Vankilassa oloa ja kulttuuria

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Never kirjoitti:
Ma Tammi 18, 2021 8:44 pm
Rundi,kerroit tossa aiemmin (en saa koneellani lainattua tekstiä) että Kanaali lensi Sörkasta Kakolaan ” vasaroinnin” vuoksi.Vasarasta saanut tyyppi oli kutsumanimeltään Palovaara.Tästä voi myös päätellä oikean nimen,lempinimi tuli
vasikoinnista jossain jutussa ,kuulemma.Tämä muuten pääsi Sörkasta osallistumaan nyrkkeilyn SM-kisoihin.Taisi olla eka matsi ja eka erä kun Palovaara diskattiin ,antoi kenkää vanhalla katutappelijan refleksillä..Jos puhumme samasta ” vasaroinnista”,
tässä vasaroinnissa taisi olla myös mukana kaveri joka oli kaima eräälle Suomen euruviisuilijalle.Vasarasta saanut oli ulkoilussa ” turbaani” päässä pitkään päästyään sairaalasta.Myös Markkanen ja M. Salminen hölkkäsivät yhdessä ympyrää jokainen ulkoilu,piti saada kunto kohdilleen..Tuleva karkauspäivä oli jo pitkällä suunnittelulla,tämä oli noin 80 luvun vaihteessa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salilla säännöllisesti käyvänä käyn myös kisoissa, ja nyrkkeilyturnauksissa. 100% varmin tapa hävitä matsi on ottaa katutappelijan vinkeet käyttöön. Jos ei diskata, ainakin saa pataan ja tulee häviämään.

Rundi
Martin Beck
Viestit: 783
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Never kirjoitti:
Ma Tammi 18, 2021 8:44 pm
Rundi,kerroit tossa aiemmin (en saa koneellani lainattua tekstiä) että Kanaali lensi Sörkasta Kakolaan ” vasaroinnin” vuoksi.Vasarasta saanut tyyppi oli kutsumanimeltään Palovaara.Tästä voi myös päätellä oikean nimen,lempinimi tuli
vasikoinnista jossain jutussa ,kuulemma.Tämä muuten pääsi Sörkasta osallistumaan nyrkkeilyn SM-kisoihin.Taisi olla eka matsi ja eka erä kun Palovaara diskattiin ,antoi kenkää vanhalla katutappelijan refleksillä..Jos puhumme samasta ” vasaroinnista”,
tässä vasaroinnissa taisi olla myös mukana kaveri joka oli kaima eräälle Suomen euruviisuilijalle.Vasarasta saanut oli ulkoilussa ” turbaani” päässä pitkään päästyään sairaalasta.Myös Markkanen ja M. Salminen hölkkäsivät yhdessä ympyrää jokainen ulkoilu,piti saada kunto kohdilleen..Tuleva karkauspäivä oli jo pitkällä suunnittelulla,tämä oli noin 80 luvun vaihteessa.
Joo. Tunsin Reiska "Palovaaran" (sukunimeltään E) jo vuodesta -75 Nokalla. Nyrkkeilijäksi hänet tiesin toki, meriittiä ruotsia myöten, mutta en vielä siinä vaiheessa sitä, että muutamat lusi hänen vasikointejaan jo silloin, sekä myöhemmin Helsinginkadun Alkon lähetin raharyöstöstä.

Sörkan pahoinpitelyt oli 2 eri asiaa. Ensin euroviisu kaima löi Reiskaa sängynjalka putkella mustalla kongilla, kun työryhmät oli lähdössä kuka mihinkin. Itse kuulin sitten, että myöhemmin Kanaalille luvattiin 10 mömmöä kun hoitaa Reiskan.
Se tapahtui (1980 alku vuodesta) ruokatunnilla kun väliovet oli auki terävään päähän saakka. Reiska oli tiskaamassa itä kakkosen tiskisellissä, kun kanaali yllätti. Mutta ei niin hyvin, että Reiska pystyi puolustautumaan ja huutamaan apua. Eli kaksi pitkää sairauslomaa Reiskalle.

Kanaali läksi Kakolaan (ja loppu onkin pytty historiaa) ja Sörkan osastojen väliovetkin rupesi pysymään kiinni.
Itse olin tullut taloon hiljattain ja olin päiväselleillä, kun vanhojen "meriittien" vuoksi minulle tultiin tarjoamaan Putsarin paikkaa Reiskan tilalle. Silloin siirryin komppaniaan yli kolmeksi vuodeksi, josta loppu kakun 7 kk kävin "siviili töissä".

Kymmenisen vuotta myöhemmin tapasin Reiskan itäkeskuksessa, oli kahvilla. Oli lihonut. Kertoi kuulumisiaan, oli asunut välillä Ruotsissa (asunut siellä jo 70-luvun alussa) ja itä-suomessa ja sitten itäkeskuksessa. Valitteli sairauksiaan ja kertoi, että nitroilla on jatkoajalla. Jonkun verran myöhemmin hän kuoli sydänkohtaukseen.

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Never »

Muistelin tämän vasaroinnin olleen vain yksi tapaus mutta Reiska saikin kaksi kertaa iskuja päähänsä.Näinhän se oli ,kiitos Rundi oikaisusta.Minun SIM-korttini alkaa olla niin täysi että joitain asioita meinaa unohtua tai vääristyä.On näitä tapahtumia kertynyt elämän varrelta sen verran paljon.Tästä euroviisumiehestä sen verran että koin ” urani” ainoan oikean uhkatilanteen linnassa juuri hänen taholtaan.Se meni näin,pelattiin pihalla lentistä,mulla oli jossain blokkauksessa sormi vähän vääntynyt ja kipeä,olin tuomarina siellä korokkeella.Tuomitsin tiukassa matsissa euroviisun syötön pitkäksi.Tästä tyyppi hermostui täydellisesti ja lupasi listiä minut ja tuli repimään alas tuomaritornista,aivan sekopäisenä.Onneksi muut pelaajat olivat puolellani ja pelastivat minut,en olisi tod.näk hänelle pärjännyt,hän oli melko vahva ja isompikin kuin minä.Siihen loppui urani lentistuomari.Tiedätkö Rundi tämän euroviisukaiman elämästä mitään,vieläkö hengissä?

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Never »

L'amourha kirjoitti:
Ke Tammi 13, 2021 10:54 pm
Tuliko teille vanhoille tutuksi sellainen pitkän linjan tappaja kuin Emil Arvid Teräsvuori?
Törmäsin nimeen kun tutkailin toista Teräsvuorta, tämä Emil tappoi veljensä 1931, vuokraemäntänsä 1947, ja saatuaan armahduksen elinkautisesta alkuvuodesta 1966, puukotti samana kesänä puistossa miestä, sekä seuraavana syksynä onnistui putkassa puukottamaan kolmea miestä.
Nämä viimeiset puukottelut Teräsvuori teki 70-vuotiaana ja sai niistä 1v 3kk ja menetti tietty myös eekoon ehdonalaisen.
L`amourha,onko tämä Emil Teräsvuori sukua Crisulle,Kristian Teräsvuorelle ? Crisuhan pyöri mukana erilaisissa tapahtumissa varsinkin Rööperin suunnalla ja Ruotsissa Kukkamaan Ukin porukoissa sekä Kartiokarin kumppanina.Taisi sitten kadota 1983 ja ruumista ei ole löytynyt.Kukkamaa on ollut epäilyksen alainen tähän katoamiseen mutta ei todisteita.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

#" Riitti, että sosiaalilautakunnassa katsottiin, että perheet olivat huonoja, kykenemättömiä huolehtimaan lapsistaan. Monet joutuivat koulukotiin siksi, etteivät he syystä tai toisesta kyenneet käymään koulua. Oli myös koulupinnausta, pikkurikollisuutta, kolttosia, kepposia, kiroilua, valehtelua, uppiniskaisuutta.” Puurosen mukaan koulukodeissa elettiin kurin ja pelon ilmapiirissä, jossa lapsille ei kehittynyt mitään sosiaalisia elämäntaitoja eikä luottamusta muihin ihmisiin. " - Wikipedia.

Jotenkin ennen oli tunne, että sosiaalivirastolla oli hinku laittaa joitakin kuolukoteihin. Jostain syystä joistakin perheistä siellä ei tykätty. Yhden vilkkaan pojan vanhemmille olivat antaneet paperin, johon pyysivät vanhempien allekirjoitusta. " Kun laitatte nimen tähän, on pojasta vastuu viranomaisilla. " Niinpä niin! Siitä sitten vankilaakin pahempaan paikkaan, koulukotiin.

Itseltä ensimmäisellä vankilareissulla moni vanki kysyi: Oot´sä ollut kasviksessa. Tuolloin tutkintavankina saattoi olla 15- vuotias nuori ja vanha hörhö jopa sellikavereina. Kun täyttä oli, olin itsekin kolmantena samassa sellissä lintsillä, mitä asutti Kakolan mies. Itselle ei tapahtunut mitään harmia. Keravalla Nupiksessa 70% pojista oli ollut koulukodissa. Pernasaaresta tuli kovia lentopallon pelaajia. Voi sanoa, että lähes kaikki Keravalla yhtäaikaa olleet tulivat jossain vankilassa vastaan. Joku heittelee nytkin elinkautista.

Rundi
Martin Beck
Viestit: 783
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Never kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 10:38 am
Muistelin tämän vasaroinnin olleen vain yksi tapaus mutta Reiska saikin kaksi kertaa iskuja päähänsä.Näinhän se oli ,kiitos Rundi oikaisusta.Minun SIM-korttini alkaa olla niin täysi että joitain asioita meinaa unohtua tai vääristyä.On näitä tapahtumia kertynyt elämän varrelta sen verran paljon.Tästä euroviisumiehestä sen verran että koin ” urani” ainoan oikean uhkatilanteen linnassa juuri hänen taholtaan.Se meni näin,pelattiin pihalla lentistä,mulla oli jossain blokkauksessa sormi vähän vääntynyt ja kipeä,olin tuomarina siellä korokkeella.Tuomitsin tiukassa matsissa euroviisun syötön pitkäksi.Tästä tyyppi hermostui täydellisesti ja lupasi listiä minut ja tuli repimään alas tuomaritornista,aivan sekopäisenä.Onneksi muut pelaajat olivat puolellani ja pelastivat minut,en olisi tod.näk hänelle pärjännyt,hän oli melko vahva ja isompikin kuin minä.Siihen loppui urani lentistuomari.Tiedätkö Rundi tämän euroviisukaiman elämästä mitään,vieläkö hengissä?
Olin jo vapautunut ja joskus 80-luvun myöhempinä vuosina näin "kojuutin" bussin ikkunasta Mäkelänkadun loppu päässä, bussi käväisi pysäkillä, ehdin vähän tarkkailla. Koju heilui siinä ympäri päihteissään, pari kolme muuta, koju kai yritti saada "lenkkua" jostain äijästä. Ajattelin, tuosta ei hyvää seuraa. Jonkun verran myöhemmin kuulin siinä tapahtuneen väkivaltaisen ryöstön ja että muut lisukkeet "kojuutilla" oli taas 3 - 4 vuotta istuttavaa.

Sitten olikin hiljaista hänen suhteen. Mutta 90-luvulla yllätyin, kun tyyppi ilmestyi telkkariin jossain Maarit Tastulan Punainen lanka tai vastaavassa ohjelmassa. Oli tehnyt jonkinlaisen parrannuksen elämässään, ei kuitenkaan ollut uskossa - olisiko muka raitistunut? Joka tapauksessa ohjelmassa tyyppi heitteli linnamaisia paksuja, tosi väritettyjä juttuja, kuinka kovia he olivat olleet nuorempina. Kuinka he Kontulassakin ei ollut mitään rajaa, heillä oli haulikot näkyvästi olkapäillä, kun he kävelivät kotoa parkkipaikalle autoon ja läksivät "hommiin".
Olin että mitä! Mihin hommiin? Jäppinen istunut ikänsä pääasiassa väkivallasta ja tavisten ja juoppojen ryöstämisestä ja oli siinä se yksi rahalähetin kimpparyöstö.
En jaksanut katsoa ohjelmaa loppuun, oli niin paksua. Se oli viimeinen havainto miehestä. Jos on elossa niin seiskakymppinen vähintään.

Rundi
Martin Beck
Viestit: 783
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Clarence kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 4:59 pm
#" Riitti, että sosiaalilautakunnassa katsottiin, että perheet olivat huonoja, kykenemättömiä huolehtimaan lapsistaan. Monet joutuivat koulukotiin siksi, etteivät he syystä tai toisesta kyenneet käymään koulua. Oli myös koulupinnausta, pikkurikollisuutta, kolttosia, kepposia, kiroilua, valehtelua, uppiniskaisuutta.” Puurosen mukaan koulukodeissa elettiin kurin ja pelon ilmapiirissä, jossa lapsille ei kehittynyt mitään sosiaalisia elämäntaitoja eikä luottamusta muihin ihmisiin. " - Wikipedia.

Jotenkin ennen oli tunne, että sosiaalivirastolla oli hinku laittaa joitakin kuolukoteihin. Jostain syystä joistakin perheistä siellä ei tykätty. Yhden vilkkaan pojan vanhemmille olivat antaneet paperin, johon pyysivät vanhempien allekirjoitusta. " Kun laitatte nimen tähän, on pojasta vastuu viranomaisilla. " Niinpä niin! Siitä sitten vankilaakin pahempaan paikkaan, koulukotiin.

Itseltä ensimmäisellä vankilareissulla moni vanki kysyi: Oot´sä ollut kasviksessa. Tuolloin tutkintavankina saattoi olla 15- vuotias nuori ja vanha hörhö jopa sellikavereina. Kun täyttä oli, olin itsekin kolmantena samassa sellissä lintsillä, mitä asutti Kakolan mies. Itselle ei tapahtunut mitään harmia. Keravalla Nupiksessa 70% pojista oli ollut koulukodissa. Pernasaaresta tuli kovia lentopallon pelaajia. Voi sanoa, että lähes kaikki Keravalla yhtäaikaa olleet tulivat jossain vankilassa vastaan. Joku heittelee nytkin elinkautista.
Noin oli vielä 60/70- luvuilla. Vähävaraiset ja yksinhuoltajat olivat syynäyksen alaisia, etenkin jos oli kouluvaikeuksia, vaikka lapsi/nuori ei ollut muuten paha tapainen. Sosiaalivirkailijoilla oli liian vahva valtuus ja auktoriteetti tehdä päätöksiä lasten suhteen ja varmasti tapahtui ns. vääriäkin pakkoliikkeitä sijoitusten suhteen; eikun esilinnaan, nuppulinnaan ja linnaan. Sellainenhan se kierre oli.
Oli itsellänikin kouluaikoina sellaisia peliliikkeitä, että jossain muualla olisin lentänyt koulukotiin. Osasin valita kavereiksi silmää tekevien lapsia ja niiden kanssa kolttosia räjäytyksistä alkaen. Jos tapahtui narahdus, ei minua yksin voitu tuomita mustaksi lampaaksi. sosiaalisin perustein olin kyllä heikoin ja se tiesi pitkiä puhutteluja sosiaalivirastossa :D Mutta osasin panna hanttiin "minuako yksinkö te syytätte!" Taisin olla kiero miehen alku...

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Rundi kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 5:33 pm
Clarence kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 4:59 pm
#" Riitti, että sosiaalilautakunnassa katsottiin, että perheet olivat huonoja, kykenemättömiä huolehtimaan lapsistaan. Monet joutuivat koulukotiin siksi, etteivät he syystä tai toisesta kyenneet käymään koulua. Oli myös koulupinnausta, pikkurikollisuutta, kolttosia, kepposia, kiroilua, valehtelua, uppiniskaisuutta.” Puurosen mukaan koulukodeissa elettiin kurin ja pelon ilmapiirissä, jossa lapsille ei kehittynyt mitään sosiaalisia elämäntaitoja eikä luottamusta muihin ihmisiin. " - Wikipedia.

Jotenkin ennen oli tunne, että sosiaalivirastolla oli hinku laittaa joitakin kuolukoteihin. Jostain syystä joistakin perheistä siellä ei tykätty. Yhden vilkkaan pojan vanhemmille olivat antaneet paperin, johon pyysivät vanhempien allekirjoitusta. " Kun laitatte nimen tähän, on pojasta vastuu viranomaisilla. " Niinpä niin! Siitä sitten vankilaakin pahempaan paikkaan, koulukotiin.

Itseltä ensimmäisellä vankilareissulla moni vanki kysyi: Oot´sä ollut kasviksessa. Tuolloin tutkintavankina saattoi olla 15- vuotias nuori ja vanha hörhö jopa sellikavereina. Kun täyttä oli, olin itsekin kolmantena samassa sellissä lintsillä, mitä asutti Kakolan mies. Itselle ei tapahtunut mitään harmia. Keravalla Nupiksessa 70% pojista oli ollut koulukodissa. Pernasaaresta tuli kovia lentopallon pelaajia. Voi sanoa, että lähes kaikki Keravalla yhtäaikaa olleet tulivat jossain vankilassa vastaan. Joku heittelee nytkin elinkautista.
Noin oli vielä 60/70- luvuilla. Vähävaraiset ja yksinhuoltajat olivat syynäyksen alaisia, etenkin jos oli kouluvaikeuksia, vaikka lapsi/nuori ei ollut muuten paha tapainen. Sosiaalivirkailijoilla oli liian vahva valtuus ja auktoriteetti tehdä päätöksiä lasten suhteen ja varmasti tapahtui ns. vääriäkin pakkoliikkeitä sijoitusten suhteen; eikun esilinnaan, nuppulinnaan ja linnaan. Sellainenhan se kierre oli.
Oli itsellänikin kouluaikoina sellaisia peliliikkeitä, että jossain muualla olisin lentänyt koulukotiin. Osasin valita kavereiksi silmää tekevien lapsia ja niiden kanssa kolttosia räjäytyksistä alkaen. Jos tapahtui narahdus, ei minua yksin voitu tuomita mustaksi lampaaksi. sosiaalisin perustein olin kyllä heikoin ja se tiesi pitkiä puhutteluja sosiaalivirastossa :D Mutta osasin panna hanttiin "minuako yksinkö te syytätte!" Taisin olla kiero miehen alku...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Täytyy tarkentaa, etten ole itse ollut kasviksessa. Yhdelle siellä viisi vuotta olleelle oli ikuinen kysymysmerkki, kuinka eräs toinen ja minä emme joutuneet poikakotiin. Lapsuudessa oli kavereita joka lähtöön, mutta kun vankilat tulivat kuvioihin, moni alkoi karttaa ja jopa aiheetta pelätä. Kuitenkin koulukoti-aihe liippaa läheltä, etten näe silloisessa sosiaalivirastossa mitään hyvää.

Nyt ovat kuitenkin eri ajat. Vanhat tantat sieltä ovat poissa ja uudet täysin erilaiset tilalla. Nykyisin on koulukodin (millä nimikkeellä ovatkin) ja vankilan välillä niin paljon eri vaihtoehtoja, ja kun kuulen jonkun, se on uutta. Nuoria autetaan ja tuetaan eri tavalla aivan loppuun asti. Ennen viiskymppinen sosiaalitantta myös minulle luki: Kannatetaan ehdotonta vankeutta!

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Nykyisellään kasvatuslaitokset ovat muuttuneet vastaanottokotibisnekseksi. Sitten on sijoitusyksikköbisnestä. Vanhat tantat ovat kuolleet, mutta uusia on syntynyt tilalle.

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Never »

Rundi oli 60-70 luvun,sekä varmaan aiemminkin ajan ytimessä näin:ESILINNAAN,NUPPULINNAAN,LINNAAN.
Omakohtainen kokemus on juuri tämä ,lisänä sijoitusperhe. Olen jossain aiemmassa postauksessa sivunnut asiaa.
Kun lähdit merimieskassi olalla Sippolasta ”vapauteen”,et suinkaan alkanut etsiä työpaikkaa.Olit vuosikausia pelännyt talon isompia kundeja,saanut niiltä turpaasi,joutunut ryöstötettäväksi jos joku oli saanut omaisiltaan paketin.Samalla olit myös ihaillut heitä.Sitten kun tuli sinun aikasi olla iso,teit sen pienemmille,tottakai,iso kundi.Koston kierre oli loputon.
Kohta merimieskassi ja sisältö,muutamat vaihtovaatteet olivat hukattu.Kilinkolin ym varkauksia,Nupiksessa nähtiin taas.
Jokunen oppi kerrasta,useimmat ei,ei vielä Kakolassakaan.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

RL11/6 kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 7:44 pm
Nykyisellään kasvatuslaitokset ovat muuttuneet vastaanottokotibisnekseksi. Sitten on sijoitusyksikköbisnestä. Vanhat tantat ovat kuolleet, mutta uusia on syntynyt tilalle.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olet oikeassa RL11/6, asia on pitkälti noin miten kommentoit. 100- vuotta sitten oli huutolaisia, nyt maksetaan muhkeasti, kun huostaanotetut lapset ovat jossain sijaisperheessä. Seuraava onko mitä sanoit "muuttuneet vastaanottokotibisnekseksi." Sitä se usein onkin, moni ottaa asian suoraan liiketaloudellisena asiana.

Nykyisin on menty toiseen äärilaitaan, on sosiaali-ihmisiä, ketkä uskovat liiankin paljon ihmisen hyvyyteen. Moni ihmisen hyvyyteen uskova on kovettunut kun on huomannut tosiasiat. Takaapäin tullut vasaraa päähän sun muuta. Kuitenkin uskon niin, suurin osa on jalat maassa olevia realistejä.

klo-klo
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2021 3:53 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja klo-klo »

Onko tässsä videossa näkyvä vaunu tuttu kenellekkään?
https://www.youtube.com/watch?v=dyJ_6xY6Cqk

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Never kirjoitti:
Ti Tammi 19, 2021 4:19 pm
L'amourha kirjoitti:
Ke Tammi 13, 2021 10:54 pm
Tuliko teille vanhoille tutuksi sellainen pitkän linjan tappaja kuin Emil Arvid Teräsvuori?
Törmäsin nimeen kun tutkailin toista Teräsvuorta, tämä Emil tappoi veljensä 1931, vuokraemäntänsä 1947, ja saatuaan armahduksen elinkautisesta alkuvuodesta 1966, puukotti samana kesänä puistossa miestä, sekä seuraavana syksynä onnistui putkassa puukottamaan kolmea miestä.
Nämä viimeiset puukottelut Teräsvuori teki 70-vuotiaana ja sai niistä 1v 3kk ja menetti tietty myös eekoon ehdonalaisen.
L`amourha,onko tämä Emil Teräsvuori sukua Crisulle,Kristian Teräsvuorelle ? Crisuhan pyöri mukana erilaisissa tapahtumissa varsinkin Rööperin suunnalla ja Ruotsissa Kukkamaan Ukin porukoissa sekä Kartiokarin kumppanina.Taisi sitten kadota 1983 ja ruumista ei ole löytynyt.Kukkamaa on ollut epäilyksen alainen tähän katoamiseen mutta ei todisteita.
Tuosta sukulaisuudesta ei mulla ole tietoa. Helsingissä nuokin veljekset vaikuttivat, surmattu Viljam asui Vallilassa ja Emil Hermannissa.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Never »

Uteliaana kävin hiukkasen googlettamassa ja huomasin että Teräsvuori on suojeltu sukunimi.1900 -alkupuolella kun jengi muutti nimiään suomalaiseksi,moni Ståhlberg on muuttunut Teräsvuoreksi.Käsittääkseni Viljamin ja Einarin sukuun jäi vielä myös Ståhlbergiä.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Rundi ja Never, teittekö koskaan vankilassa työlakkoa? Kun oli hyvä työpaikka, ei sellainen tullut edes mieleen. Missä ei viihtynyt siellä joskus. En mennyt paikkaan, jossa töihin menijät kokoontuivat. Pamppu huusi minun nimeä, kävipä joku vankikin sanomassa, sinua huudetaan. En lähtenyt. Pamppu tuli ovelle ja sanoi: Huomenna töihin tai rundiin. Menin töihin, mutta sain kohta vaihdettua parempaan hommaan.

Vastaa Viestiin