Turku, Perno: Kaksoismurha 3.4.2021 - syyntakeeton ampuja pakkohoitoon

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6417
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

H.Moilanen kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 8:05 pm
Chili kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 8:15 am
Oliko alakerran Aaltonen ollut avaamassa rapun ulko-ovea ja joutunut käsikähmään ihan sattumalta sen vuoksi nähtyään pitkäpiippuisen aseen?
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta usein saman klaanin jäsenet tuppaavat asumaan toinen toistensa naapureissa ja ovat usein toisilleen sukuakin, mikä lisää mahdollisuutta saman sukunimen omaamiseen.
Poliisin mukaan tässä on erikoisia asioita heillekkin ja paljon.
Se on kyllä totta että klaanin jäsenet asuu toistensa naapuissa, varsinkin Perno- Pansiossa. Tää kolisee aika moneen siellä, joka toinen auto on liettuan tai viron rekkareissa.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Asiahan ei edelleenkään minulle kuulu, mutta tekivätkö ne Markuksen kanssa samassa asunnossa piileskelleet minkäänlaista avunpyyntöä mihinkään?

Hätäviestin voi tehdä tekstiviestilläkin hätäkeskukseen (numeroon 112). Vai onko niin, ettei virolaisen upseerin poika eikä upseerin vaimo tienneet moista käytäntöä? Vai sattuiko kummallakin olemaan puhelimista akut loppu? Vai söikö naapurin koira ne puhelimet just ennen kuin Bimboturri astui huoneistoon?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

sarah6719
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 3:48 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

Mielenkiintoinen tuo tekstarilla ilmoitus. luin jostain että pitää olla rekiseröitynyt numerollaan ja tunnistautunut vahvasti. Voimassa vuoden kerrallaan. Suomalainen liittymä....

TaMa
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2018 2:54 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja TaMa »

H.Moilanen kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 8:50 pm
Asiahan ei edelleenkään minulle kuulu, mutta tekivätkö ne Markuksen kanssa samassa asunnossa piileskelleet minkäänlaista avunpyyntöä mihinkään?

Hätäviestin voi tehdä tekstiviestilläkin hätäkeskukseen (numeroon 112). Vai onko niin, ettei virolaisen upseerin poika eikä upseerin vaimo tienneet moista käytäntöä? Vai sattuiko kummallakin olemaan puhelimista akut loppu? Vai söikö naapurin koira ne puhelimet just ennen kuin Bimboturri astui huoneistoon?
Hätätekstiviestien käyttö on suunnattu ensisijaisesti henkilöille, jotka eivät kuule tai pysty tuottamaan puhetta.

Hätätekstiviestin voi lähettää vain sellaisesta puhelinnumerosta, mikä on rekisteröity etukäteen.

- eipä siis onnistu kaikilta

Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4192
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

H.Moilanen kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 8:50 pm
Asiahan ei edelleenkään minulle kuulu, mutta tekivätkö ne Markuksen kanssa samassa asunnossa piileskelleet minkäänlaista avunpyyntöä mihinkään?

Hätäviestin voi tehdä tekstiviestilläkin hätäkeskukseen (numeroon 112). Vai onko niin, ettei virolaisen upseerin poika eikä upseerin vaimo tienneet moista käytäntöä? Vai sattuiko kummallakin olemaan puhelimista akut loppu? Vai söikö naapurin koira ne puhelimet just ennen kuin Bimboturri astui huoneistoon?
Poliisihan on kertonut että ammuttu miesuhri ehti soittaa ennen kuolemaansa. Ilmoittiko joku muukin, sitä ei ainakaan toistaiseksi ole kerrottu.

siveyssopuli

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja siveyssopuli »

Moronääs kaikki! Olen pitkään minfoa lurkkinut töissä työajan hiljaisina hetkinä ja vapaa-ajallakin. Nyt kerrankin on semmoinen aihepiiri, joka iskee liiiiankin lähelle omia harrastuksiani, niin päätinpä luoda käyttäjän ja liittyä keskusteluun. Antakaa anteeksi jos noobimokia tulee silloin tällöin, tästä tämä lähtee pikkuhiljaa. :D

Tosiaan tämä seuraava viesti on aiheeseen liittyvä jokseenkin, mutta jos ikinä minfoon oma turrikeskustelu luodaan, voi tämän sinne silloin siirtää!

Täällä on paljon spekuloitu sitä miksi tekijä on päätynyt näinkin järkyttävään tekoon ja myös sitä onko mahdollisesti sillä itse turreilulla ja vastaavilla harrastuksilla jotakin vaikutusta asiaan, joidenka ​kautta pääuhri ja tekijä tunsivat toisensa.

Puhun nyt omien kokemusten ja näkemieni asioiden pohjalta:

Turrit ovat todella yleinen ryhmä esimerkiksi coneissa, missä itsekin liikun, minä toki vähän eri piireissä siellä. :D Heitä on yllättävän paljon ja ikähaarukka menee ala-asteikäisistä keski-ikäisiin asti. Suurin osa etenkin vanhemmista turreista ovat miehiä. Nuorimmat yleensä niitä murrosiän kynnyksellä olevia tyttöjä. Tunnen myös totta kai muutamia turreja väkisinkin, koska coneissa on sekä animenörttejä ja muita nörtteilijöitä turrien lisäksi ja ihmiset sosiaalisoituvat paljon helpommin kaltaistensa kanssa ja niidenkin jotka hipovat vähän edes lähellekin kiinnostusten kohteiden puolesta. Lähes poikkeuksetta jokaisella ihmisellä näistä tuntemistani on jonkinsortin mielenterveydellisiä ongelmia ja persoonallisuushäiriöitä. Olen myös päässyt tarkastelemaan turripiirejä ihan sisältä asti kyseisten tuttujeni kautta ja sieltä on paljastunut vaikka mitä törkyä. Aikuiset miesturrit ahdistelevat ja manipuloivat nuoria murrosikäisiä turrityttöjä sekä coneissa, että erikseen järjestettävissä turrimiiteissä. On myös menty ihan raiskaustenkin puolelle ja ikävä kyllä turripiireissä uhri on se jolle syyt lankeavat niskoille.

Turripiireissä on monia ihmisiä ,joita on koulukiusattu tai ovat muuten kokeneet paljon traumaattisia asioita elämässään ja se näkyy myös kyseisten piirien yhteishengessä. Toisia maalitetaan ja jopa ulkomailla turripiirien raiskaukset, joukkolynkkaukset ja muut vastaavat väkivaltatilanteet eivät ole harvinaisia. Joku tänne jo linkkasikin sanomien uutisen ex-turrista, joka sanoi ettei ole yllätys että näin pääsi käymään. Ylipäätään kun tutustuu näihin erilaisiin harrastuksiin mitä conitkin pitävät sisällään on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että niitä diagnooseja löytyy listallinen. Ei tietenkään kaikilla ja on niitä jotka ovat omistaan päässeet ylitse, mutta isompi osa kärsii silti jonkinlaisista mielenterveydellisistä häiriöistä, ellei jopa persoonallisuushäiriöistä. On varmasti ihan loogistakin että sellaisilla ihmisillä saattaa olla vähän erikoisempiakin mielenkiinnonkohteita. Sitten näissä conitapahtumissa löytää helposti kaltaisiaan ja muodostuu monia erilaisia kaveriporukoita.

Turun tapahtumat eivät yllätä. Noissa piireissä kamelinselkä voi katketa pienemmästäkin ja olen itse yllättynyt ettei vastaavanlaista tapausta ole jo sattunut monia kertoja aiemmin. Ne ovat onneksi jääneet vain uhkailuiksi ja somelynkkaamisiksi omissa porukoissa, vaikkakin seksuaalista väkivaltaa ja muuta on sen sijaan tapahtunut paljon. Ikävä kyllä turripiirit pyrkivät vaimentamaan kaikki, jotka näitä epäkohtia ottavat esille.
Eli ei en ihmettele jos tekijällä irtosi suomu vain feikki-Twitter profiilin takia. En ihmettele jos turri menee lahtaamaan viattomia ihmisiä vain pienen Twitter draaman takia. Turripiirit ovat todella toksisia etenkin meillä Suomessa. Amerikan tilanteesta tuskin tarvitsee erikseen, siellä ollaan jo ihan pohjamudissa eikä pois päästä :D
Hassuna sivunoottina:
Monet turrit ovat hassulla tapaa omaksuneet natsi-ideologian tai ovat muuten toodella pitkällä äärioikeistolaisia. En tiedä mitä Hitler ajattelisi, jos eturiveissä olisi marssinut muutama lohikäärme ja sateenkaarisusi. Herra pyörii varmasti haudassaan...

Tässä jotain linkkejä, jos ketään kiinnostaa perehtyä turrien temppuiluihin:

https://www.youtube.com/watch?v=GmULc5VANsw

https://www.youtube.com/watch?v=QUx3_MaJZfo

https://www.youtube.com/watch?v=K2XeOxWW2oY

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2788
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Zupzup kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 7:40 pm
En tiedä muitten mielipidettä mut mä pidän kovin erikoisena viikko murhan jälkeen tehtyjä julkisia somepäivityksiä. Itse en ehkä olis valmis kertomaan että olen menettänyt rakkaan ihmisen murhassa, saatikka et on itse ollut näkemässä sen :shock:
Se riippuu hiukan luonteesta. Minä saattaisin asiasta kyllä sanasen laittaakin ja samalla asiasta tarinoidessa helpottaa poliisin tutkijoiden työtä tulevaisuudessa, kun sitten tietäisivät kenet voi jutun jatkojen tiimoilta käydä ajallaan poimimassa kyytiin, kun se minun läheisen tappanut runkku on päässyt valtion antamalta tuomioltaan sille oikealle tuomiolleen, eli teloitettavaksi...
Viimeksi muokannut SYLWAR, La Huhti 10, 2021 10:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6417
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Mielenkiintoista saa laittaa lisää tällästä. Jos oikeistoon ja äärioikeistoon mennään niin ei yllätä, antaa tulla vaan.
Tästä tulee mieleen eräät torilla piipittelijät mennä vuosina.

Zupzup
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 04, 2021 7:47 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Zupzup »

SYLWAR kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 10:17 pm
Zupzup kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 7:40 pm
En tiedä muitten mielipidettä mut mä pidän kovin erikoisena viikko murhan jälkeen tehtyjä julkisia somepäivityksiä. Itse en ehkä olis valmis kertomaan että olen menettänyt rakkaan ihmisen murhassa, saatikka et on itse ollut näkemässä sen :shock:
Se riippuu hiukan luonteesta. Minä saattaisin asiasta kyllä sanasen laittaakin ja samalla asiasta tarinoidessa helpottaa poliisin tutkijoiden työtä tulevaisuudessa, kun sitten tietäisivät kenet voi jutun jatkojen tiimoilta käydä ajallaan poimimassa kyytiin, kun se minun läheisen tappanut runkku on päässyt valtion antamalta tuomioltaan sille oikealle tuomiolleen, eli teloitettavaksi...

Toki luonnekysymyksiä moni asia tässä maailmassa. Jotenkin vaan aattelisin olevan aikamoista suruaikaa heille, varsinkin mukana tilanteessa olijoille. Tietty asiaa varmaan pitää päästä purkamaan mutta julkisella profiililla en ymmärrä. Kaikki he varmaan tietävät että heidät tiedetään. Tai sit se onkin just se juttu. Oli miten oli, on kyllä hyvin mielenkiintosta nähdä mihin tää päättyy. Tämä anoppi oli ig kommentissa kirjottanut että "it's very complicated story". Hän nyt tuskin saa asiasta sen enempää puhua, ainakaan julkisesti.

salapolize
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:44 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja salapolize »

EN jaksa selata läpi, mikä on anopin ig?

Viron polvilumpio
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2020 8:37 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Viron polvilumpio »

Salapolize, varmaan sen veriryhmä, on vain virolaisilla
Se mitä linnas ei opi, ei tarvikkaan

Zupzup
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 04, 2021 7:47 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Zupzup »

salapolize kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 10:55 pm
EN jaksa selata läpi, mikä on anopin ig?
https://instagram.com/merleermus?igshid=12a2hc7lsa15d

tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Tällä aiheella on aineksia tulla klassikoksi jopa murha.infon kovassa kisassa. Itse tapaus on perinteiselläkin tavalla helposti kiinnostusta herättävä. Mukana on hyvin erikoinen harrastus, joka kerää konservatiiveiltä arvostelua ja keskiössä vielä homomiehet. Jo tämä takaisi huomiota joka tavalla, mutta sivulliset uhrit tuovat kiinnostuneisiin mukaan tavallisetkin rikosharrastajat.

Tekijän raivo, joka on johtanut sivullisiin uhreihin on poikkeuksellista. Yleensä kosto päättyy, kun kohde on saatu hengiltä. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun kostomurhan tekijä löytyy paikalta rauhallisena ja yhteistyökykyisenä ja -halukkaana. Noiden sivu-uhrien takia en usko, että kyseessä olisi vain kohteeseen kohdistuva motiivi eli kiusaaminen tai mustasukkaisuus. Mukana pitää olla sisäisiä motiiveja, vihaa tai impulssikontrollin ongelmia.

Infolle tyypillinen asian käsittelyn harhailu asiasta toiseen on tässä tapauksessa ollut minusta rikkautta. Itselle on kysymyksiä tekovälineen hankinnasta ja valinnasta, seksuaalisista motiiveista ja pahuuden ilmenemismuodoista. Viimeinen kaivanne monille selitystä ja ikäiselleni henkilölle tuollaiset pörrötukkaiset lapset ovat lähtökohtaisesti vaarattomia ja kilttejä. Ikääntymisen myötä lapset ovat kasvaneet ikään, josaa henkirikokset ovat arkea.

Omat spekulaatiot menee näin. Tekovälineet kertovat kahdesta asiasta. Toisaalta on valittu saatavilla olevat, mutta suunnitelmallisuudesta kertoo haulikko ja veitsi yhdesä, on haluttu mennä kylään vehkeillä, joilla henki lähtee varmasti. Haulikkoon joutuu aina näkemään vaivaa enemmän kuin leipäveitseen -> murhasta tulee syyte. Seksisuhde uhriin tai sen lähipiiriin merkitsee jonkun tason mustasukkaisuus tai seklsuaaloista motiivia. Turreilu teon keskipisteessä merkinnee jonkintasoista henkistä tasapainon puutetta. Vähintäänkin on korvattu omaa persoonaa jollain hahmolla, mikä ei ole erityisen tervettä tai tasapainoista.

Jos ei ole syyntakeeton, on ainakin hoidon tarpeesssa. Teko arvoidaan kahdeksi murhaksi, mutta syyntakeisuus on kysymys. Tulee joko elinkautinen eli reilut kymmenen vuotta rajoitettua vapautta tai pakkohoito, jonka kestoa en osaa arvioida. Pahimmillaan pakkohoidossa tavataan sarvikounoksi tekeytyvä psykiatri, joka kanssa mennään rekisteröityyn parisuhteeseen kahden vuoden päästä, saadaan parrua hoitaika ja vapaalla kuljeksitaan Kouvolan kaduilla lohikäärmeenä Uutena Vuotena 2023.

siveyssopuli

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja siveyssopuli »

Ghost hunting kirjoitti:
La Huhti 10, 2021 10:18 pm
Mielenkiintoista saa laittaa lisää tällästä. Jos oikeistoon ja äärioikeistoon mennään niin ei yllätä, antaa tulla vaan.
Tästä tulee mieleen eräät torilla piipittelijät mennä vuosina.
Viittasit mahdollisesti tuohon minun viestiin?

Tässä jotain linkkejä aiheeseen liittyen lisää jos tosiaan kiinnostaa! YouTube-linkkejä heitinkin aikaisempaan viestiini. Tässä vähän muussa muodossa:

https://www.newstatesman.com/science-te ... -alt-right

https://www.rollingstone.com/culture/cu ... em-194282/

https://www.nbcphiladelphia.com/news/lo ... nty/27295/

https://en.wikifur.com/wiki/2016/2017_c ... se_arrests

http://furriesexposed.info/category/arrests/

Natseja ja pedareita, zoofiliaa, muuta aika "ööööö" settiä.
Nuo ovat lähinnä noista maailman turreista, mutta sitten itse Suomen conipiireissä on ollut niitä miittiraiskauksia tai muuten alaikäisten turrityttöjen hyväksikäyttöjä, myös erään turrimiehen on kerrottu sekaantuneensa säännöllisesti omiin kissoihin ja koiriinsa. Sen lisäksi, että on raiskannut jonkun tytön. Yllättyneitä? Niinpä.
Niistä ei tosin dataa netistä löydy, koska Suomen turripiirit ovat todella sisäänpäinkääntyneitä, etenkin mitä tulee tämmöisiin tapauksiin. Näistä keskustellaan lähinnä vain kasvotusten kaljan äärellä ja vain tiettyjen ihmisten kesken. Satuin vahingossa vain pääsemään näihin tietoihin käsiksi ja piireihin jossakin määrin. Eiköhän se oo jo aikakin, että näitä tuodaan esille. Kun vaan ne itse turritkin osais puhua näistä ääneen niin vois olla jo paljon parempi yhteishenki, joka taas ehkäisee monia ikäviä asioita.

Savusumu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 4:06 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Savusumu »

Vanhan exän perään haikailu niin innokkaasti että on valmis tappamaan 5 ihmistä ei oikein ole loogista. Yleensä vissiin mustasukkaisuusmurhat tapahtuvat tuoreen eron jälkeen.

Toki onhan niitä vuosia uhrejaan vainoavia ihmisiä mutta silti.

Vastaa Viestiin