti ennen muokkausta:
"Ensinnäkin THL ei ole media ja toisekseen hyviin tapoihin kuuluu laittaa suora linkki juttuun, josta on väitteitä esittänyt. Eli puhuit omiasi."
Viimeksi muokannut Keskitien Kulkija, Pe Loka 09, 2020 11:54 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Daddy Slam
- Agentti Scully
Kysy joltakin apua, jos et osaa lukea edes vastauksiani. Sulla on selkeästi vaikea vaihe elämässä, joten relaa vähä, nyt on perjantai.Likeavirgin kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:35 amKun kysyn, että mitä haittaa ihmisille on siitä, että he laittavat kertakäyttömaskin päälleen 30-60min kauppareissun ajaksi niin vastaat siihen vitun reppana, toivottavasti kuolet. Ja sitten vielä ihmettelette sikakoiran kanssa miksei teitä elämänkalluja oteta vakavastiDaddy Slam kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:30 am Hei ihan soikeesti! Mä en voi sille mitään jos sä et siitä 2013 tutkumuksesta osannut lukea niistä haitoista. Olen myös pahoillani, että et itse osaa etsiä tutkimuksia ja lukea niitä ja sitten tekisit ihan ikioman johtopäätöksen. Pahoittelut myös siitä ettet osaa käyttää hakukoneita netissä, kun niistä löytyy ihan kirjoitettuja artikkeleita. Ei ihme, että sinunkin mielipiteesi on se mikä se on, kun sen on muodostanut valtamedia, et SINÄ. Yritäpä kerrankin muodostaa oma mielipide ihan mistä tahansa.![]()
Vastaan sen kunniaksi omin sanoin: ihmisten elossa säilymisen ja ylipäätään sen että ollaan tänne asti päästy, me tarvitaan erilaisia bakteereja ja ,uita pöpöjä. Yksinkertaistettuna ne on meille elintärkeitä. Hapen saanti heikkenee ja siinä samalla hengitetään omaa hiilidioksidia takaisin, vaikja juuri keho siitä yritti päästä eroon ja näistä seuraa ongelmia. Psykologiset haitat. Kommunikointi haitat. Miltähän muuten mahtaa pienistä lapsista tuntua kun näkee naamattomia ihmisiä, oman äidinkin työntämässä naamattomana rattaita. Näiden haitat tulee sitten vähän jälkijunassa. Näitä riittää mutta tossa alkuun.
Edit. Kun otetaan huomioon vielä se, että näiden maskien käytössä ihminen koskettaa paskasilla käsillä naamaansa, niin maskihan silloin on isompi riski.
Edit. 2.0 En minä ihmettele, eikä edes kiinnosta ottaako joku mua tosissaan. Olen tässäkin ketjussa moneen kertaan sanonut, että aivopesun ja sosiaalisesta mielipidemuokkauksesta johtuu monien täydellinen sinisilmäisyys.
Viimeksi muokannut Daddy Slam, Pe Loka 09, 2020 12:05 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
muk
No, arvasin tämän. Viittaus THL:ään on tietysti viralliseen koronakuolintilastoon. Anteeksi epämääräisyys.Keskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:47 amEnsinnäkin THL ei ole media ja toisekseen hyviin tapoihin kuuluu laittaa suora linkki juttuun, josta on väitteitä esittänyt. Eli puhuit omiasi.muk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:41 amwww.thl.fiKeskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:38 am
Itse en ole valtamediassa kyseiseen tutkimukseen törmännyt. Linkkiä varmaan on myös laittaa?
edit: vielä uudestaan tämä esimerkki
i]Tämänhetkisten kansainvälisten arvioiden mukaan luku vaihtelee 0,2-0,8 prosentin välillä koko väestössä. Monia tutkimuksia ei kuitenkaan ole vielä vertaisarvioitu. Tanskassa on alustavasti arvioitu, että 17–69 vuotiaista tartunnan saaneista koronavirustautiin on kuollut noin 0,08 prosenttia.[/i]
-
Keskitien Kulkija
En jaksa pilkkua enempää tuosta viilata, mutta palataksemme itse aiheeseen: korona on influenssaan verrattavissa oleva vanhoille ja perussairaille vaarallinen tauti ja sen pohjalta lietsottu paniikki on täysin yliammuttua. Se oli syy, miksi linkkasin tutkimuksesta (jota erittäin kyvykkäästi argumentoit). Siinä suositeltiin vanhojen ja perussairaiden suojelun olevan riittävä toimenpide koronan torjumisessa, sekä kerrottiin median paniikinlietsonnan olevan perusteetonta. Kyseistä artikkelia en kai uutispommina ja salaisuutena tarjoillut, mutta jos niin sen tulkitsit, katsoisin sen johtuvan jostain muusta kuin dyslexiasta. Vaikka kuinka yrittäisi huutaa asian vierestä, ei se silti itse asiaa miksikään muuta.muk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:50 amNo, arvasin tämän. Viittaus THL:ään on tietysti viralliseen koronakuolintilastoon. Anteeksi epämääräisyys.Keskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 11:47 amEnsinnäkin THL ei ole media ja toisekseen hyviin tapoihin kuuluu laittaa suora linkki juttuun, josta on väitteitä esittänyt. Eli puhuit omiasi.
edit: vielä uudestaan tämä esimerkki
i]Tämänhetkisten kansainvälisten arvioiden mukaan luku vaihtelee 0,2-0,8 prosentin välillä koko väestössä. Monia tutkimuksia ei kuitenkaan ole vielä vertaisarvioitu. Tanskassa on alustavasti arvioitu, että 17–69 vuotiaista tartunnan saaneista koronavirustautiin on kuollut noin 0,08 prosenttia.[/i]
-
muk
Muistaakseni sinä et sekoillut täällä jostain koronaviruksen "DNA-molekyyleistä", niin kommentti ei ollut sinulle kohdistettu.Keskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 12:21 pm Kyseistä artikkelia en kai uutispommina ja salaisuutena tarjoillut, mutta jos niin sen tulkitsit, katsoisin sen johtuvan jostain muusta kuin dyslexiasta. Vaikka kuinka yrittäisi huutaa asian vierestä, ei se silti itse asiaa miksikään muuta.
Muuten olen edelleen sitä mieltä, että alle 60-vuotiaiden alhainen kuolleisuus on hyvin tiedossa ja tieto on saatu uutisista.
-
Daddy Slam
- Agentti Scully
Ei ihan suoraan ketjun aiheeseen liity, mutta jollakin tapaa kuitenkin. Todellisuudessa tämä WHO käyttää moninkertaisen määrän rahaa matkustamiseen, kuin kaikkiin avustuksiin yhteensä. Nää on kaikki umpi mätiä järjestöjä!
Kuka saa Nobelin rauhanpalkinnon? – seuraa suoraa lähetystä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/694 ... bb35d1dc92
Kuka saa Nobelin rauhanpalkinnon? – seuraa suoraa lähetystä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/694 ... bb35d1dc92
-
Keskitien Kulkija
Nyt kun luin noita ranttausviestejä tarkemmin, huomasin, että "yllätyksenä tarjoilu" olikin ilmeisesti tarkoitettu jollekulle muulle. Fyysisessä olotilassa on sen verran epämukavuutta tällä hetkellä (ei kammoittava korona kuitenkaan), että henkinen nahkakin siinä samalla näytti ohenevan, enkä malttanut puhaltaa ulos ennekuin puhalsin ulos. Pahoittelut siitämuk kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 12:36 pmMuistaakseni sinä et sekoillut täällä jostain koronaviruksen "DNA-molekyyleistä", niin kommentti ei ollut sinulle kohdistettu.Keskitien Kulkija kirjoitti: Pe Loka 09, 2020 12:21 pm Kyseistä artikkelia en kai uutispommina ja salaisuutena tarjoillut, mutta jos niin sen tulkitsit, katsoisin sen johtuvan jostain muusta kuin dyslexiasta. Vaikka kuinka yrittäisi huutaa asian vierestä, ei se silti itse asiaa miksikään muuta.
Muuten olen edelleen sitä mieltä, että alle 60-vuotiaiden alhainen kuolleisuus on hyvin tiedossa ja tieto on saatu uutisista.![]()
Minä en voi käyttää tuollaista tavallista maskia, olen yrittänyt mutta vähän ajan päästä mustenee silmissä. Jos pitää käyttää niin käy sellainen visiirin mallinen, joka laskeutuu vapaasti alas. Kaikki astmaatikot ja keuhkoahtaumaa tm. keuhkosairautta potevat eivät voi käyttää normimaskia tai ei mitään. Ja meidänkin pitää liikkua asioillamme.
Ravintoloiden ja yökerhojen rajoitukset on kaks'piippunen juttu. Nuoret haluavat kokoontua ja pitää hauskaa mutta nniskelupaikoissa virus leviää helposti. Sitten täytyy käyttää rajoituksia ja rajoitusten myötä yrittäjille tulee taloudellisia ongelmia ja samoin ravintolahenkilöille. Testeissä neuvotaan käymään mutta testeihin ei pääse lievillä oireilla ja kuitenkin tiedetään, että lieväoireinenkin voi olla tartuttaja. Miten tämän koronan kans sitten pitäisi toimia, ei tuota pirulaista tunneta vieläkään kunnolla.
Ravintoloiden ja yökerhojen rajoitukset on kaks'piippunen juttu. Nuoret haluavat kokoontua ja pitää hauskaa mutta nniskelupaikoissa virus leviää helposti. Sitten täytyy käyttää rajoituksia ja rajoitusten myötä yrittäjille tulee taloudellisia ongelmia ja samoin ravintolahenkilöille. Testeissä neuvotaan käymään mutta testeihin ei pääse lievillä oireilla ja kuitenkin tiedetään, että lieväoireinenkin voi olla tartuttaja. Miten tämän koronan kans sitten pitäisi toimia, ei tuota pirulaista tunneta vieläkään kunnolla.
Tuon viimeisenä linkkaamasi tutkimuksen alta löytyy aika monta tutkimusta tältä vuodelta, joista löytyy päinvastaista todistelua; maskit vähensivät riskiä saada tartunta, eivät toki sitä poistaneet kokonaan. Jokaisen arvioitavaksi jää haluaako sitä tartuntariskiä pienentää mahdollisissa riskipaikoissa vai ei. On mua itseänikin huvittanut nämä yksin autoa ajavat maskikuskit.Daddy Slam kirjoitti: To Loka 08, 2020 11:30 pmPitää paikkansa, että tuossa tutkittiin n95 maskeja, mutta täysin samansuuntaiset ovat tutkimukset muistakin maskeista. Itse en ole maskien käyttöä ylivoimaisesti puoltavia tutkimuksia löytänyt. Tähän mennessä jokaisessa minkä olen lukenut, on ollut jokin selkeästi tarkpituksenhakuinen tutkimusmenetelmä. Enkä nyt ihan vaan yksin ole keksinyt niitä virheitä.Meitsi70 kirjoitti: To Loka 08, 2020 11:11 pmIhan hyvä tutkimus, mutta ei relevantti nykyisiin suosituksiin kauppakeskuksissa tms. joissa on hankala pitää hetkellisesti riittäviä etäisyyksiä muihin. Tuo N95 maski ei myöskään ole suositus tai vaatimus tällä hetkellä.Daddy Slam kirjoitti: To Loka 08, 2020 10:14 pm
Huomioi että tämä on vuodelta 2013, eli tämä ei ole millään tapaa puolueellinen. Tässä siis tutkittiin sairasnhoitajien maskin käyttöä 4 vk. ajan. Vertailuryhmineen kaikkineen. Mut mitäpä näistä, pääasia että lotto on lauantaina.
Physiologic and other effects and compliance with long-term respirator use among medical intensive care unit nurses
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7132714/
Oleellinen ero löytyy seuraavasta; ” All subjects were followed for two 12-hour shifts/days (intersession interval ≥1 day). After being evaluated for eligibility, participants were randomly assigned to wear only an N95 or an N95 with mask overlay for a single 12-hour shift”.
Edit. Tässä vuodelta 2009 tutkimuksessa tutkittiin kirurgisia maskeja. Yhtenä johtopäätöksenä oli, ettei maski estänyt flunssan ja muiden vastaavien tarttumista.
Use of surgical face masks to reduce the incidence of the common cold among health care workers in Japan: a randomized controlled trial - PubMed
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19216002/