Madeleinen tapaus ( ketju 2)
Laitan ylös myös tämän Daily Mailin uutisen parin päivän takaa.
Portuguese law chief defends Madeleine police as he paves the way for shelving of investigation
Fernando Jose Pinto Monteiro said Portuguese police should not be ashamed if they fail to solve the mystery of what happened to the little girl in an Algarve holiday resort on May 3 last year.
Alipio Ribeiro, the PJ's national director, was apparently referring to a proposed reconstruction of the night Madeleine went missing from the village of Praia da Luz including all the key witnesses.
Legal sources have suggested that the official period of judicial secrecy in the investigation - which runs out on May 15 - is likely to be extended for three months until mid-August.
Mr McCann used an interview today to hit out at the lack of transparency in Portugal's legal system and speak of his fears that the authorities will use the law to keep the case secret forever.
He said: "What we want is the files to be opened and to see what is being done."
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
On nyt muistettava kuitenkin, että tämä uutinen oli ennen Ribeiron erouutista, (mikäli uutinen edes pitää paikkaansa). Kovasti keskustellaan salaisuuslain pidentämisestä - päättymisaika olisi nyt todella tuo 15.5. (Tekstin mukaan Ribeiro olisi ollut rekonstruktioillan suunnittelijana). McCannien huolena tuntuu olevan jos paperit määrätään salaisiksi ikuisiksi ajoiksi, he tahtoisivat ne avoimiksi.
Portuguese law chief defends Madeleine police as he paves the way for shelving of investigation
Fernando Jose Pinto Monteiro said Portuguese police should not be ashamed if they fail to solve the mystery of what happened to the little girl in an Algarve holiday resort on May 3 last year.
Alipio Ribeiro, the PJ's national director, was apparently referring to a proposed reconstruction of the night Madeleine went missing from the village of Praia da Luz including all the key witnesses.
Legal sources have suggested that the official period of judicial secrecy in the investigation - which runs out on May 15 - is likely to be extended for three months until mid-August.
Mr McCann used an interview today to hit out at the lack of transparency in Portugal's legal system and speak of his fears that the authorities will use the law to keep the case secret forever.
He said: "What we want is the files to be opened and to see what is being done."
On nyt muistettava kuitenkin, että tämä uutinen oli ennen Ribeiron erouutista, (mikäli uutinen edes pitää paikkaansa). Kovasti keskustellaan salaisuuslain pidentämisestä - päättymisaika olisi nyt todella tuo 15.5. (Tekstin mukaan Ribeiro olisi ollut rekonstruktioillan suunnittelijana). McCannien huolena tuntuu olevan jos paperit määrätään salaisiksi ikuisiksi ajoiksi, he tahtoisivat ne avoimiksi.
Alethes doksa meta logu
Sirpa kirjoitti;
Mutta kuten tästä uutisesta käy ilmi (olen samaisen linkin laittanut jo aiemminkin, muttet ilmeisesti lue linkitettyjä uutisia lainkaan). ainoastaan Amaral on näistä viidestä harhautuneesta poliisista ollut tekemisissä Madeleine casen kanssa. Muilla ei ole siinä ollut mitään osuutta.
Mutta jos sinulla sattuu olemaan linkki jossain olevaan uutiseen, jossa kerrotaan näiden muiden neljän olleen myös tekemisissä Madeleine jutun tutkinnassa, niin anna nyt linkki uutiseen muillekin, että voi tämän väittämäsi tiedon tarkastaa.
en nyt edelleenkään ymmärrä miksi Sirpa jankutat tästä samasta asiasta jatkuvasti. Kuten kirjoitin aiemmin, niin tätä uutista Amaralin arquido statuksesta on puitu täällä jo monta sivua, ja tosiaan yrität saada näyttämään,että tämä olisi jotenkin oleellinen seikka tässä Madeleine tutkinnassa.Amaralia ja neljää muuta poliisia - vähintäin epäillään ellei vielä ole tuomittu - todisteiden väärentämisestä, väärästä todistuksesta sekä pahoinpitelyistä. Jos ei ole "väärennöksiä" tuskin niistä voidaan syyttääkään? Vai voidaanko? Eivätköhän nämä nyt ole osoittaneet tutkinnantasonsa.
Mutta kuten tästä uutisesta käy ilmi (olen samaisen linkin laittanut jo aiemminkin, muttet ilmeisesti lue linkitettyjä uutisia lainkaan). ainoastaan Amaral on näistä viidestä harhautuneesta poliisista ollut tekemisissä Madeleine casen kanssa. Muilla ei ole siinä ollut mitään osuutta.
Mutta jos sinulla sattuu olemaan linkki jossain olevaan uutiseen, jossa kerrotaan näiden muiden neljän olleen myös tekemisissä Madeleine jutun tutkinnassa, niin anna nyt linkki uutiseen muillekin, että voi tämän väittämäsi tiedon tarkastaa.
Etkö lukenut mihin se liittyi - tähän kun Teleksi sanoi, että olin päättänyt, että poliisi on paha, katso edellä. Taisi Teleksi sen ottaa esille enkä minä tällä kertaa, mutta otan kyllä itsekin, jos näen sen tarpeelliseksi.
Saat ihan kaikessa rauhassa pohtia yksityiskohtia ja vaikka hajotella atomeja, itse katson asioita kokonaisuuksina, ja jos nyt näen tuolla asialla olevan merkitystä poliisin toiminnan kannalta ja tämän hetkisen tilanteen kannalta, joka on Portugalin poliisissa, niin mikäpä estää tätäkään ajatusta ottamasta esille sen enempää kuin Kate McCannin naamanilmeitäkään.
Poliisi ei ole mikään geenimuunneltu koeputkessa syntynyt virkapukuolio, vaan aivan tavallinen ihminen kaikkine hyveineen ja paheineen, eikä myöskään ole poliisilaitoksen rakennukseen lasilieriöön puhumattomana suljettu vaan on vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa. Amaralin ja neljän poliisin tutkimukset, jotka vietiin syyttäjälle suorittivat heidän poliisiystävänsä. Minkälaisia jännitteitä mm. tämä tuo poliisitalon sisälle - eräs esimerkki asioiden vaikutuksesta toisiinsa.
On aivan varmasti näitä, jotka ovat Amaralin puolella ja pitävät kurjina kätyreinä niitä, jotka käryttivät (miten väärennökset muuten olisivat selvinneet?) ja tutkivat Amaralin ja neljän virkaveljensä toimet, ja toisaalta on tämä puoli, joka - ehkä pakosta - joutui tuon operaation suorittamaan.
Asioilla on syynsä, seurauksensa ja vaikutuksensa aina laajemmin kuin mitä yksi lehtiotsikko kertoo.
Mankeli kirjoittaa: "...en nyt edelleenkään ymmärrä..."
Tästä olen kanssasi samaa mieltä.
Ja mankeli jatkaa: "...yrität saada näyttämään..."
En yritä, vaan se on - seuraapa nyt tilannetta kaikessa rauhassa.
Saat ihan kaikessa rauhassa pohtia yksityiskohtia ja vaikka hajotella atomeja, itse katson asioita kokonaisuuksina, ja jos nyt näen tuolla asialla olevan merkitystä poliisin toiminnan kannalta ja tämän hetkisen tilanteen kannalta, joka on Portugalin poliisissa, niin mikäpä estää tätäkään ajatusta ottamasta esille sen enempää kuin Kate McCannin naamanilmeitäkään.
Poliisi ei ole mikään geenimuunneltu koeputkessa syntynyt virkapukuolio, vaan aivan tavallinen ihminen kaikkine hyveineen ja paheineen, eikä myöskään ole poliisilaitoksen rakennukseen lasilieriöön puhumattomana suljettu vaan on vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa. Amaralin ja neljän poliisin tutkimukset, jotka vietiin syyttäjälle suorittivat heidän poliisiystävänsä. Minkälaisia jännitteitä mm. tämä tuo poliisitalon sisälle - eräs esimerkki asioiden vaikutuksesta toisiinsa.
On aivan varmasti näitä, jotka ovat Amaralin puolella ja pitävät kurjina kätyreinä niitä, jotka käryttivät (miten väärennökset muuten olisivat selvinneet?) ja tutkivat Amaralin ja neljän virkaveljensä toimet, ja toisaalta on tämä puoli, joka - ehkä pakosta - joutui tuon operaation suorittamaan.
Asioilla on syynsä, seurauksensa ja vaikutuksensa aina laajemmin kuin mitä yksi lehtiotsikko kertoo.
Mankeli kirjoittaa: "...en nyt edelleenkään ymmärrä..."
Tästä olen kanssasi samaa mieltä.
Ja mankeli jatkaa: "...yrität saada näyttämään..."
En yritä, vaan se on - seuraapa nyt tilannetta kaikessa rauhassa.
Alethes doksa meta logu
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Edelleen Ribeiron eroon: linkitin aamupäivällä the sunin jutun. Mielestäni ei kovin luotettava lähde ja siksi epäilin ankaksi/huhuksi.
Jos edelleenkään ei löydy bbc:n tai sky:n juttua, epäilen, ettäsuomimedialainaa tuota sunin juttua, johon ei nyt tunnu tulevan vahvistusta luotettavammalta taholta.
...jaa löytyypä jotain....
http://www.breakingnews.ie/world/mhgbausnojid/
http://news.uk.msn.com/Article.aspx?cp- ... id=8257151
http://www.newsoftheworld.co.uk/0705_maddie.shtml
Jos edelleenkään ei löydy bbc:n tai sky:n juttua, epäilen, ettäsuomimedialainaa tuota sunin juttua, johon ei nyt tunnu tulevan vahvistusta luotettavammalta taholta.
...jaa löytyypä jotain....
http://www.breakingnews.ie/world/mhgbausnojid/
http://news.uk.msn.com/Article.aspx?cp- ... id=8257151
http://www.newsoftheworld.co.uk/0705_maddie.shtml
Nuotio & Äreät Tiput
Almeida Rodrigues is the first non-magistrate chosen to lead the Judicial Police. The successor of Alípio Ribeiro is currently the national deputy sub-director of PJ’s Coimbra Directorate
Tässä kuva Ribeiron seuraajasta.
José Maria de Almeida Rodrigues, 49 years old, has a university degree in law and has made his career as an investigator. Through his hands passed some very public murder cases.
Onpa mielenkiintoista. Hienoa Miss Holmes, hyvä löytö! Valtamediat ovat hiljaa; Sky News ja esim. Daily Mail - mitä ne odottavat ennen kuin ilmoittavat?
Tässä se on: "Mr Ribeiro has come under fire for his handling of the McCann case in the past and was reported as saying the naming of Gerry and Kate McCann as official suspects may have been hasty."
Eikö tämä lause nyt liity selvästi Amaraliin?
Mutta katsotaan, katsotaan...
Siis uutinen on mitä ilmeisemmin totta! Monesko tutkinnanjohtaja on nyt kehissä?
Syytä olettaa, että tämä nyt on kuitenkin enemmän kuin vain yhden miehen tokaisu Portugalin poliisin tilanteesta:
"We have more important problems than finding Madeleine', says top Portuguese policeman"
Tässä se on: "Mr Ribeiro has come under fire for his handling of the McCann case in the past and was reported as saying the naming of Gerry and Kate McCann as official suspects may have been hasty."
Eikö tämä lause nyt liity selvästi Amaraliin?
Mutta katsotaan, katsotaan...
Siis uutinen on mitä ilmeisemmin totta! Monesko tutkinnanjohtaja on nyt kehissä?
Syytä olettaa, että tämä nyt on kuitenkin enemmän kuin vain yhden miehen tokaisu Portugalin poliisin tilanteesta:
"We have more important problems than finding Madeleine', says top Portuguese policeman"
Alethes doksa meta logu
sekaisin ovat menneet
Tuntuu että täällä menevät nyt sekaisin Amaral, Ribeiro ynnä muut. Siis tämä nyt puheena oleva Alipio Ribeiro oli se, jonka kerrottiin toimittajalle sanoneen, että McCannien julistamisessa arguidoiksi poliisi hätiköi.
Tästä lausunnosta PJ:n kenttäväki loukkaantui. Kannattaa siis kerrata!
Ja koko Madeleine-jutun kulku, lehtien ja TV:n tekemät jutut, parhaat linkit, koottuina ja järjestettyinä asiasisällön mukaan, löytyvät mielestäni nykyisin parhaiten sivustolta mccannfiles.com - klikkaa sivun vasemmasta laidasta investigation team
Kannattaa tutustua!
Siellä selitetään nämä poliisit työhistorioineen (Madeleine jutun kannalta) ja heistä on myös kuvat.
Alipio Ribeiro is head of the Policia Judiciaria in Portugal. ->Portuguese police say decision to make McCanns suspects was too 'hasty' Daily Mail
Last updated at 17:34pm on 2nd February 2008
> > Alipio Ribeiro, national director of the Policia Judiciaria (PJ), revealed he believes there "perhaps should have been another assessment" before this happened. In an interview with Portugal's Radio Renascenca, to be broadcast on Sunday, Mr Ribeiro said there was a "certain hastiness" in making the McCanns suspects...
Tästä lausunnosta PJ:n kenttäväki loukkaantui. Kannattaa siis kerrata!
Ja koko Madeleine-jutun kulku, lehtien ja TV:n tekemät jutut, parhaat linkit, koottuina ja järjestettyinä asiasisällön mukaan, löytyvät mielestäni nykyisin parhaiten sivustolta mccannfiles.com - klikkaa sivun vasemmasta laidasta investigation team
Kannattaa tutustua!
Siellä selitetään nämä poliisit työhistorioineen (Madeleine jutun kannalta) ja heistä on myös kuvat.
Tämä Alipio Ribeiro on aina ollut hyvin varovainen lausunnoissaan, minun mielestäni pikemminkin kohtelias myöntelijä kuin suuria linjoja vetävä.
Gonçalo Amaral, the police coordinator leading the investigation into the disappearance of Madeleine McCann, was removed from his position on 03 October 2007....
>> Paulo Rebelo, an assistant national director of the Policia Judiciária (PJ), was appointed as the head of the Madeleine McCann investigation on 08/10/07, following the removal of Goncalo Amaral. ...>>>
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Sinulla on tainnut jäädä ymmärtämättä jotakin?! 
Kuka sanoi hätiköidyn ja kuka hätiköi? Ja tämä liittyy myös ehdottomasti asiaan: "Tästä lausunnosta PJ:n kenttäväki loukkaantui."
Kirjoitat: "Tämä Alipio Ribeiro on aina ollut hyvin varovainen lausunnoissaan, minun mielestäni pikemminkin kohtelias myöntelijä kuin suuria linjoja vetävä."
Ehkä loppuhuipennukseen tarvitaankin nyt vähän räväkämpää tapausta.
Kiitos blogisuosituksista, mutta itse ainakin vältän edelleen muiden valmiiksi pureskelemaa tietoa - kartan yhtä paljon kuin juoruilua.
Kuka sanoi hätiköidyn ja kuka hätiköi? Ja tämä liittyy myös ehdottomasti asiaan: "Tästä lausunnosta PJ:n kenttäväki loukkaantui."
Kirjoitat: "Tämä Alipio Ribeiro on aina ollut hyvin varovainen lausunnoissaan, minun mielestäni pikemminkin kohtelias myöntelijä kuin suuria linjoja vetävä."
Ehkä loppuhuipennukseen tarvitaankin nyt vähän räväkämpää tapausta.
Kiitos blogisuosituksista, mutta itse ainakin vältän edelleen muiden valmiiksi pureskelemaa tietoa - kartan yhtä paljon kuin juoruilua.
Alethes doksa meta logu
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Ribeiro nakkasi työhanskat naulaan eilen kello 14.00 ja samaanaan aikaan astui uusi pomo kehiin.Sirpa kirjoitti:
Sirpa kirjoitti;
Moni täällä on kiinnostunut kaikesta tiedosta, ja spekuloimaan sitä, myös joku alkava juoru voi osoittautua todeksi myöhemmin.
Löysin McCannfiles sivustolta linkin liitteeseen The Portugal Resident: Madeleine McCann supplement , jossa on kerrottu myös artikkelin verran Algarvessa 1996 kadonneesta 6-vuotiaasta saksalaispojasta.
Tästä pojasta oli aiemmassa ketjussa juttua, mutta netistä ei juurikaan ollut löydettävissä tietoa tapauksesta. Pojan katoaminen on tapahtunut ulkona rannalla, joten on tapauksena vähän erilainen. Katoaminen ei ole saanut paljonkaan julkisuutta silloin vuonna 1996.
tässähän nyt teleksi sai todisteen Sirpan ajatusmaailman mustavalkoisuudestaKiitos blogisuosituksista, mutta itse ainakin vältän edelleen muiden valmiiksi pureskelemaa tietoa - kartan yhtä paljon kuin juoruilua.
Moni täällä on kiinnostunut kaikesta tiedosta, ja spekuloimaan sitä, myös joku alkava juoru voi osoittautua todeksi myöhemmin.
Löysin McCannfiles sivustolta linkin liitteeseen The Portugal Resident: Madeleine McCann supplement , jossa on kerrottu myös artikkelin verran Algarvessa 1996 kadonneesta 6-vuotiaasta saksalaispojasta.
Tästä pojasta oli aiemmassa ketjussa juttua, mutta netistä ei juurikaan ollut löydettävissä tietoa tapauksesta. Pojan katoaminen on tapahtunut ulkona rannalla, joten on tapauksena vähän erilainen. Katoaminen ei ole saanut paljonkaan julkisuutta silloin vuonna 1996.
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Suomessa syyttäjä tulee mukaan rikostapauksiin kun on epäilty henkilö kuvassa mukana. Portugalista en tiedä mutta luulisin että siellä on samalla lailla. Ruotsissa taas syyttäjä määrää alusta lähtien. Syyttäjä määrää jos esitutkinnat aloitetaan ja syyttäjä seuraa ja johtaa tarkkaan koko ajan tutkimuksia ja sen kulkua. Poliisit eivät saa omin päin panna tutkimusta pystyyn, vain syyttäjän käskystä ja syyttäjän alaisina.Sirpa kirjoitti:Lopuksi toteat: "Syyttäjä voi siis asettaa syytteeseen myös tutkijat ja heidän päällikkönsä jos siihen löytyy todisteita." (Näinhän on käynyt Amaralin ja neljän poliisin suhteen.)
Niinpä, ensin tarvitaan aineisto, joka syyttäjälle viedään - kukahan sen laatii, tekee tutkimukset ja toimittaa sen jälkeen syyttäjälle.
(Itselläni ei ole missään vaiheessa ollut ongelmia linkittää väittämiäni. En ymmärrä selitellyäsi taaskaan. Sinä käyt heittelemässä tänne ketjuun väittämiä, kun pyydän linkkiä uhoat, että et anna vaikka kiristettäisiin. Ja motiivisi tähän toimintaan oli? Tästä ketjusta onkin hetken aikaa puuttunut henkilö, joka toimii tämän metodin mukaan. Tuo toinenkaan ei koskaan antanut linkkiä juuri tuosta samasta periaatteesta, heh)
Älä hyvä ihminen minulle ainakaan tyrkytä linkkejä. En varmaan tule niitä koskaan pyytämäänkään. Joskus voi olla linkki tarpeen jos kyse monimutkaisesta jutusta eikä jaksa itse sepustaa koko juttua omin sanoin.
Jatkossakin aion käydä heittelemässä omin käsin kirjoittamiani juttuja ilman kenenkään lupaa ihan milloin itse haluan. Manipulointi, kontrollointi ja provoilu ei minuun tehoa.
PS. Olisi se muuten kummaa jos live-elämässäkin jotkut vaatisivat linkkejä ja todisteita kun keskutellaan asioista. Tuohon ilmiöön en ole ainakaan minä koskaan tömännyt. Ehkäpä Sirpa sinun elämässäsi se on normaalia käytöstä, mistä sen tietäisin. Ei ole mitään eroa live-elämällä ja nettielämällä jos ei aio siitä tehdä erilaista.
Jeah, siinä se on kaikki! Voiko sitä enää selvemmin sanoa. 
Olisi sitä meikäläisenkin kannattanut vaan sivusta ensin seurata keskustelua vuosi - kuten edellä oleva kirjoittaja kertoo tehneensä - ja sitten tulla sanomaan se näin lyhyesti ja ytimekkäästi!
Olen aina niin tykännyt suomalaisesta uhosta! (Siinä on sitä jotakin mitä ei muualla maailmassa näe.) Esimerkiksi suomalaiset kansanlaulut - oletteko koskaan ajatelleet.
Vähän ohi, eikä niin vähäkään, mutta tämä Isotalon Antti ja Rannanjärvi kun ne jutteli kahren kesken, ja entäs tämä "Niin kauan minä tramppaan tämän kylän raittia kun kenkäni pohjat kestää, rakastelen ketä minä tahron ja ämmät ne ei voi estää."
Ihan iski suominostalgia!

Olisi sitä meikäläisenkin kannattanut vaan sivusta ensin seurata keskustelua vuosi - kuten edellä oleva kirjoittaja kertoo tehneensä - ja sitten tulla sanomaan se näin lyhyesti ja ytimekkäästi!
Olen aina niin tykännyt suomalaisesta uhosta! (Siinä on sitä jotakin mitä ei muualla maailmassa näe.) Esimerkiksi suomalaiset kansanlaulut - oletteko koskaan ajatelleet.
Vähän ohi, eikä niin vähäkään, mutta tämä Isotalon Antti ja Rannanjärvi kun ne jutteli kahren kesken, ja entäs tämä "Niin kauan minä tramppaan tämän kylän raittia kun kenkäni pohjat kestää, rakastelen ketä minä tahron ja ämmät ne ei voi estää."
Ihan iski suominostalgia!
Alethes doksa meta logu
Re: Katsohan linkki, siellä sitä on!
Varmaan ihan kohta saa tästä tietoa...Marsalkka kirjoitti:Saisiko tästä jo tietoa?Marsalkka kirjoitti:Näille Kate ja Gerry siis soittivat ja tekstailivat katoamisyönä?X-tine kirjoitti:Eivätkö papit ole kirkonmiehiä! Eivätkö diplomaatit, suurlähettiläs ja pääministeri ole poliittisia vaikuttajia?kun muu porukka juoksenteli yön pimeydessä Madeleinea etsimässä, vanhemmat keskittyivät puhelimen käyttöön. Aikamoinen lista puheluita on julkistettukin. Paitsi sukulaisilleen ja työkavereilleen Englannissa he soittelivat ja tekstailivat myös poliittisille vaikuttajille ja kirkonmiehille,
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Onko tähän jo tietoa?Marsalkka kirjoitti:Keneltä heidän olisi pyytää lupa?Teleksi kirjoitti:[jos he poistuvat maasta nopeasti ja luvatta.
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Touko 08, 2008 3:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tutkiskelija kirjoitti;
Marsalkkakin täällä jo yli 2000 viestin verran "keskustellut", pyytämällä VAIN linkkejä/faktaa.
hyvin sanottuPS. Olisi se muuten kummaa jos live-elämässäkin jotkut vaatisivat linkkejä ja todisteita kun keskutellaan asioista. Tuohon ilmiöön en ole ainakaan minä koskaan tömännyt.
Marsalkkakin täällä jo yli 2000 viestin verran "keskustellut", pyytämällä VAIN linkkejä/faktaa.