Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

Eiköhän nämä kirjoittelut taas vähäksi aikaa riitä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

riihitonttu kirjoitti: Pe Tammi 22, 2021 5:08 pm Eiköhän nämä kirjoittelut taas vähäksi aikaa riitä.
-Moi. riihitonttu 8) Käyhän nyt lukemassa kuitenkin näitä päivityksiä. Minä sain avattua vanhan profiilini ja olen lukenut viestit sieltä. Minua kiinnostivat lähinnä erään toisen keissin saadut viestit ja luimpa muutkin samoin tein . Taidan poistattaa koko toisen profiilin jossain vaiheessa.

-On ollut mielenkiintoisia spekuja täällä aikoinaan..Katselin hiljattain lukkarisen rekonstruoitua ruumiin löytö paikka kuvaa. Väistämättä tuli mieleen että kroppa olisi tuotu pressulla ja kiepautettu niille sijoilleen. Tällöinhän yksi pressun sitomiseen käytetyistä naruistakin olisi vahingossa jäänyt paikalle. Mutta oliko kääröllä kaksi kantajaa?. Laukku nätisti puuta vasten asetettuna hui jäämies.. Onhan köyttä voitu käyttää uhrin kiinni pitämiseenkin mutta olisiko tällöinkin ollut kaksi tekijää. Mutta mihin veri joutui,kropan olisi pitänyt olla aika sotkussa jos kerta vatsa ja kaula viilletty auki..Kaulan viiltely perustuu kirjassa kadonneet henkilöt olevaan tekstiin löydetystä ruumiista. Minkälaistahan mahtoi olla tämä uhrille tehty seksuaalinen väkivalta.

- Lukkarisen/ Haantien, Laukun/laukkujen jättämisen syy löytyy jättäjän korvien välistä ja persoonasta? vai löytyykö sittenkään,vaan jospa sittenkin löytyy. Lukkarisen laukku siististi ja kylmäpäisesti aseteltu puun juurelle. Haantien laukku huolimattomasti unohdettu,,tai kylmäpäisen rauhallisesti tuotu paikalle. Aiemmin on ollut spekua transusta tekijänä..Miksei kahdesta kimpassa. Nämä saalistajat päivystäessään ja saalista odotellessaan ovat saattaneet oppia tuntemaan toisiaan, ai sinäkin olit siellä,noh ei sitä ehkä kerrota suoraan mutta kuitenkin. Jollain ehkäpä kihelmöivä salaisuus joka pistää myhäilemään,toisaalta vähän pelkäämäänkin,onko perkele huomannut minut. Mutta mielessään ajattelee et tietäsit vaan mitä minä tiedän. Vaan mitä kun kontrolli pettää ja jotain lipsahtaa ? tai mitäs jos on lipsahtanut jo, -------- se. - on yksi kirjain. Noh minua huvittaa omista syistäni,ehkäpä minäkin myhäilen itsekseni. No niin tässähän ei ollut mitään mitä en olisi jollekkin kertonut nimiä myöten. ja en vain yhdelle..
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1561
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Uhrien lukumäärällä mitattuna tämä on hyvin vaatimaton tekokokonaisuus yhdellekin sarjamurhaajalle. Jos tällaisessa jutussa on kuitenkin mukana toinen tekijä, niin se on yksi henkilö liikaa, joka tietää liikaa. Se myös tuplaisi virheiden tekemisen mahdollisuuden. Tilanne ei ole stabiili vaan sillä on todella vahva taipumus purkautua ennen pitkää jollakin tavalla.

Mitään varmaa ei voi tästäkään tällä hetkellä sanoa. Lienee tilastojenkin valossa erittäin poikkeuksellista, että yhtä useampi sarjamurhaaja toimisi yhteistyössä. Jokaisella sarjamurhaajalla on oma toimintatapansa, jonka ulkopuolelle meneminen jonkin tekijän (esim. toisen henkilön) vaikutuksesta aiheuttaa tunnetta epämukavuudesta ja tilanteen hallinnan menettämisestä.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

JasseHames kirjoitti: La Tammi 23, 2021 2:10 pm Uhrien lukumäärällä mitattuna tämä on hyvin vaatimaton tekokokonaisuus yhdellekin sarjamurhaajalle. Jos tällaisessa jutussa on kuitenkin mukana toinen tekijä, niin se on yksi henkilö liikaa, joka tietää liikaa. Se myös tuplaisi virheiden tekemisen mahdollisuuden. Tilanne ei ole stabiili vaan sillä on todella vahva taipumus purkautua ennen pitkää jollakin tavalla.

Mitään varmaa ei voi tästäkään tällä hetkellä sanoa. Lienee tilastojenkin valossa erittäin poikkeuksellista, että yhtä useampi sarjamurhaaja toimisi yhteistyössä. Jokaisella sarjamurhaajalla on oma toimintatapansa, jonka ulkopuolelle meneminen jonkin tekijän (esim. toisen henkilön) vaikutuksesta aiheuttaa tunnetta epämukavuudesta ja tilanteen hallinnan menettämisestä.
Tällainen vapaa suomennos eräästä mainoksesta: Jos olet todellinen rikosfani,olet kuullut kaiketi yksinäisestä susimurhaajasta John Wayne Gacysta,tappajapelle joka pahoinpiteli ja murhasi 33 poikaa ja nuorta miestä. mutta tiesitkö,että hänellä saattoi olla rikostovereita. Viittasin kahdella henkilöllä vain lukkarisen murhaan..Kun itse ajattelen JSM uhreja niin niitä on mahdollisesti myös kadonneissa naisissa ehkä miehissäkin kuin myös selvittämättömissä surmissa, kuka tietää. Totta riskit kasvaa kun useampi tekijä. mut onhan näitä kylmäpäitä..Kun lukkarisen tapausta miettii tulee sen raakuudesta johtuen mieleen jo videointi näitäkin on jotka tykkää sellaisestakin matskusta..ja joku sitäkin tekee..Niin mainitsinhan edellisen viestini lopuksi et mitä sitten kun kontrolli pettää ja lipsahtaa jotain,,viittaan nyt johonkin tapahtuneeseen asiaan..
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1561
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

tj_eme kirjoitti: To Tammi 21, 2021 9:26 am Ei olisi ihme, vaikka tekijä lueskelisikin näitä sivuja. Epäilen kuitekin, ettei hän kirjoittele tänne yhtään mitään. Kun ei ole jäänyt kiinni, tekijä osaa olla varovainen ja en usko nettikirjoittelun tuovan tällaisen tekijälle lisänautintoa, kovemmat tropit se tarvitsee. Itse asiassa pitäisi enemmän todennäköisenä, että tämän tekijä välttelee nettiä ja somea.
Ei tekijällä olen syytä vältellä sinänsä nettiä, mutta niin kauan kuin kyyditsemiään naisia on elossa, niin varmasti välttelee ainakin naamakuvansa lataamista someen.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1561
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Toisesta ketjusta https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 09#p137009
ent hausjärveläinen kirjoitti: Ma Heinä 21, 2008 10:53 pm
terssi kirjoitti:
ent hausjärveläinen kirjoitti:onko 1988-90 aikana muita havaintoja vaaleasta wv passatista joka olis seuraillut ja tarkkaillut hausjärvellä kurun ja muulla alueella tuntomerkkeihin sopivia naisia kyseisellä alueella

Oliko tuo Passatti farmari-mallia?
Luiskaperänen todennäköisesti passat ja kuskin tuntomerkkejä paksu tumma olkapäille oleva tukka pehkomainen kihara "kekkoslasit" epäsiisti olemus, tässä vaiheessa tiedossa olevia tuntomerkkejä
Ovatko silmälasit poliisin julkaisemien tuntomerkkien joukossa? Sekin kyllä täsmäisi epäilemääni henkilöön.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

JasseHames kirjoitti: La Tammi 23, 2021 5:09 pm Toisesta ketjusta https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 09#p137009
ent hausjärveläinen kirjoitti: Ma Heinä 21, 2008 10:53 pm
terssi kirjoitti:
Oliko tuo Passatti farmari-mallia?
Luiskaperänen todennäköisesti passat ja kuskin tuntomerkkejä paksu tumma olkapäille oleva tukka pehkomainen kihara "kekkoslasit" epäsiisti olemus, tässä vaiheessa tiedossa olevia tuntomerkkejä
Ovatko silmälasit poliisin julkaisemien tuntomerkkien joukossa? Sekin kyllä täsmäisi epäilemääni henkilöön.
-Ompa mielenkiintoista! Valkoinen passat luiskaperä ja kekkoslasit. Tukka ei täsmää mutta tämä kuvaushan on 80/90 luvun vaihteesta. Mites 90 luvun loppupuoli,löytyykö kuvaukseen sopivaa henkilöä.Liittyikö kekkos laseihin jotain muutakin..Minulla yksi henkilö mielessä. Liekköhän sama mies. tiedätkö tämän miehen harrastuksista? Entä ammatin.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1561
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Wolff kirjoitti: La Tammi 23, 2021 11:07 pm
JasseHames kirjoitti: La Tammi 23, 2021 5:09 pm Toisesta ketjusta https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 09#p137009
ent hausjärveläinen kirjoitti: Ma Heinä 21, 2008 10:53 pm Luiskaperänen todennäköisesti passat ja kuskin tuntomerkkejä paksu tumma olkapäille oleva tukka pehkomainen kihara "kekkoslasit" epäsiisti olemus, tässä vaiheessa tiedossa olevia tuntomerkkejä
Ovatko silmälasit poliisin julkaisemien tuntomerkkien joukossa? Sekin kyllä täsmäisi epäilemääni henkilöön.
-Ompa mielenkiintoista! Valkoinen passat luiskaperä ja kekkoslasit. Tukka ei täsmää mutta tämä kuvaushan on 80/90 luvun vaihteesta. Mites 90 luvun loppupuoli,löytyykö kuvaukseen sopivaa henkilöä.Liittyikö kekkos laseihin jotain muutakin..Minulla yksi henkilö mielessä. Liekköhän sama mies. tiedätkö tämän miehen harrastuksista? Entä ammatin.
Kävin läpi aikaisempia viestejäsi. Puhumme valitettavasti eri henkilöistä.

En näe, että tässä vaiheessa olisi asiallista antaa enemmän yksilöivää tietoa minun epäilemästäni henkilöstä. Sen kuitenkin totean, että tämä virallinen profilointi "kykenemätön solmimaan normaaleja naissuhteita" täsmää täydellisesti.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

JasseHames kirjoitti: Su Tammi 24, 2021 12:08 am
Wolff kirjoitti: La Tammi 23, 2021 11:07 pm
JasseHames kirjoitti: La Tammi 23, 2021 5:09 pm Toisesta ketjusta https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 09#p137009



Ovatko silmälasit poliisin julkaisemien tuntomerkkien joukossa? Sekin kyllä täsmäisi epäilemääni henkilöön.
-Ompa mielenkiintoista! Valkoinen passat luiskaperä ja kekkoslasit. Tukka ei täsmää mutta tämä kuvaushan on 80/90 luvun vaihteesta. Mites 90 luvun loppupuoli,löytyykö kuvaukseen sopivaa henkilöä.Liittyikö kekkos laseihin jotain muutakin..Minulla yksi henkilö mielessä. Liekköhän sama mies. tiedätkö tämän miehen harrastuksista? Entä ammatin.
Kävin läpi aikaisempia viestejäsi. Puhumme valitettavasti eri henkilöistä.

En näe, että tässä vaiheessa olisi asiallista antaa enemmän yksilöivää tietoa minun epäilemästäni henkilöstä. Sen kuitenkin totean, että tämä virallinen profilointi "kykenemätön solmimaan normaaleja naissuhteita" täsmää täydellisesti.
Moi. Oletan ettet ole lukenut tästä henkilöstä jolla kekkoslasit.Hän on eri henkilö kuin tämä hausjärven oitissa asunut puolivakinainen palomies josta olen aiemmin maininnutkin. Tosin olen samaa mieltä,liikaa ei saa avata..olen kyllä osin jo avannut,
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1561
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Wolff kirjoitti: Su Tammi 24, 2021 12:33 am
JasseHames kirjoitti: Su Tammi 24, 2021 12:08 am
Wolff kirjoitti: La Tammi 23, 2021 11:07 pm

-Ompa mielenkiintoista! Valkoinen passat luiskaperä ja kekkoslasit. Tukka ei täsmää mutta tämä kuvaushan on 80/90 luvun vaihteesta. Mites 90 luvun loppupuoli,löytyykö kuvaukseen sopivaa henkilöä.Liittyikö kekkos laseihin jotain muutakin..Minulla yksi henkilö mielessä. Liekköhän sama mies. tiedätkö tämän miehen harrastuksista? Entä ammatin.
Kävin läpi aikaisempia viestejäsi. Puhumme valitettavasti eri henkilöistä.

En näe, että tässä vaiheessa olisi asiallista antaa enemmän yksilöivää tietoa minun epäilemästäni henkilöstä. Sen kuitenkin totean, että tämä virallinen profilointi "kykenemätön solmimaan normaaleja naissuhteita" täsmää täydellisesti.
Moi. Oletan ettet ole lukenut tästä henkilöstä jolla kekkoslasit.Hän on eri henkilö kuin tämä hausjärven oitissa asunut puolivakinainen palomies josta olen aiemmin maininnutkin. Tosin olen samaa mieltä,liikaa ei saa avata..olen kyllä osin jo avannut,
Luulin tosiaan, että olet puhunut koko ajan miehestä, jonka tapasit töihin liittyvän asian yhteydessä.

Löysin aivan hetki sitten netistä sen ainoan epätarkan kasvokuvan, jonka epäilemäni henkilö on koskaan ladannut itsestään. Se on voinut unohtua häneltä, sillä hän on jostakin syystä tehnyt nimellään kaksi profiilia kyseiseen palveluun. Mistäkö voin tietää, että kuva todella on hänen? Siitä tiedän, että minulla on myös varmuudella kuva hänestä 1980-luvun alusta.

Yritän vielä selvittää Wayback Machinella, milloin henkilö on luonut ko. profiilinsa.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1561
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Laitan tähän vielä ikään kuin itselleni muistiin, että profiili, josta kuvan löysin, on luotu vuonna 2015 tai sitä ennen.

Ei välttämättä tarkoita mitään, mutta mainitsen tämän silti. En löytänyt kuvaa enkä em. tietoa tavallisella Google-haulla tai tavallisella Googlen kuvahaulla enkä Wayback Machinella. Kummatkin Google-haut ilmoittivat, että tuloksia on ehkä poistettu eurooppalaisen tietosuojalain nojalla. Minulla oli muistikuva profiilin URL:ista, minkä perusteella löysin etsimäni profiilin nopeasti. Sitten tein profiilin kuvan URL:llä käänteishaun, jolla sain tulokseksi, että kuva linkittyi profiilin kirjoittamiin kommentteihin, joista ensimmäinen on vuodelta 2015.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poikani »

Michelangela kirjoitti: Ti Tammi 19, 2021 3:50 pm Voisiko tämä liittyä näihin tapauksiin?
https://yle.fi/uutiset/3-11744084
” Lahdessa poliisi on saanut päätökseen esitutkinnan, joka koskee yli 60-vuotiaan miehen tekemiä raiskauksia. Rikoskomisario Lila Havuselan mukaan esitutkintapöytäkirjat lähtevät mahdollisimman pian syyttäjälle.

Havusela pitää miehen toimintatapaa poikkeuksellisena, ja sanoo, ettei useinkaan ole törmännyt näin röyhkeään ja järjestelmälliseen toimintaan. Mies vaani uhrejaan vuosien ajan, vanhimmat tapaukset ovat yli 10 vuotta vanhoja.

Mies odotteli autossaan ravintoloiden ulkopuolella niiden sulkemisaikaan, ja tarjosi voimakkaasti päihtyneille naisille kyytiä kotiin. Naiset ovat kertoneet, että he luulivat kyseessä olevan joko oikean taksin tai pimeän taksin.

- -

Tuomio jutussa tulee vasta usean kuukauden kuluttua.”
Lisätään tähän vielä, että uutinen on julkaistu 19.1.2021.

Tämä raiskaajakusipää vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta hahmolta! Minfo-mielessä siis. Täytyy seurata tapauksen kulkua.
????? ?? ??????.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Joo, minustakin tämä iäkkäämpi ns. herrasmies-raiskaaja voisi sopia kuvaan. Ehkä enää ei näin kypsemmällä iällä halua tai pysty murhaamaan, mutta muuten taipumus väkivaltaan vie yhä? Lahdesta ajaa aika nopeaan Järvenpäälle ja ympäristöön. Saapa nähdä selviääkö tästä mitään lisää.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Lukkarisen tapauksessa pidän hyvin mahdollisena, että ainakin teon loppuvaiheessa mukana on ollut kaksi tekijää. Vetelän ruumiin siirtely ja käsitteleminen on vaativaa hommaa yhdelle. Jos mukana on ollut kaksi, näiden välillä on pitänyt suuri luottamus tavalla tai toisella. Vaikka olisivat veljeksiä.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

tj_eme kirjoitti: Ma Tammi 25, 2021 10:36 am Lukkarisen tapauksessa pidän hyvin mahdollisena, että ainakin teon loppuvaiheessa mukana on ollut kaksi tekijää. Vetelän ruumiin siirtely ja käsitteleminen on vaativaa hommaa yhdelle. Jos mukana on ollut kaksi, näiden välillä on pitänyt suuri luottamus tavalla tai toisella. Vaikka olisivat veljeksiä.
Totta hankala homma roudata yksin kroppaa. Mulla itellä ajatus et tietävät toistensa touhut ja siksi voi jeesata tarvittaessa. molemmilla salattavaa ehkäpä samanlaisia saalistus reissuja molemmilla ja ponganneet toisensa niissä merkeissä. voivat olla töissä samassa duuni paikassa,tai olivat koska toinen on delannut 2010. Muistan erään keskustelun Jsm aiheeseen liittyen johon delannut heppuli joka minakin kuskaili,tokaisi et jättihän se..kas kun joku toinen sanoi ensin et miksei ole jäänyt yhtään johtolankaa Lukkarisen surmapaikalle,ihmettelijä oli nainen,Keskustelun alotti tämä kekkoslasi mies...
Vastaa Viestiin