Jämsä: PS:n vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - hovioikeudesta 6 vuotta, KKO vapautti
Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä
Siitähän se vahvasti näyttää, mutta ne todisteet.
Onhan murhaajiakin jouduttu syyttömäksi julistamaan, joten ei tämä nyt maankaatava tapaus ole.
Onhan murhaajiakin jouduttu syyttömäksi julistamaan, joten ei tämä nyt maankaatava tapaus ole.
Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä
Sama nainen joka soitti Torssosen apuun kun sai lähdöt jonkun veneeltä?Hermione kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 3:19 pm IL uutista on päivitetty:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dde6 ... aba75f1fa4
On hienoa journalismia....Syyttäjä: Teemu Torssonen suunnitteli sissiarmeijan perustamista – ei epäillä enää Pekka Katajan murhayrityksestä
Tänään klo 13:29 (muokattu klo 14:59)
Kuntapoliitikko vapautui tutkintavankeudesta viime viikolla.
.....
Suunnitteli sissiarmeijaa
Torssonen käytti kesän 2020 aikana useita eri puhelimia ja liittymiä. Hänen hallustaan löytyi suunnitelmia jonkinlaisen ”liittouman” perustamisesta.
– Liittouman toimintamuotoja olisivat Torssosen hahmotelmien mukaan muun ohella rikollisjärjestö ja sissiarmeija. Muistiinpanoissa on hahmoteltu liittoumalle nimeä, sääntöjä, erilaisia jäsentasoja ja niihin liittyviä vaatimuksia, joissa on painotettu jäsenen fyysistä kuntoa.
Mainitut seikat olivat syyttäjien mukaan vahvoja perusteita epäillä Torssosta rikoksesta tai osallisuudesta siihen. Mies ei kuitenkaan ole syyttäjän mukaan Katajan pahoinpitelijä. Hänellä oli alibi. Torssonen nähtiin rikoksen tekoaikaan Jyväskylässä, jossa hän keskusteli kalastuksesta naistodistajan kanssa.
......
Oikaisu 9.2.2021 kello 14.54: Poistettu maininta Teemu Torssosen asemasta äärioikeistopoliitikkona, sillä Torssonen kiistää tämän. Samassa yhteydessä päivitetty tiedot syyttämättäjättämispäätöksestä.
On kyllä hyvin hoidettu vaikkei maaliin mennytkään... siis se tukkapölly.
Is jutusta...
Jätetty selvittämättä?Torssosen sormenjäljen päätymiselle pakettiin voi siten olla useita mahdollisia vaihtoehtoisia tapahtumakulkuja. Torssosen mahdollinen muu osallisuus rikokseen on siten jäänyt selvittämättä, syyttäjät kirjoittavat päätöksessään.
Ei ollut yllättävää. Samasta rikoksesta kun ei voi moneen kertaan tuomita, niin kannattaa jättää juttu auki, ja odottamaan...Oppenheimer kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 7:27 pm Torssonen selvisi jutusta kuin koira veräjästä. Yllättävää oli, ettei syyttäjä jättänyt harkintaa Torssosen syyllisyydestä oikeudelle.
Rikoksen alkuunpanijaa (animus auctor) rangaistaan Suomen lain mukaan yhtä ankarasti kuin itse tekijää. Tästä hyvänä esimerkkinä Heinon pariskunnan murha, jossa päätekijä ei ollut mailla halmeillä murhan tapahtuessa. Silti napsahti elinkautinen murhasta.
On toki mahdollista, että Torssosen sormenjälki on tullut täysin vahingossa ja muussa yhteydessä hämäyspakettiin, mutta kovin todennäköistä se ei ole. Luonnollinen selitys sormenjäljelle on, että Torssonen on itse ollut valmistelemassa pikku yllätystä veriviholliselleen ja on todellisuudessa rikoksen alkuunpanija.
-
Oppenheimer
- Christopher Lorenzo
Aivan. Mainittakoon vaikkapa yksi Anneli Lounais-Suomesta.Hurjimus kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 7:39 pm Siitähän se vahvasti näyttää, mutta ne todisteet.
Ulvilasta on olemasta ihan oma keskustelualue. Suosittelen tutustumaan tapaukseen huolella, ja myös lopettamaan tuollaiset puolivillaiset heitot syyllisyyksistä, se on yksi kiusaamisen alhaisista muodoista. Auer on todettu syyttömäksi miehensä murhaan ja asialle on korkeimman oikeuden siunaus. Murhaaja puolestaan on edelleen vapaana.Oppenheimer kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 9:12 pmAivan. Mainittakoon vaikkapa yksi Anneli Lounais-Suomesta.Hurjimus kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 7:39 pm Siitähän se vahvasti näyttää, mutta ne todisteet.
Onneksi Torssoselle ei käynyt aivan yhtä ohraisesti kuin Auerille, joka poliisin ja oikeusasteiden toiminnan seurauksena menetti paljon enemmän ja peruuttamattomasti.
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
Syytön todettiin syyttömäksi. Näin sen pitääkin mennä. Sitten vain odottelemaan kunnianloukkausoikeudenkäyntejä ja paljonko valtio määrätään korvaamaan. Ihan perus satasella per päivä ei mennä, sillä tässä ollaan tuhottu miehen maine ja tulevaisuus.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
-
Likeavirgin
- Ainesta Watsoniksi
Eikä vain selvinnyt jutusta vaan saa veronmaksajilta valtavat rahalliset korvaukset ellei lisää todisteita ilmaannuOppenheimer kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 7:27 pm Torssonen selvisi jutusta kuin koira veräjästä. Yllättävää oli, ettei syyttäjä jättänyt harkintaa Torssosen syyllisyydestä oikeudelle.
Rikoksen alkuunpanijaa (animus auctor) rangaistaan Suomen lain mukaan yhtä ankarasti kuin itse tekijää. Tästä hyvänä esimerkkinä Heinon pariskunnan murha, jossa päätekijä ei ollut mailla halmeillä murhan tapahtuessa. Silti napsahti elinkautinen murhasta.
On toki mahdollista, että Torssosen sormenjälki on tullut täysin vahingossa ja muussa yhteydessä hämäyspakettiin, mutta kovin todennäköistä se ei ole. Luonnollinen selitys sormenjäljelle on, että Torssonen on itse ollut valmistelemassa pikku yllätystä veriviholliselleen ja on todellisuudessa rikoksen alkuunpanija.
-
Likeavirgin
- Ainesta Watsoniksi
Joko alibi on vedenpitävä, syyttäjää on uhkailtu äärioikeiston toimesta, tai syyttäjä ei ole kovin fiksu. Kaikki kolme täysin mahdollisia vaihtoehtoja.Suunnitteli sissiarmeijaa
Torssonen käytti kesän 2020 aikana useita eri puhelimia ja liittymiä. Hänen hallustaan löytyi suunnitelmia jonkinlaisen ”liittouman” perustamisesta.
– Liittouman toimintamuotoja olisivat Torssosen hahmotelmien mukaan muun ohella rikollisjärjestö ja sissiarmeija. Muistiinpanoissa on hahmoteltu liittoumalle nimeä, sääntöjä, erilaisia jäsentasoja ja niihin liittyviä vaatimuksia, joissa on painotettu jäsenen fyysistä kuntoa.
Mainitut seikat olivat syyttäjien mukaan vahvoja perusteita epäillä Torssosta rikoksesta tai osallisuudesta siihen. Mies ei kuitenkaan ole syyttäjän mukaan Katajan pahoinpitelijä. Hänellä oli alibi. Torssonen nähtiin rikoksen tekoaikaan Jyväskylässä, jossa hän keskusteli kalastuksesta naistodistajan kanssa.
Eikö tuota Torssosta saisi määrättyä esim. pakkohoitoon Kellok:lle vuodeksi, pariksi, kun väkivaltafantasiointi yhdessä tohtori Ala-Tuulosen kanssa on jo tuollaiset sfäärit saavuttanutta? Tosin eihän terroristejakaan vangita, seurataan vaan ja sitten ihmisiä kuolee
Eikös Torssosella ollut vielä aseitakin ja luvat niihin? Vai olivatko ne vain Ala-Tuuhosella?

Syyttömäksi mieheksi hymyilee hyvin vähän, jos ollenkaan, vaikka vapaus on koittanut pitkän piinan jälkeen..
Siis monta vuotta jo fantasioinut omasta sissiarmeijasta ja Suomen valtaamisesta äärioikeistolaisille voimille? Eikö tuossa ole jo kyseessä maanpetos?On löytynyt minun käsin kirjoittamia papereita jonkun tulosteen päälle monen vuoden takaa, jossa oli erilaisia hahmotelmia. Muistini mukaan olin jostain kopioinut niitä tekstejä, mutta ei ole olemassa mitään, minun tietääkseni edes äärioikeistolaista maanalaista sissiarmeijaa. En ole ollut mukana sellaisessa sissiarmeijassa, enkä ole mikään kenraalikaan, Torssonen väittää.
Toki puhuu totta myös armeijasta, ei ole sellaista saanut rakennettua, vaikka halu ja yritys sellaisen perustamiseen ovat olleet kovat.
Viimeksi muokannut Likeavirgin, Ke Helmi 10, 2021 12:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Torssonen on antanut haastattelun iltalehdelle:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... df00114e86
On muuten KRP:ltä hyvin kyseenalainen, ellei peräti tuomittava teko päästää julkisiin asiakirjoihin täysin tutkittavana olevaan rikokseen liittymätöntä materiaalia joka ilmeisesti on niinkin vanhaa kuin parin vuoden takaa. Ajalta ennen ongelmia Katajan kanssa? Ja liittyi murhayrityksen motiiveihin miten? Kun poliisin kasaama evidenssi on tuota tasoa, niin ei ihme että syyttäjäkään voinut nostaa syytteitä ettei syytäjänlaitoskin joudu naurunalaiseksi, kuten KRP on jo joutunut.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... df00114e86
Melko riipaisevaa tekstiä. Toivottavasti kaikki jotka ehtivät jo jullisesti tuomita Torssosen, tuntevat omatuntonsa kolkuttelevan. On niin helppo lähteä määkimään muiden perässä vedettävien pässien kanssa samassa kuorossa. Moni on jo ehtinyt peitellä jälkiään, mutta esimerkiksi kansanedustaja Juho Eerolan kommentointi facessa on visusti tallessa.Murhayrityksen epäilyistä vapautettu Teemu Torssonen: Haluan elämäni takaisin – näin kommentoi tietoa sissiarmeijan perustamisesta
Eilen klo 21:50
Vakavan rikosepäilyn takia Jyväskylän kaupunginhallitus erosi lokakuussa päästäkseen eroon kaupunginhallituksesta istuneesta Torssosesta.
Väsyneen, mutta rauhallisen oloinen Teemu Torssonen ulkoili Jyväskylässä tiistai-iltana. Aiemmin päivällä Torssonen oli saanut tiedon syyttämättäjättämispäätöksestä, jonka mukaan hänet on vapautettu kaikista perussuomalaisten Keski-Suomen vaalipäällikön Pekka Katajan murhayritykseen liittyvistä epäilyistä. Torssosen syyllisyydestä ei ole näyttöä.
– Kyllähän tässä on hämmentyneet tunnelmat, mutta ihan rauhallisesti olen ottanut. Sopeutuminen normaalimaailmaan on vielä kesken. Siitä on vielä niin lyhyt aika, kun pääsin tutkintavankeudesta pois, Torssonen toteaa.
Hän vapautui viiden kuukauden pituisesta tutkintavankeudesta viime viikon keskiviikkona. Omatunto on puhdas.
– Suihkussa on tullut käytyä, että mies on puhdas, mutta maineen osalta se ei ikinä voi ollakaan. Alusta pitäen on kiistetty epäilyjä ja on vapauttamista vaadittu seitsemän kertaa, Torssonen kertoo.
Raskas tutkintavankeus
Torssosesta tutkintavankeus oli monella tavalla raskasta aikaa.
– Epätietoisuus ja epävarmuus, että mitä tapahtuu. Siinä oli monia elementtejä. Vapaudenmenetys yksistään ja olosuhteet. Siellä oli sisäilmaongelmia, joista minulle tuli oireita. Olin kipeänä monta kertaa.
Pahinta Torssosen mielestä oli ero 1- ja 4-vuotiaista lapsista.
– Ei voinut nähdä perhettä. Tuli koronarajoitukset ja ei voinut edes sitä kolmea tuntia kahdessa viikossa nähdä lapsia, Torssonen harmittelee.
Vakavan rikosepäilyn takia Jyväskylän kaupunginhallitus erosi lokakuussa päästäkseen eroon kaupunginhallituksesta istuneesta Torssosesta.
– Se tuntui pahalta miten nopeasti minut erotettiin kaupunginhallituksesta ja muutamista muista luottamustoimista. Minä vetosin silloin kirjeellä, että älkää hätäilkö, tiedän missä ollaan menossa, mutta en voi puhua siitä.
– Minut erotettiin myös töistä ja se mediakeskustelu, missä oli epätosia asioita ja suoria valheitakin lausuttiin. Ei pystynyt niihin puolustautumaan ja kommentoimaan. Niistä muodostui hyvin raskas kokonaisuus, Torssonen kuvailee.
Kieltää sissiarmeijan
Syyttämättäjättämispäätöksen yhteydessä tuli esille tieto, että Torssosen hallusta oli löytynyt suunnitelmia jonkinlaisen ”liittouman”, kuten sissiarmeijan perustamisesta.
– On löytynyt minun käsin kirjoittamia papereita jonkun tulosteen päälle monen vuoden takaa, jossa oli erilaisia hahmotelmia. Muistini mukaan olin jostain kopioinut niitä tekstejä, mutta ei ole olemassa mitään, minun tietääkseni edes äärioikeistolaista maanalaista sissiarmeijaa. En ole ollut mukana sellaisessa sissiarmeijassa, enkä ole mikään kenraalikaan, Torssonen väittää.
Pakkaskelissä mies arvelee, että tutkintavankeus ja prosessi on jättänyt häneen jälkensä.
– Kyllä varmasti sillä on ollut vaikutusta. Olin niin paljon yksin suljetun vankilan suljetulla osastolla, koska oli niin tiukat yhteydenpitorajoitukset. Se vaikutti lähimuistiin. En selkeästi muistanut asioita. Välillä oli hankala muistaa millaiset kasvot minun 1-vuotiaalla lapsella on, Torssonen sanoo.
Hän haluaa mainita vankeusajasta positiivisena sen, että silloin oli aikaa tutkiskella itseään ja saada selville mitkä asiat ovat elämässä tärkeitä.
– Minä haluaisin elämän takaisin, mikä jäi kun täältä napattiin. Haluaisin päästä töihin, että voisin saada perheelle siitä elantoa, Torssonen toivoo.
Hän harkitsee myöhemmin mahdollisten korvausten hakemista vankeusajastaan. Kuntapolitiikkaan osallistumisesta Torssonen aikoo ilmoittaa julkisuuteen lähiaikana.
MIKA RINNE
On muuten KRP:ltä hyvin kyseenalainen, ellei peräti tuomittava teko päästää julkisiin asiakirjoihin täysin tutkittavana olevaan rikokseen liittymätöntä materiaalia joka ilmeisesti on niinkin vanhaa kuin parin vuoden takaa. Ajalta ennen ongelmia Katajan kanssa? Ja liittyi murhayrityksen motiiveihin miten? Kun poliisin kasaama evidenssi on tuota tasoa, niin ei ihme että syyttäjäkään voinut nostaa syytteitä ettei syytäjänlaitoskin joudu naurunalaiseksi, kuten KRP on jo joutunut.
Mikä on poliisin vastuu kun se julkaisee noin hatarin tiedoin epäillyn nimen heti pidätyksen jälkeen? Veronmaksajat joutuvat poliisin ammattitaidottomuuden ja moraalittomuuden maksumieheksi. Väkisinkin herää ajatus, että poliisin pidätetyn nimen julkaisulla oli luoda kuvaa syyllisyydestä.
-
Ghost hunting
- Sherlock Holmes
Tämä yksi aiemmin vapautunut olikin fiksuin näistä, vapauduttuaan on pitänyt matalaa profiilia ja eipä ole julkiusuudessa näkynyt, suoraselkäisin mies . Lisäksi porukan on oltava nyt kunnolla. Siis koko vasemmisto roskasakin.
-
annaanna
No ei se totuudessa pysyminen ole esitutkinnan aikana näköjään muiltakaan kaksisesti onnistunutMarokon Kauhu kirjoitti: La Helmi 06, 2021 10:42 pm
...
Point taken.
Murhahan ei tunnetusti vanhene koskaan, joten ei kai sen yrityskään.
Mutta tuskin tätä sellaisena enää kauaa tutkitaan.
Pelkästään Katajan omissa jutuissa on niin paljon epäjohdonmukaisuuksia, että keissi kaatuu jo siihen.
Taitaa ainut joka tulee tuomituksi, olla Kataja itse.
- Tekijät oli ulkomaalaisen näköisiä, mutta ei sitten olleetkaan
- Tekijöitä oli kaksi, mutta ei sitten ollutkaan kuin yksi
- Tunnisti Teron 100% varmuudella, mutta Tero ei 100% varmuudella ollut lähimaillakaan
Perättömistä lausimista nimittäin.
Salamointia ollut ilmassa. Vuosia vanhoja papereita.
* Tunnetko tai tiedätkö tuon syytteen saaneen miehen ulkonäöltä. Entä sen toisen, tavoittamatta jääneen? Ties minkälaisia ilmestyksiä ovat.
Perätön lausuma? Valhe? Sinulta vai Katajalta?
* Sinä oletat nuin vaan, että oven takana oli yksi ihminen. Uhri Kataja ja poliisi ovat kahdesta kertoneet. Murhayritykseen eli pahoinpitelytapahtumaan ilmeisesti osallistui vain toinen.
Perätön lausuma poliisilta? Epäjohdonmukaisuuttako, kun on kertomus pysynyt muuttumattomana.
*Tunnistus noilla vallineilla spekseillä tuskin olisi raskauttavaa ollut eikä vangitsemisperuste yksistään. Mutta erinomaista, että sen kautta saatiin pengottua Teron ja Helsingin poliisin paperit ja laitteet
Hyvin tunnistettu!
Näin poliisi lausunut:
"Esitutkinnan päätteeksi poliisille jäi käsitys, että kaikkia tekoon osallisia ei saatu selville. Poliisi pitää esimerkiksi todennäköisenä sitä, että tekoon Katajan asunnolla osallistui kaksi miestä."
Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-11779625
-
annaanna
Tiedot ja perusteet vangitsemiselle ja epäilylle eivät ole olleet millään muotoa hatarat, se selviää kun lukee esimerkiksi YLEn jutun, joka laadittu julkisuuteen tulleen esitutkinta-aineiston perusteella. Ala-Tuuhonen kertonut näköjään Torssosen laatineen kaksi sivuisen nimilistauksen, jossa ne kaksi ensimmäistä nimeä olivat Päärosvot. Nimi, osoite ja kuvatietoineen.
Päästään sekaisin nuo ovat molemmat, siitä syytteen saaneesta puhumattakaan, omista armeijoistaan fantasioivat ja persupolitiikolle kuolemantuomion määränneet ja sitä toteuttamaan lähteneet. Vähä-älyiset äärioikeistolaiset. Nähtäväksi jää menevätkö kummankaan korvaukset oman perheen ja lapsiensa hyväksi vai varustetaanko ja harjoitetaanko omaa liittoumaa ja sissijoukkoa.
Kyllä saa Torssonen mainettaan puhdistaa huolella ennenkuin minun epäilyni osallisuudestaan lopullisesti hälvenevät.
https://yle.fi/uutiset/3-11779625
...
Poliisi selvitti salamaniskuja
Esitutkinnassa kävi ilmi, että Torssonen oli alustanut kesän aikana puhelimiaan ja vaihtanut liittymiään useasti. Poliisi myös epäili, että hän olisi tarkoituksella hävittänyt tietokoneensa ennen Katajaan kohdistunutta hyökkäystä.
Poliisille hän ilmoitti, että hänen tietokoneensa oli vaurioitunut salaman iskusta 21. heinäkuuta 2020.
Poliisi selvitti esitutkinnassa, että salama ei ole iskenyt kyseisenä ajankohtana lähelle paikkaa, jossa tietokone Torssosen mukaan oli.
Tutkinnassa selvisi myös, että Torssonen oli hankkinut kaksi vuorokautta ennen väitettyä salamaa ulkoisen kovalevyn ja tallentanut sille tiedostoja. Tallennus jatkui syyttäjän mukaan väitetyn salamaniskun aikana.
Syyttäjän mukaan toiminta antaa aiheen epäillä, että Torssonen siirsi tärkeät tiedostot talteen ja hävitti sitten tietokoneensa, jotta hänen yhteydenpitoaan ei voitaisi selvittää tietokoneelta.
]Suunnitelma "sissiarmeijasta"
Syyttäjän päätöksestä ilmenee myös, että Torssosen hallusta takavarikoitiin käsinkirjoitettuja suunnitelmia jonkinlaisen liittouman perustamisesta. Torssosen tekemien hahmotelmien mukaan liittouman toimintamuotoja olisi jonkinlainen "rikollisjärjestö" ja "sissiarmeija".
Syyttäjän mukaan muistiinpanoissa hahmoteltiin liittoumalle nimeä, sääntöjä, jäsentasoja. Jäsenvaatimuksissa painotettiin fyysistä kuntoa. Muistiinpanoista ilmenee syyttäjän mukaan, että ainakin osaksi ne on laadittu kesällä 2018.
Syyttäjän mukaan muistiinpanoista on pääteltävissä, että Torssonen ja mitä ilmeisimmin myös jotkut hänen tukijansa voisivat hyväksyä rikollisen toiminnan keinona tavoitteisiinsa pääsemiseksi.
Torssonen: "On löytynyt minun käsin kirjoittamia papereita jonkun tulosteen päälle monen vuoden takaa, jossa oli erilaisia hahmotelmia. Muistini mukaan olin jostain kopioinut niitä tekstejä, mutta ei ole olemassa mitään, minun tietääkseni edes äärioikeistolaista maanalaista sissiarmeijaa. En ole ollut mukana sellaisessa sissiarmeijassa, enkä ole mikään kenraalikaan, Torssonen väittää."
Lähde: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... df00114e86
Uskooko joku tosissaan, että tyyppi joka oli pyrkimässä ensin persunuorten johtoon aggressiivisesti, sitten haastamassa puheenjohtaja kisassa Soinia ja Poutsalo-Slungaakin eli vallanportaita kiipeämässä, olisi muuten vain kopioinut ja suunnitellut anarkistista ja epädemokraattista organisaatioita. Kauan ennen kuin meni sukset ristiin persuissa ja Poutsalo-Slunga soitti ja hyvästeli entiseksi jäseneksi muuttuneen, vuonna 2018.
Ps. Yhtä outoa ja hölmöä oli tämänpäiväinen Katajan ulostulo. Uhrille ei Suomi ole oikeusvaltio ja sitä rataa. Että hälle oikeutta olisi vain ja ainoastaan nimetyn kaksikon tuomitseminen, ei nyt syytteen saaneen. Vai mitä tarkoitti. Ei järjen häivää, ei-persulle näyttävät molemmat lähinnä omiin nilkkoihinsa kirveeniskuja jakelevilta.
Päästään sekaisin nuo ovat molemmat, siitä syytteen saaneesta puhumattakaan, omista armeijoistaan fantasioivat ja persupolitiikolle kuolemantuomion määränneet ja sitä toteuttamaan lähteneet. Vähä-älyiset äärioikeistolaiset. Nähtäväksi jää menevätkö kummankaan korvaukset oman perheen ja lapsiensa hyväksi vai varustetaanko ja harjoitetaanko omaa liittoumaa ja sissijoukkoa.
Kyllä saa Torssonen mainettaan puhdistaa huolella ennenkuin minun epäilyni osallisuudestaan lopullisesti hälvenevät.
https://yle.fi/uutiset/3-11779625
...
Poliisi selvitti salamaniskuja
Esitutkinnassa kävi ilmi, että Torssonen oli alustanut kesän aikana puhelimiaan ja vaihtanut liittymiään useasti. Poliisi myös epäili, että hän olisi tarkoituksella hävittänyt tietokoneensa ennen Katajaan kohdistunutta hyökkäystä.
Poliisille hän ilmoitti, että hänen tietokoneensa oli vaurioitunut salaman iskusta 21. heinäkuuta 2020.
Poliisi selvitti esitutkinnassa, että salama ei ole iskenyt kyseisenä ajankohtana lähelle paikkaa, jossa tietokone Torssosen mukaan oli.
Tutkinnassa selvisi myös, että Torssonen oli hankkinut kaksi vuorokautta ennen väitettyä salamaa ulkoisen kovalevyn ja tallentanut sille tiedostoja. Tallennus jatkui syyttäjän mukaan väitetyn salamaniskun aikana.
Syyttäjän mukaan toiminta antaa aiheen epäillä, että Torssonen siirsi tärkeät tiedostot talteen ja hävitti sitten tietokoneensa, jotta hänen yhteydenpitoaan ei voitaisi selvittää tietokoneelta.
]Suunnitelma "sissiarmeijasta"
Syyttäjän päätöksestä ilmenee myös, että Torssosen hallusta takavarikoitiin käsinkirjoitettuja suunnitelmia jonkinlaisen liittouman perustamisesta. Torssosen tekemien hahmotelmien mukaan liittouman toimintamuotoja olisi jonkinlainen "rikollisjärjestö" ja "sissiarmeija".
Syyttäjän mukaan muistiinpanoissa hahmoteltiin liittoumalle nimeä, sääntöjä, jäsentasoja. Jäsenvaatimuksissa painotettiin fyysistä kuntoa. Muistiinpanoista ilmenee syyttäjän mukaan, että ainakin osaksi ne on laadittu kesällä 2018.
Syyttäjän mukaan muistiinpanoista on pääteltävissä, että Torssonen ja mitä ilmeisimmin myös jotkut hänen tukijansa voisivat hyväksyä rikollisen toiminnan keinona tavoitteisiinsa pääsemiseksi.
Torssonen: "On löytynyt minun käsin kirjoittamia papereita jonkun tulosteen päälle monen vuoden takaa, jossa oli erilaisia hahmotelmia. Muistini mukaan olin jostain kopioinut niitä tekstejä, mutta ei ole olemassa mitään, minun tietääkseni edes äärioikeistolaista maanalaista sissiarmeijaa. En ole ollut mukana sellaisessa sissiarmeijassa, enkä ole mikään kenraalikaan, Torssonen väittää."
Lähde: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4 ... df00114e86
Uskooko joku tosissaan, että tyyppi joka oli pyrkimässä ensin persunuorten johtoon aggressiivisesti, sitten haastamassa puheenjohtaja kisassa Soinia ja Poutsalo-Slungaakin eli vallanportaita kiipeämässä, olisi muuten vain kopioinut ja suunnitellut anarkistista ja epädemokraattista organisaatioita. Kauan ennen kuin meni sukset ristiin persuissa ja Poutsalo-Slunga soitti ja hyvästeli entiseksi jäseneksi muuttuneen, vuonna 2018.
Ps. Yhtä outoa ja hölmöä oli tämänpäiväinen Katajan ulostulo. Uhrille ei Suomi ole oikeusvaltio ja sitä rataa. Että hälle oikeutta olisi vain ja ainoastaan nimetyn kaksikon tuomitseminen, ei nyt syytteen saaneen. Vai mitä tarkoitti. Ei järjen häivää, ei-persulle näyttävät molemmat lähinnä omiin nilkkoihinsa kirveeniskuja jakelevilta.
- Marokon Kauhu
- Ainesta Watsoniksi
annaanna kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 2:56 amNo ei se totuudessa pysyminen ole esitutkinnan aikana näköjään muiltakaan kaksisesti onnistunutMarokon Kauhu kirjoitti: La Helmi 06, 2021 10:42 pm
...
Point taken.
Murhahan ei tunnetusti vanhene koskaan, joten ei kai sen yrityskään.
Mutta tuskin tätä sellaisena enää kauaa tutkitaan.
Pelkästään Katajan omissa jutuissa on niin paljon epäjohdonmukaisuuksia, että keissi kaatuu jo siihen.
Taitaa ainut joka tulee tuomituksi, olla Kataja itse.
- Tekijät oli ulkomaalaisen näköisiä, mutta ei sitten olleetkaan
- Tekijöitä oli kaksi, mutta ei sitten ollutkaan kuin yksi
- Tunnisti Teron 100% varmuudella, mutta Tero ei 100% varmuudella ollut lähimaillakaan
Perättömistä lausimista nimittäin.![]()
Salamointia ollut ilmassa. Vuosia vanhoja papereita.
Näin poliisi lausunut:
"Esitutkinnan päätteeksi poliisille jäi käsitys, että kaikkia tekoon osallisia ei saatu selville. Poliisi pitää esimerkiksi todennäköisenä sitä, että tekoon Katajan asunnolla osallistui kaksi miestä."
Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-11779625
Epäillyllähän ei toki mitään totuudessapysymisvelvoitetta ole.
Aikaisemmin totesin, että kuulusteluissa ne satuilut ei sinänsä kannata, koska kyllä poliisi ne saa esitutkinnassa halutessaan kaadettua kunhan laittavat tarpeeksi resurssia tutkintaan.
Parempi olla lausuilematta mitään.
Kyllä ne selviää vaikka salamaniskujen paikat ja ajat.Poliisi selvitti esitutkinnassa, että salama ei ole iskenyt kyseisenä ajankohtana lähelle paikkaa, jossa tietokone Torssosen mukaan oli.
Vai että sissiarmeija.
Torssosen mafia-armeijaan tuskin olisin liittynyt, mutta eikös näillä ole jo se kansammismiälisten liittouma?
Sinänsä ajatus sissitoiminnasta ei ole ihan kuollut idea, tai ainakin sellaiseen valmistautuminen voisi hyvinkin olla paikallaan.
Onhan meillä jo Antifa ja ISIS toimii maassa myös aktiivisesti, vieläpä hallituksen suoralla tuella.
Muualla maailmassa, tilanteessa jossa oma hallitus ja virkamieskunta eivät enää velvoitteensa mukaisesti suojele yhteiskuntaa, syntyy kyllä ripeästi muita ryhmiä paikkaamaan puutteen.
Nämä ryhmät ovat yleensä aseistettuja, ja pyrkivät tietenkin ottamaan vallan itselleen.
Vitsi kun kaikki aina puhuu siitä kansammismiälisten venäjärahoituksesta, mutta minulle ei ole koskaan selvinnyt mistä sitä voisi hakea?
Tommoseen sissiarmeijaan kuitenkin tarvitsisi pätäkkää aseisiin jne.
- Väestönvaihto
- Turhanpaikan hakijat
- Kotoutumisteollisuus
- VOK - business
- Partalapset
- Huonolaatuiset mamut
- Islamisaatio
-
Oppenheimer
- Christopher Lorenzo
Tällaiset puolivillaiset ja virheelliset väitteet siitä, että Auer olisi todettu syyttömäksi miehensä murhaan, kannattaa jättää esittämättä julkisella forumilla.Hermione kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 10:02 pmUlvilasta on olemasta ihan oma keskustelualue. Suosittelen tutustumaan tapaukseen huolella, ja myös lopettamaan tuollaiset puolivillaiset heitot syyllisyyksistä, se on yksi kiusaamisen alhaisista muodoista. Auer on todettu syyttömäksi miehensä murhaan ja asialle on korkeimman oikeuden siunaus. Murhaaja puolestaan on edelleen vapaana.Oppenheimer kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 9:12 pmAivan. Mainittakoon vaikkapa yksi Anneli Lounais-Suomesta.Hurjimus kirjoitti: Ti Helmi 09, 2021 7:39 pm Siitähän se vahvasti näyttää, mutta ne todisteet.
Onneksi Torssoselle ei käynyt aivan yhtä ohraisesti kuin Auerille, joka poliisin ja oikeusasteiden toiminnan seurauksena menetti paljon enemmän ja peruuttamattomasti.
Mikään oikeusaste ei todennut Aueria syyttömäksi. Oikeudet eivät ylipäätään tee sellaisia päätöksiä. On eri asia, ettei syyllisyydestä pystytty esittämään oikeuden mielestä riittävää näyttöä, kun esitutkinta ja rikospaikkatutkinta oli sössitty totaalisesti.
Mitä tulee Torssoseen, hänkin on ilmeisesti osannut pelata pelinsä oikein, eikä ainakaan tällä haavaa joudu oikeuden eteen tutkittavaksi.
Se, että syyttäjä ei syytä tai oikeus tuomitse, ei ole merkki syyttömyydestä. Ehkä jonkin tasoinen oletus korkeintaan. On hyvin todennäköistä, että kaikki Katajan mukiloinnin takana ovat eivät koskaan joudu tilille teostaan. Mikäli tällaisia henkilöitä on, he ovat syyllisiä tekoon, eikä sillä ole merkitystä, onko asiaa käsitelty oikeudessa vai ei.