Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tak
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Syys 30, 2015 3:27 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Tak »

Todella surullista😔Mikä lie ajanut moiseen päätökseen. Ihan en minäkään usko, että mahdolliset talousvaikeudet pelkästään ajaisi tekemään jotain näin radikaalia. Ei tietenkään mahdotonta. Jotain kärhämää tässä on ollut miehen kanssa, puhetta että tekee itselleen jotain tai muuta koska noin pian alkoivat aikuista ihmistä etsiä. Oli siis syytä olettaa, että on vaaraksi itselleen? En henkilöä tuntenut mutta mielen vetää matalaksi. Nuori ja terve ihminen.

Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 10:05 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

Pirkko Ala-Hippuli kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:26 pm
Neo7 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 6:31 pm
Kulso96 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 6:16 pm
Menkää itteenne ketkä epäilitte tämän naisen miestä tässä asiassa. Miettikääs minfonaudat omalle kohdalle miltä tuntuu kun omainen katoaa ja tuhannet ihmiset samalla syyttää somessa. Levätköön nina rauhassa... paljon voimia omaisille!
Minfonaudat :mrgreen:

Ihan on normaalia spekulointi asiasta ollut, niinkun tälläisissä tapauksissa aina on. Se että toisissa tapauksissa spekuloidaan enemmän lähipiirin osallisuudella, johtunee asian lähtötiedoista. Lähipiiri kun yleensä on se ensimmäisenä epäilty, niin jos asiaa ei pystytä sulkemaan pois heti niillä tiedoilla mitä on saatavilla, niin näin siinä käy. Ei se tietenkään miehen ja muiden läheisten mielestä mukavaa ole, mutta sellaista täälä on. Ikävä tapaus mutta hyvä että löytyi.
Ei kannata olla täällä lukemassa jos menee taljan alle jutut Kulso96.

Se, että päätyy itsemurhaan on usean asian summa. Kokonaisvaltainen näköalattomuus. Siinä puolisollakin on roolinsa. Mutta ei siitä sen enempää.
Voipi olla niin lähellä tämä tapaus häntä. Osanottoni, harmillinen päätös. Itsekin yrittäjänä alasajettuna tiedän tunteen. Vahva täytyy olla jos joutuu nollasta aloittaa. Tai on sen uhka. Tämä maailma ei suosi yrittäjyyttä.
Mortui vivos docent

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Tak kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:32 pm
Todella surullista😔Mikä lie ajanut moiseen päätökseen. Ihan en minäkään usko, että mahdolliset talousvaikeudet pelkästään ajaisi tekemään jotain näin radikaalia. Ei tietenkään mahdotonta. Jotain kärhämää tässä on ollut miehen kanssa, puhetta että tekee itselleen jotain tai muuta koska noin pian alkoivat aikuista ihmistä etsiä. Oli siis syytä olettaa, että on vaaraksi itselleen? En henkilöä tuntenut mutta mielen vetää matalaksi. Nuori ja terve ihminen.
Ketjun alusta löytyy jotain tietoja että ei ollut alunperin syytä olettaa itsetuhoisuutta (ainakaan akuutisti). Nopeasti etsittiin varmaan sen vuoksi koska taksikuskina vähän riskialtis työ. Ja tuollahan olisi voinut periaatteessa olla vaarassa myös asiakas, koska puolison oletus oli alussa että otti taksikeikan.

Kalle
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:07 pm
Paikkakunta: Miami

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Kalle »

miesku kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:24 pm
Kalle kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:16 pm
Lappee kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 6:24 pm
Ei ole ensimmäinen taksiyrittäjä joka on viimeisen vuoden aikana menehtynyt. Tähän suurimpina syyllisinä on Anne Bernerin taksilakiuudistus ja sitten vielä korona, joka syöksi taksialan täydelliseen vararikkoon.
tietää etukäteen mitä kyyti maksaa.
Nimenomaan ennen taksiuudistusta tiesi paljonko kyyti maksaa ja taksat olivat samat koko valtakunnassa.
Nykyään ei kyllä tiedä paljonko maksaa, kun jokaisella puljulla oma hinnastonsa ja kaiken maailman piilomaksuja.
Niin, jos pruukasi kulkea taksilla samaa reittiä usein osasi arvioida hinnan etukäteen, ellei kuski sattuisi menemään toista reittiä syystä tai toisesta. Nykyisellään missä tahansa Suomea kun on, valtakunnallisella sovelluksella saa kiinteähintaisen kyydin tilattua niin ei tule yllätyksiä.
Toki jos nyt tolpalta otat taksin niin tilanne voi olla tuo mitä kuvailit, toki taksinkin voi vapaasti valita tutulta ja turvalliselta firmalta, taksat eivät ainakaan omalla paikkakunnalla nousseet.

Mutta tämä offtopic riittää mun puolesta tässä tapauksessa.

Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Jane T »

mma300 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 6:25 pm
maniacc kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 6:05 pm
Naistenhuoneella oli jo ulkopuolinen, mutta asiasta tietävä kertonut mitä tässä kävi. Eli mitäs siellä sitten oli? Keskustelu jo poistettu.
Sikäli viittaa itsemurhaan kun puhelin ja paikannin suljettu kotoa lähdön jälkeen mitä ei normaalisti tehdä jos lähdetään keikalle.

Olis kiva tietää tän naisen taustoja paremmin niin sieltä voisi äkkiä löytyä syy tähän juttuun.
Anteeksi nyt, mutta en voi olla sanomatta tähän että mitä ihmettä tämän naisen taustat ja nyt tapahtuneen syy tai syyt kuuluvat lainkaan kenellekään ulkopuoliselle? Ja miksi niitä pitäisi täällä ruotia? Minun mielestäni ei mitenkään.

Ei edes täällä palstalla nykyisin niin paljon ns. puolustuksena uteliaisuudelle ja läheisten välittömään syyllistämiseen käytettyä ”spekulointi”-termiä pidä käyttää kuitenkaan niin kuin mm. tässä ketjussa ollaan käytetty eli kaikki mahdolliset asiat käydään läpi ja tongitaan esiin sitten niitä ruotien omien tulkintojen mukaan (mm. facebookin vanhoja päivityksiä ja kuvia ym. netstä löytyvää) luetaan kuin ennustaja teelehtiä ja postataan sitten tänne niitä omia tulkintoja yhtään suodattamatta - spekuloidaan. Joo, niin varmaan. Ja arvaillaan murhainfo-lotossa, kuka osuu oikeaan. Täysin älytöntä.

”Olisi kiva tietää”, niin varmaan, mutta joku raja uteliaisuudellekin kannattaa vetää.

Tak
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Syys 30, 2015 3:27 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Tak »

dscullyalien kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:38 pm
Tak kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:32 pm
Todella surullista😔Mikä lie ajanut moiseen päätökseen. Ihan en minäkään usko, että mahdolliset talousvaikeudet pelkästään ajaisi tekemään jotain näin radikaalia. Ei tietenkään mahdotonta. Jotain kärhämää tässä on ollut miehen kanssa, puhetta että tekee itselleen jotain tai muuta koska noin pian alkoivat aikuista ihmistä etsiä. Oli siis syytä olettaa, että on vaaraksi itselleen? En henkilöä tuntenut mutta mielen vetää matalaksi. Nuori ja terve ihminen.
Ketjun alusta löytyy jotain tietoja että ei ollut alunperin syytä olettaa itsetuhoisuutta (ainakaan akuutisti). Nopeasti etsittiin varmaan sen vuoksi koska taksikuskina vähän riskialtis työ. Ja tuollahan olisi voinut periaatteessa olla vaarassa myös asiakas, koska puolison oletus oli alussa että otti taksikeikan.
Niimpä olikin maininta. Unohdin jo pähkäillessä. Suunniteltu juttu kuitenkin oli. Tiedä sitten kuinka pitkän harkinnan tulos tämä oli tai kuinka pikaistuksissaan tehty. Kauhea päätös.

Henrietta Poirot
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:43 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Henrietta Poirot »

Saa poistaa, mikäli joku kokee että näin ei saa kirjailla......


Muistan joskus nuorempana kun makasin sängyllä, ja säpsähdin siihen että joku "jysähti". Lähdin 10min kuluttua autoilemaan ja 10km päässä auton katto oli mennyt lyttyyn, hirvikolari, ja mies menehtyi..
Joskus myös käynyt niin että olen jonkun firman pihalla ollut ja mieleeni tulee näky harmaasta polusta talon takana, ja kas, joku oli murtautunut sinne. Näitä olisi paljon kerrottavana mutta nyt siis tähän aiheeseen.

Olikohan päivä pari ennen kuin Tilataksin kuljettaja katosi, ajoimme rautatieaseman ohitse, ja näin kumman näyn. Pidin sitä silloin vain mielikuvituksen tuotteena, enkä ajatellut asiaa kummemmin. No sitten katosi tämä kuski. Oma näkyni oli siis seuraavanlainen; isohko taksi, juurikin tilataksin tyylinen taksi, lähellä jotain asemaa, juna-asema ehkäpä? ja sitten välähti 3 kertaa. En osannut tuota tulkita tuolloin, mutta asiaan paremmin perehtymättä, löytyikö auto 30km päästä? Näin myös näyssäni harmaa takkisen miehen joka katosi kuin varjo läheiselle asuinalueelle. Tämä näkeminen on siis lahja ja kirous. Aina kun näkee jotain, ei voi sanoa milloin mikin tarkoittaa mitäkin, se on kuin palapelin rakentamista että ymmärtää näkyjensä tarkoituksen. Tuo auto siis, tietääkö joku onko siinä lähellä, esim metsän takana, pellon toisella puolen, ollut jokun asema joka näkyy näyssäni? tuo välähdys 3, voi olla tuo matka, jonka päässä hän oli. Tuo harmaa takkinen poistuva mieshahmo, voi olla esim ero? tai että joku merkittävä henkilö on kävellyt pois hänen elämästään? mene ja tiedä. :|

Sarah Harbour
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Elo 01, 2020 11:00 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Sarah Harbour »

AutumnForever kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:30 pm
Sarah Harbour kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 2:02 pm
Minua jäi mietityttämään tuossa uusimmassa aviomiehen haastattelussa (en muista mediaa) taas kerran tuo aikataulu.

Hän sanoi soittaneensa (toimittajan tekstin mukaan) poliisille tiistaina jo heti klo 20 aikaan, kun ei saanut Ninaa kiinni. Hänellä on näköhavainto vaimostaan vähän ennen klo 18, jolloin hän itse lähtee sanojensa mukaan lenkille. Lenkki kestää hänen mukaansa 1h 7min, eli hän on klo 19 aikaan kotona. Vaimo ja taksi ovat poissa, ja oletuksena, että on keikalla. Mies menee saunaan, jossa nyt luulisin, että menee ainakin 30 min. Saunan jälkeen n. klo 19:30(?) yrittää tavoittaa vaimoaan, mutta ei saa enää yhteyttä. Ehkä soittaa jollekin kollegallekin, tai kollega soittaa miehelle, ja ihmettelee kun Ninaan ei saa yhteyttä. Kello ehkä juurikin klo 20..Soittaako muka heti poliisille?? Tuntuu oudolta. En tiedä, soittaisinko itse HETI poliisille, jos en noin puoleen tuntiin-tuntiin saa yhteyttä puolisooni.

Valitettavasti minun mielestäni monet asiat viittaavat siihen, että mies on tehnyt Ninalle jotain. Toivottavasti olen väärässä.
Minulle näin jälkikäteen tuli mieleen, että olisiko viitteitä itsetuhoisuudesta ollut, koska mies huolestui niin pian kun ei saanut yhteyttä, puhelin pois päältä. Jos näin ollut, poliisi varmasti ollut myös tietoinen asiasta ja alettu nopeasti etsimään.

Itselleni tuli heti vibat että omaehtoinen katoaminen kyseessä. Tosin ensin ajattelin että Nina halunnut vain irtioton arjesta. Mutta mitä kauemmin aikaa kului eikä ilmoittanut että on kunnossa älkää etsikö, aloin kallistua sen puoleen että itsemurha taitaa olla. Ei ole halunnut että mies löytää hänet kuolleena.

Ulkopuoliseen tekijään en uskonut ollenkaan. Liian hyvä sattuma olisi ollut että murhaajakaappari olisi tullut heti kun mies lähti talosta, ja sammuttanut taksin laitteet.

Minfoa olen seurannut yli vuosikymmenen, ja näitä vastaavia itsemurhatapauksia on ollut useita. Nainen/tyttö jolla ulospäin asiat ok, katoaa, ja löytyy myöhemmin luonnosta itsemurhan tehneenä. Mieleeni tulee myös vastaavia joissa itsemurhan tekijä ollut mies/poika, mutta vähemmän. Ehkä he tekevät useammin itsarin niin että ruumis löytyy heti. Tai sitten naisten tapaukset jääneet paremmin mieleeni.

Onko tässä jälleen yksi koronakuolema? :( Jos yrityksellä mennyt jo pidemmän aikaa huonosti, ja viime vuosi oli piste iin päälle. Toki voi olla myös ihan muut syyt!
Näin asia taitaa olla. Ehkä todella viitteitä itsetuhoisuudesta oli läheisillä tiedossa. Todella surullinen tapahtuma. Osanottoni perheelle ja läheisille.

Spekuloinnista sen verran, että sehän on kait yksi osa tätä foorumia, eikä siitä tule ketään ”tuomita”. Jos ei spekulointeja halua lukea, niin ei kannattane tätä foorumia seurata. Syyttämiset, haukkumiset, ja muu epäasiallinen kommentointi on sitten taas asia erikseen.

Martti
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Martti »

Sehän itsemurhissa usein on kamalinta, että kukaan ei osaa aavistaa etukäteen. Jos osaisi varmasti läheiset auttaisivat ja yrittäisivät estää. Onhan näitä monta tapausta ”kaikki kunnossa”, ”oli ilonen, ihanat lapset ja rakastava mies” ”juuri viikko sitten menivät naimisiin” ”ura hyvällä mallilla ja ylennys tulossa” ja siitä huolimatta on päädytty siihen viimeiseen ratkaisuun. Toiset haitanneet asiaa viikkoja tai kenties kuukausia mutta ulospäin kukaan ei ole huomannut mitään. Ehkä sitten jälkiviisaana jotain merkkejä joku huomaa tai oma mieli kehittelee jotain mikä jälkeen päin näyttää merkiltä.

Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Spekulointi itsessään on tietenkin ok, mutta kuten tässäkin ketjussa on ehditty jo alusta alkaen menehtyneen miestä ruotia jos vaikka miksi ja millaiseksi, ulkonäöstä alkaen, ja myös menehtyneen ihmisen kuvista ”päätelty” ties mitä, se ei enää ole ok.

Jos olen tämän mielipiteeni kanssa yksin, sitten olen, mutta en tuollaista ”spekulointia” ymmärrä, en millään.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Jane T kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 8:02 pm
Spekulointi itsessään on tietenkin ok, mutta kuten tässäkin ketjussa on ehditty jo alusta alkaen menehtyneen miestä ruotia jos vaikka miksi ja millaiseksi, ulkonäöstä alkaen, ja myös menehtyneen ihmisen kuvista ”päätelty” ties mitä, se ei enää ole ok.

Jos olen tämän mielipiteeni kanssa yksin, sitten olen, mutta en tuollaista ”spekulointia” ymmärrä, en millään.
Minä ainakin totesin kadonneen kuvasta että "henkilö näyttää väsyneeltä ja valvoneelta mutta yrittäjän elämä on usein paineista". En tiedä kommentoinko asiattomasti, pahoittelut jos tämä on loukannut jotakin.

BrDead
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 3:14 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja BrDead »

Jane T kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 8:02 pm
Spekulointi itsessään on tietenkin ok, mutta kuten tässäkin ketjussa on ehditty jo alusta alkaen menehtyneen miestä ruotia jos vaikka miksi ja millaiseksi, ulkonäöstä alkaen, ja myös menehtyneen ihmisen kuvista ”päätelty” ties mitä, se ei enää ole ok.

Jos olen tämän mielipiteeni kanssa yksin, sitten olen, mutta en tuollaista ”spekulointia” ymmärrä, en millään.
Et todellakaan ole yksin. Tämä vitutti jo eilen tätä ketjua lukiessa. Tongitaan jotain 8 vuotta vanhoja fb-kuvia ja postauksia ja sitten niiden pohjalta "päätelty" ties mitä. Edellisen sivun postauksesi teelehtivertaus oli äärettömän hyvä. Sitä tuo oli kaikkein älyttömimmissä eilen kirjoitetuissa viesteissä.

maniacc
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2020 7:23 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja maniacc »

Itse en ymmärrä tällaisia ratkaisuja äiti-ihmisiltä, ellei toki ole niin surkea nisti että lapsetkin huostassa. Ei mikään riita tai talousongelma sais koskaan mua tekemään sitä. Ja kyllä olen pohjamudissa käynyt ja miettiny kaikki vaihtoehdot läpi. Ajattelen lapsiani puvut päällä omissa hautajaisissani. Ei jumalauta ei millään. Sitä mielikuvaa en kestä ja täten noussut joka kerta ties mistä suosta.
En ymmärrä, en ymmärrä. Ja onneks mun ei tarviikkaan!

Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Valittu Ristiinan vuoden yrittäjäksi 2020 mutta ei se tietenkään paljon lohduta jos velat painaa päälle ja firmalla muuten menee taloudellisesti huonosti. Eiköhän tässä ole takana muutakin mutta ei se meille randomeille kuulu vaikka uteliata ollaankin itse mukaan lukien.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.

sarah6719
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 3:48 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

maniacc kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 8:13 pm
Itse en ymmärrä tällaisia ratkaisuja äiti-ihmisiltä, ellei toki ole niin surkea nisti että lapsetkin huostassa. Ei mikään riita tai talousongelma sais koskaan mua tekemään sitä. Ja kyllä olen pohjamudissa käynyt ja miettiny kaikki vaihtoehdot läpi. Ajattelen lapsiani puvut päällä omissa hautajaisissani. Ei jumalauta ei millään. Sitä mielikuvaa en kestä ja täten noussut joka kerta ties mistä suosta.
En ymmärrä, en ymmärrä. Ja onneks mun ei tarviikkaan!

Mutta ei sitä vielä tiedä oliko se itsemurha. Sehän on olettamus ja lähtökohta.

Vastaa Viestiin