Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Elpukka
Remington Steele
Viestit: 235
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 4:39 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Ihmetyttää tuon tyttöystävänkin toiminta. Tiesi sunnuntaista asti, että kaveri hakattu kuoliaaksi, eikä kertonut kenellekään.
Poikaystävän halu viettää yks normaali ilta oli tärkeämpää kuin hengiltä hakattu Atso.
Klo 16 sunnuntaista, klo 10 maanantaihin on pitkä aika tässä tapauksessa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

AutumnForever kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 8:38 pm Mistä käsitys että vanhemmat vähättelevät? Siis ainakaan Veetin ja Aleksiksen vanhemmat? Muutenkin lehdissä on Heikin äidin osalta kerrottu se mitä et-pöytäkirjoissa sanotaan. Häntähän oli kuultu tuoreeltaan ja silloin Heikkiä ja Veetiä pidettiin vielä todistajina. Jos oma lapseni kertoisi että kaveri tappanut jonkun, saattaisin aluksi uskoakin. Toki varmaan tietyllä varauksella, mutta en minä poliisille soittaessa tai ekassa kuulemisessa sanoisi että "Joo on se munkin poika osallistunut tappamiseen". Pojaltani kysyisin että mitä oikeasti tapahtunut ja kerro jos itse olet osallinen.

Mutta mistä käsitys että kaikkien vanhemmat vähättelevät? Itse pikemminkin olen saanut käsityksen että V:n ja A:n vanhemmat eivät todellakaan vähättele. Eivät olleet käräjilläkään. En menisi itsekään jos olisi omasta lapsesta kyse! Se antaisi hänelle merkin että tukea ei tule ja pärjätköön yksinään. Puolustusasianajajan kanssa vanhemmillakaan tuskin mitään tekemistä, itse en ainakaan olisi mukana lapsen ja asianajajan keskusteluissa.

Mitä tulee tuohon että Heikki yritti päästä vapaalle, niin olikos se yksi kerta vankeuden alussa? Esitutkinta siis myös ollut alkutekijöissään. Voivathan vanhemmat toki vähätelläkin, mutta en ole kyllä siitä nähnyt todisteita. Varsinkaan A:n ja V:n osalta.
Tämä on ihan aiheellinen kommentti ja itsekin mietin, miksi oletetaan, että poikien vanhemmat jotenkin vähättelisivät tekoa. Ainakaan siitä ei pidä mun mielestä vetää minkäänlaista johtopäätöstä, että kukaan heistä ei ole julkisuuteen sanonut mitään ja some-tilejä on poistettu.

Ja kuten AutumnForever kirjoittikin, niin eikös Heikkiä koitettu saada kotiin hyvin alussa tutkintaa? Ei välttämättä siinä kohtaa ole vielä vanhemmille selvinnyt, mikä hirviö-Heikin osuus on asiassa ollut.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Benoit Blanc
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 3:48 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Benoit Blanc »

Teon suunnitelmallisuus, julmuus, raakuus ja pitkäkestoisuus tulee hyvin esille esitutkintamateriaalista, jota olen tänään kahlannut läpi. Olisi vähintäänkin kohtuullista, että maksimit napsahtaisi näille raakalaisille jo ihan uhrin omaisiakin ajatellen.
Koko tapauksen saama laaja julkinen huomio toivottavasti edesauttaa tekemään tapauksesta ns. "esimerkki tapauksen" kovimmilla mahdollisilla tuomioilla, jotta varsinkin nuoret/nuorisokin ymmärtäisivät millaiset seuraukset ja sanktiot tämän kaltaisella sadistisella murhaamisella on.

Lisäksi kuulustelupöytäkirjoja selatessani pisti silmään, että aika jännä kun poikia on kuultu niin muistavat huomattavasti paremmin muiden poikien tekemiset kuin omat väkivaltaisuutensa uhria kohtaan :roll:
Avatar
Penaalipena
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: La Kesä 06, 2020 9:28 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Penaalipena »

Sherlok kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:30 pm
Tequila kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:22 pm Näin juuri jos tieto vanhemmille olisi mennyt jo perjantaina olisivat he tietenkin osanneet alkaa kyselemään näiltä "kusipää "kavereilta tai heidän vanhemmiltaan , josko olisi saaneet tiedon missä ovat tai kun tulevat kotiin niin olisi kyselty missä Atso on , ,,,kauhea virhe lasten kodin henkilö kunnalta ,, ja miten jumaliste yhdeksän vuotta kestänyttä kiusaamista ei saada kuriin , jos kyseiset tyypit ovat olleet jopa uhrin kotona niin miten vanhemmat eivät ole huomannu mitään ,,,,,eikö he muka ole tienneet että nämä tyypit kiusaa poikaa kun tuntuu nyt että puoli pitäjää on tiennyt ja nähnyt , kyllä olisi kirveellä vittu töitä
Atson isä oli ainakin jossain vaiheessa kysellyt Veetin äidiltä tietääkö hän missä Atso voisi olla. Eipä tiennyt eikä Veetikään kertonut tietävänsä. Elikkä kyllä Atsoa on etsitty.

Kenties osasivat esittää hyvää kaveria ja Atsohan ei paljoa kiusaamisestaan kenellekkään kertonut.
Juuri näin. Monet kiusatuista eivät kerro asiasta kotona kenellekään eikä koululla kenellekään. Ja sitten ihmetellään miksi koululla ei puututtu asiaan.
Ja edelleenkään missään ei toistaiseksi kukaan ole sanonut, että nämä syytetyt olisivat kiusanneet uhria koko peruskoulun ajan.
Ryssätrolli on saastainen olento, jota siviilien kärsimys naurattaa.
Päätutkija
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 10:07 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Päätutkija »

Elpukka kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:36 pm Ihmetyttää tuon tyttöystävänkin toiminta. Tiesi sunnuntaista asti, että kaveri hakattu kuoliaaksi, eikä kertonut kenellekään.
Poikaystävän halu viettää yks normaali ilta oli tärkeämpää kuin hengiltä hakattu Atso.
Klo 16 sunnuntaista, klo 10 maanantaihin on pitkä aika tässä tapauksessa.
Joo mutta siinähän on normaali-illan aikana pöytäkirjojen mukaan googlailtu snap-viestien hävittämistä ja Heikki ja Veeti on käyneet keskenään viestikeskustelun, missä toteavat, että "onneks me ei tehty mitään ja kaduttaa niin kauheesti yms."Yllättäen tuo keskustelu on sitten tallennettu myös puhelimiin.
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Benoit Blanc kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:48 pm Teon suunnitelmallisuus, julmuus, raakuus ja pitkäkestoisuus tulee hyvin esille esitutkintamateriaalista, jota olen tänään kahlannut läpi. Olisi vähintäänkin kohtuullista, että maksimit napsahtaisi näille raakalaisille jo ihan uhrin omaisiakin ajatellen.
Koko tapauksen saama laaja julkinen huomio toivottavasti edesauttaa tekemään tapauksesta ns. "esimerkki tapauksen" kovimmilla mahdollisilla tuomioilla, jotta varsinkin nuoret/nuorisokin ymmärtäisivät millaiset seuraukset ja sanktiot tämän kaltaisella sadistisella murhaamisella on.

Lisäksi kuulustelupöytäkirjoja selatessani pisti silmään, että aika jännä kun poikia on kuultu niin muistavat huomattavasti paremmin muiden poikien tekemiset kuin omat väkivaltaisuutensa uhria kohtaan :roll:
Näinpä!

Melkoista venkoilua ovat nämä kuulustelutkin olleet. :(
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Päätutkija kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:56 pm
Elpukka kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:36 pm Ihmetyttää tuon tyttöystävänkin toiminta. Tiesi sunnuntaista asti, että kaveri hakattu kuoliaaksi, eikä kertonut kenellekään.
Poikaystävän halu viettää yks normaali ilta oli tärkeämpää kuin hengiltä hakattu Atso.
Klo 16 sunnuntaista, klo 10 maanantaihin on pitkä aika tässä tapauksessa.
Joo mutta siinähän on normaali-illan aikana pöytäkirjojen mukaan googlailtu snap-viestien hävittämistä ja Heikki ja Veeti on käyneet keskenään viestikeskustelun, missä toteavat, että "onneks me ei tehty mitään ja kaduttaa niin kauheesti yms."Yllättäen tuo keskustelu on sitten tallennettu myös puhelimiin.
Onneksi ei tehty mitään ja silti kaduttaa. :mrgreen:
dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Sanonpa nyt oman mielipiteeni tuosta alkoholin osuudesta asiaan, vaikka kukaan ei ole kysynytkään. Mielestäni kaikki rähinäviina ja riidan haastaminen pitäisi pitää tästä keskustelusta poissa, koska räkä poskella suoritetut rähinäviinanyrkkitappelut eivät ole systemaattista kiduttamista.

Toisekseen syyntakeisuudesta: alkoholi poistaa estoja, mutta suurimmalla osalla kyllä jää päälle ne "pohjimmaiset estot" eli ei aleta kaveria tappamaan pitkän kaavan kautta, ei yksin eikä ryhmässä.

Nyrkiniskusta asfalttiin -kännitapot jälleen oma lukunsa, ei mitään tekoa tämän asian kanssa.
Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Gyana kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 5:52 pm Kuulusteluista tulee itselle sellainen käsitys, että Alexis on loppujen lopuksi järkevin kolmikosta.
Kieltämättä esitutkintapöytäkirjassa näkyvistä kuulusteluista tulee samanlainen fiilis. Ei se poista tietenkään tosiasiaa, että täysin järjetöntä ja hirvittävää hänen toimintansa on ollut, mutta kuulusteluissa syntyy vaikutelma siitä, että pyrkii muita vilpittömämmin kertomaan tapahtumista eikä kiertele tai vähättele omia tekojaan samalla tapaa kuin esimerkiksi Heikki.

Oliko btw niin, että vain Heikin huoltajat ovat olleet kuulusteluita seuraamassa? Luin matskut sen verran nopeasti, että jäi vaikutelma (ei siis varmuus), että muiden poikien huoltajat eivät ole halunneet jälkikasvunsa kuulusteluihin osallistua.
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2441
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

mobiililaiteukkeli kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 9:37 pm
Ja kuten AutumnForever kirjoittikin, niin eikös Heikkiä koitettu saada kotiin hyvin alussa tutkintaa? Ei välttämättä siinä kohtaa ole vielä vanhemmille selvinnyt, mikä hirviö-Heikin osuus on asiassa ollut.
Tämä muuten on erittäin todennäköistä. Tuskin varsinkaan Heikin vanhemmat ovat olleet muutenkaan kartalla poikansa tekemisistä ja ajanviettotavoista, kun mutsinsakaan ei erottanut krapulaa koronasta. Ehkä he tosiaan eivät ensin ole tienneet, sitten on ollut hetken käsitys, että Heikki-kultaa yritetään lavastaa syylliseksi ja varmaankin nyt, kun Heikin teot ovat paljastunneet karmeudessaan, mielen alkaa vallata syvä järkytys.
Kyseessä ei ole väärinkäsitys tai syyn vierittäminen viattoman pojan niskaan, vaan todellakin poika on murhaaja.

Atsosta muuten luulen, että jos isä tosiaan on kannustanut yksinäistä poikaa viettämään aikaa Heikin ja Veetin kanssa, tämä on tehnyt tilanteesta vaikeamman. Ja sitä vaikeammaksi se on muuttunut, mitä kauemmin on jatkunut. Miten Atso sitten olisi enää kertonut pahenevasta ahdingostaan isälleen? Ja isä puolestaan on luullut toimivansa pojan parhaaksi, ettei tämä eristäydy kokonaan. On syntynyt uhrin kannalta erittäin vittumainen tilanne. Ehkäpä Atson kaikki ongelmat ovat tämän päiväkodista saakka jatkuneen piinaamisen aiheuttamia,mahdollista asperger-oireyhtymää tms lukuunottamatta.
Eli tilanne on muistuttanut näitä kahta tapausta, joissa lapsen hyväksikäytöstä kummunneet ongelmat on tulkittu lapsen käytös- ja mielenterveysongelmiksi, eikä ole selvitetty riittävästi olosuhteita ja syitä lapsen oireilulle. Atson kokema henkinen ja fyysinen väkivalta on samalla tavalla vaikuttanut hänen käytökseensä ja oloonsa. Ja sen jälkeen, kun lapseen on kerran lyöty leima, että hänellä on joku mt-ongelma, se kulkee papereissa kaikkialla, eikä kukaan (kiireessä tai muutenkaan) sitä kyseenalaista.

Äidin ystävä raiskasi pikkutyttöä 3 vuoden ajan
https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... =5&t=20183

Oululaismies raiskasi tytästään useiden vuosien ajan
https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... hp?t=21774
Elpukka
Remington Steele
Viestit: 235
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 4:39 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Gyana kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 2:29 pm Etp:n saa tilattua sähköpostitse osoitteesta [email protected]. Diaarinumero R 21/1058. Itse tilasin myöhään maanantai-iltana ja eilen iltapäivällä sain sähköpostiin linkin mistä pöytäkirjat sai ladattua omalle koneelle. Mukana on aiempiin pahoinpitelyihin, ryöstöön ja murhaan liittyvät dokumentit. Murhaan liittyen on paljon salattua tietoa, mutta silti luettavaa on satoja sivuja.
Pitääkö laittaa oma pyyntö menemään vai voitko jakaa tuon linkin esim. viestillä?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

lukutoukka kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 8:14 pm Täällä on nyt tullut esille, että moni epäilee että toiseksi vanhin poika ei voi olla porukan johtaja tai tilanteen vetäjä toisiin nähden, koska ei ole kovin älykäs. Kyse ei ole niinkään älykkyydestä, vaan tietynlaisesta ominaisuudesta, jolla saa toiset toimimaan tahtonsa mukaan.

[...]

Kyllä on mahdollista, että tilannetta on vetänyt hahmo, joka itse ei näennäisesti ole toiminut kovin aktiivisesti, mutta johdatellut tai johtanut toiset toimimaan toiveidensa mukaan. Eikä se liity niinkään älykkyyteen. Nuoret ovat muutenkin halukkaita liittymään toisiinsa. Tietynlaiset ihmiset osaavat lukea muita ihmisiä erityisen hyvin ja hakevat seuralaisikseen sopivia henkilöitä, jotka ovat johdateltavissa helpommin.
Samaa mieltä. Heikki on yhdessä Veetin kanssa hommaa orkestroinut. Alexis tiedettiin impulsiiviseksi ja yllytettäväksi, ja hänestä järjestettiin tietoisesti tuohon perjantain "huvitilaisuuteen" pääosan esittäjä. Alexis sanoo, ettei tajunnut, miksi Heikki ja Veeti kohtelivat kaltoin Atsoa aiemmin. Hän kertoo, ettei hänellä ollut varsinaisesti antipatiaa tai vihaa Atsoa kohtaan – kunhan toimi, kuten toivottiin (siis H & V toivoivat). Halusi myös tehdä vaikutuksen näihin muihin, omaksua heidän "kulttuurinsa" tullakseen hyväksytyksi joukkoon.

EDIT. Lähteenä ^ esitutkintapöytäkirjaan kirjatut kuulustelut.
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
Alibion
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Loka 23, 2018 7:49 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Alibion »

Ketjun lukeneena ja kaksi lasta kasvattaneena joilla asiat hyvin ja asuvat jo omillaan voin sanoa että kasvatus on kyllä mennyt niin päin persettä kuin olla ja voi....
Eikö nykyajan vanhemmat opeta lapsilleen toisen kunnioitusta ja empatiaa ja kykyä asettua toisen asemaan??
Kyllä itse suuntaan syyttävän sormen vanhempiin jotka ei ole opettaneet jälkikasvulleen oikeita käytöksen rajoja...
Oli meilläkin omat ongelmansa mutta yritettiin puhua ja neuvoa nuorisoa käyttäytymään oikein ja miettimään miltä itsestä tai toisesta tuntuu jos jotain kiusataan tai muuten sorsitaan...
Syyllistämättä niin kyllä Atsonkin vanhempien olisi pitänyt pitää huoli missä poika liikkuu ja kenen seurassa...ainakin itse olen pitänyt kun lapset oli nuoria.
Ihan paska juttu...ihan sama miltä kantilta katsoo mutta minun mielestä tuomiona murha kaikille kolmelle olisi oikea. Ei tästä voi vähempää saada kun niin törkeää pahoinpitelyä jo pitemmän aikaa ja sitten surmataan puolustuskyvytön ihminen. Eikä näistä enää kunnollisia kansalaisia ja veronmaksajia saada..leima otsassa loppuelämän ja hyvä niin....
Paras hoito olis loppuelämä jossain hoitolaitoksessa lääkittynä.
Benoit Blanc
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 3:48 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Benoit Blanc »

Missäköhän mielentilatutkimukset näille suoritetaan? Itse veikkaan Psykiatrisen Vankisairaalan Vantaan osastoa, jos siis ovat jo tutkimukset aloittaneet.
Onko jollain varmaa tietoa asiasta?

Mites Käräjien jatkuminen? Maaliskuun alkupuolella, mutten ole saanut tarkkoja päivämääriä selville.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Alibion kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 10:27 pm Syyllistämättä niin kyllä Atsonkin vanhempien olisi pitänyt pitää huoli missä poika liikkuu ja kenen seurassa...ainakin itse olen pitänyt kun lapset oli nuoria.
Atson vanhemmat ovat ainakin yhtä näistä sadisteista hoitaneet, kun hän oli pieni ja tuttuja poikia olivat muutenkin kaksi heistä Atson perheelle hyvin pitkältä ajalta. Tämä käy ilmi tapauksen uutisoinnista.

Tuliko sinulle koskaan mieleen sellainen, että sinun jälkikasvu saatettaisiin kidutusmurhata lapsuustoverien toimesta, kun he viettivät aikaa yhdessä? Tuskin.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Vastaa Viestiin