Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Penaalipena kirjoitti: To Helmi 25, 2021 7:59 pm
holmesin haamu kirjoitti: To Helmi 25, 2021 7:37 pm
Penaalipena kirjoitti: To Helmi 25, 2021 6:00 pm Nimenomaan tähän ne eivät kuuluneet ja siten kuvastavatkin oivallisesti kodin melko rajoittunutta tunneilmapiiriä. Asia on toki monelle täällä kirjoittavalle hankala käsitellä, koska isäpuoli sattuu olemaan rasistinen homofoobikko.
Niin no viime aikoina on kuollut aika paljon porukkaa liiallisen suvaitsevaisuuden takia.
Niin no eihän siinä sitten mitään. Suljetaan sitten silmät rasistisen homofoobikon vaikutuksesta perheen tunneilmapiiriin.
Isäpuolet ja naisensa entisen miehen teini-ikäiset pojat eivät ehkä ole kaikkein läheisimpiä, joten näkisin monia muita merkittäviä puutteita kodin tunneilmapiirissä. Etenkin kun kotona on isäpuolen ja naisen oma yhteinen pikkuruinen lapsi. Siinä saattanut jäädä kaikenlaisten uutta yhteistä elämää hankaloittavien veetien tunne-elämän kehityksen seuraaminen taka-alalle. Jopa niin, että ei ole nähty/haluttu nähdä 15- vuotiaan lähestulkoon päivittäistä kännäämistä ja huumeiden käyttöä.

Poikien äitinä en olisi kovin ylpeä itsestäni äitinä.
All is pretty.
- Andy Warhol
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Vauvapalstalla on ketju, jossa ker :roll: rotaan että porukka parveilee näiden poikien koteja pällistelemässä.

Onkohan sekään nyt kauhean fiksua
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Never »

Se on kuuluisuuden kirous.Nimet Juutinen,Neramo/Laine ja Koskivaara ovat tällähetkellä Suomen julkkiksia,odotellaan milloin Jani Soila ym produktio tekee perheistä kiehtovan moniosainen sarjan,Ranta-ahon ja Belfortin tapaan.
Systemsthinking
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: La Helmi 20, 2021 11:09 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Systemsthinking »

Sadenainen kirjoitti: To Helmi 25, 2021 11:48 am Ja tässä myös yleiskäsitykseni kaikesta:
Erinomainen analyysi erinomaista kieltä käyttäen. Well done.

Pitkä lainaus poistettu.
-NILS-
baneheia62
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 7:19 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja baneheia62 »

Vilja Erika, Atso, Jami Petteri Klemola. Kolme murhan uhria, jotka olivat ylivoiman edessä voimattomia.

Nyt kun ollaan Koskela-ketjussa niin puhutaan Atson murhasta ja murhaajista. Nuoret murhaajanilkit pääsevät muutaman vuoden nimellisellä vankeusrangaistuksella.Tämä käy oikeustajuun.
Toivoisin heistä jokaisen kärsivän pelkoa ja uhkaa siviliin päästyään, niin paljon etteivät uskaltaisi liikkua ulkona yksin. Pelkäsi heidän uhrinsakin.

Se on kuitenkin varmaa, että näiden murhaajien teot eivät unohdu. Täällä minfossakin nostetaan vanhoja rikoksia säännöllisesti uudelleen tapetille. Täällä kaivetaan rikollisten uudet identiteetit ja kuulumiset. Täällä tiedetään, missä ovat koulussa tai töissä. Ei auta muuttaa edes maata, aina on joku joka tietää tai kaivaa esiin asuinpaikkaa ja perhesuhteita myöten. Tällä hetkellä heidän ainoa huolensa on se, miten vanhemmat suhtautuvat heihin, ja mihin heidät sijoitetaan rangaistusta kärsimään.

Vaikuttaa siltä, etteivät nämä välitä tai ymmärrä mitä ovat tehneet aikuisten oikeasti. Katsotaan ymmärtävätkö tulevaisuudessa...
Minun pitää tunnustaa, että yksityiselämässäni en kärsi hulluja alkuunkaan. - Sigmund Freud
PablonEssobar
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2020 12:34 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja PablonEssobar »

ruusumaa kirjoitti: To Helmi 25, 2021 9:44 pm Vauvapalstalla on ketju, jossa ker :roll: rotaan että porukka parveilee näiden poikien koteja pällistelemässä.

Onkohan sekään nyt kauhean fiksua
Omapa on vikansa. Jos siis murhaajien kodeista puhutaan.
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1278
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

Sherlok kirjoitti: To Helmi 25, 2021 6:34 pm
Alibion kirjoitti: Ke Helmi 24, 2021 10:27 pm Ketjun lukeneena ja kaksi lasta kasvattaneena joilla asiat hyvin ja asuvat jo omillaan voin sanoa että kasvatus on kyllä mennyt niin päin persettä kuin olla ja voi....
Eikö nykyajan vanhemmat opeta lapsilleen toisen kunnioitusta ja empatiaa ja kykyä asettua toisen asemaan??
Kyllä itse suuntaan syyttävän sormen vanhempiin jotka ei ole opettaneet jälkikasvulleen oikeita käytöksen rajoja...
Oli meilläkin omat ongelmansa mutta yritettiin puhua ja neuvoa nuorisoa käyttäytymään oikein ja miettimään miltä itsestä tai toisesta tuntuu jos jotain kiusataan tai muuten sorsitaan...
Syyllistämättä niin kyllä Atsonkin vanhempien olisi pitänyt pitää huoli missä poika liikkuu ja kenen seurassa...ainakin itse olen pitänyt kun lapset oli nuoria.
Ihan paska juttu...ihan sama miltä kantilta katsoo mutta minun mielestä tuomiona murha kaikille kolmelle olisi oikea. Ei tästä voi vähempää saada kun niin törkeää pahoinpitelyä jo pitemmän aikaa ja sitten surmataan puolustuskyvytön ihminen. Eikä näistä enää kunnollisia kansalaisia ja veronmaksajia saada..leima otsassa loppuelämän ja hyvä niin....
Paras hoito olis loppuelämä jossain hoitolaitoksessa lääkittynä.
Veeti, Heikki ja Atso olivat lapsuudenkavereita. Olen myöskin ymmärtänyt että Atson isä ja ainakin äiti Neramo ja ehkä myös isäpuoli Samppa olivat kavereita keskenään. Luulenpa ettei aikuiset poikien touhuista paljoa tiennyt. Kenties vanhemmat luuli että pojilla normi pitkään kestänyt kaverisuhde, hengailivat paljon kimpassa jne. Eihän Atso kiusaamisestaan kertonut kenellekkään. Nyt sitten tämä sairas kaverisuhde paljastui todellisuudessaan ja kaikki järkyttyi.

Sitä en tiedä tiesikö Atson isä näistä aiemmin tapahtuneista poikaansa kohdistuneista pahoinpitelyistä.. Saattoihan Atsokin vähätellä sattuneita tapahtumia..
Ketjussa esitetyn tiedon perusteella Atson vammoihin oli aiemmin kiinnitetty huomiota lähipiirissä. Epäilys oli että on ollut jokin mahdollinen pahoinpitely.
Selville ei ole käynyt mitä poika on vastannut, mutta poliisin antaman tiedon mukaan poika on aiemmin ollut mustelmilla joita on selittänyt kaatumisella.
Elämä on laiffii
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Penaalipena kirjoitti: To Helmi 25, 2021 7:59 pm
holmesin haamu kirjoitti: To Helmi 25, 2021 7:37 pm
Penaalipena kirjoitti: To Helmi 25, 2021 6:00 pm

Nimenomaan tähän ne eivät kuuluneet ja siten kuvastavatkin oivallisesti kodin melko rajoittunutta tunneilmapiiriä. Asia on toki monelle täällä kirjoittavalle hankala käsitellä, koska isäpuoli sattuu olemaan rasistinen homofoobikko.
Niin no viime aikoina on kuollut aika paljon porukkaa liiallisen suvaitsevaisuuden takia.
Niin no eihän siinä sitten mitään. Suljetaan sitten silmät rasistisen homofoobikon vaikutuksesta perheen tunneilmapiiriin.
Jonku saatanan isäpuolella, sen sanomisilla ja tekemisillä ei ole helvetinkään merkitystä tässä asiassa. Pikku-heikin vanhemmat lienee siellä "toisessa äärilaidassa" Veetin iskäpuoleen nähden, eli suvakkeja - ja kannattaa muistaa myös, että se Atson ryöstöön osallistunut neljäs pikkumulkero nimensä perusteella ei ole tavallinen pottunokka, joten oli kotona ilmapiiri kuinka rasismin täyteinen hyvänsä, ei Veeti sentään :!: ole sellaiseen pahuuteen sortunut. :roll: Nämä saatanan huoranpenikat ei mitään natseja ole. Veeti on kiusannut Atsoa jo paljon ennen kuin se natsioletettu tuli Veetin äippäliiniä pökkimään.

Poistettu lautamiestekstiä *Epäjärjestysmies*
Avatar
Kaketus
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 9:11 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Kaketus »

Tuskin näille kidutusmurhaajan äiteille mitään vuoden äiti palkintoja myönnetään. Joku voi paineen alla jopa kokea liian raskaaksi enää edes elää, mitä en ihmettele jos kasvattajan tehtävässään näin karusti epäonnistuu,on katsottu läpi sormien päivittäiset kannabiksen käytöt yms.

Kyynel tulee raavallekin miehelle silmään kun näitä asioita lukee mitä Atso saanut kärsiä,mutta Atso oli yhteinen sankarimme se ajatus lohduttaa hieman.
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1278
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

holmesin haamu kirjoitti: To Helmi 25, 2021 8:15 pm
Systemsthinking kirjoitti: To Helmi 25, 2021 7:55 pm Sain pöytäkirjat (googletin 5min) ja kahlasin viime yönä läpi. Aika selvää on nyt mistä asetelmasta oli kysymys. Hienosti kuulustelija kuljettelee muuten poikia joka kerralla vähän pidemmälle kunnes lopuksi tekee näkyväksi joka ainoan valheet näyttämällä videot. Tämän jälkeen halut empatiateatterille häviää ja vastaukset ovat pääasiassa ”en kommentoi”, ”en muista”. Tulkintani on selkeä: yksikään pojista ei kadu itse tekoa vaan yrittää välttää kaiken mitä voivat: muistavat vain ne hetket mitkä videolta näkyvät.
"En muista"-porsaanreikä pitäisi poistaa laista. Tätä opetetaan virallisestikin ja käytetään yleisesti.

Mistä kyseiset pojat olisivat oppineet tuon, niin tulee vaikutelma kuin siitä olisi kerrottu heille. Toki netistäkin voi löytyä tästä tietoa, mutta ottaen huomioon esityksen johdonmukaisuuden niin olisiko tullut ohjeet esim. Heikin perheen asianajajalta.
Eiköhän nämä ole silmät tapilla imeneet näitä murhakuulusteluja mitä mediassa velotaan alati. Sieltä on helppo poimia en kommentoi...en muista tyylisiä vastauksia. Ihan ihka oikeita rikollisia nämä on eikä mitään kullannuppuja.
Elämä on laiffii
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Kaketus kirjoitti: Pe Helmi 26, 2021 12:10 am Tuskin näille kidutusmurhaajan äiteille mitään vuoden äiti palkintoja myönnetään. Joku voi paineen alla jopa kokea liian raskaaksi enää edes elää, mitä en ihmettele jos kasvattajan tehtävässään näin karusti epäonnistuu,on katsottu läpi sormien päivittäiset kannabiksen käytöt yms.

Kyynel tulee raavallekin miehelle silmään kun näitä asioita lukee mitä Atso saanut kärsiä,mutta Atso oli yhteinen sankarimme se ajatus lohduttaa hieman.
Kyllä näiden kaikkien osapuolten perheissä ollaan kovilla näinä aikoina. Kaikkein raskainta on kuitenkin Atson vanhemmilla, kun poika ei enää kotiin palaa kiduttajiensa jäljiltä. Atso on ollut urhea eläessään. Siitä me kaikki voimme hakea voimaa suruumme. Yritetään pitää silmämme auki lasten ja nuorten suhteen erityisesti.
Yliymmärryksen
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 3:59 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Yliymmärryksen »

Hyvin kirjoitettu Kaketus ja lukutoukka. Yhteinen sankarimme, ihanasti sanottu. Kiitos myötätuntoisista kijoituksista. Tilanne kuitenkin pysyy iäti samana, Atso ei enää palaa kotiin :cry:
QwertyKeyboard
Martin Riggs
Viestit: 644
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Sadenainen kirjoitti: Ti Helmi 23, 2021 11:47 am Tämä tapaus ei kyllä jätä mieltäni rauhaan. On niin surullinen olo Atson puolesta ja oksettaa niin paljon nuo sadistiset nulikat. Heikki ja Veeti eivät jälkikäteisten tekstiviestien mukaan vieläkään olleet huolissaan/pahoillaan uhrin puolesta vaan itsensä puolesta, ja jopa tsemppasivat toisiaan että "älä murehdi, ei tää tuu pilaamaan meidän elämää". Mitä vittua, eikö omatunto kolkuttanut senkään vertaa, että olisivat ymmärtäneet että on täysin oikein jos tämä pilaa heidän elämänsä. Asia on nostanut omat traumani myös pintaan, koska olin enemmän tai vähemmän koulukiusattu aikoinaan, pelokas olemukseni keräsi kiusaajien huomion, ja kaiken taustasyynä oli se, että isäni pahoinpiteli minua kotona. Kerran solvaaminen, töniminen ja hiuksista repiminen eteni siihen pisteeseen, että isäni potkaisi minua kasvoihin (istuin silloin kyyryssä lattialla iskua peläten), mistä seurasi huulen halkeaminen kunnolla. Äiti soitti kiireesti koululle ja selitti, että huuli halkesi pallopeleissä pihalla, ja itse asiassa isäni on lääkäri ja paikkasi huuleni (haava oli niin paha, että vaati tikit) salaa itse töistä ottamiensa välineiden avulla. Olen koittanut aikuisena purkaa tilannetta äitini kanssa ja viestinvaihtomme näyttää tältä: Minä: "-- on nostanut omat pahoinpitelymuistot mieleen. Kun viimeksi yritin puhua asiasta kanssasi tuntui, että vaan naureskellen sanoit, että itsepähän hankkiuduin näihin (pahoinpitely)tilanteisiin. Se oli mielestäni osoitus täydestä empatiakyvyn puutteesta." Äitini: "Mua auttaa selviytymään se, että tiedän etten ole yksin katkeroituneen lapsen vanhempana. Meitä vanhempia on paljon. Mun täytyy ajatella nyt itseäni." ja: "En sinun isällesi kovin paljon ole mahtanut. Elämä on." Näiden kommenttien jälkeen olen ihmetellyt jälleen äitini asennoitumista, mutta tiedän jo nyt, ettei tule viestejäni lukemaan. Vanhempani ovat rikkaita, ja olen heihin yhteydessä pääasiassa siitä syystä, että saan aikanaan perinnöstä saman osuuden kuin sisarukseni. Tekisi mieli katkaista välit kokonaan, ovat paskoja ihmisiä; toinen hakkasi ja toinen hyväksyi sen, ei kyllä mitään empatiaa omaa lasta kohtaan. Olen siis nainen itse, ja aina olen ollut hoikka ja pienikokoinen, isäni taas on pitkä. *Tiedän, ettei ole reilua verrata kokemaani Atson kokemaan, koska Atso on kokenut niin hirveitä hirveyksiä. Koitan vaan löytää syytä sille miksi olen niin henkilökohtaisesti koukussa tähän tapaukseen, niin että se pyörii päässäni päivin ja öin. Atson tapaus ei saa koskaan toistua eikä unohtua.
Ehkä äitisi oli / on taloudellisesti tai henkisesti riippuvainen isästäsi ja siten pakotettu myötäilemään häntä, koska ei pärjää elämässä ilman isääsi. Osa ihmisistä on luonteeltaan sellaisia, että luovuttaa helpolla ja alistuu kohtaloonsa, koska mitään parempaakaan ei ole tiedossa ja siinä huonossakin suhteessa on ne tutut ja turvalliset rutiinit, jota helpottaa vielä se jos taloudelliset asiat ovat kunnossa.

Atson ja näiden muiden poikien suhde on voinut olla vähän tällainen. Atso ei henkisesti pärjää ilman muutamaa "kaveriaan" ja hakkaamisesta huolimatta suhteessa on ne tutut ja turvalliset rutiinit, sekä porukka mihin voi kuulua. Atso on hiljainen introvertti ja epävarma sosiaalisissa tilanteissa. Atsolta on todennäköisesti puuttunut sosiaaliset taidot ja kyvyt muodostaa muita kaverisuhteita, josta syystä hän on jäänyt riippuvaiseksi näistä muutamasta pojasta, jotka käyttävät häntä nyrkkeilysäkkinä. Riippuvuuksia on monenlaisia taloudellisia, henkisiä, sosiaalisia, joka sitten altistaa tietynlaisille jutuille elämässä. Köyhän on pakko alistua tekemään kaikki vaarallisimmat duunit, johon rikas ei ikinä suostuisi. Herkän, joka ei pärjää maailmassa, on pakko alistua olemaan röyhkeämmän nyrkkeilysäkkinä. Vähän suosiota omaavan on pakko valita kaverinsa muutamista mätämunista, joiden seurassa suositummat eivät suostuisi olemaan sekuntiakaan.

Osa ihmisistä vain on liian heikkoja tähän maailmaan. Ihmisillä on paljon ymmärtäjiä ja kavereita sen jälkeen kun he ovat jo kuolleet. Nythän Atso on tunnetumpi kuin koskaan eläessään se vain vaati uhrin. Filosofisesti voisi kysyä kärsittyään tuskansa ja maksettuaan uhrinsa kokonaisuudessaan tuliko Atsosta nyt se mies, joka hänestä kuuluikin tulla? Artistin musiikki myy aina parhaiten sen jälkeen kun hän kuolee. Atson tarina kerää eniten seuraajia sen jälkeen kun Atso kuoli.
Systemsthinking
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: La Helmi 20, 2021 11:09 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Systemsthinking »

Pöytälirjan luettuani mietin: Miksei syytetyt voisi kuulustelussa tuon ”en nyt muista, teinpä tyhmästi”-hömpän sijaan vain sanoa sitä motiivia jonka kaikki näkee:” ai miks tein? No kun mä nyt vaan satun nauttimaan kaikesta sellaisesta jossa saan piestä ja nöyryyttää jotain, joka ei laita hanttiin eikä ole itsellä vaaraa saada kärsään. Se on mulle parasta viihdettä. Ei muuta. Diggaan katos äijämusaa niiku Paten Ukkometsoa, katella kellopeliappelsiinia äidin kans, seuraan paljon UFC:tä, harrastan myös thaiboxingia. Pakko jossain päästä näit oppeja treenaakin tietsä? Mä vaan nautin kun toiseen sattuu pahasti, se on musta huvittavaa, varsinkin slt kun oon vähän juonut, Tykkään katella sellasta sit kotona myöhemmin snäpistä. Tulee vaan hyvä fiilis. Se saa mut kokemaan olevani Äijä. Iskää kun mulla ei oikeen koskaan ollu, niin pitää ettiä itestään se mies, kato. Ja sit kun mä oon aika hyvä tällasessa, niin se alkaa sit kiinnostaa enemmän. En välitä oikeesti tosta uhrista piirun vertaa. Sillä on niiku mulle enemmän sellast välinearvoo. Tiedän et suomes tällasesta pääsee pälkähästä ja löyty vielä samanhenkisiä kavereita. Ei me kiusattu, me vaan kidutettiin, löyty vielä näin hyvä paikkaki mis saa olla rauhas. Ja vaikka kuinka lusitaan ei tää halu mihinkään katoo, tietsä? Ja vaikka sanon suoraan sulle et miks, niin ei tää tuleva tuomio tästä suurene tai pienene. Totta kai täs nyt harmittaa et jäätii kii just tollee et se sattu kuolee, muuten sillä ei sinänsä oo mulle merkitystä. ” Tästä rehellisesti pähkinänkuoressa kuitenkin tässä casessa taitaa olla kyse.
Avatar
Penaalipena
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: La Kesä 06, 2020 9:28 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Penaalipena »

JohanPomppas kirjoitti: Pe Helmi 26, 2021 12:08 am Jonku saatanan isäpuolella, sen sanomisilla ja tekemisillä ei ole helvetinkään merkitystä tässä asiassa. Pikku-heikin vanhemmat lienee siellä "toisessa äärilaidassa" Veetin iskäpuoleen nähden, eli suvakkeja - ja kannattaa muistaa myös, että se Atson ryöstöön osallistunut neljäs pikkumulkero nimensä perusteella ei ole tavallinen pottunokka, joten oli kotona ilmapiiri kuinka rasismin täyteinen hyvänsä, ei Veeti sentään :!: ole sellaiseen pahuuteen sortunut. :roll: Nämä saatanan huoranpenikat ei mitään natseja ole. Veeti on kiusannut Atsoa jo paljon ennen kuin se natsioletettu tuli Veetin äippäliiniä pökkimään.
Ovatko Heikin vanhemmat aktiivisia silakkafoorumeilla vai miten heidän suvakkiutensa näkyy?

Mutta onhan se nyt selvää, että raisistihomofoobikon perheessä ei opi samalla tavalla empatiataitoja kuin tavallisessa perheessä. Mustavalkoiset asenteet aiheuttavat helposti ongelmia tunne-elämän kehityksessä.
Ryssätrolli on saastainen olento, jota siviilien kärsimys naurattaa.
Vastaa Viestiin