Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Pirtsakka
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 22, 2020 12:10 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Pakko oli osallistua pohdintoihin, ketjua seurannut alusta asti ja lukenut kaikki mahdolliset dokumentit ja uutiset.
Ihmetystä herättää tämä;
Jos Heikki oli sen melkein 2h poissa, palaamisensa jälkeen homma kesti n.3h ja etpk:ssa vastaa juoneensa 14 tölkkiä olutta??
Missä ajassa, lipittelikö pitkin aikaa siellä sensorin vaihto reissullakin ja oli ympäripäissään isänsä seurassa ja se oli iskälle täysin fine?
Tollanen määrä tossa ajassa ois kova saavutus mullekin.... :?
Kyllä minäkin toki oon 16vee pämppäilly aikanaan, mutta ei se kyllä ollut mun vanhemmille ok, vaan se tehtiin kavereitten kaa pääsääntösesti salassa...
Mulla ei nyt oikein aukee tää aikajana kaikkineen vissiin?
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1287
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja maxi »

Etp.tä lukeneena kiinnitin huomioni siihen, että Juutisen kuulustelun yhteydessä on hänelle näytetty kuvaa tapahtuma alueelta ja kuvassa on ” punaisella katkoviivalla merkitty kuultavan poistuminen SENSORIN haku reissulle parkkialueen aidassa olevan reiän kautta k-kaupalle ja siitä edelleen kotiin. Siis noin kirjattuna.

Etp.n muissa osioissa tuo sensorin haku reissu sairaalassa käynteineen on salattu...tuliko tässä kohtaa viranomaisille kämmi että tuo lipsahti tuossa julkisuuteen.
Juutisen vitutus tuolta reissulta johtui ilmeisesti siitä, että oli laittanut Neramolle viestiä lausuen ” hänellä meneekin pitempään” eikä päässytkään tarpeeksi ajoissa hakkaamaan vaikka olisi halunnut.
Elämä on laiffii
llewellyn
Sofia Karppi
Viestit: 426
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 2:13 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja llewellyn »

Tämmöistä tämä keskustelu nyt on. Sen sanon, että suomalaiset aika ilomielin valitsisivat nykyisen järjestelmän puutteineenkin kuin USA:n, jos se olisi vaihtoehtona absurdin ankarine ja summittaisine rangaistuksineen. Tai jos pitäisi valita Englannin käytännön, jossa helvetin 10-vuotias voidaan tuomita vankeusrangaistukseen, ja meikäläisen systeemin välillä. Jos pitää valita niin on ylivoimaisesti parempaa mennä liian pitkälle lievyydessä kuin ankaruudessa (etenkin nuorten rikollisten ja ensikertalaisten suhteen), primitiivinen brutaalisuus ei synnytä muuta kuin lisää primitiivistä brutaalisuutta. Vaikka siis itsekin kaipaan selkeähköjä kovennuksia tiettyihin väkivalta- ja seksuaalirikoksiin sekä ihmiskauppaan.

Todella järkyttävää sadistista sontaa some on tulvillaan, kun kysymys on näistä alaikäisten tekemistä inhottavista väkivallan teoista - vankila on lievimmästä päästä kansan syvien rivien toivomuksia. Enemmänkin toivottaisiin kiduttamista ja vastaavaa brutaalia väkivaltaa, koska tässä maailmassa on liian vähän kiduttamista ja brutaalia väkivaltaa. Ei hyvää päivää tätä tämän lajin pohjatonta tyhmyyttä ja julmuutta.
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

Pirtsakka kirjoitti: To Maalis 04, 2021 12:27 pm Pakko oli osallistua pohdintoihin, ketjua seurannut alusta asti ja lukenut kaikki mahdolliset dokumentit ja uutiset.
Ihmetystä herättää tämä;
Jos Heikki oli sen melkein 2h poissa, palaamisensa jälkeen homma kesti n.3h ja etpk:ssa vastaa juoneensa 14 tölkkiä olutta??
Missä ajassa, lipittelikö pitkin aikaa siellä sensorin vaihto reissullakin ja oli ympäripäissään isänsä seurassa ja se oli iskälle täysin fine?
Tollanen määrä tossa ajassa ois kova saavutus mullekin.... :?
Kyllä minäkin toki oon 16vee pämppäilly aikanaan, mutta ei se kyllä ollut mun vanhemmille ok, vaan se tehtiin kavereitten kaa pääsääntösesti salassa...
Mulla ei nyt oikein aukee tää aikajana kaikkineen vissiin?
Mielestäni poliisin kirjaamista kertomuksista selviää asiat aika hyvin, poikien lausahdukset jätän omaan arvoonsa.

Pojilla oli loppujen lopuksi aika vähän olutta mukana naamaa kohti kauppareissujensa perusteella ja olutta jäi ylikin mm. A oli vienyt taskuissaan olutta kotiin - isoin viina oli se 0,5 litran Eestiläinen väkiviinapullo jonka uhri oli väitetysti tilannut.

A oli kai ilmestynyt 7 omaa olutta mukanaan paikalle ja kaksi oli vienyt takaisin kotiinsa, tietysti oli juonut uhrin viinaa ja ehkä poikien tarjoamia oluita, mutta kuitenkin A:n kännikin tuntuu ihmeelliseltä kun muistikin meni ja oli raivona.

Käsittääkseni A on antanut ymmärtää että H joi vain pari olutta palattuaan.

H on mielestäni typerä jos on puhunut 14 tölkistä koska se on jo todella paljon 16-vuotiaalle. Minulla on muistikuva että 16-20 vuoden välillä kehun aihe oli jos joi 10 pullollista olutta illan aikana.

Varmaan nykynuoriso on kovapäisempää ja vetäisee 14 tölkkiä tuosta vain ... tai sitten ne 2.

Uhri ihmetyttää sikäli että hänen on väitetty juoneen aiemminkin vain väkiviinaa (Juissilla laimennettuna) ja väitetysti on halunnut "benei" ja "rottii".

Ei sillä, ei uhrin tarvitse olla mikään ihan viaton pulmunen päihteiden käytössä, mutta ihmetyttää että missä vaiheessa hänen päihteiden käyttönsä olsi mennyt tuollaiseksi ja väitetysti itse ei osannut hakea viinaa tai huumeita mistään, vaan pojat hankkivat.
versoilija
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2021 12:47 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja versoilija »

Pirtsakka kirjoitti: To Maalis 04, 2021 12:27 pm Pakko oli osallistua pohdintoihin, ketjua seurannut alusta asti ja lukenut kaikki mahdolliset dokumentit ja uutiset.
Ihmetystä herättää tämä;
Jos Heikki oli sen melkein 2h poissa, palaamisensa jälkeen homma kesti n.3h ja etpk:ssa vastaa juoneensa 14 tölkkiä olutta??
Missä ajassa, lipittelikö pitkin aikaa siellä sensorin vaihto reissullakin ja oli ympäripäissään isänsä seurassa ja se oli iskälle täysin fine?
Tollanen määrä tossa ajassa ois kova saavutus mullekin.... :?
Kyllä minäkin toki oon 16vee pämppäilly aikanaan, mutta ei se kyllä ollut mun vanhemmille ok, vaan se tehtiin kavereitten kaa pääsääntösesti salassa...
Mulla ei nyt oikein aukee tää aikajana kaikkineen vissiin?
Hyvä pointti! Täälläkin on esitetty, ettei H voinut olla niin jurrissa kun itse väittää. Toi H:n vanhempien suhtautuminen häiritsee itseänikin paljon: jos H olisi ollut isänsä kanssa kännissä sairaalareissulla, olisi se huomattu varmasti ja kaikkiaan hyvin outoa. Kuten sanoit, harva 16-v. kuitenkaan luvallisesti ryyppäilee perjantai-iltaisin.

Myöskin äidin kuulustelussa etp:ssa s. 308 mainittiin H:n tulleen kotiin 00:30 tienoilla, äiti kertoi olleensa katsomassa tv:tä ja ettei silloin viitsinyt mennä katsomaan poikaa. Eiköhän tyyppi olis aika ryminällä tullut kotiin, jos olisi näin humalassa ollut kun väittää? Ja jos tulikin horjuen ja kolistellen kotiin, millainen äiti ei mene katsomaan poikansa kuntoa? Mielestäni sellainen, joka joko ei välitä tai joka pelkää itsekin kohtaamasta poikaansa.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:15 am
mobiililaiteukkeli kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:09 am
Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 10:54 am Eikö media voisi pienellä kannustamisella, lukuisilla juttuvinkeillä ym. kirjoittaa tästä epäoikeudenmukaisuudesta, johon tämä uhkaa päättyä ... Kirjoittaa esim siitä kuinka kansa huutaa kovinta mahdollista rangaistusta myös "osan aikaa paikalta pois olleelle henkilölle" eli Heikki Evert Juutiselle. Sais siinä toimittaja-isikin vähän lukemista. Jos riittävän moni tähän painostaa, luulen että joku media tarttuisi.
Kyllähän siitä on jo kirjoitettu, mm. psykiatri Alo Jüriloon haastattelussa hän on todennut, että tuleva tuomio ei välttämättä käy ihmisten oikeudentajuun. Media tai kansa ei valitettavasti tuomioon voi vaikuttaa, kun se annetaan lakiin, ei yleiseen mielipiteeseen, perustuen.
En nyt tarkoittanut psykiatrin tai muun asiantuntijan mielipidettä, vaan ihan rehellistä ja raakaa kansan raivoa eritoten Juutisen keplottelua kohtaan. Ei media päätökseen voi vaikuttaa, mutta ihmisten yleiseen mielikuvaan ja näkemykseen kylläkin....
Vaikka tämä nyt itsessänikin melkoisia tunteita aiheuttaa, niin median toivon kyllä pysyvän asiallisena, kuten tähänkin asti. En välttämättä näiden tekijöiden vuoksi, vaan siksi, että asiallinen journalismi on kaikin puolin osa sivistysvaltiota. Tätä tapausta on puitu useissa eri medioissa avoimesti, myös teon raakuus on tuotu julki ilman mitään sensuuria. Mitään erillistä kansankiihottamista ei mun mielestä tarvita.

Kansan raivo käy ilmi useammalta eri keskustelupalstalta ja lisäksi huomenna useissa eri kaupungeissa muistotilaisuuksia ja kannanottoja kiusaamista vastaan. Aivan taatusti kellekkään yhtään missään ei ole jäänyt epäselväksi, kuinka suuria tunteuta tämä suomalaisissa herättää.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Pirtsakka
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Loka 22, 2020 12:10 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

versoilija kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:04 pm
Pirtsakka kirjoitti: To Maalis 04, 2021 12:27 pm [img]

Heippa.
Pakko oli osallistua pohdintoihin, ketjua seurannut alusta asti ja lukenut kaikki mahdolliset dokumentit ja uutiset.
Ihmetystä herättää tämä;
Jos Heikki oli sen melkein 2h poissa, palaamisensa jälkeen homma kesti n.3h ja etpk:ssa vastaa juoneensa 14 tölkkiä olutta??
Missä ajassa, lipittelikö pitkin aikaa siellä sensorin vaihto reissullakin ja oli ympäripäissään isänsä seurassa ja se oli iskälle täysin fine?
Tollanen määrä tossa ajassa ois kova saavutus mullekin.... :?
Kyllä minäkin toki oon 16vee pämppäilly aikanaan, mutta ei se kyllä ollut mun vanhemmille ok, vaan se tehtiin kavereitten kaa pääsääntösesti salassa...
Mulla ei nyt oikein aukee tää aikajana kaikkineen vissiin?
Hyvä pointti! Täälläkin on esitetty, ettei H voinut olla niin jurrissa kun itse väittää. Toi H:n vanhempien suhtautuminen häiritsee itseänikin paljon: jos H olisi ollut isänsä kanssa kännissä sairaalareissulla, olisi se huomattu varmasti ja kaikkiaan hyvin outoa. Kuten sanoit, harva 16-v. kuitenkaan luvallisesti ryyppäilee perjantai-iltaisin.

Myöskin äidin kuulustelussa etp:ssa s. 308 mainittiin H:n tulleen kotiin 00:30 tienoilla, äiti kertoi olleensa katsomassa tv:tä ja ettei silloin viitsinyt mennä katsomaan poikaa. Eiköhän tyyppi olis aika ryminällä tullut kotiin, jos olisi näin humalassa ollut kun väittää? Ja jos tulikin horjuen ja kolistellen kotiin, millainen äiti ei mene katsomaan poikansa kuntoa? Mielestäni sellainen, joka joko ei välitä tai joka pelkää itsekin kohtaamasta poikaansa.
Vaikka siis Heikki on todella muistamaton kaikkineen, niin kellonajat muistaa kumman hyvin.
Kertomansa mukaan;
Klo18 lähtenyt kotoa
Klo18.30 oluut Penkeillä kaljoineen ja kavereineen
Klo19.10 lähti kotiin ja tätä ennen kertoi juoneensa 4 tölkkiä kaljaa; siis 40min aikana. Kova saavutus mun mielestä.
Veeti kertoi Heikin juoneen 2kpl kaljaa ennenkuin lähti kotiin
Klo19.20 kertoo olleensa kotona, 4 kpl kaljaa 40min aikana ja isä ei huomaa takuulla päähän humahtanutta kaljaa...?
Klo20.50 kertoo saapuneensa takaisin pelipaikalle isänsä kyyditsemänä.
Itse kertoo ensin juoneensa muutaman kaljan putkeen ennen näitä kahta Atson naamaan kohdistettua nyrkin iskua;
Veeti taas kertoo Heikin lyöneen heti.
Tästä siis Heikin kertoman mukaa lopputulos on että on ennen lyöntejä juonut yht 7-8kpl kaljaa ja loput 6-7 kaljaa n.3h aikana.
Kova kunto ja kaljan sietokyky pojalla.
Veetin kertoman mukaan taas Heikki siis joi kaksi kaljaa ennen kotona käymistä ja nämä jo melkein haihtunutkin takasin tullessa, lyönyt heti ja sitten kiskassut 12 kaljaa loppuaikana.

Aika satusetiä juttuineen.
Koskaan ikinä ei nää asiat tuu selviämään niin kuin ne on mennyt. Ainut fakta on se että pojat kaikki yhdessä aiheuttaneet Atson kuoleman, kuka milläkin osuudella.
Etukäteen suunnittelut, fyysinen väkivalta, asioihin puuttumatta jättäminen, Atson yöhön kylmään jättäminen, asiasta ilmoittamatta jättäminen, avun hälyyttäminen jne, kaikki syyllisiä Atson kuolemaan.
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

mobiililaiteukkeli kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:16 pm
Shrlck kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:15 am
mobiililaiteukkeli kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:09 am

Kyllähän siitä on jo kirjoitettu, mm. psykiatri Alo Jüriloon haastattelussa hän on todennut, että tuleva tuomio ei välttämättä käy ihmisten oikeudentajuun. Media tai kansa ei valitettavasti tuomioon voi vaikuttaa, kun se annetaan lakiin, ei yleiseen mielipiteeseen, perustuen.

En nyt tarkoittanut psykiatrin tai muun asiantuntijan mielipidettä, vaan ihan rehellistä ja raakaa kansan raivoa eritoten Juutisen keplottelua kohtaan. Ei media päätökseen voi vaikuttaa, mutta ihmisten yleiseen mielikuvaan ja näkemykseen kylläkin....
Vaikka tämä nyt itsessänikin melkoisia tunteita aiheuttaa, niin median toivon kyllä pysyvän asiallisena, kuten tähänkin asti. En välttämättä näiden tekijöiden vuoksi, vaan siksi, että asiallinen journalismi on kaikin puolin osa sivistysvaltiota. Tätä tapausta on puitu useissa eri medioissa avoimesti, myös teon raakuus on tuotu julki ilman mitään sensuuria. Mitään erillistä kansankiihottamista ei mun mielestä tarvita.

Kansan raivo käy ilmi useammalta eri keskustelupalstalta ja lisäksi huomenna useissa eri kaupungeissa muistotilaisuuksia ja kannanottoja kiusaamista vastaan. Aivan taatusti kellekkään yhtään missään ei ole jäänyt epäselväksi, kuinka suuria tunteuta tämä suomalaisissa herättää.
Niin, kyllä. Mutta eikö median tehtävä ole myös tulkita kansan tunteita ja tuoda niitä julki? Ei sitä tarvitse tehdä epäasiallisesti tai kansaa varsinaisesti kiihottaakseen. Tuskinpa kukaan kovin moni oikeasti nyt lukee minfoa tai ylilautaa, kaikella kunnioituksella. Vaan näkemys perustuu siihen mitä valtamedia kirjoittaa... Medialla on valtaa ja eikä sitä valtaa voisi tässä tapauksessa kohdistetusti käyttää siihen, että Juutisen poika saisi hieman erityistä huomiota valehtelullaan ja kodin kaipuullaan 😌 Kyllä voisi Hessulle ihan hyvää kuulla, mitä hänen toiminnastaan näin niin kuin yleisesti ajatellaan. Ja asianhan voi esittää hyvinkin asiallisesti, vaikkapa eri asian puolia ja näkökulmia esille tuoden... Kuitenkin niin että kenellekään ei jää epäselväksi.....
Kynneppää
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2021 10:44 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Kynneppää »

llewellyn kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:02 pm Tämmöistä tämä keskustelu nyt on. Sen sanon, että suomalaiset aika ilomielin valitsisivat nykyisen järjestelmän puutteineenkin kuin USA:n, jos se olisi vaihtoehtona absurdin ankarine ja summittaisine rangaistuksineen. Tai jos pitäisi valita Englannin käytännön, jossa helvetin 10-vuotias voidaan tuomita vankeusrangaistukseen, ja meikäläisen systeemin välillä. Jos pitää valita niin on ylivoimaisesti parempaa mennä liian pitkälle lievyydessä kuin ankaruudessa (etenkin nuorten rikollisten ja ensikertalaisten suhteen), primitiivinen brutaalisuus ei synnytä muuta kuin lisää primitiivistä brutaalisuutta. Vaikka siis itsekin kaipaan selkeähköjä kovennuksia tiettyihin väkivalta- ja seksuaalirikoksiin sekä ihmiskauppaan.

Todella järkyttävää sadistista sontaa some on tulvillaan, kun kysymys on näistä alaikäisten tekemistä inhottavista väkivallan teoista - vankila on lievimmästä päästä kansan syvien rivien toivomuksia. Enemmänkin toivottaisiin kiduttamista ja vastaavaa brutaalia väkivaltaa, koska tässä maailmassa on liian vähän kiduttamista ja brutaalia väkivaltaa. Ei hyvää päivää tätä tämän lajin pohjatonta tyhmyyttä ja julmuutta.
Täysin samaa mieltä. Toivon vaan tarpeeksi pitkää vankeusrangaistusta, että näiden ajatusmallit ja asenteet pystytään muuttamaan pysyvästi. Vankeinhoidon ongelma on lyhyet tuomiot. Lyhyen tuomion aikana ei pystytä tekemään perusteellista uudelleenkasvatusta, jonka nämä kaikki tarvitsevat ennen kuin heistä saadaan yhteiskuntakelpoisia. Tiili puree vasta kun tuomio on riittävän pitkä.
Koska alaikäisen aivot vielä ovat muotoutumisvaiheessa, voi jopa 4-5 vuotta riittää.
Criminal Minds
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2015 2:56 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Criminal Minds »

Pirtsakka kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:24 pm
versoilija kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:04 pm
Pirtsakka kirjoitti: To Maalis 04, 2021 12:27 pm Ihmetystä herättää tämä;
Jos Heikki oli sen melkein 2h poissa, palaamisensa jälkeen homma kesti n.3h ja etpk:ssa vastaa juoneensa 14 tölkkiä olutta??
Missä ajassa, lipittelikö pitkin aikaa siellä sensorin vaihto reissullakin ja oli ympäripäissään isänsä seurassa ja se oli iskälle täysin fine?
Tollanen määrä tossa ajassa ois kova saavutus mullekin.... :?
Kyllä minäkin toki oon 16vee pämppäilly aikanaan, mutta ei se kyllä ollut mun vanhemmille ok, vaan se tehtiin kavereitten kaa pääsääntösesti salassa...
Mulla ei nyt oikein aukee tää aikajana kaikkineen vissiin?
Myöskin äidin kuulustelussa etp:ssa s. 308 mainittiin H:n tulleen kotiin 00:30 tienoilla, äiti kertoi olleensa katsomassa tv:tä ja ettei silloin viitsinyt mennä katsomaan poikaa. Eiköhän tyyppi olis aika ryminällä tullut kotiin, jos olisi näin humalassa ollut kun väittää? Ja jos tulikin horjuen ja kolistellen kotiin, millainen äiti ei mene katsomaan poikansa kuntoa? Mielestäni sellainen, joka joko ei välitä tai joka pelkää itsekin kohtaamasta poikaansa.
Vaikka siis Heikki on todella muistamaton kaikkineen, niin kellonajat muistaa kumman hyvin.
Kertomansa mukaan;
Klo18 lähtenyt kotoa
Klo18.30 oluut Penkeillä kaljoineen ja kavereineen
Klo19.10 lähti kotiin ja tätä ennen kertoi juoneensa 4 tölkkiä kaljaa; siis 40min aikana. Kova saavutus mun mielestä.
Veeti kertoi Heikin juoneen 2kpl kaljaa ennenkuin lähti kotiin
Klo19.20 kertoo olleensa kotona, 4 kpl kaljaa 40min aikana ja isä ei huomaa takuulla päähän humahtanutta kaljaa...?
Klo20.50 kertoo saapuneensa takaisin pelipaikalle isänsä kyyditsemänä.
Itse kertoo ensin juoneensa muutaman kaljan putkeen ennen näitä kahta Atson naamaan kohdistettua nyrkin iskua;
Veeti taas kertoo Heikin lyöneen heti.
Tästä siis Heikin kertoman mukaa lopputulos on että on ennen lyöntejä juonut yht 7-8kpl kaljaa ja loput 6-7 kaljaa n.3h aikana.
Kova kunto ja kaljan sietokyky pojalla.
Veetin kertoman mukaan taas Heikki siis joi kaksi kaljaa ennen kotona käymistä ja nämä jo melkein haihtunutkin takasin tullessa, lyönyt heti ja sitten kiskassut 12 kaljaa loppuaikana.
Ja vaikka olis vaan pari juonut ennen kotiin menoa, ni kai isukki olis sen autossa haistanu.
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

H:lla siis on väitetysti diabetes ja luulisi että se aiheuttaa jotain rajoituksia oluen juonnille ja V:n 00.20 ostama pillimehu ja suklaapatukka H:lle oli tavallaan turha, koska olisi voinut juoda illan päätteeksi vielä yhden oluen.

En tiedä mikä se H:n sensori oli mutta jos se on johonkin älylaitteeseen yhdistetty ja tarkkaileee sokeritasapainoa niin lääkärit ihmeissään kun heti sensorin saatuaan pistää haisemaan ja sokeriarvot epänormaalit aiempaan verrattuna koko illan?
katsalm
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2021 6:29 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja katsalm »

Vaikka miten tätä pyörittelee niin asiahan ei mihinkään muutu. 4 poikaa lähti kaljoittelemaan ja vain 3 palasi. Ja syy miksi yksi ei enää kotiin palannut on näiden kolmen. Kaikki ovat tasavertaisesti vastuullisia. Jokaisella on ollut mahdollisuus viheltää peli poikki.

Itsekin hekumoin sillä että pääsisi pojille kostamaan (16v pojan äiti olen itse) mutta mikään kostohan ei tuo uhria takaisin 😢 Mitä siis näille pojille pitäisi tehdä? Tuomio terapiaan, suljettuihin tiloihin kunnes ovat todistetusti yhteiskuntakelpoisia ja tajuavat tekonsa seurakset. Mutta silti - yksi jäi palaamatta.

Yhteiskunnassa puhutaan heikoimpien suojelemisesta koronalta. Koska nostetaan yhteiskunnan heikoimpien ja vasta elämänsä alkutaipaleella olevien suojeleminen kiusaamiselta ja väkivallalta keskiöön. Koska siihen myönnetään riittävät resurssit? Koska keskitytään estämään vastaavan tapahtuminen uudestaan? Koska saadaan riittävästi kouluavustajia, jotka voivat tunneilla avustaa niitä joiden on vaikea keskittyä. Ja seurata tilannetta kuka tekee mitäkin. Koska saadaan riittävästi henkilöitä lastensuojeluun, jotka voivat keskittyä potilaihin ja olla perheen apuna.
Pahani Julmu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: To Touko 28, 2020 10:38 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Pahani Julmu »

petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 2:08 pm H:lla siis on väitetysti diabetes ja luulisi että se aiheuttaa jotain rajoituksia oluen juonnille ja V:n 00.20 ostama pillimehu ja suklaapatukka H:lle oli tavallaan turha, koska olisi voinut juoda illan päätteeksi vielä yhden oluen.

En tiedä mikä se H:n sensori oli mutta jos se on johonkin älylaitteeseen yhdistetty ja tarkkaileee sokeritasapainoa niin lääkärit ihmeissään kun heti sensorin saatuaan pistää haisemaan ja sokeriarvot epänormaalit aiempaan verrattuna koko illan?
No ei se ollut turha...alkoholi (sen sisältämä hiilihydraatti) nostaa ensin verensokeria, mutta alkoholin "palaessa" vs alkaa laskea. Lisäksi sammuminen on kännissä vaarallista, koska diabeetikko ei silloin pysty tuntemaan verensokerimuutoksia eikä mittaamaan arvoja.

Mitä tulee tuohon lääkärin ihmeissään olemiseen, niin ei siellä pvä ja tunti kerralla vs-arvoja tutkita, vaan yleisilme vs-käyristä ja pitkäaikainen vs-arvo. Käynitejä on vain muutama per vuosi, joten tarkasteltavaa olisi aina useampi kk. Joten melko turhaa spekulointia ilman mitään ymmärrystä asiasta.
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

llewellyn kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:02 pm Tämmöistä tämä keskustelu nyt on. Sen sanon, että suomalaiset aika ilomielin valitsisivat nykyisen järjestelmän puutteineenkin kuin USA:n, jos se olisi vaihtoehtona absurdin ankarine ja summittaisine rangaistuksineen. Tai jos pitäisi valita Englannin käytännön, jossa helvetin 10-vuotias voidaan tuomita vankeusrangaistukseen, ja meikäläisen systeemin välillä. Jos pitää valita niin on ylivoimaisesti parempaa mennä liian pitkälle lievyydessä kuin ankaruudessa (etenkin nuorten rikollisten ja ensikertalaisten suhteen), primitiivinen brutaalisuus ei synnytä muuta kuin lisää primitiivistä brutaalisuutta. Vaikka siis itsekin kaipaan selkeähköjä kovennuksia tiettyihin väkivalta- ja seksuaalirikoksiin sekä ihmiskauppaan.

Todella järkyttävää sadistista sontaa some on tulvillaan, kun kysymys on näistä alaikäisten tekemistä inhottavista väkivallan teoista - vankila on lievimmästä päästä kansan syvien rivien toivomuksia. Enemmänkin toivottaisiin kiduttamista ja vastaavaa brutaalia väkivaltaa, koska tässä maailmassa on liian vähän kiduttamista ja brutaalia väkivaltaa. Ei hyvää päivää tätä tämän lajin pohjatonta tyhmyyttä ja julmuutta.
Totta tämäkin. Mutta kyllä tekonsa kohdata pitää ja jos ei hyvällä, niin sitten pahalla.
Painkiller
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Elo 06, 2018 8:33 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

llewellyn kirjoitti: To Maalis 04, 2021 1:02 pm Tämmöistä tämä keskustelu nyt on. Sen sanon, että suomalaiset aika ilomielin valitsisivat nykyisen järjestelmän puutteineenkin kuin USA:n, jos se olisi vaihtoehtona absurdin ankarine ja summittaisine rangaistuksineen. Tai jos pitäisi valita Englannin käytännön, jossa helvetin 10-vuotias voidaan tuomita vankeusrangaistukseen, ja meikäläisen systeemin välillä. Jos pitää valita niin on ylivoimaisesti parempaa mennä liian pitkälle lievyydessä kuin ankaruudessa (etenkin nuorten rikollisten ja ensikertalaisten suhteen), primitiivinen brutaalisuus ei synnytä muuta kuin lisää primitiivistä brutaalisuutta. Vaikka siis itsekin kaipaan selkeähköjä kovennuksia tiettyihin väkivalta- ja seksuaalirikoksiin sekä ihmiskauppaan.

Todella järkyttävää sadistista sontaa some on tulvillaan, kun kysymys on näistä alaikäisten tekemistä inhottavista väkivallan teoista - vankila on lievimmästä päästä kansan syvien rivien toivomuksia. Enemmänkin toivottaisiin kiduttamista ja vastaavaa brutaalia väkivaltaa, koska tässä maailmassa on liian vähän kiduttamista ja brutaalia väkivaltaa. Ei hyvää päivää tätä tämän lajin pohjatonta tyhmyyttä ja julmuutta.
No tuota...kauhistelet sitä, että syyttömän altavastaajan ja kiltin uhrin kiduttajia haluttaisiin kiduttaa takaisin ja että SE on julmaa? Todella outo logiikka. Ei se, että toivotaan julmureiden kärsivän sama mitä on itse toiselle aiheuttanut, kerro ihmisten pahuudesta ja tuota pahuutta, se pahuus tapahtui jo vai etkö tätä ymmärtänyt? En itse ole ketään kiduttamassa tai mässäile sellaisella, mutta en ihmettele lainkaan noita puheita. Ne ovat täysin ymmärrettäviä ja se olisi ihan oikein, että tekijät pistettäisiin kokemaan itse sama. Heillä ei ollut mitään oikeutta tehdä uhrille niin eikä silloin ole mitään syytä, miksei heille voisi tehdä samoin. Nämä nilkit oikeuttivat itseensä kohdistuvan väkivallan sillä hetkellä, kun kajosivat itse toiseen. Ja kun puhuit tyhmyydestä, niin kuinka tyhmä ja naiivi pitää olla, että kuvittelee pahimpien sadistien paranevan ymmärryksellä, päänsilityksillä, kuntoutuksella ja lyhyillä tuomioilla? Noin 90%:a väkivaltarikollisista on jollain tapaa luonnehäiriöisiä ja niitä vaikea hoitaa. Tällaiset vain nauravat partaansa ja kiittävät lyhyistä tuomioista. Pääsee taas nopeammin kyseenalaisten touhujensa pariin.

Ja mitä alaikäisyys tähän kuuluu? He ovat ikänsä puolesta rikosoikeudellisessa vastuussa eli katsotaan riittävän kypsiksi ja ovathan he jo lähes täysi-ikäisiä. Tässä ei nyt puhuta mistään (viattomista) lapsosista.

Loppuun todettakoon vielä selvennykseksi, että itse toivoisin kaikille 12 vuoden rangaistusta KOKONAAN istuttuna. Loppua kohden sitten jotain yritystä varmistaa siviilissä pärjääminen oli siitä sitten apua tai ei. Raaoista ja nöyryyttävistä teoista ON tultava riittävä rangaistus ja muutama vuosi ei sitä ole.
Vastaa Viestiin