Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Jane T »

MissMallard kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:07 pm
Jane T kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:02 pm Spekulointi itsessään on tietenkin ok, mutta kuten tässäkin ketjussa on ehditty jo alusta alkaen menehtyneen miestä ruotia jos vaikka miksi ja millaiseksi, ulkonäöstä alkaen, ja myös menehtyneen ihmisen kuvista ”päätelty” ties mitä, se ei enää ole ok.

Jos olen tämän mielipiteeni kanssa yksin, sitten olen, mutta en tuollaista ”spekulointia” ymmärrä, en millään.
Minä ainakin totesin kadonneen kuvasta että "henkilö näyttää väsyneeltä ja valvoneelta mutta yrittäjän elämä on usein paineista". En tiedä kommentoinko asiattomasti, pahoittelut jos tämä on loukannut jotakin.
En tarkoittanut mitenkään sinua MissMallard, vaan ihan yleisesti vaan.
Tarkoitan sitä, että miksi niitä facen ym. kuvia on ylipäätään ruodittava niin tarkkaan? Eikö itse asian, tässä tapauksessa henkilön katoaminen, riitä? Ei yksittäisestä, ko. henkilön itsensä julkaisemasta kuvasta voi ulkopuolisena vetää johtopäätöksiä suuntaan eikä toiseen.
En enempää tästä nyt jauha, sain sanottua mitä halusin, ja anteeksi, jos itse puolestani loukkasin jotakuta, se ei ole asiani pointti.
maniacc
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2020 7:23 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja maniacc »

sarah6719 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:18 pm
maniacc kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:13 pm Itse en ymmärrä tällaisia ratkaisuja äiti-ihmisiltä, ellei toki ole niin surkea nisti että lapsetkin huostassa. Ei mikään riita tai talousongelma sais koskaan mua tekemään sitä. Ja kyllä olen pohjamudissa käynyt ja miettiny kaikki vaihtoehdot läpi. Ajattelen lapsiani puvut päällä omissa hautajaisissani. Ei jumalauta ei millään. Sitä mielikuvaa en kestä ja täten noussut joka kerta ties mistä suosta.
En ymmärrä, en ymmärrä. Ja onneks mun ei tarviikkaan!

Mutta ei sitä vielä tiedä oliko se itsemurha. Sehän on olettamus ja lähtökohta.

No toivottavasti ei ole itsemurha. Läheisille turhaa syyllisyyttä ja taakkaa. Kyllä tämän ikäisillä voi olla sairaskohtauksiakin, olen samaa ikäluokkaa ja jo kerran käynyt sydänkohtaus tuntemuksista päivystyksessä itsekin
Hemuli89
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2020 8:49 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Hemuli89 »

maniacc kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:13 pm Itse en ymmärrä tällaisia ratkaisuja äiti-ihmisiltä, ellei toki ole niin surkea nisti että lapsetkin huostassa. Ei mikään riita tai talousongelma sais koskaan mua tekemään sitä. Ja kyllä olen pohjamudissa käynyt ja miettiny kaikki vaihtoehdot läpi. Ajattelen lapsiani puvut päällä omissa hautajaisissani. Ei jumalauta ei millään. Sitä mielikuvaa en kestä ja täten noussut joka kerta ties mistä suosta.
En ymmärrä, en ymmärrä. Ja onneks mun ei tarviikkaan!
No jossain vaiheessahan ne puvut on päällä lapsillasi :roll: Hän ei vaan mahdollisesti enempää jaksanut ja se siitä, Vai jos on äiti-ihminen niin pitäisi jaksaa kaiken yli elää ?.
Lara_C
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2021 10:06 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Lara_C »

Tiinas kirjoitti: To Tammi 14, 2021 7:31 pm
Lara_C kirjoitti: To Tammi 14, 2021 6:39 pm Eikä olisi viimeinen minkä tahansa alan yrittäjän tekemä itsemurhakaan tänä vuonna, katsotaan niin näitä katoamisia tulee olemaan kevään aikana.
Koronan vaikutukset alkaa nyt realisoitumaan kun viime vuoden verot ja maksut pitää olla tilikauden vaihtuessa hoidettua.
Kalliiksi tulee tän pandemian "hoito". Ei sitä mahdollista itsemurhan syytäkään tarvitse mistään muualta hakea.

Osanotto perheelle.
Tuo on nyt ihan paskapuhetta "kun viime vuoden verot ja maksut pitää olla tilikauden vaihtuessa hoidettua"

Katso, ensin tehdään tilipäätös, josta sitten käy ilmi lisäveron tarve. Aikaa veroilmon tekoon on huhtikuun loppuun ja tuskin kenelläkään on tp ja verotuspäätös valmiina 12.1.

Verottaja tekee verotuspäätöksen vasta keväällä ja aikaa verojen maksamiseen on syksyyn saakka.

Ja jos viime vuosi tappiollinen, ei ennakkoveroja tai lisäveroja ole. Palkasta syntyneet verot maksetaan jo samassa kuussa kuin palkat.

Noh, kirjoitin oikoen enkä alkanut rautalankaa vääntämään, mutta yrittäjällä lienee joku käsitys onko niitä veroja ja laskuja pystytty viime vuoden osalta hoitamaan. Ja luuletko et maksuaika syksyyn riittää mihinkään jos edellisvuoden laskuja on rästissä ja tämä vuosi näyttää yhtä surkealta ellei surkeammalta?
Tiedän yrittäjiä joilla tämä tilanne on.

Mutta täysin turhaa tähän ketjuun, itse vaan kommentoin tätä alunperin koska olen huolissani meidän yrittäjistä tällä hetkellä.
En voi tietenkään tietää mikä just tämän asian totuus on.
Lopetan omalta osaltani tän keskustelun.
Sherlok
Poliisikoira Rex
Viestit: 289
Liittynyt: Su Touko 10, 2020 3:26 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Sherlok »

Oliko missään tietoa miten kuoli? Lääkkeitä kenties?
Truth is the first chapter in the book of wisdom.
-Mozzie
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3122
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Sherlok kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:29 pm Oliko missään tietoa miten kuoli? Lääkkeitä kenties?
Jaa-a.
Varmaan hirttäny ittensä tai ampunut.
Voihan se olla syöny lääkkeitäkin purkillisen tai sitten vetäny huumetta.
Ei tosin ole poissuljettu räjäyttämistäkään. Dynamiittia tai ANFOa.
Hukuttautuminenkin on mahdollista tai sitten on vaan riisunut kaikki vaatteet ja jäädyttänyt itsensä lumella.
Vai olisiko ollut niin ovela että lyönyt itseään kivellä päähän??
it's my car !
maniacc
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2020 7:23 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja maniacc »

Hemuli89 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:26 pm
maniacc kirjoitti: To Tammi 14, 2021 8:13 pm Itse en ymmärrä tällaisia ratkaisuja äiti-ihmisiltä, ellei toki ole niin surkea nisti että lapsetkin huostassa. Ei mikään riita tai talousongelma sais koskaan mua tekemään sitä. Ja kyllä olen pohjamudissa käynyt ja miettiny kaikki vaihtoehdot läpi. Ajattelen lapsiani puvut päällä omissa hautajaisissani. Ei jumalauta ei millään. Sitä mielikuvaa en kestä ja täten noussut joka kerta ties mistä suosta.
En ymmärrä, en ymmärrä. Ja onneks mun ei tarviikkaan!
No jossain vaiheessahan ne puvut on päällä lapsillasi :roll: Hän ei vaan mahdollisesti enempää jaksanut ja se siitä, Vai jos on äiti-ihminen niin pitäisi jaksaa kaiken yli elää ?.
On varmasti, mutta toivottavasti vasta sitten kun ovat jotain 70v ukkoja eikä mitään nuoria kolleja joilla elämä vielä edessä.
carapalo
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 11:21 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja carapalo »

hamuelos kirjoitti: To Tammi 14, 2021 1:35 pm Eiköhän mies ole pistänyt Ninan kylmäksi jo aiemmin päivällä. Sitten käynyt lenkillä tekemässä alibin. Tai sitten vaihtoehtoisesti joku esim. Toinen nainen on käyttänyt miehen urheilukelloa lenkillä sillä välin kun mies on hävittänyt todisteet.

Huomattavaa että 2017 face päivityksiä on paljon enemmän kuin viime vuosina. Ja Nina on vanhentunut luonnottoman paljon viittaa vaan siihen että alamäki oli alkanut
No näin sitä pittää.Jonkin verran lähtee mielikuvitus laukalle tällä "hamueloksella".Tämä vain yksi esimerkki kymmenistä.Jälleen kerran se todennäköisin,yksinkertaisin ratkaisu caseen.Omaehtoinen lähtö tästä maailmasta.PISTE.Että sillai.
Zener
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 3:51 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Zener »

Itsemurhan tekijällä saattaa olla hyvä henkivakuutus. Henkivakuutus usein korvaa, vaikka olisi tehnyt itsemurhan, kunhan se on ollut voimassa riittävän monta vuotta. Tekijä voi kuvitella, että vakuutusrahat pelastaa vaikkapa lapset ja muun perheen talousahdingolta.

Tämä tuli mieleen ihan siitä, kun omassa tuttavapiirissä kävi näin. Vakuutus kyllä korvasi, mutta eihän se menetettyä rakasta tuo takaisin.
PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1228
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Ylilaudalla arveltiin melkeinpä heti omaa lopullista ratkaisua, mutta täällä oltiin heti epäilemässä aviomiestä. Katsokaa vähemmän amerikkalaisia sarjoja, kun näyttää tuo mielikuvitus lähtevän laukkaamaan turhan helposti.
napalanko
Rico Tubbs
Viestit: 1296
Liittynyt: La Marras 05, 2016 6:52 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Leikkikaveri kirjoitti: To Tammi 14, 2021 7:18 pm
Että miksi pitää tuhota toimiva taksilaki, ja muitakin täysin älyttömiä hankkeita tuputtaa kansakunnalle joka ei niitä tarvi?
Se taksilakiko on pakottanut tämänkin ex-yrittäjän laajentamaan kannattamatonta toimintaa?
Jokuhan ne kyydit on aina ennenkin ajanut, ja silti pitää se halvempi tarjous tehdä, vaikka ei se edellisellekään mikään kultakaivos ollut?
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
carapalo
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 11:21 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja carapalo »

Dirty Harry kirjoitti: To Tammi 14, 2021 6:00 pm Voimia omaisille.
Mietityttää olisiko yrittäjä naisen tie ollut valoisampi mikäli esim koronatuki olisi saanut myönteisen päätöksen.
Siis tiedossasi on,että tukea on haettu mutta sitä ole myönnetty? Jos edelliset tilinpäätökset raskaasti tappiollisia, niin toki kielteinen päätös on mahdollinen.
carapalo
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 11:21 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja carapalo »

miesku kirjoitti: To Tammi 14, 2021 6:01 pm
Amy kirjoitti: To Tammi 14, 2021 5:59 pm
miesku kirjoitti: To Tammi 14, 2021 5:56 pm Jos hän kuitenkin oli ottanut pokan ja paluumatkalla hän on voinut ajaa pöpelikköön ja loukkaantua niin pahoin, että on paleltunut kuoliaaksi. Nyt varmasti selvitellään kännykän puhelutiedoista, että oliko puhelua tullut. Tämä poka ei välttämättä ole tietoinen koko katoamisesta.
MTV:n uutisessa jo oli, että asiaan ei liity minkäänlaista onnettomuutta.
Jep, niinpä oli.
Poliisi on sulkenut rikoksen ja liikenneonnettomuuden mahdollisuuden pois. Ei kai tässä sitten ole kuin se yksi mahdollisuus...
Joo,se yksi mahdollisuus ja kaikista todennäköisin.Tuskin poliiseillakaan oli mitään syytä hakea taximurhaaja,kun taustat oli selvillä.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3122
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

minua hämmästytti suuresti, että 95% kirjoittajista oli sitä mieltä että kyse on muusta, kuin itsemurhasta, vaikka se oli todennäköisin vaihtoehto jo alusta asti.
it's my car !
carapalo
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 11:21 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja carapalo »

Martti kirjoitti: To Tammi 14, 2021 7:55 pm Sehän itsemurhissa usein on kamalinta, että kukaan ei osaa aavistaa etukäteen. Jos osaisi varmasti läheiset auttaisivat ja yrittäisivät estää. Onhan näitä monta tapausta ”kaikki kunnossa”, ”oli ilonen, ihanat lapset ja rakastava mies” ”juuri viikko sitten menivät naimisiin” ”ura hyvällä mallilla ja ylennys tulossa” ja siitä huolimatta on päädytty siihen viimeiseen ratkaisuun. Toiset haitanneet asiaa viikkoja tai kenties kuukausia mutta ulospäin kukaan ei ole huomannut mitään. Ehkä sitten jälkiviisaana jotain merkkejä joku huomaa tai oma mieli kehittelee jotain mikä jälkeen päin näyttää merkiltä.
Toi on kyllä jotain "mediaharhaa".Suurin osa itsemurhan tehneistä on kyllä ollut jo aiemmin itsetuhoisia ja jopa puhuneet siitä etukäteen.Nämä ei vaan päädy mediaan ja lehtiin.
Vastaa Viestiin