Estonia

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

Mielenkiintoista tarinaa sukellusveneestä ja oikean puolen vakaajasta , Ruotsiksi :twisted: , sivulla myös muutamia piirrettyjä kuvia tapahtumista http://www.itdemokrati.nu/msestonia/page10.html

Sama sivu google kääntäjällä Suomeksi --> https://translate.googleusercontent.com ... 0qZxDMNaOA


Tässä muuten video tankkerin sisältä kuvattuna, havaittavissa lievää mollia https://youtu.be/rHlEXn37dVg

Itekkin olen sitä mieltä että ettei Estonian kyljen reikä ole tullut tälläisestä
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.
strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

XiphiasGladius kirjoitti: Pe Loka 16, 2020 12:22 am Jos tuo kuviin merkitty reiän paikka on tarkka, niin törmäysteoria meni sitten siinä.

On melkoinen yhteensattuma, että törmäys olisi tullut aivan tarkalleen laivan kehyskaaren ja laipion kohdalle. Sellaiset siinä menee jokatapauksessa, kehyskaari:kaari on 1:3 ja ne menee noiden kuvan segmenttien mukaan, perästä laskien.
Voisin myös samalla lyödä vetoa, että tuossa samassa kohdassa menee myös lohkoraja.

Ihmekkään, että telakka takertui pommiteoriaan niin hanakasti.

edit: Eipä taida se alunperin dokumentissa uumoiltu 600t vai mitä se oli, riittää. Estonian oma 11 000t tosin riittäis.
Näinpä. Tuo repeämä on syntynyt sisäpuolelta siinä vaiheessa kun keula on noussut pystyyn. Autokannen lasti on ollut vapaassa pudotuksessa ja osuillut kehyskaarirakenteisiin jotka vääntyilleet. Reikä on juuri siinä kohdassa mihin suurimmat voimat ovat kohdistuneet.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Damfin kirjoitti:
No se on kyllä jo huomattu mikä sinun kuvien lukutaitosi on, ja sitten vielä jäät jankkaamaan että niin siellä dokumentissa sanotaan.

Minä en tuosta edelleen pysty sanomaan mikä tuon on tehnyt, varsinkin kun tuo kuvakin on pelkkä piirros jonka laatija on tietoisesti halunnut osoittaa että siihen olisi joku törmännyt, kuvasta on jostain syystä sujuvasti jäänyt kokonaan pois se pyöreä aukkokin joka näkyy niissä videon kuvakaappauksissa, ja jonka ympärille tuo repeämä on selkeästi syntynyt.
Sen kuitenkin tiedän että tuollainen lommahtaminen voi tuollaiseen rakenteeseen hyvin mahdollisesti syntyä vääntymisestä, mutta aivan hyvin se on voinut myös syntyä laivan osuessa pohjaan, tai siitä että jokin on osunut tuohon kohtaan. Vaikka tuohon kuvaan on kovasti koitettu tuollaista pyöreää painaumaa hahmotellakin, niin tuo videon kuvissakin esiintyvä terävämpi vekki repeämän vieressä kyllä jotenkin paljastaa että ei siihen mikään pyöreä sukellusveneen keula ole osunut.
Sukellusvene on kuitenkin ehdottomasti pois pelistä vai kuinka ? :lol: Itse koitan näitä teorioita aina kehitellä sen järkevimmän mahdollisuuden ympärille johon todisteet selkeästi viittaavat. Lyön vaikka vetoa niin ihan vastaavaa repeämää et löydä kyllä helposti. Laivan ympäristö myöskin kartoitettiin tarkasti aikoinaan ja tiedetään kyseessä olevan hötöpohja. Kivistä ei mainintaa. Laivahan ei missään vaiheessa kokonaan tuolla sivullaan ole pohjaa vasten ollut vaan aukosta on raportoitu jo aikoinaan muidenkin toimesta.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
jokke78
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: To Loka 22, 2009 4:15 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja jokke78 »

Eiköhän nää salaliittoteoriat kaadu jo omaan mahdottomuuteensa. Kun ajattelee, mitä kaikkea ja kuinka monen ihmisen on pitänyt tehdä jotain sen eteen, ettei "salaisuus" paljastuisi.

Mikä sitten ikinä olisi alukseen törmännytkään, niin useita ihmisiä olisi tietoisia asiasta. Sukellusvene vai kalastusalus, miehistöä molemmissa ja kaikki mukana juonessa ilmeisesti ja vaiettu iäksi?
Entäs ne sairaaloista kadonneet miehistönjäsenet? Useiden ihmisten nekin olisi pitänyt hakea useasta eri sairaalasta ilman ettei sairaalanjohto eikä hoitohenkilökuntakaan mitään ihmettelee. Vai onko sairaalatkin mukana juonessa?
Samoin ne kaverit jotka sitä hiekkaa ovat sinne laivan reiän päälle kipanneet. Mukana juonessa totta kai.
Keulavisiirin nostoporukka myös mukana juonessa. Atlanttilukko hävitettävä.
Lisäksi valtionjohdot tietysti mukana juonessa ja tutkintakomissiokin piilottelemassa parhaansa mukaan Estonian kohtaloa.
Pommejakin on mahdollisesti asenneltu sinne tänne ja kukaan ei ole nähnyt eikä ihmetellyt mitään.
Muutaman esimerkin vain mainitakseni.



Tällaisen kuvion mahdollistamiseen vaadittaisiin kymmeniä ellei satoja eri ihmisiä ja useita eri tahoja, että olisi mitenkään edes mahdollista kyseinen peittely yritys.
Ja tuollainen porukkako olisi loppuelämänsä suut supussa, eikä vahingossakaan esim. humalaspäissään illanistujaisissa mainitse mitään arkaluontoista tietoa kenellekkään?
Ihan mahdoton kulissi ylläpitää saati johtaa ja kontrolloida sanon minä ;)

Luulen, että se reikä on siinä uppoamisen yhteydessä siihen kylkeen tullut. Varmasti jättää jälkensä, kun uppoaa, täyttyy vedellä, lasti liikkuu ym.
Peräkulma nojaa merenpohjaa vasten ja keulabulbi vielä pinnalla. Kova vääntö kohdistuu aluksen runkoon. Suuret voimat ovat kyseessä. Ja siitä vielä mäjähtää kyljen leveydeltään merenpohjaan, niin ei se ihan pumpulin kevyesti siihen saveen mätkähdä. Ennemmin pitäisin ihmeenä, jos ei muita vaurioita löydy, kuin tuo yksi reikä.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Selostit tuossa juuri pääpiirteittäin kuinka homma käytännössä on edennyt ja vielä ihmettelet olisiko tällainen mahdollista :wink:
Sitten se tärkein pointti miksi sitä aukkoa on pitänyt piilotella kaikin mahdollisin keinoin vaikka se tiedossa on ollut jo aikaisemminkin :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Keskitien Kulkija

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Keskitien Kulkija »

strömmingen kirjoitti: La Loka 17, 2020 10:31 am
XiphiasGladius kirjoitti: Pe Loka 16, 2020 12:22 am Jos tuo kuviin merkitty reiän paikka on tarkka, niin törmäysteoria meni sitten siinä.

On melkoinen yhteensattuma, että törmäys olisi tullut aivan tarkalleen laivan kehyskaaren ja laipion kohdalle. Sellaiset siinä menee jokatapauksessa, kehyskaari:kaari on 1:3 ja ne menee noiden kuvan segmenttien mukaan, perästä laskien.
Voisin myös samalla lyödä vetoa, että tuossa samassa kohdassa menee myös lohkoraja.

Ihmekkään, että telakka takertui pommiteoriaan niin hanakasti.

edit: Eipä taida se alunperin dokumentissa uumoiltu 600t vai mitä se oli, riittää. Estonian oma 11 000t tosin riittäis.
Näinpä. Tuo repeämä on syntynyt sisäpuolelta siinä vaiheessa kun keula on noussut pystyyn. Autokannen lasti on ollut vapaassa pudotuksessa ja osuillut kehyskaarirakenteisiin jotka vääntyilleet. Reikä on juuri siinä kohdassa mihin suurimmat voimat ovat kohdistuneet.
Lasti ei todellakaan ole ollut missään vapaassa pudotuksessa, ellei alus sitten teleportannut vaakatasosta pystyyn tai lasti ollut todella hyvin kiinni ja irronnut vasta aluksen oltua pystysuorassa. Eiköhän se lasti ole ensin valunut autokannen tyyrpuurin puoleiselle laidalle aluksen kallistuttua oikealle ja sen jälkeen perää kohti keulan noustessa pystyyn.
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Korjataanpa vähän, kun olit vahingossa unohtanut muutaman byrokraatin. Tuohon korjattuna täysin oman linjasi mukaiseksi...
matalanveenmanaatti kirjoitti: Pe Loka 16, 2020 5:14 pm
Rescuer kirjoitti: Pe Loka 16, 2020 5:01 pm ^Kaiva kaikilta Mayerin asiantuntijoilta silloiset työnantajat ja merkitse samalla tavalla "byrokraateiksi". Saatat yllättyä...
Sopii. Tässä tulee.

Appointment

The German 'Group of Experts' was formed in the beginning of February 1995 in accordance with a decision of the Managing Director of Jos. L. Meyer GmbH, in Papenburg - Dipl. Ing. Bernard Meyer.

Chairman

Dr. Peter Holtappels, marine lawyer and senior partner of the law firm Ahlers & Vogel, Hamburg.

Members

Captain Werner Hummel, marine consultant and managing director of Marine Claims Partner (Germany) GmbH, Hamburg.

Captain Håkan Karlsson († February 1997), former master of MV VIKING SALLY, SILJA STAR and WASA KING from June 1980 - October 1992.

Prof.-Dr. mult. Eike Lehmann, Technical University of Hamburg-Harburg until 30.06.95 (at which time Prof. Dr. Lehmann was appointed CEO of the Board of Germanischer Lloyd, Hamburg and became thus unable to participate in the ongoing investigation). Dipl.-Ing. Tomas Wilkendorf, naval architect employed by Messrs. Jos. L. Meyer GmbH, Papenburg.

Experts

Prof. Dr.-Ing. Hans Hoffmeister, of the University of the Armed Forces, Hamburg.

Prof. Dr.-Ing. Walter Abicht, Institute for Shipbuilding of the University of Hamburg.

Prof. Dr.-Ing. Hansjörg Petershagen, Institute for Shipbuilding of the University of Hamburg.


Dr.-Ing. Zenon Hirsch, naval architect, Hamburg.

Captain Peter Jansson, Helsinki/Finland.

Veli-Matti Junnila, stability expert, Turku/Finland.

Swedish observer - Captain Erland von Hofsten, chairman of the Swedish Sailor's Foundation, Gothenburg/Sweden.

Bryan E.W. Roberts - reconnaissance expert, Churchgate/UK.

Brian Braidwood - diving and explosives expert, Weymouth/UK.

Jonathon Bisson - video expert, Axminster/UK.
No onhan siellä yksi ruotsalainen byrokraatti Meyer Werftin palkkaamassa tutkijaporukassakin. Tosin tuo Swedish Sailor's Foundation varmaan viittaa Swedish Sailing Federationiin. Mutta hän onkin ollut tässä tosin sivustaseuraajana prosessille, ei tutkijana. https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_S ... Federation

Lisäyksenä vielä, että ennen kuin alat kuumeissasi etsiä kyseisten henkilöiden tuon aikaisia työllistymistietoja, niin silloin kun tutkimuksessa on listattuna henkilön titteli, hän edustaa asemaansa. Tässä listassa ei ole byrokraattisten instanssien edustajia. JAIC:lla ne on listattu tutkimuksensa alkusivuille, että tässä nämä byroot joita on täällä edustaneet nämä ja nämä henkilöt. Puolueeton tutkimus. Huh. Vanhaa hävettää jo.
VTT on siis byrokraattinen, mutta sotakorkeakoulu ei?
No eipä ihme, että useassa viestissä mainostat olevasti trollaamisen veteraani...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

e18 kirjoitti: La Loka 17, 2020 9:57 am Maailman merillä nuo laivat kokee isoa ja pitkää aallokkoa mikä käy rungon päälle kun välillä osa runkoa on tyhjän päällä kun aallot on pitkiä. Itämerellä tätä ilmiötä ei tule kun aallot on lyhyitä ja korkeita eli ne ei rasita samallalailla runkoa kun vettä on kokoajan laivan alla eikä laiva seilaa tyhjänpäällä.
Maailman merillä aaltojen väli on pitkä ja isotkin aallot ovat lovempia. Lyhyellä aalton välillä ell tiheämmin ja terävämpinä tulevat aallot rasittavat laivaa enemmän.
Tuo kuvailemasi tilanne aiheuttaa kyllä rasitusta, mutta ihan eri tavalla.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

Ei pystyttäisi salamaan 🤣🤣 ja koko ajan salataan.

Dokumentit julistettu salaisiksi 70- vuoden ajaksi, Estonian lastausvideota ei löydy, sekä muita dokumenttejä ja videoita on poltettu/hävitetty

Laivan polttoainetankkien tyhjennystä ei saanut kuvata, laivan hautaaminen alkoi mystisen reijän kohdalta.

Laivalla kuljetettiin useita kertoja armeijan materiaalia, sekin salattiin, ja siihenkin osallistui satoja ihmisiä.

Meille näytetään laivasukelluksista vain pieniä pätkiä, vaikka katsottavaa pitäisi olla useampia tunteja

Jos ei ole salattavaa, niin miksi pimitetään tietoa?

Esim. neukku sukellusveneen henkilöstö saadaan kyllä hiljaiseksi, antamalla vähän rahaa, ja lupaamalla ettei sukulaisille käy mitenkään..

Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää tapaus Pentagonia, pitäisi olla huippuvartioitu paikka, pitäisi olla valvontakameroita enemmän kuin missään ja silti löytyy vain pari hassua epäselvää kuvaa oletetusta lentokoneesta, josta ei jäänyt mitään jäljelle... Kyllä asioita voidaan salata 😉
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10650
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

Rasvamaha kirjoitti: La Loka 17, 2020 11:49 am Esim. neukku sukellusveneen henkilöstö saadaan kyllä hiljaiseksi, antamalla vähän rahaa, ja lupaamalla ettei sukulaisille käy mitenkään..

Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää tapaus Pentagonia, pitäisi olla huippuvartioitu paikka, pitäisi olla valvontakameroita enemmän kuin missään ja silti löytyy vain pari hassua epäselvää kuvaa oletetusta lentokoneesta, josta ei jäänyt mitään jäljelle... Kyllä asioita voidaan salata 😉
Sitähän tässä nyt on koko ajan yritetty sanoa että jos osallisena on ollut sukellusvene niin sen on täytynyt olla venäläinen sukellusvene, mutta kun 'salkkareille' ei sovi mikään sellainen teoria jossa vihjattaisiin venäläisten suuntaan.

Mitä tulee Pentagoniin, niin sieltä ei juuri sen salailun takia todennäköisesti haluta julkaista yhtään ylimääräisiä valvontakameran kuvia, ihan sen vuoksi että salaillaan niiden valvontakameroiden sijaintia ja lukumäärää.
Keskitien Kulkija

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Keskitien Kulkija »

damfin kirjoitti: La Loka 17, 2020 12:34 pm
Rasvamaha kirjoitti: La Loka 17, 2020 11:49 am Esim. neukku sukellusveneen henkilöstö saadaan kyllä hiljaiseksi, antamalla vähän rahaa, ja lupaamalla ettei sukulaisille käy mitenkään..

Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää tapaus Pentagonia, pitäisi olla huippuvartioitu paikka, pitäisi olla valvontakameroita enemmän kuin missään ja silti löytyy vain pari hassua epäselvää kuvaa oletetusta lentokoneesta, josta ei jäänyt mitään jäljelle... Kyllä asioita voidaan salata 😉
Sitähän tässä nyt on koko ajan yritetty sanoa että jos osallisena on ollut sukellusvene niin sen on täytynyt olla venäläinen sukellusvene, mutta kun 'salkkareille' ei sovi mikään sellainen teoria jossa vihjattaisiin venäläisten suuntaan.

Mitä tulee Pentagoniin, niin sieltä ei juuri sen salailun takia todennäköisesti haluta julkaista yhtään ylimääräisiä valvontakameran kuvia, ihan sen vuoksi että salaillaan niiden valvontakameroiden sijaintia ja lukumäärää.
Venäläiset sukellusveneet eivät kaiketi ole kelvanneet keulan muodon vuoksi. Ei natokaan tekemisistään huutele juuri sen enempää kuin venäläiset ja briteillä on tuohon aikaan ollut sukellusveneitä, joiden keulan muoto sopisi, ja oli jopa paikkailtuna sellaista eteenpäin myyty... Joten jos on ollut sukellusvene, niin on todennäköisempääkin vaihtoehtoa kuin venäläinen.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5040
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Kiitos kysymykseeni vastaajille, teräshän ei rasituksen myötä "napsahda" poikki varoittamatta ensin. Pahoittelen amatoorimäistä termistöä, mutta materiaalitekniikasta, lujuusopista ja laivanrakennuksesta tietävät varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan. Jos näin olisi käynyt Estonian kohdalla, että rakenteet olisivat esimerkiksi merenkäynnin rasituksesta jo väsyneet ja murtuneet lopulta, niin eikö hylyn pitäisi olla kahtena kappaleena.

Eikös laivojen runkoja tarkasteta säännöllisesti? Kyseinen laivahan oli asianmukaisesti huollettu ainakin siihen saakka, kun vaihtoi omistajaa eikä se ehtinyt olla Viron lipun alla kovinkaan pitkään.
matalanveenmanaatti
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:09 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja matalanveenmanaatti »

Hermione kirjoitti: La Loka 17, 2020 12:58 pm Kiitos kysymykseeni vastaajille, teräshän ei rasituksen myötä "napsahda" poikki varoittamatta ensin. Pahoittelen amatoorimäistä termistöä, mutta materiaalitekniikasta, lujuusopista ja laivanrakennuksesta tietävät varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan. Jos näin olisi käynyt Estonian kohdalla, että rakenteet olisivat esimerkiksi merenkäynnin rasituksesta jo väsyneet ja murtuneet lopulta, niin eikö hylyn pitäisi olla kahtena kappaleena.

Eikös laivojen runkoja tarkasteta säännöllisesti? Kyseinen laivahan oli asianmukaisesti huollettu ainakin siihen saakka, kun vaihtoi omistajaa eikä se ehtinyt olla Viron lipun alla kovinkaan pitkään.
Hurrien vika tämäkin.
The “European Harbour State Control” Prior to Disaster

According to Holm & Popova a Swedish developmental administrative body, BITs, financed a project where the Swedish Maritime Administration should train Estonian harbor state inspectors. The project was carried out during the week of disaster and at the day the last sea-voyage commenced, the course participants chose The White Ship (MS Estonia) as goal for a surprise exercise investigation.

ESTONICA (encyclopedia about Estonia) write about The White Ship: After the Soviet regime was restored in Estonia in 1944, the concept quickly acquired a specific meaning – the white ship stood for the end of Soviet power, either by means of the intervention by Western countries, or by diplomatic pressure. Waiting for the white ship was a popular concept especially in the post-war decade, and the ruling regime had to work strenuously against it.

In their Alternative Report §36.1 Holtappels and Hummel wrote:

On the day after the casualty, 29 September 1994, Chief Inspector Åke Sjöblom and Inspector Gunnar Zahlée returned from Tallinn to Sweden with their knowledge of the extremely bad condition of visor and bow ramp, the incompetence of the crew and finally the impossibility to stop the ferry from departing despite all their endeavours. See Chapter 15.

Already on the following day a confidential meeting behind closed doors took place which was chaired by the then head of Sjöfartsinspektionen, Bengt-Erik Stenmark, with the heads of the Stockholm and Gothenburg offices of Sjöfartsinspektionen and their assistants attending. Åke Sjöblom informed those assembled about his real findings and his desperate but futile attempts to stop the ferry from departing. The very far reaching consequences were discussed, but then it was decided to inform the public that only minor deficiencies had been found, moreover that the inspection had only been on-the-job training and not a real PSC. See Chapter 15. This official version is upheld by Sjöfartsverket up to day and Åke Sjöblom and Gunnar Zahlée have confirmed it when being questioned by police and the public prosecutor.

It is unknown whether the members of the Swedish part of the JAIC were informed during a meeting in the Sjöfartsverket head office in Norrköping on 13 October 1994. It has to be assumed that Olof Forssberg and Börje Stenström were informed, because otherwise it would not be understandable that Börje Stenström in his capacity as chief maritime technical investigator did not take part in the questioning of Åke Sjöblom and Gunnar Zahlée at the office of the Swedish JAIC in November 1994, which was, at least officially, the only time that these two – being really key witnesses as to the ferry’s condition before her last departure – have been interrogated by JAIC members.

Åke Sjöblom at the beginning wrote a draft version of his report concerning the «On-the-job training on the Estonia» – see Enclosure 15.198 – and did send this draft by letter of 24 October 1994 – see Enclosure 15.199 – to Willand Ringborg being in charge of the Sjöfartsverket project of the training of Estonian safety inspectors. Recently another copy of this letter with two hand-written notes to Börje Stenström on it was made available – see Enclosure 36.1.443.

The note at the top reads – office translated – as follows:

«Hi Börje, Attached is what I think should be roughly enough to have stopped her from sailing on 27.09.94. (Handwriting of Åke Sjöblom.)

The 2nd note at the bottom in another handwriting reads:

If she would have been stopped on the 27th to correct all the 17, they would probably quite quickly have found the rest of the damages (failures) and in that case the ship would have been detained for a few weeks in Estonia. Best regards, L.Å.»
Tämä pätkä jatkuu vielä, osa isoa viime vuonna julkaistua kirjoitusta aiheesta: https://midtifleisen.wordpress.com/2019 ... -years-on/

Tämä Swedish Maritime Administration eli Sjöfartsverket oli muuten mukana siinä samassa oikeusjutussa, jonka omaiset ja selviytyjät nostivat saksalaista telakkaa Meyer Werftiä ja ranskalaista Bureau Veritasta vastaan. Eli myös Swedish Maritime Administration oli tässä syytettynä todennäköisesti siitä, että tiesivät ihan hyvin missä kondiksessa MS Estonia oli samana päivänä, kun lähti viimeiselle matkalleen. Ei ollu merikelpoinen, ei.

En ole vielä löytänyt, että missä vaiheessa Swedish Maritime Administration putosi tästä oikeusjutusta, koska eivät olleet mukana enää viime kesänä kun päätös tuli siitä, ettei Meyer Werft ja Bureau Veritas ole tässä syyllisiä. Liekö sopineet? Vai ovatko mahdollisesti jo oman oikeusjuttunsa kohteena? Tässä lyhyt juttu vuodelta 2005.

This week marks the 11th anniversary of the sinking of the ferry Estonia, and there’s concern the suit for damages brought by survivors and relatives of the victims may be about to be dismissed.

Around 1000 survivors and relatives of victims have sued several companies and institutions they say were responsible for the disaster, including the German Meyer shipyards, the ship certifiers Buearu Veritas in France, and the Swedish Maritime Administration.

But Swedish Radio News reports that because of a split among the relatives and survivors, the insurance companies who were paying for the entire legal process are now only covering the costs of their own clients. That has meant the lawyer has only been partially paid, and the judge is now threatening to throw out the case since the lawyer has not been in court and has not filed requested documents.

Some of the relatives are now trying to replace the lawyer in an effort to keep the suit in court.

Lähde: https://sverigesradio.se/artikel/703637
Elikkäs. Jotenkin Swedish Maritime Administration on tästä kyseisestä oikeusjutusta luovinut itsensä irti, ainakin hetkeksi. Nyt näyttää nousseen nimittäin keskusteluun taas päivänpolitiikassa kun MS Estonia -tapaus on ihan oikeasti keskustelussa Ruotsissa. Toisin kuin Suomessa.
The Council on Ethics may have been misled by the Swedish Maritime Administration

Tue 13 Oct at 14.55

The Council on Ethics had a decisive influence on the decision not to rescue Estonia and those who died in 1994. Listen to a longer interview with Bishop Emeritus Caroline Krook who was part of the Accident Investigation Board's Ethics Council.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1597888
Ja muuten, te ketkä jaksatte sanoa, että ei olisi pysynyt salassa tämmöinen juttu ei sitten niin millään, niin kasvakaa aikuisiksi. Miettikää ensin vaikka Manhattan -projektia, se on yleensä baby's first redpill kuten englanniksi sanotaan. Osana kyseistä projektia työskenteli paljon ihmisiä ensimmäisen onnistuneen ydinaseen kehityksen parissa, jotka eivät tienneet, mihin työnsä lopulta käytettiin.
An example of compartmentalization was the Manhattan Project. Personnel at Oak Ridge constructed and operated centrifuges to isolate uranium-235 from naturally occurring uranium, but most did not know exactly what they were doing. Those that knew did not know why they were doing it. Parts of the weapon were separately designed by teams who did not know how the parts interacted.

https://en.wikipedia.org/wiki/Compartme ... _security)
Tulee tästä mieleen, että kun eilen taas lueskelin huvikseni tuota JAIC:n rapsakkaa, niin siellä seisoo komeasti ja ylpeästi seuraavaa. Lukekaa tämä nyt tämän uuden ymmärryksenne kanssa tästä "kompartmentalizaatzionista". :wink:
Status

The Joint Commission was set up to find the cause of the accident, to examine the reasons why the loss of lives attained such magnitude and to present proposals for measures that would help to prevent the future occurrence of a similar accident.

At the first meeting of the Commission, on 29 September 1994, it was deemed essential that the Commission act as a single unit in drawing conclusions and issuing official reports, but in carrying out the investigation the parties of the three countries were to have an independent status, without any duty to report back to, or to act on the instructions of, the states that proposed their appointment.

Work schedule

At the first meeting, the areas of the investigation were divided between the Estonian, Finnish and Swedish parties of the Commission.

The Commission has had 20 internal meetings, lasting a total of 51 days. In addition to the meetings of the entire Commission, meetings have been held by experts and other working groups.

Lähde: https://onse.fi/estonia/joint.html#3
Seuraavaksi voitte ottaa ison haukun lahjonnan piiraasta, se kun on ai että kun se muuten on makiaa. Ilmaista rahaa käytännössä, monet ajattelee. Kunnes oikeus korjaa. Harvoin korjaa kyllä. Mutta joskus korjaa, kuten pari päivää sitten kun taas tuo ruotsalaisten merenkäyntibyroo otsikoissa. Makiaa.
Staff at the Swedish Maritime Administration are charged with bribery

Four people are charged at Norrköping District Court for bribery, which Norrköpings Tidningar was the first to report.

According to the indictment, the four have received gift cards from a company during their time as employees at the Swedish Maritime Administration.

The employees must then have received gift cards from the company LabCenter in connection with their participation in various trainings. In one of the cases, this is a total of SEK 11,000.

Are these people employed by the Swedish Maritime Administration today?

- We have not yet received any information in this case, so there is no information I have, says Elin Lindahl at the Swedish Maritime Administration's press service.

"We take what happened seriously"

The employees were prosecuted by the Swedish Maritime Administration's Personnel Liability Committee after an internal investigation during the years 2016-2017.

"We are serious about what happened. Being a public servant means that you must never abuse your position, among other things so that the authority's impartiality and objectivity can not be questioned, ”said Ove Eriksson, who was acting director general of the Swedish Maritime Administration when the report was made.

Hear Chief Prosecutor Alf Johansson at the National Unit against Corruption tell why prosecution was delayed in the clip above.

To SVT Nyheter Öst, he says that he has prosecuted one or more people in the same tangle who work at Sollefteå municipality, Blekinge County Council, Dalarna County Council, Örebro County Council, the Swedish Transport Agency, the National Land Survey, the National Aid Office, the Public Prosecutor's Office, the Swedish Social Insurance Agency and now the Swedish Maritime Administration.

Lähde: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/p ... r-mutbrott
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

damfin kirjoitti: La Loka 17, 2020 12:34 pm
Rasvamaha kirjoitti: La Loka 17, 2020 11:49 am Esim. neukku sukellusveneen henkilöstö saadaan kyllä hiljaiseksi, antamalla vähän rahaa, ja lupaamalla ettei sukulaisille käy mitenkään..

Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää tapaus Pentagonia, pitäisi olla huippuvartioitu paikka, pitäisi olla valvontakameroita enemmän kuin missään ja silti löytyy vain pari hassua epäselvää kuvaa oletetusta lentokoneesta, josta ei jäänyt mitään jäljelle... Kyllä asioita voidaan salata 😉
Sitähän tässä nyt on koko ajan yritetty sanoa että jos osallisena on ollut sukellusvene niin sen on täytynyt olla venäläinen sukellusvene, mutta kun 'salkkareille' ei sovi mikään sellainen teoria jossa vihjattaisiin venäläisten suuntaan.

Mitä tulee Pentagoniin, niin sieltä ei juuri sen salailun takia todennäköisesti haluta julkaista yhtään ylimääräisiä valvontakameran kuvia, ihan sen vuoksi että salaillaan niiden valvontakameroiden sijaintia ja lukumäärää.
Jaa mihinkä perustuu tuo täytynyt olla Venäläinen sukellusvene,toki mahdollista mutta alueella toki seilaa aika monen maan kalustoa ja salailu viittaa nimenomaan "omaan" mogaan. :wink:

Mitä tulee Pentagoniin niin kyllä syyt löytyvät ihan muista hommista kuin valvontakameroiden salailusta :lol:

Joillekkin vain tuottaa vaikeuksia hahmottaa että tosielämässä tapahtuu kaikenlaista jännää. Mediassakin pyöritellään nykyään melkein ainoastaan salaliittoteorioita ja aina uppoaa tiettyyn kansanosaan :lol:

Mitä tulee tuohon dokumenttiin niin siinähän esimerkkinä oli Norjalainen sukellusvene joka sopisi kuvioon vallan mainiosti ja muistaa täytyy että tuolloin oli NATO:lla enemmänkin liikennettä . :wink:
Viimeksi muokannut sikakoira, La Loka 17, 2020 2:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
matalanveenmanaatti
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:09 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja matalanveenmanaatti »

Lainaan nyt itseäni kun pitää yksi juttu vielä ilmoille heittää. Eli lukekaas tämä uudestaan.
matalanveenmanaatti kirjoitti: La Loka 17, 2020 2:14 pm
But Swedish Radio News reports that because of a split among the relatives and survivors, the insurance companies who were paying for the entire legal process are now only covering the costs of their own clients. That has meant the lawyer has only been partially paid, and the judge is now threatening to throw out the case since the lawyer has not been in court and has not filed requested documents.

Some of the relatives are now trying to replace the lawyer in an effort to keep the suit in court.

Lähde: https://sverigesradio.se/artikel/703637
Muistuttaisin, että tämä lakimies kaikella todennäköisyydellä on vuodesta 1996 alkaen viime kesään asti messissä ollut Henning Witte. Ei ole itselleni entuudestaan tuttu, mutta kun kollasin Youutubasta tiliään niin huomasin, että siellähän se haastattelee esimerkiksi David Ickeä.

Tässä hänen tilinsä, löytyy 5G:tä, Chemtrailssia, Targeted Individuals, you name it: https://www.youtube.com/user/WitteHenning/videos

Mitäpä mieltä olette, miksi Estonian selviytyjiä ja uhrien omaisia edustaa tällainen tyyppi? Paatunut manaatti on ainakin sitä mieltä, että tässä on istutettu aitiopaikalle hahmo, jonka tarkoituksena on a) pitää oikeudenkäynti käynnissä mahdollisimman pitkään (onnistui pitämään sitä käynnissä 23 vuotta, onneksi olkoon tästä saavutuksesta), b) saada helposti tietoa selviytyjiltä, omaisilta, tutkijoilta, journalisteilta ja muilta, jotka tietävät asioita MS Estoniasta, ja levittää sitten tämä tieto disinformaatiota kyhääville tahoille jotka voivat sekoittaa faktat fiktioon ennen kuin niistä edes virallisesti raportoidaan, ja c) nousta henkilöksi, jota kuunnellaa MS Estoniaan liittyvissä asioissa, vaikka sekoitat ne käytännössä samaan laariin lizard aliensseista.

Ai perkele. On se hyvä että tämä threadi on täällä salaliitto-osastossa. Opitte ehkä salaliitoista tässä rytikässä aimo annoksen.
Viimeksi muokannut matalanveenmanaatti, La Loka 17, 2020 2:40 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin