Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
Raisa
Ei minun mielestäni tuo autobongarin lausunto kovinkaan merkittävältä tunnu.
Tuskinpa ainakaan varta vasten mahdolliset tekijät lähtisivät sieppaamaan Raisaa Tampereen keskustasta mahdollisimman huomiota herättävällä autolla ja vielä enemmän huomiota herättävällä rekkarilla.
Spontaanisti ehkä.
Ja miksi ylipäätään koettaa näin tökeröä harhautusta?
Edelleen kuitenkin ihmetyttää miksei Cadillacin kuljettaja tai kyydissä olevat henkilöt eivät ilmouttaudu poliisille varsinkin jos heillä on puhtaat jauhot pussissa vai onko?
Tuskinpa ainakaan varta vasten mahdolliset tekijät lähtisivät sieppaamaan Raisaa Tampereen keskustasta mahdollisimman huomiota herättävällä autolla ja vielä enemmän huomiota herättävällä rekkarilla.
Spontaanisti ehkä.
Ja miksi ylipäätään koettaa näin tökeröä harhautusta?
Edelleen kuitenkin ihmetyttää miksei Cadillacin kuljettaja tai kyydissä olevat henkilöt eivät ilmouttaudu poliisille varsinkin jos heillä on puhtaat jauhot pussissa vai onko?
-
Harriet Makepeace
-
Harriet Makepeace
Voi olla että julkisuuteen ei ole ihan kaikkea kerrottu.tempura kirjoitti:Eihän kenelläkään ole tässä tapauksessa vahvaa syytä uskoa yhtään mitään.Raisahan on virallisesti julistettu kuolleeksi, joten sekä vanhemmilla että viranomaisilla on vahva syy uskoa että Raisa ei ole enää elävien kirjoissa.
Jos omaiset uskoisivat/toivoisivat edelleen että Raisa on elossa niin ei kai häntä kuolleeksi olisi julistettu.
Re: Raisa
Kaikille tuo rekkari ei todellakaan ole huomiota herättävä. Itse kun en ainakaan autoista tiedä yhtikäs mitään.19736 kirjoitti:Ei minun mielestäni tuo autobongarin lausunto kovinkaan merkittävältä tunnu.
Ja vielä sekin, että ehkä ei ollutkaan tarkoitus siepata ketään. Piti vain mennä ajeleen vähän korttelirallia, mutta himot iskivät nähdessään pitkän ja kevyesti pukeutuneen tytön yksin Hämeenkadulla.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Sellainen naurettava ajatus tuli mieleen, että entä jos auton omistaja ei ole ollut mukana ja hänelle on kaverit selittäneet olleensa vaikka hollolassa kun tosiasiassa tytön vikittely onkin johtanut kuolemaan juuri hänen autossa.
Enkä usko, että cadillacia ajettaisiin corollan kilvillä.. Eli kilpibongarin tarina ei uppoa mulle.
Enkä usko, että cadillacia ajettaisiin corollan kilvillä.. Eli kilpibongarin tarina ei uppoa mulle.
What's up, fuckers?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1400531
En voi uskoa että poliisi luottaisi niin paljon jonkun satunnaisen "silminnäkijän" havaintoon että julkaisisi lähes varmaksi tietoja autoon kaappaamisesta.
Tuossa jutussa viime kesältä sanotaan että poliisin mukaan Raisan pakotti autoon kaksi henkilöä. Voi tietysti olla Iltiksen omaa juttua, mutta jos sanatarkasti otetaan tuo, niin voitaisiin kuvitella että poliisilla on enemmänkin materiaalia valvontakameroista kuin mitä annetaan julkisuuteen ymmärtää.
Edelleen olen sitä mieltä että poliisi tietää paljon, mutta näyttöä ei vaan ole.
Noh, nää on näitä mun satunnaisia ajatuksia.
En voi uskoa että poliisi luottaisi niin paljon jonkun satunnaisen "silminnäkijän" havaintoon että julkaisisi lähes varmaksi tietoja autoon kaappaamisesta.
Tuossa jutussa viime kesältä sanotaan että poliisin mukaan Raisan pakotti autoon kaksi henkilöä. Voi tietysti olla Iltiksen omaa juttua, mutta jos sanatarkasti otetaan tuo, niin voitaisiin kuvitella että poliisilla on enemmänkin materiaalia valvontakameroista kuin mitä annetaan julkisuuteen ymmärtää.
Edelleen olen sitä mieltä että poliisi tietää paljon, mutta näyttöä ei vaan ole.
Noh, nää on näitä mun satunnaisia ajatuksia.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Niin... mitään en tiedä autoista, mutta tuli mieleen sellainen ajatus että jos auto ei ole missään kilvissä vaan istuu jonkun tallissa, niin kaipa siihen kelpaa mitkä tahansa kilvet hämäykseksi jos on "pakko" päästä ajelemaan. Varsinkin jos kyseessä on joku heti-ja-nyt meno, jolloin edes mitään väliaikaisia lupia ei ole.. vai kuinka se käytännössä menisi?Setä kirjoitti: Enkä usko, että cadillacia ajettaisiin corollan kilvillä.. Eli kilpibongarin tarina ei uppoa mulle.
Tosin en kyllä luota siihenkään etteikö kilpibongari olisi lukenut kirjaimia/numeroita jotenkin väärin (kai se on mahdollista?) tai puhuisi omiaan muuten vaan...
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
-
metallikukko
- Neuvoja-Jack
Niin, jos autolla oli jotain tekemistä Raisan katoamisen ja oletetun surman kanssa niin ehkäpä tämä oli juuri sellaista porukkaa, että tällainen riski oli se ja sama.metallikukko kirjoitti:Tuo toisen auton kilpien laittaminen on vähän riskaabelia jo senkin takia että sehän täyttää petoksen merkit minun mielestäni .
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right? John Mayer
Am I living it right? John Mayer
-
murhavaari
- Harjunpää
Tästä kilpien lainaamisesta oli joskus vuonna miekka ja kivi artikkeli Tekniikan Maailmassa. Jutun pointti oli että silloin rangaistus oli väärien kilpien käyttämisestä erittäin pieni, suhteessa hyötyyn.metallikukko kirjoitti:Tuo toisen auton kilpien laittaminen on vähän riskaabelia jo senkin takia että sehän täyttää petoksen merkit minun mielestäni .
Etujahan on mm. autoa ei tarvitse katsastaa tai vakuuttaa, ylinopeuskameroista ei tarvitse välittää ja pienen kolarin jälkeen voi vielä surutta kadota paikalta. Kilpien lainaajan ei myöskään tarvitse maksaa vuotuista käyttömaksua jne.
Jos kilvet lainaa vielä autosta jota ei ole ilmoitettu varastetuksi, on kiinni jäämisen riski oikeasti aika pieni.
Mutta, tämä siis nostalgia osastolta, uskon ja toivon että lakia ja rangaistuksia on korjattu tuon osalta nykyään.
vanha ja väsynyt
Niin... Siis oletin, että mikäli auto olisikin kilvetön ei harrastaja tekisi tuollaista "corolla-kilpi" hommaa. Tosin... Jos minun "auto kavereilla" teoria pitäs paikkaansa niin miksipä nämä ns. kaverit ei ois pölliny kilpiäkin. Tiedä häntä.tre_1982 kirjoitti:Niin... mitään en tiedä autoista, mutta tuli mieleen sellainen ajatus että jos auto ei ole missään kilvissä vaan istuu jonkun tallissa, niin kaipa siihen kelpaa mitkä tahansa kilvet hämäykseksi jos on "pakko" päästä ajelemaan. Varsinkin jos kyseessä on joku heti-ja-nyt meno, jolloin edes mitään väliaikaisia lupia ei ole.. vai kuinka se käytännössä menisi?Setä kirjoitti: Enkä usko, että cadillacia ajettaisiin corollan kilvillä.. Eli kilpibongarin tarina ei uppoa mulle.
Tosin en kyllä luota siihenkään etteikö kilpibongari olisi lukenut kirjaimia/numeroita jotenkin väärin (kai se on mahdollista?) tai puhuisi omiaan muuten vaan...
Noihin aikoihin ei tainnut vielä näitä valkoisia tarrakilpiä olla vaan noihin siirtoihin käytettiin keltaisia koekilpiä.
What's up, fuckers?
-
villivadelma
- Jane Marple
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mä olen aika vihreä autoasioissa, mutta eikö periaatteessa aken listoilta löydy kaikki maassa olevat, joskus rekisterissä olleet autot?
Eli eikö poliisi voisi kerätä kaikki ko. merkkiset autot listoilta ja metsästää ne sitten koirien ja kissojen kanssa?
Siis siinä tapauksessa, että on 100% varmaa, että Raisa joutui juuri tuohon kyseiseen autoon.
Ajatellaan nyt vaikka, että jos ko. merkkisiä autoja on tässä maassa 1500 kpl, niin eiköhän suurimmalle osalle löydy omistaja ja koti.
Jos sitten jää epämääräisiä 'hävinneitä' yksilöitä, niin vanhoilta omistajilta varmasti voi saada vinkkiä minne päin on viimeksi myyty jne...
Ainakin tuolla systeemillä minusta jäisi aikapaljon vähemmän mahdollisia autoja jäljelle ja niiden loppujen ''omistajattomien ja osoitteettomien'' kartoitus sitten varmaan onnistuisi paikallispoliisien voimin.
Kyllä kytät kylillä ainakin tietää, jos liikenteessä joskus on ollut joku 'epämääräinen' jenkki...
(en ole tätä ketjua kovasti seurannut ja voi olla, että olen ihan hakoteillä ja jäljessä...
)
Eli eikö poliisi voisi kerätä kaikki ko. merkkiset autot listoilta ja metsästää ne sitten koirien ja kissojen kanssa?
Siis siinä tapauksessa, että on 100% varmaa, että Raisa joutui juuri tuohon kyseiseen autoon.
Ajatellaan nyt vaikka, että jos ko. merkkisiä autoja on tässä maassa 1500 kpl, niin eiköhän suurimmalle osalle löydy omistaja ja koti.
Jos sitten jää epämääräisiä 'hävinneitä' yksilöitä, niin vanhoilta omistajilta varmasti voi saada vinkkiä minne päin on viimeksi myyty jne...
Ainakin tuolla systeemillä minusta jäisi aikapaljon vähemmän mahdollisia autoja jäljelle ja niiden loppujen ''omistajattomien ja osoitteettomien'' kartoitus sitten varmaan onnistuisi paikallispoliisien voimin.
Kyllä kytät kylillä ainakin tietää, jos liikenteessä joskus on ollut joku 'epämääräinen' jenkki...
(en ole tätä ketjua kovasti seurannut ja voi olla, että olen ihan hakoteillä ja jäljessä...
Nuotio & Äreät Tiput