Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
-
- Alokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2021 4:36 pm
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
3. Luokkalainen tyttö tuli pyörällä suoraa tietä ja suojatien vihreisiin valoihin, josta olisi jatkanut suoraan. Jakeluauto kulki saman suuntaista tietä ja käänsi oikealle suojatiellä, hänellekin vihreät, kulkevan tytön päälle, kaupan pihaan ja lopputuloksen voi lukea ja itkeä.
Kännykän käytöt selviää varmasti poliisin tutkinnassa, tyttö tuskin käytti, kun ovat vasta muutaman kuukauden saaneet edes kulkea pyörällä kouluun.
Kännykän käytöt selviää varmasti poliisin tutkinnassa, tyttö tuskin käytti, kun ovat vasta muutaman kuukauden saaneet edes kulkea pyörällä kouluun.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Pitäisi miettiä joo! Luvattoman paljon sattuu onnettomuuksia, kun molemmilla on vihreätstirlock_187 kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 7:07 pm Jälleen sama syy. Jäänyt katveeseen ja molemmilla ollut vihreät valot.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.yxhlj3
Oikealta tulevaa tulee aina väistää, mutta pitäisikö miettiä uudestaan noita samaan aikaan palavia vihreitä?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Hirvittävä onnettomuus. Kuulin tytön olleen vasta ekaluokkalainen. Miksi suojateiden pitää olla heti risteyksessä eikä 20-30 metriä valoristeyksen jälkeen? Säästyttäisiin näiltä kuolleilta kulmilta .
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Tekniikka on ihmeellistä, niin pitkälle kehittynyttä, että on eri väriset liikennevalotkin keksitty. Ja sitten ajastetaan ne vihreät palamaan yhtäaikaa sekä suojatietä ylittäville että kääntyville ajoneuvoille. Liianko vaikea pulma ratkaista, että EI KOSKAAN palaisi risteyksessä samanaikaisesti vihreät kahdesta eri suunnasta tuleville? Eihän siinä ole mitään järkeä.ruusumaa kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 8:03 pmPitäisi miettiä joo! Luvattoman paljon sattuu onnettomuuksia, kun molemmilla on vihreätstirlock_187 kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 7:07 pm Jälleen sama syy. Jäänyt katveeseen ja molemmilla ollut vihreät valot.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.yxhlj3
Oikealta tulevaa tulee aina väistää, mutta pitäisikö miettiä uudestaan noita samaan aikaan palavia vihreitä?
-
- Harjunpää
- Viestit: 311
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 2:07 pm
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Tietysti voisi miettiä, jos Suomessa alettaisiin oikeasti panostamaan kevyeen liikenteeseen, rakentamalla suojaisia väyliä, ylikulkuteitä, tunneleita, (toimivia) valoja vaarallisiin risteyksiin... Rahan voisi tähän säästää vaikkapa lopettamalla rikollisten maahantunkeutumisen rahallinen tukeminen viideksitoista minuutiksi. Mutta sehän on kaikkein tärkein asia tällä hetkellä.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Tietenkin autolla ajanut syyllinen MUTTA
Voisi kysyä että mitähän ekaluokkalainen ylipäätään tekee polkupyörällä liikenteen seassa????
Vanhemmat voi nukkumaan mennessä miettiä että oliko fiksua?
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Ajattelematon kommentti. Eiköhän vanhemmat syyllistä itseään tästä loppuelämänsä.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Kääntyvä ajoneuvo väistää kaikkea suoraan kulkevaa liikennettä.stirlock_187 kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 7:07 pm Jälleen sama syy. Jäänyt katveeseen ja molemmilla ollut vihreät valot.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.yxhlj3
Oikealta tulevaa tulee aina väistää, mutta pitäisikö miettiä uudestaan noita samaan aikaan palavia vihreitä?
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Niin, jos asia olisi noin yksinkertainen niin luuletko, että valoja ei olisi muutettu toimimaan siten?Meri-Mari kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 8:53 pmTekniikka on ihmeellistä, niin pitkälle kehittynyttä, että on eri väriset liikennevalotkin keksitty. Ja sitten ajastetaan ne vihreät palamaan yhtäaikaa sekä suojatietä ylittäville että kääntyville ajoneuvoille. Liianko vaikea pulma ratkaista, että EI KOSKAAN palaisi risteyksessä samanaikaisesti vihreät kahdesta eri suunnasta tuleville? Eihän siinä ole mitään järkeä.ruusumaa kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 8:03 pmPitäisi miettiä joo! Luvattoman paljon sattuu onnettomuuksia, kun molemmilla on vihreätstirlock_187 kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 7:07 pm Jälleen sama syy. Jäänyt katveeseen ja molemmilla ollut vihreät valot.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.yxhlj3
Oikealta tulevaa tulee aina väistää, mutta pitäisikö miettiä uudestaan noita samaan aikaan palavia vihreitä?
Mahdollista se toki olisi, mutta asia ei ole aivan niin yksinkertainen jos vähänkään tarkemmin asiaa miettii.
Esimerkiksi täällä vähän pohdintaa asiasta
On toki paikkoja missä valot toimii täysin järjen vastaisesti, mutta aika harvassa ne on. Yksi mikä kuitenkin tulee mieleen on Helsingissä Helsinginkadun, Kolmannen linjan ja Sturenkadun risteys. Helsinginkatua Sörnäisiin päin ajaessa tuosta risteyksestä voi pallovihreällä mennä vain suoraan tai kääntyä oikealle Kolmannelle Linjalle, joka on yksisuuntainen alkupäästään. Vasemmalle etuviistoon Sturenkadulle kääntyville on nuolivihreä. Toisesta suunnasta Helsinginkatua tullessa kääntyminen Kolmannelle Linjalle on kiellettyä, eikä Sturenkadultakaan saa sinne kääntyä, eli Kolmannelle Linjalle ei tuosta voi kääntyä muut kuin Helsinginkatua Sörnäisiin päin ajavat. Silti tuossa Kolmannen linjan ylittävällä suojatiellä ja Helsinginkatua suoraan meneville sekä sitä myötä sinne Kolmannelle Linjalle kääntyville ajoneuvoille palaa samaan aikaan vihreät. Ainoa syy oikeastaan mikä tulee mieleen tuolle valojen toiminnalle, on kaikkien valo-ohjattujen risteysten yhteneväiset toimintaperiaatteet. Ehkä se olisi riskialtista ja sekavaa, jos jossain risteyksissä pallovihreällä kääntyessä suojatiellä palaisi vihreä, ja joissain ei. Saattaisi jopa aiheuttaa vaaratilanteita ja onnettomuuksia vain enemmän, kun olisi eri toimintatavalla toimivia risteyksiä. Yhteneväiset valojen toimintatavat kun vähentävät niitä virheitä ihmisten toiminnassa.
Viimeksi muokannut EEMELI82, Pe Huhti 16, 2021 10:01 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Eli kummisetällä on varmuus, että oli ekaluokkalainen kyseessä? Kun syyllistät jo vanhempia täällä. Toisaalta, miksi ei voisi ekaluokkalaista päästää yksin kouluun? Tämähän oli täysin kuljettajan vika, eli vanhemmat / lapsi ei tehnyt mitään väärää.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Kyllä ekaluokkalaisen voi yksin kouluun päästää. -ehkä jopa Espoossakin mutta ei missään tapauksessa polkupyörällä, kai sen tajuat(ko?) itsekin!
Eihän ne pampulapäät kykene vielä havainnoimaan liikennettä edes kävellen vaan mennä kohkaavat ihan miten sattuu.
Liikenneturvallisuus kun ei perustu pelkästään siihen että oletetaan jokaisen toimivan sääntöjen mukaan vaan myös siihen että osataan varoa ja ennakoida koska jokainen meistä, jopa minä, voi tehdä ja tekeekin virheitä.
Ja ekaluokkalainen ei ole kypsä polkupyöräilemään muun liikenteen seassa, se nyt vaan on fakta.
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
9-vuotiaasta uutisissa puhuttu. Erittäin surullista Itselläni on 7-vuotias ekaluokkalainen.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Älä nyt hulluja esitä. Ihmiset menevät jo nyt punaisia päin. Mitä idioottivarmemmaksi liikennevaloja yritetään tehdä, sitä vähemmän ne vetävät liikennettä, ja sitä vähemmän niitä kunnioitetaan. Parempi olisi monin paikoin poistaa liikennevalot kokonaan.Meri-Mari kirjoitti: ↑Pe Huhti 16, 2021 8:53 pmTekniikka on ihmeellistä, niin pitkälle kehittynyttä, että on eri väriset liikennevalotkin keksitty. Ja sitten ajastetaan ne vihreät palamaan yhtäaikaa sekä suojatietä ylittäville että kääntyville ajoneuvoille. Liianko vaikea pulma ratkaista, että EI KOSKAAN palaisi risteyksessä samanaikaisesti vihreät kahdesta eri suunnasta tuleville? Eihän siinä ole mitään järkeä.
????? ?? ??????.
- Virdon
- Sherlock John Holmes
- Viestit: 8155
- Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
- Paikkakunta: Minas Tirith
Re: Alakouluikäinen lapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Espoon Lähderannassa
Tällaiset ovat aina sieltä ikävimmästä päästä.
Eipä se kyllä turvallisuuden kannalta ole optimaalisin yhdistelmä tuo että luvan kanssa saa ajoneuvot kääntyä samaan aikaan ja käytännössä samassa paikassa kun kevyt liikennekin saa jatkaa eteenpäin. Niin ne vain kuolleet kulmat pääsevät yllättämään turhankin usein. Eihän se kuljettaja voi vaan oletukseenkaan kyllä luottaa ettei sinne kuolleeseen kulmaan ketään satu jäämään. Nytkin sinne vain jotenkin yksi poloinen taas peittyi näkyvistä.
Samanlaisia vaaranpaikkoja on tietystikin ympäri maata kun ne alunperin on sellaisiksi rakennettu, ja hankalaapa se muuksikaan olisi niitä alkaa muuttamaan. Toivottavasti ainakin tulevaisuudessa sitten itse ajoneuvot ovat kauttaaltaan sellaisia ominaisuuksiltaan että tällaisilta "kuolleen kulman kirouksilta" voisi välttyä. Ja että kuskit kuitenkin skarppina silloinkin kaiken aikaa käännöksissään.
Eipä se kyllä turvallisuuden kannalta ole optimaalisin yhdistelmä tuo että luvan kanssa saa ajoneuvot kääntyä samaan aikaan ja käytännössä samassa paikassa kun kevyt liikennekin saa jatkaa eteenpäin. Niin ne vain kuolleet kulmat pääsevät yllättämään turhankin usein. Eihän se kuljettaja voi vaan oletukseenkaan kyllä luottaa ettei sinne kuolleeseen kulmaan ketään satu jäämään. Nytkin sinne vain jotenkin yksi poloinen taas peittyi näkyvistä.
Samanlaisia vaaranpaikkoja on tietystikin ympäri maata kun ne alunperin on sellaisiksi rakennettu, ja hankalaapa se muuksikaan olisi niitä alkaa muuttamaan. Toivottavasti ainakin tulevaisuudessa sitten itse ajoneuvot ovat kauttaaltaan sellaisia ominaisuuksiltaan että tällaisilta "kuolleen kulman kirouksilta" voisi välttyä. Ja että kuskit kuitenkin skarppina silloinkin kaiken aikaa käännöksissään.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.