Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mazufa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 6:35 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Mazufa »

Kyllä on ihan naurettavaa että näin pienestä asiasta tehdään oikeen rikosilmotus.... Olen nähnyt tuon kyseisen tapauksen videon Facebookista jonka ilmeisesti valvontakamera on tallentanut, ja siinä Sipilää vaan tönäistään eikä häntä lyödä kasvoihin, ja hän ei myöskään kaadu tms. Mua on kovemmastikkin käsitelty, ja en minä oo niistä mitään rikosilmotuksia jaksanu alkaa vääntää. Kyllä se Sipilä niin paljo paskaa aiheutti että ei mikään ihme, että kansa on vähän keittää. Sitte vielä ku kansa näytti viime eduskuntavaaleis että Keskusta ei missään suuressa suosiossa oo, niin eiku hallitukseen vaan!!! Ei niinku yhtään kunnioitettu hallitusneuvotteluissa kansantahtoa, mutta en ny viiti enempää alkaa politiikoimaan tässä.
Terveisin
Mazufa
SohvaAgentti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 3:47 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja SohvaAgentti »

Mazufa kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 3:28 am Kyllä on ihan naurettavaa että näin pienestä asiasta tehdään oikeen rikosilmotus.... Olen nähnyt tuon kyseisen tapauksen videon Facebookista jonka ilmeisesti valvontakamera on tallentanut, ja siinä Sipilää vaan tönäistään eikä häntä lyödä kasvoihin, ja hän ei myöskään kaadu tms. Mua on kovemmastikkin käsitelty, ja en minä oo niistä mitään rikosilmotuksia jaksanu alkaa vääntää. Kyllä se Sipilä niin paljo paskaa aiheutti että ei mikään ihme, että kansa on vähän keittää. Sitte vielä ku kansa näytti viime eduskuntavaaleis että Keskusta ei missään suuressa suosiossa oo, niin eiku hallitukseen vaan!!! Ei niinku yhtään kunnioitettu hallitusneuvotteluissa kansantahtoa, mutta en ny viiti enempää alkaa politiikoimaan tässä.
Hienosti asiaa, ehkä vähän yksinkertaseen sävyyn, mut mukana jutussa 👌
Mazufa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 6:35 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Mazufa »

SohvaAgentti kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 3:46 am
Mazufa kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 3:28 am Kyllä on ihan naurettavaa että näin pienestä asiasta tehdään oikeen rikosilmotus.... Olen nähnyt tuon kyseisen tapauksen videon Facebookista jonka ilmeisesti valvontakamera on tallentanut, ja siinä Sipilää vaan tönäistään eikä häntä lyödä kasvoihin, ja hän ei myöskään kaadu tms. Mua on kovemmastikkin käsitelty, ja en minä oo niistä mitään rikosilmotuksia jaksanu alkaa vääntää. Kyllä se Sipilä niin paljo paskaa aiheutti että ei mikään ihme, että kansa on vähän keittää. Sitte vielä ku kansa näytti viime eduskuntavaaleis että Keskusta ei missään suuressa suosiossa oo, niin eiku hallitukseen vaan!!! Ei niinku yhtään kunnioitettu hallitusneuvotteluissa kansantahtoa, mutta en ny viiti enempää alkaa politiikoimaan tässä.
Hienosti asiaa, ehkä vähän yksinkertaseen sävyyn, mut mukana jutussa 👌
Vähän kai kuuluu mun luonteen piirteeseen että tykkään pitää asiat yksinkertasina, ja ilmasta mielipiteeni melko suoraan :) Mut kiva kuulla että joku on munki kans samaamieltä! :)
Terveisin
Mazufa
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10630
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja damfin »

En nyt oikein tiedä mikä tapahtuneista on moraaliselta kannalta tarkastellen suurempi rikos,

- se että henkilö tönäisi sipilää ja antoi elekielellä tehostettua voimakasta suullista palautetta
- joku vuoti tilanteen näyttävän turvakameratallenteen julkisuuteen
- vaiko se että sipilä kansanedustajan ominaisuudessa valehteli julkisesti että kimppuun käytiin nyrkein ja lyötiin nyrkeillä

Tässä kyseisessä tapauksessa itseni mielestä törkein rikos noista kolmesta on valehteleva kansanedustaja, toki ainahan ne jotain valehtelee mutta silti tällaisena vihapuheeseen puuttumisen aikana tuo on mielestäni vihapuhetta pahimmasta päästä.
Avatar
occopution
Neuvoja-Jack
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:17 pm
Paikkakunta: NaurisMaa

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja occopution »

Tyhmyys tyhmän tyhmentää",Forrest Gumbin äiti.
For Ever Young! 17-vuotiaita jo vuodesta 2015!
Vieno neito
Harjunpää
Viestit: 346
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 3:02 am

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Vieno neito »

meitzi kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 9:39 pm Nyt näyttäisi olevan valloillaan pelottelu kaikin puolin, että turvallisuustilanne maassa olisi muuttunut. Hutisaloa uhkailtu ja nyt sipilä joutunut oikeistoterroristien kohteeksi, kun todellisuus on se, että ministerit ja kansanedustajat ovat aina saaneet enemmän ja vähemmän mielenterveyspotilailta suorempaakin palautetta. Paniikki ja persujen pelko vaan muuttanut uutisointia, ei millään tavalla todellisuutta.
Kaiken lisäksi Hutisaloa kohtaan puolivillaisesta uhkauksesta tuomittuhan oli vielä kaiken lisäksi tehnyt tekonsa, koska sympatisoi Elokapinaa eikä hänestä Ohisalo ollut tehnyt vielä tarpeeksi poliisin vastaista työtä, vaikka onkin täysin rähmällään Elokapinan edessä ja ollut toistuvasti poliisia vastaan. Tämä oman koiran pureminen on sitten saatu valikoivalla uutisoinnilla esitettyä suurelle yleisöllä kuin, että kyseessä olisi joku äärioikeiston edustaja.
Amnestia
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Ma Touko 04, 2020 8:34 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

Voimakkaasti ojentaa käden suoraksi Sipilän niskaan, voi kait sitä lyönniksi hyvin sanoa. Itse kädellä vastaavaa kokeillen, nyrkillä tuuppaaminen on ainoa vaihtoehto, muuten oma ranne taittuisi. Sipilä lennähtää iskusta eteenpäin.

Sinänsä vaikka tulisi joskus kevyempikin hyökkäys tai edes poliitikon / virkamiehen estäminen, meillä tulisi olla rikoslaissa joku "toimiminen demokratiaa vastaan", "demokratian estäminen", ja siitä sitten rankempi ratkaisu. Tyhmempikin ymmärtää, vai no, ymmärtääkö kaikki, ettei demokratia voi toimia, jos poliitikkoja tai virkamiehiä aletaan ahdistelemaan kadulla!
Amnestia
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Ma Touko 04, 2020 8:34 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

meitzi kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 12:24 am persu=paha
Itsellä ensimmäinen sana, jonka olen yhdistänyt persuihin ei ole 'paha', vaan alkaa t-kirjaimella. Uskoisin että tämä on sama suurimmalla osalla kansaa.
SatuSetä
Harjunpää
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 6:35 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja SatuSetä »

Amnestia kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 11:58 am Voimakkaasti ojentaa käden suoraksi Sipilän niskaan, voi kait sitä lyönniksi hyvin sanoa. Itse kädellä vastaavaa kokeillen, nyrkillä tuuppaaminen on ainoa vaihtoehto, muuten oma ranne taittuisi. Sipilä lennähtää iskusta eteenpäin.

Sinänsä vaikka tulisi joskus kevyempikin hyökkäys tai edes poliitikon / virkamiehen estäminen, meillä tulisi olla rikoslaissa joku "toimiminen demokratiaa vastaan", "demokratian estäminen", ja siitä sitten rankempi ratkaisu. Tyhmempikin ymmärtää, vai no, ymmärtääkö kaikki, ettei demokratia voi toimia, jos poliitikkoja tai virkamiehiä aletaan ahdistelemaan kadulla!
Ei kai tästä ole mitään näyttöä, että tämä olisi Sipilän harjoittamaa politiikkaa tms. vastaan tehty "isku". Kunhan nyt kepuli puhuu tapahtumasta niin totta kuin osaa ja videolta katsottuna näyttää joltain satunnaiselta kärhämältä, jossa ei sitten loppupeleissä käynyt oikeasti mitään.
Amnestia kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 12:01 pm
meitzi kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 12:24 am persu=paha
Itsellä ensimmäinen sana, jonka olen yhdistänyt persuihin ei ole 'paha', vaan alkaa t-kirjaimella. Uskoisin että tämä on sama suurimmalla osalla kansaa.
Taitava? Taianomainen? Tuloksekas? Tosiasiallinen?

Älä pidä meitä jännityksessä.
veniard
Harjunpää
Viestit: 326
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 11:18 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja veniard »

Paikallaan tutkia kuka vuoti video materiaalin. Joo o... mut tuon videon kun katsoo niin ei siinä meikäläisen puusilmillä hyvin paljoa Juhan läskiä tummennettu! Minusta toinen relevantti kysymys on rehellisyys. Onko Sipilä edelleen sitä mieltä ett ihan tosissaan lyötiin nyrkeillä vai tuupattiinko käsillä? Tämähän ei ole millaan tavalla poliittinen kysymys.
Kaikkiookoo
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Joulu 09, 2018 6:36 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Kaikkiookoo »

Otsikko on virheellinen, pitäisi olla valveutunut kansalainen auttoi kansanedustajaa tien yli.
Anom
Jane Marple
Viestit: 1073
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja Anom »

Amnestia kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 12:01 pm
meitzi kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 12:24 am persu=paha
Itsellä ensimmäinen sana, jonka olen yhdistänyt persuihin ei ole 'paha', vaan alkaa t-kirjaimella. Uskoisin että tämä on sama suurimmalla osalla kansaa.
Miksi ujostelet sanoa "tyhmä"? Vai mitä sanaa tarkoitit?
Miksipä ei olisi noin, mutta samaan hengenvetoon voi sanoa että suurin osa kansasta ajattelee noin kaikista puolueista, paitsi siitä itseä lähinnä olevasta. Tältä pohjalta voidaan päätellä että Persuista ja Demareista ajattelee noin pienempi osa kansasta kuin esim. Vihreistä tai Vasureista.

Itse asiaan. Tönäisy, ei sen kummempaa. Tuskin käytettiin edes nyrkkejä, kun noin voi tönäistä ihan kämmenet aukikin. Oli sitten nyrkkejä tai ei, niin ei tuo sen kummemmaksi tönäisyksi muutu.
Sipilä sen sijaan tyypillisenä poliitikkona valehtelee vaikka varmasti tiedosti että johonkin kameraan jäi talteen.
Motiivikin voi olla ihan vain niin yksinkertainen, että Sipilä huomautti tätä jannua punaisia päin kävelystä. Toki pärstäkerroinkin on voinut vaikuttaa siihen millä tavalla jannu otti palautteen vastaan.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8215
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Voi kuule Juha, syö sitä lestaadiolaisten viljelemää ruista niin et horju ihan tuulen mukana.
Kas kun toi juntti ei itselleen tilannut ambulanssia, niin olisi saanut vielä mehevämmät otsikot.
Tulee kyllä mieleen ettei tämä vaan ollut kepulaisten vaalipropagandaa, tulevat vaalit silmälläpitäen. Vai ihan nyrkeillä mätettiin turpaan.
Spilälle tiedoksi, että mene vaikka nyrkkeilysalille niin saat turvallisesti turpaasi, ja opit tajuamaan sen mitä tarkoittaa kun oikeasti lyödään.
Nyt teit itsestäsi tissiposkimätisäkin julkisesti.
Piilohomot on in.
SohvaAgentti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 3:47 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja SohvaAgentti »

Juha meni ehkä posttraumaattiseen tilaan ja höpötteli vähä omiaan. Vai oliko vain opportunistinen tilaisuus kammeta gallupit nousukiitoon, sitä voi jokainen miettiä kun kannatus makaa kriittisessä tilassa. Hyvä että selvisi hengissä. Juonempi puoluetoimisto voisi nyt värvätä omat valepersunsa hörhöilemään niin suosio olisi taattua.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Kansanedustaja Juha Sipilään kohdistui väkivaltaa

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Pulinat pois. Tälläistä joukkolynkkausta ja murhan yritystä ei pidä suvaita. Valtamedia voi esittää asiat miten haluaa ja Sanna Marin vaatii kaikki perus suomalaisia irtisanoutumaan teosta.
Vastaa Viestiin