Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Catdog kirjoitti:
Ma Tammi 18, 2021 10:26 pm
...
Kallistun sille vaihtoehdolle, että Börje/börje oli päiväkirjassa nimenä mitäsattuu, tai Kadonneet-ohjelmassa on virhe (jota poliisi oikaisi 2016), tai börje-sanalla oli joku merkitys jota emme tiedä, mutta jonkun muun kuin Ahvenanmaan Börgen kanssa Piia kävi metsässä silloin 6.5.1988. Edelleen olen sitä mieltä, että näissä autoiluissa voi piillä koko ceissin ratkaisun avain. Kuinka monen miehen kanssa Piia noina aikoina sitten autoili, voihan niitä olla vaikka kuinka monta.

En nyt ehdi tarkistamaan noita linkkejä autoilijoista ja Börjestä. Mutta olen ihan varma, että tämä luokkaretkellä Ahvenanmaalla tavattu autoilija Börje tavattiin silloin joskus toukokuussa.

Missä sitten on mainittu, että Piia olisi mennyt auton kyytiin joskus myöhemmin, luokkaretken jälkeen? Jos on näin kerrottu, niin Börje-nimen maininta sen myöhäisemmän mahdollisen autoilun jälkeen on käsittääkseni asiasta kirjoittaneen henkilön virheellinen käsitys. Olen usein toisranut tätä, että aina kun jossain kirjoitetaan asiasta%tapauksesta, jonka tunnet hyvin, niin ko jutussa on aina paljon asiavirheitä..tiedä sitten mistä johtunee..
Muista lähdekritiikki!

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Catdog »

skoone kirjoitti:
Ma Tammi 18, 2021 11:20 pm
En nyt ehdi tarkistamaan noita linkkejä autoilijoista ja Börjestä. Mutta olen ihan varma, että tämä luokkaretkellä Ahvenanmaalla tavattu autoilija Börje tavattiin silloin joskus toukokuussa.
Vai perustuuko tämä varmuus loppujen lopuksi sekaannuksesta johtuneeseen virheelliseen käsitykseen? :) No mutta, jos löydät tiedon, että Ahvenanmaan Börge (huom. ei Börje, tämä on tarkkaa) oli se autoilija, niin myönnän olleeni väärässä.
skoone kirjoitti:
Ma Tammi 18, 2021 11:20 pm
Missä sitten on mainittu, että Piia olisi mennyt auton kyytiin joskus myöhemmin, luokkaretken jälkeen? Jos on näin kerrottu, niin Börje-nimen maininta sen myöhäisemmän mahdollisen autoilun jälkeen on käsittääkseni asiasta kirjoittaneen henkilön virheellinen käsitys. Olen usein toisranut tätä, että aina kun jossain kirjoitetaan asiasta%tapauksesta, jonka tunnet hyvin, niin ko jutussa on aina paljon asiavirheitä..tiedä sitten mistä johtunee..
Olen samoilla linjoilla siinä, että "autoileva Börje" on siis (ilmeisesti) sekoitettu jossain vaiheessa Ahvenanmaan Börgeen. Liikkeellä on siis ollut virheellistä tietoa (ellei toisin todisteta). Sekaannus on voinut lähteä yksinkertaisesti lapsuksesta Kadonneet-ohjelmassa. En tiedä, miten luokkaretki ja autoilu sijoittuvat aikajanalla, eli oliko luokkaretki jo ennen 5.5.1988. Luulisin, että ei. Lue myös äskeiseen viestiini lisäämäni päiväkirjamerkinnät.

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Catdog »

Kun tarkemmin miettii, niin tässä mainitussa artikkelin kohdassakin se loppujen lopuksi jo kerrotaan:
Julkisuudessa katoamiseen on liitetty Börje-niminen poika, jonka auton kyytiin Piia olisi noussut. Börjestä ei löydy poliisin hallussa olevasta päiväkirjasta merkintöjä. Ahvenanmaalaista poikaa Piia kutsuu päiväkirjassa kerran Börgeksi, hänen kaveriaan Andersiksi.
Tuo yksi Börge-maininta on päiväkirjassa siis jossain sellaisessa kohdassa, josta käy ilmi, että Börge on ahvenanmaalainen poika. Maininta on luultavasti Piian luokkaretkijutuissa, luokkaretkeltähän Börge-ihastus oli. Autoilu & metsässä käyminen -kohdassa ei puhuta ahvenanmaalaisesta pojasta, joten tuo päiväkirjan yksi ainut Börge-maininta ei ole autoilun yhteydessä.

Muutenkin, jos Börge siis mainitaan vain yhden kerran, on loogista, että se mainittaisiin juuri Ahvenanmaan luokkaretken yhteydessä. Autoilu ja metsässä käyminen tapahtuivat diskon jälkeen, luultavasti Piikkiössä tai lähialueella, koska ennen autoon menemistä ja metsässä käymistä "me taas vilkutettiin niille". Samoille jätkille oli vilkuteltu ennenkin ja heidän autoonsa menty, päiväkirjan mukaan 2 päivää aiemmin ainakin.

Itse olen viimeistään nyt vakuuttunut, että Piian kanssa metsässä kävi joku muu kuin se ahvenanmaalainen "Börge". Päiväkirjasta ei tarvitse olla revitty sivuja, vaan syy sellaista koskevaan spekuun oli Kadonneet-ohjelman Börje-sekoilu. Se, että Piian "metsäkaveri" ei ole ahvenanmaalainen Börge, vaan luultavasti joku paikallinen sutina, vie osaltaan epäilyjä entisestään suuntaan, josta on aiemmin ollut puhetta. Börje/Börge on puolestani/osaltani myllätty. 8)

Miksiköhän poliisi sai runsaasti vihjeitä yhdestä ja samasta, mahdollisesta Piian hautapaikasta? Mikä voi saada niin monen epäilykset kohdistumaan tiettyyn kohtaan maankamaraa?

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

-Moi. Muistin tähä Börjeen liittyvän asian. Minulle ollessani toisella nimimerkillä täällä tuli yksärinä viesti, jossa kerrottiin että, Piikkiössä Piian katoamisen aikoihin ,valkoisella autolla ajanutta miestä olli kutsuttu börjeksi, tämä oli jonkinlainen haukkumanimi. Harmikseni olen kadottanut tuon nimimerkkini salasanan enkä voi lukea siksi viestejä tåstä profiilistani.

-Huomasin Piian taiteilija ystävän Elinan jutun yhteydessä maininnan,et tytöt tekivät omaa lehteäkin ja olivat kehittäneet salakielen keskenään.
Tämä olisikin mielenkiintoista osata. Saunassa olivat yhdessä laulaneetkin.

-Googlen kuvahaulla ja Youtubesta olen etsinyt Piiaan liittyvää ja klikkaillut auki. Kuvahaulla löytyy kuvakin Piian päiväkirjasta.
Jossain pitäisi olla maininta repäistystä päiväkirjan sivusta,en vain löydä sitä. Olisiko maininta ollut jossain tv ohjelmassa,ehkäpä.

-Piia ei ollut halukas menemään saunaan,olisko menkat tai sovittu tapaaminen ?. Molemmat selittäisi pienen laukun mukaan ottamisen

- Piian tiliä ei käytetty katoamisen jälkeen ? entäs ennen katoamista tehdyt nostot ja ostot. Jos katoaminen oli suunniteltua ovat uudet vaatteet ynnä muukin tarvittava ollut valmiiksi hankittuna ja rahaakin jemmassa. Pankkikortin käyttö ja nostot olisivat jättäneet jäljen jota seurata.

-Jos Piia on todella suuttunut ja lähtenyt kiukuspäissään ulos sateiseen kylmään ilmaan, Mihin itse olisit mennyt jos ei mitään suunniteltua juttua
ollut, olisitko lähtenyt kävelemään sateiseen pimeään ja kylmään ilmaan. Olisiko asuntovaunu houkutellut.
No se pieni laukku ja mukaan otettu raha antaa sen kuvan että Piia olikin hieman ajatellut kun lähti kotoa,vai oliko vain vaistomainen teko ottaa laukku mukaan.

-Kun Piialla oletettavasti rahaa , ilma huono ja sateinen niin jos ajatteli lähteä paimioon niin miksi menisi pontelan kautta ? koska suorempikin reitti bussi pysäkille on olemassa. Jos jotain on kiusattu niin melko varmasti hän välttelee tilanteita joissa joutuu kiusatuksi eli isompia joukkoja,
pontelassahan väkeä oli.En usko että Piia lähti Pontelan ohi kävelemään. Vaan eipä ole tullut havaintoja bussikuskeiltakaan, Kuskit aika samat
henkilöt aina kuin myös matkustajatkin,ei vain mainintaa havainnoista.Jos Piia oli bussipysäkillä ,kasvaa mahdollisuus että joku on ottanut Piian kyytiin..mites bussi aikataulut ?menikö edes bussia siihen aikaan ja minne. Jos suunniteltua Piian lähtö silloin joku oli hakemassa ja odotti Piiaa ja Mitähän sen jälkeen. Vihjeitä on tullut. Kipattu veneestä mereen, haudattu johonkin, kirje joka viittaa ruotsiin ja siihen että Piialle olisi sattunut jotain ikävää. Toden näköisin tapahtuma on että Piia on mennyt autoon, joko sovitusti karaten kotoa, tai joku tarjonnut kyydin ikävin seurauksin.

-Mitäköhän kautta tuli ensimmäinen vihje että Piia olisi nähty pontelan ohi kävelemässä. Onhan näitä puheita helppo laittaa liikkeelle.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Catdog kirjoitti:
Ma Tammi 18, 2021 10:26 pm
...

"..Kolmas toukokuuta 1988: tänään me vilkutettiin kahdelle jätkälle jotka ajoi autolla ohi. Ne pysähtys, ja me hypättiin kyytiin."
"..Viides toukokuuta 1988: eilen diskon jälkeen me taas vilkutettiin niille. mä hyppäsin sen Börjen autoon, hän oli yksin sillon. Me käytiin metsässä. "
"..18. elokuuta 1988: mä olen selvästi rakastunut, siis ihastunut yhteen jätkään."


Minä olen sitä mieltä, että nuo 3.5. ja 5.5. 1988 on merkintöjä luokkaretkeltä Ahvenabmaalle.
Ka sen luokkaretken ajankohdan voi tarkistaa jostain eikä vain ajatella "normaalisti luokkaretket tehdään toukokuun lopulla".

Ja tuo 18.8.1988 muistiinpano "yhdestä jätkästä" voisi kertoa vaikka jostakusta tyypistä, jonka Piia havaitsi linja-autossa koulumatkoillaan Turkuun..(toivottavasti ei ollut itse linja-autonkuljettaja kohteena. - Itselläni oli nuorena tyttönä "harmia" flirttailevista linja-autonkuljettajista (maaseudulla).
Muista lähdekritiikki!

sossikran
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Loka 01, 2018 10:50 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sossikran »

Wolff kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 10:46 am
Piikkiössä Piian katoamisen aikoihin ,valkoisella autolla ajanutta miestä olli kutsuttu börjeksi, tämä oli jonkinlainen haukkumanimi.
Voisko haukkumanimi Börje tulla auton rekisterikilvestä?

BÖR-630 BOR-630 jne.

edit. entäs Tom on BOR-05

Huomionarvoista on myös että tuohon aikaan oli hyvin yleistä bongata autojen rekisterinumeroita ja kerätä niitä vihkoon. Se voisi selittää vihjekirjeen tietojakin.

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Catdog »

skoone kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:00 am
Minä olen sitä mieltä, että nuo 3.5. ja 5.5. 1988 on merkintöjä luokkaretkeltä Ahvenabmaalle.
Ka sen luokkaretken ajankohdan voi tarkistaa jostain eikä vain ajatella "normaalisti luokkaretket tehdään toukokuun lopulla".
No tarkista. Olen jo monta kohtaa tarkistanut, sun vuoro. Et ole vielä kaivanut esille mitään, kirjoittelet vain muistikuviesi varassa. Ainakin yksi niistä muistikuvista ei mennyt ihan maaliin, kun vähän aikaa sitten arvuuttelit onko Tom från Boras -kirje (2001) kirjoitettu ennen Riihiluoman kuolemaa (2020)..
Viimeksi muokannut Catdog, Ti Tammi 19, 2021 11:37 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Catdog »

sossikran kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:03 am
Wolff kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 10:46 am
Piikkiössä Piian katoamisen aikoihin ,valkoisella autolla ajanutta miestä olli kutsuttu börjeksi, tämä oli jonkinlainen haukkumanimi.
Voisko haukkumanimi Börje tulla auton rekisterikilvestä?

BÖR-630 BOR-630 jne.

edit. entäs Tom on BOR-05

Huomionarvoista on myös että tuohon aikaan oli hyvin yleistä bongata autojen rekisterinumeroita ja kerätä niitä vihkoon. Se voisi selittää vihjekirjeen tietojakin.
Tulin myös miettineeksi sanan "börje" mahdollista yhteyttä Tom från Boråsiin, juuri tuon Bör - Bor -alun vuoksi. Se tuntui hiukan etäiseltä, mutta miksei esim. rekkarien tai jonkun olemassaolleen yhteyden kautta voisi ollakin?

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Catdog kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:31 am
sossikran kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:03 am
Wolff kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 10:46 am
Piikkiössä Piian katoamisen aikoihin ,valkoisella autolla ajanutta miestä olli kutsuttu börjeksi, tämä oli jonkinlainen haukkumanimi.
Voisko haukkumanimi Börje tulla auton rekisterikilvestä?

BÖR-630 BOR-630 jne.

edit. entäs Tom on BOR-05

Huomionarvoista on myös että tuohon aikaan oli hyvin yleistä bongata autojen rekisterinumeroita ja kerätä niitä vihkoon. Se voisi selittää vihjekirjeen tietojakin.
Tulin myös miettineeksi sanan "börje" mahdollista yhteyttä Tom från Boråsiin, juuri tuon Bör - Bor -alun vuoksi. Se tuntui hiukan etäiseltä, mutta miksei esim. rekkarien tai jonkun olemassaolleen yhteyden kautta voisi ollakin?
-En muista et olisi ollut mainintaa mistä muusta johtui tämä börje nimitys kuin tyypistä itsestään. mutta hyvä pointti tuo rekkari. onhan tuo mulle kirjottanut tyyppi voinu kokeilla kepillä jäätä siittä mitä tiedän..en muista liittyikö samaan henkilöön joka kertoi börjestä mut joku oli jota oli kuulusteltukkin mutta oli todistettavasti ollut silloin muualla..harmi kun en saa näitä vanhoja viestejäni luettua toisesta nimimerkistäni koska salasanat on hukassa eikä silloin käyttämääni sähköpostiakaan enää ole olemassa..voishan ottaa selvää voisiko ne avata..

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Catdog »

Wolff kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 10:46 am
-Piia ei ollut halukas menemään saunaan,olisko menkat tai sovittu tapaaminen ?. Molemmat selittäisi pienen laukun mukaan ottamisen
Nyt kun taas uudelleen miettii, niin tuo laukku on yksi mielenkiintoinen pointti. Jos kovasti suutuspäissään spontaanisti lähtee ulos, niin miksi ottaa laukku mukaan? Eikö aidon suuttumuksen aikaansaama ulos säntääminen ja happihyppely olisi tapahtunut loogisemmin ilman laukkua, jota ei luulisi tarvittavan silloin mihinkään. Kännyköitäkään ei vielä ollut. Laukun ottaminen mukaan kuulostaa enemmänkin harkitulta, samoin kuin saunomisen jättäminen pois. "Taktisesti" ajateltuna Piian olisi kannattanut sanoa isälle saunovansa illalla, jotta mahdollinen jo etukäteen suunniteltu lähtö olisi ollut siltä osin feikatumpaa. Mutta sanoipa kuitenkin että ei sauno, ehkä vain miettien silloin asiaa tulevan tapaamisen kannalta.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Catdog kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:24 am
skoone kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:00 am
Minä olen sitä mieltä, että nuo 3.5. ja 5.5. 1988 on merkintöjä luokkaretkeltä Ahvenabmaalle.
Ka sen luokkaretken ajankohdan voi tarkistaa jostain eikä vain ajatella "normaalisti luokkaretket tehdään toukokuun lopulla".
No tarkista. Olen jo monta kohtaa tarkistanut, sun vuoro. Et ole vielä kaivanut esille mitään, kirjoittelet vain muistikuviesi varassa. Ainakin yksi niistä muistikuvista ei mennyt ihan maaliin, kun vähän aikaa sitten arvuuttelit onko Tom från Boras -kirje (2001) kirjoitettu ennen Riihiluoman kuolemaa (2020)..
Niin, aikoinani olin tässä linkissä kovin aktiivinen kirjoittaja, siis vuosia sitten ennen tuota Tom ON Borås -kirjettä, vaikka sitäkin kirjettä olen analysoinut täällä monessa kohtaa..Ihan kaikkea en voi siis muistaa tarkkaan. Jos kiinnostaa, niin aina voi hakeatäältä mitä skoone on kirjoittanut ja milloin. - Olen siis myös kirjoittanut tuosta kirjeen allekirjoituksestakin. Sehän oli Tom on Borås! Eikä Tom från Borås.
Nyt en viitsi enää paneutua uudelleen tähän keskusteluun. Teen keskenäni toisenlaisen linjan surantaa :D Onnea tutkimuksiinne.
Muista lähdekritiikki!

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Catdog »

skoone kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 12:40 pm
Catdog kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:24 am
skoone kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:00 am
Minä olen sitä mieltä, että nuo 3.5. ja 5.5. 1988 on merkintöjä luokkaretkeltä Ahvenabmaalle.
Ka sen luokkaretken ajankohdan voi tarkistaa jostain eikä vain ajatella "normaalisti luokkaretket tehdään toukokuun lopulla".
No tarkista. Olen jo monta kohtaa tarkistanut, sun vuoro. Et ole vielä kaivanut esille mitään, kirjoittelet vain muistikuviesi varassa. Ainakin yksi niistä muistikuvista ei mennyt ihan maaliin, kun vähän aikaa sitten arvuuttelit onko Tom från Boras -kirje (2001) kirjoitettu ennen Riihiluoman kuolemaa (2020)..
Niin, aikoinani olin tässä linkissä kovin aktiivinen kirjoittaja, siis vuosia sitten ennen tuota Tom ON Borås -kirjettä, vaikka sitäkin kirjettä olen analysoinut täällä monessa kohtaa..
Olit tässä linkissä aktiivinen kirjoittaja vuosia ennen kirjettä? Kirje oli lähetetty 2001, ja se tuli julkisuuteen viimeistään vuonna 2008 Kadonneet-ohjelmassa. Tämä ketju on aloitettu 2007. No, vuosi tai vuosia, ilmeisen tyypillisessä summittaisuudessasi vuosi sinne tai tänne.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988

Viesti Kirjoittaja skoone »

skoone kirjoitti:
To Touko 23, 2013 11:15 am
Kainonsorttinen kirjoitti:
skoone kirjoitti:
Oletkohan lukenut edellisiä viestejä? 3.5 Piia ja ystävätär heiluttaa kahdelle kaverille ja hyppää kyytiin. Ja 5.5 sitten Piia hyppää Börjen kyytiin yksin diskon jälkeen? Siis siellä Affenanmaallako?

Ja JJlle, ei sen ruotsalaisen rekkakuskin nimi ollut Börje :D
Oletko sinä lukenut? Ylempänähän on linkki Piian ystävättären viestiin, jossa hän kertoo, että ajelut nimenomaan tapahtuivat luokkaretkellä Ahvenanmaalla. Kaverikin oli kyydissä, mutta jäi pois. Toki tuo voi olla varmaan keksittykin juttu, mutta epäilen.
Niinpä tosiaankin olikin tuon vierailijan "todistus" Piian käytöksestä. Hassua, että ei sitten ole enempää kirjoittanut tänne. Suoraan sanoen tuo Ahvenanmaan autoilu haiskahtaa vähän kuin huomion poisviemiseltä Piikkiöstä. Aikoinani tuota viestiä lukiessani kävi mielessäni sama ajatus. Olen aika skeptinen a) että luokkaretkeläiset olisivat yöpyneet hotellissa (kallista) ja b) että sitten olisi ollut valvomatonta aikaa lapsilla (vuonna 1988 kasi/ysiluokkalaiset laskettiin vielä lapsiksi) niin, että ehtisivät löytää Ahvenanmaalta jonkun metsän!

Olen sitä mieltä, että ko kirjoituksen todellinen tarkoitus on se, että ketään piikkiöläistä metsäautoilijaa ei epäiltäisi!
Tässä muuten keskustelua Ahvenanmaan luokkaretkestä...Kannattaisi tsekata tuota ketjukohtaa tarkemminkin..
Muista lähdekritiikki!

Catdog
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Syys 30, 2019 3:48 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988

Viesti Kirjoittaja Catdog »

skoone kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 1:13 pm
skoone kirjoitti:
To Touko 23, 2013 11:15 am
Kainonsorttinen kirjoitti:
Oletko sinä lukenut? Ylempänähän on linkki Piian ystävättären viestiin, jossa hän kertoo, että ajelut nimenomaan tapahtuivat luokkaretkellä Ahvenanmaalla. Kaverikin oli kyydissä, mutta jäi pois. Toki tuo voi olla varmaan keksittykin juttu, mutta epäilen.
Niinpä tosiaankin olikin tuon vierailijan "todistus" Piian käytöksestä. Hassua, että ei sitten ole enempää kirjoittanut tänne. Suoraan sanoen tuo Ahvenanmaan autoilu haiskahtaa vähän kuin huomion poisviemiseltä Piikkiöstä. Aikoinani tuota viestiä lukiessani kävi mielessäni sama ajatus. Olen aika skeptinen a) että luokkaretkeläiset olisivat yöpyneet hotellissa (kallista) ja b) että sitten olisi ollut valvomatonta aikaa lapsilla (vuonna 1988 kasi/ysiluokkalaiset laskettiin vielä lapsiksi) niin, että ehtisivät löytää Ahvenanmaalta jonkun metsän!

Olen sitä mieltä, että ko kirjoituksen todellinen tarkoitus on se, että ketään piikkiöläistä metsäautoilijaa ei epäiltäisi!
Tässä muuten keskustelua Ahvenanmaan luokkaretkestä...Kannattaisi tsekata tuota ketjukohtaa tarkemminkin..
Kuten viittaatkin, "Piian ystävättären" viestin tarina autoilusta Ahvenanmaalla ei ole vahvistettua tietoa. Jos tämä speku on ainoa "tieto" asiasta, niin luonnollisestikaan se ei riitä. (Muista lähdekritiikki! :D )

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Catdog kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 12:55 pm
skoone kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 12:40 pm
Catdog kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 11:24 am

No tarkista. Olen jo monta kohtaa tarkistanut, sun vuoro. Et ole vielä kaivanut esille mitään, kirjoittelet vain muistikuviesi varassa. Ainakin yksi niistä muistikuvista ei mennyt ihan maaliin, kun vähän aikaa sitten arvuuttelit onko Tom från Boras -kirje (2001) kirjoitettu ennen Riihiluoman kuolemaa (2020)..
Niin, aikoinani olin tässä linkissä[/b] kovin aktiivinen kirjoittaja, siis vuosia sitten ennen tuota Tom ON Borås -kirjettä, vaikka sitäkin kirjettä olen analysoinut täällä monessa kohtaa..

Olit tässä linkissä aktiivinen kirjoittaja vuosia ennen kirjettä? Kirje oli lähetetty 2001, ja se tuli julkisuuteen viimeistään vuonna 2008 Kadonneet-ohjelmassa. Tämä ketju on aloitettu 2007. No, vuosi tai vuosia, ilmeisen tyypillisessä summittaisuudessasi vuosi sinne tai tänne.


Mistä moinen agressiivisuus. Niin my moka, boldattu kohta ("tässä linkissä" olisi pitänyt olla minfossa En tietenkään voinut kommentoida vuonna 2001 kirjoitettua kirjettä koska en ole ammatiltani poliisi :D enkä edes tiennyt kirjeen olemassaolosta. Osallistuin kyllä sen kirjeen analysointiin aika pian sen jälkeen kun se julkaistiin yleisesti...
Muista lähdekritiikki!

Vastaa Viestiin