Johan Söderström, Oulu

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Hande
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 3:30 pm

Viesti Kirjoittaja Hande »

Vaikea sanoa vaikka olen Oulussa 15 vuotta asunut. Kyllä siinä kirjaston nurkalla on jäätä ollut tosin paksuudesta en tiedä. Tosin tuntuu että kyllä jos sinne hyppää/heitetään menee jään läpi.

Mielenkiintoista olisi tietää missä Johan polkupyörä on. En silti usko että mies nin ohi olisi ajanut että olisi veteen ajanut. Toki joku on voinut heittää pyörän samaan veteen perässä..
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

vasikka kirjoitti:Onkos tuo torinranta talvisin sulana? Siellähän on ainakin johonkin aikaan vuodesta laivaliikennettäkin.

Kesällä on veneliikennettä, ei laivat mahdu siihen. Sulana on ollut tänä talvena, luulen. Yleensä vähän jäätä, ei kovin kantavaa, johtuen joen virtauksesta. (Oulujoen siis.)
elwira
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:23 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja elwira »

KYllä se Torinranta sen verran sulana on, tai ainaki sulia paikkoja löytyy, miehen mentäviä reikiä ainaski. Muutenki ollu vissiin muutenki aika heikko talvi noin niinku koko Suomen jäätilannetta ajatellen.
Surullista tämä, mutta toisaalta aika odotettu lopputulos :(
KK
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 5:16 pm

Viesti Kirjoittaja KK »

rapier kirjoitti:
vasikka kirjoitti:Onkos tuo torinranta talvisin sulana? Siellähän on ainakin johonkin aikaan vuodesta laivaliikennettäkin.

Kesällä on veneliikennettä, ei laivat mahdu siihen. Sulana on ollut tänä talvena, luulen. Yleensä vähän jäätä, ei kovin kantavaa, johtuen joen virtauksesta. (Oulujoen siis.)
Kyllä se Alexandra on laiva mikä siinä joka kesä liikennöi.

Melko sulana/ohutta jäätä ollut viime vuosina, mutta muistan kyllä kun vielä 10 vuotta sitten oli Torinrannassa paksusti jäätä Vappunakin että pystyi kävelemään varmaan Pikisaareen jäitse.

Tuossa pari viikkoa sitten kun kävelin kauppaan rantaa pitkin Heinäpäästä niin tuossa melko lähellä Kiikelin siltaa (about Kuusiluodon koulun kohdalla) oli pelastuslaitoksen mies ja poliisi jotka osoittelivat jäälle päin ja puhuivat puhelimeen. Itse en kyllä jäällä mitään epätavallista nähny, mutta liekö sitten poliisilla ollut jotain hajua mistä tätä kadonnutta etsiä.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

24-metrinen laiva? No olkoon vaikka laiva. Tuota suuremmat eivät taida torinrantaan mahtua? :)

edit. Torinrannan väylän syvyys 2,3 m ja Alexandran syväys 2,2 m.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Johanin äiti Aino Söderström Kalevassa 20.4.08:
"Poliisi soitti ja kertoi Johanin löytymisestä. Hänet oli tunnistettu taskussa olevasta pankkikortista", järkyttynyt äiti kertoi illalla. Hän sanoi elättäneensä viimeiseen asti toivoa poikansa löytymisestä elävänä.

Kyllä hyvään maantapaan kuuluu, että poliisi tulee henkilökohtaisesti ilmoittamaan suru-uutisen, odotetunkin sellaisen.

No tässä tapauksessa äiti lienee ilmoittanut poliisille jo välimatkankin Turku-Oulu vuoksi että täytyy välittömästi soittaa. Näinhän ne parhaat tiedot saa oululaiselta rikostutkijalta vs. turkulaiselta perus-nuoremmalta-konstaapelilta. :?: :?: :?:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

32-vuotiaasta ei useinkaan näe käytettävän tarmiä keski-ikäinen, vaikka ei kai se väärinkään ole.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5185
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Akselilla Turku - Oulu toimiva veteen heittäjä -kopla! :shock:
Siis jäppinen oli Turusta kotoisin(ko)?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

vasikka kirjoitti:32-vuotiaasta ei useinkaan näe käytettävän tarmiä keski-ikäinen, vaikka ei kai se väärinkään ole.
Niinpä, jos ei sieltäpäin ole vanhempia kadonneita tiedossa. Huh-huh jos 32-vuotias on jo keski-ikäinen? :?: :?: :shock:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jaahas jälleen nostaa päätään mystinen jokeen heittäjä sarjamurhaaja.......

Minua jäi tässä tapauksessa mietityttämään, että saakohan nuo pikkutytöt sen Alibin lupaaman löytöpalkkion?
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Cicciolina
Neuvoja-Jack
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 1:17 am

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

jamppa kirjoitti:Jaahas jälleen nostaa päätään mystinen jokeen heittäjä sarjamurhaaja.......

Minua jäi tässä tapauksessa mietityttämään, että saakohan nuo pikkutytöt sen Alibin lupaaman löytöpalkkion?
Heips tännekin! :)
Eiks Alibin vihjepalkkioiden maksamiselle ole se ehto että ilmoittaa vihjeensä suoraan Alibille? (öö, vai menkis mulla jotain pahasti ohi, oliks sinne otettu yhteyttä??)
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Cicciolina kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Jaahas jälleen nostaa päätään mystinen jokeen heittäjä sarjamurhaaja.......

Minua jäi tässä tapauksessa mietityttämään, että saakohan nuo pikkutytöt sen Alibin lupaaman löytöpalkkion?
Heips tännekin! :)
Eiks Alibin vihjepalkkioiden maksamiselle ole se ehto että ilmoittaa vihjeensä suoraan Alibille? (öö, vai menkis mulla jotain pahasti ohi, oliks sinne otettu yhteyttä??)
Joo näinhän se näköjään menee, että pitää alibille ensin ilmoittaa löydöstänsä. Hankalaahan se varmaakin olisi tuollaisessa tilanteessa ruveta tekemään tunnistuksia vedestä. Eli kun löydät kropan niin soitat alibin vihjepuhelimeen välittömästi ja tarjoot niille kroppaa.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Eli kun löytää kropsun vaikka metsästä juoksee ensin kotiin plääräämään kaikki vanhat alibit, että oiskohan palkintoa luvassa. :?:
Oooookeeei. :shock:
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tiina kirjoitti:^Eli kun löytää kropsun vaikka metsästä juoksee ensin kotiin plääräämään kaikki vanhat alibit, että oiskohan palkintoa luvassa. :?:
Oooookeeei. :shock:

Mitään alibeja tarvii plärää soittaa vaan numeroon:0500 624 741 ja ilmottaa löytäneensä vainajan. Palkkio sitten selvii myöhemmin jos vainaja on ollut palkkio listalla ja veikkaisin, että jonkinnäköinen palkkio tulis joka tapauksessa.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Ahaa! *näppäilee numeron kännykkään ekan pikavalintanäppäimen taakse*.... *tarkkailkaa selustaanne* 8)
Vastaa Viestiin