Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Yoshi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Marras 18, 2019 2:54 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

damfin kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 4:34 pm
Yoshi kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 4:11 pm
damfin kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 3:40 pm
Ööö ootas kun mä mietin... ainiin ehkä siitä että ovat kertoneet olevansa koiranomistajia :roll:
Tästä voimme todeta, ettei tarvitse olla koiranomistaja, ja silti pistää vihaks, ja haluaa nimen esiin. Jos luet vähän huolellisemmin niin tänä paljastuu sinulle
Yritin puolestasi korjailla tuota kämmimääsi lainausta... ja samalla voin kehottaa lukemaan vähän huolellisemmin sen viestini niin saatat huomata että en minä siinä niitä nimen kyselijöitä koiranomistajiksi väittänyt, jos oikein tarkasti katsettasi siristät niin saatat huomata tyhjän rivin kappaleiden välissä, ja sen jälkeen uuden aloituksen lauseella "Ja sitten nämä nimen kyselyt ja uhoamiset" eli siitä ehkä voisi päätellä että siinä ei enää viitata pelkästään koiranomistajiin, vaan niihin nimen kyselijöihin.
Mut maku sulla meni ainoastaan koiranomistajista, tämä selvä 😄
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

itselle on myös jäänyt varsin negatiivinen kuva koiranomistajista.

Alla pari esimerkkiä.

Menin kerran autokaupoille ja pyysin pistämään tunnetusti luonnevikaisen pystykorvan häkkiin .

Eivät pistäneet ja koira koetti purra rappusia noustessa.
Onneksi oli kaulapanta josta sai kiinni ja sopivasti pannasta kääntämällä haukku alkoi muuttua käheäksi ja koira mennä pehmeäksi

Päästin irti ja ei purrut toista kertaa.

Toinen kerta oli kun menin hakemaan tavaraa x takaisin lainasta ja pyysin auton ikkunasta laittamaan koiran kiinni.

Koiranomistaja ei tehnyt elettäkään ja samantien kun nousin autosta suurikokoinen sekarotuinen koira hyppäsi vasten ja samantien 200 euron arvoinen Helly Hansenin takki pesulaan.

Oli muuten viimeinen visiitti kyseiseen paikkaan.

Samoin minusta on käsittämätöntä miten koiranpureman vaarallisuutta vähätellään ,sillä tiedän useamman tapauksen jossa pureman seurauksena on saatu pahalaatuinen ja tehohoitoon johtanut verenmyrkytys.
Ms Hari
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Su Loka 21, 2018 10:28 am

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Ms Hari »

Oi ei kukon kallis vaate mennyt likaiseksi :roll:
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Yoshi kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 12:27 pm Tuollaiset lapiolla koiran kuoliaaksi hakkaavat ovat vaaraksi ihmiskunnalle. Ei tuollaiseen tekoon pysty täyspäinen ihminen
Pakko osallistua tähän...

Nimenomaan se, joka tappaa koiran on ansainnut mitalin.

Koira on eläimistä alhaisinta saastaa.
runkkari.png
runkkari.png (390.07 KiB) Katsottu 3056 kertaa
miituska^^
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 5:28 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja miituska^^ »

reijoreipas kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 7:54 pm Koira on eläimistä alhaisinta saastaa.
Mulla sama suhtautuminen, mutta lapsiin :D
mä haluun kertoo teille kuinka kiva jätkä mä oon
Yoshi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Marras 18, 2019 2:54 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

miituska^^ kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 9:17 pm
reijoreipas kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 7:54 pm Koira on eläimistä alhaisinta saastaa.
Mulla sama suhtautuminen, mutta lapsiin :D
Oikein!

Kunhan asia on saatu käräjäoikeuteen, niin julkaisen tuon koiran kuoliaaksi hakanneen ihmissaastan nimen kuvien kanssa kaikilla mahdollisilla foorumeilla. Ja ei, mulla ei ole koiraa. Vihaan siitä huolimatta tuollaisia alhaisia paskoja, jotka tekevät heikommilleen pahaa, siis eläimille
Avatar
Nick-Nack
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Kesä 01, 2020 5:16 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Nick-Nack »

Koira on mureaa syötävää. Kamputseassa hyväksi havaittu.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10817
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja damfin »

Yoshi kirjoitti: Su Touko 30, 2021 5:13 pm
miituska^^ kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 9:17 pm
reijoreipas kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 7:54 pm Koira on eläimistä alhaisinta saastaa.
Mulla sama suhtautuminen, mutta lapsiin :D
Kunhan asia on saatu käräjäoikeuteen, niin julkaisen tuon koiran kuoliaaksi hakanneen ihmissaastan nimen kuvien kanssa kaikilla mahdollisilla foorumeilla. Ja ei, mulla ei ole koiraa. Vihaan siitä huolimatta tuollaisia alhaisia paskoja, jotka tekevät heikommilleen pahaa, siis eläimille
Ja tuon kaiken teet rohkeasti nimimerkin takaa, vaikka voisit aivan hyvin mennä itse tapaamaan tätä koiran tappajaa ja sanoa päin naamaa mitä hänestä ajattelet. 👍
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Ei se koiran vika ole ettei ihmiset osaa niitä kouluttaa. Yleisesti puhun nyt siis. En tästä koiranpennusta.

Joka toisen omakotitalon pihassa on piski joka ärisee ohikulkeville 24/7 eikä omistajia kiinnosta vittuakaan. Ymmärrän siis miksi jotkut eivät tykkää koiranomistajista. Niissä on paljon idiootteja. Joku lupa pitäisi olla että koiraa saa pitää, niin jäisi edes muutamalta psykolta koira hankkimatta.

Kyseinen keissi on toki surullinen ja toivon kolme lapioniskua äijänkin päähän.
"Those who want respect, give respect."
Avatar
SeniiliMuikku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Tammi 07, 2021 7:35 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja SeniiliMuikku »

damfin kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 2:15 pm Täytyy kyllä todeta että minun silmissäni ei kyllä koiran omistajien arvostus ole juurikaan pisteitä saanut tätä ketjua lukiessa, ymmärrän kyllä että teko on ollut typerä, harkitsematon, ja jopa julma, mutta tuo koiranomistajien kiihkeys joka näyttää sumentavan ajattelukyvyn lähes täysin ei kyllä vaikuta yhtään sen järkevämmältä touhulta.
Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään koiria vastaan silloin kun niihin suhtaudutaan järkevästi eikä niiden "oikeuksia" nosteta ihmisten yläpuolelle, tulen yleensä ihan hyvin toimeen koirien kanssa, mutta tosiaan jos siitä koirasta tehdään jokin palvonnan kohde jota ei saa komentaa eikä kieltää edes mihinkään...

Lyhensin lainausta. Olen useasti pohtinut samaa, tuota koiran nostamista ihmisten yläpuolelle. Itselleni se on melko vieras ajatus, ihminen tulee aina ensin.
Kyllä koiraan kiintyy, se on selvä. On kiva viettää aikaa yhdessä. Koira kuuluu perheeseen, lemmikkieläimenä. Ei tasavertaisena jäsenenä.
Itsensä epäileminen on älyn ensimmäinen merkki.
(Ugo Ojetti)
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

SeniiliMuikku kirjoitti: Su Touko 30, 2021 11:08 pm
damfin kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 2:15 pm Täytyy kyllä todeta että minun silmissäni ei kyllä koiran omistajien arvostus ole juurikaan pisteitä saanut tätä ketjua lukiessa, ymmärrän kyllä että teko on ollut typerä, harkitsematon, ja jopa julma, mutta tuo koiranomistajien kiihkeys joka näyttää sumentavan ajattelukyvyn lähes täysin ei kyllä vaikuta yhtään sen järkevämmältä touhulta.
Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään koiria vastaan silloin kun niihin suhtaudutaan järkevästi eikä niiden "oikeuksia" nosteta ihmisten yläpuolelle, tulen yleensä ihan hyvin toimeen koirien kanssa, mutta tosiaan jos siitä koirasta tehdään jokin palvonnan kohde jota ei saa komentaa eikä kieltää edes mihinkään...

Lyhensin lainausta. Olen useasti pohtinut samaa, tuota koiran nostamista ihmisten yläpuolelle. Itselleni se on melko vieras ajatus, ihminen tulee aina ensin.
Kyllä koiraan kiintyy, se on selvä. On kiva viettää aikaa yhdessä. Koira kuuluu perheeseen, lemmikkieläimenä. Ei tasavertaisena jäsenenä.
Niin no Paavo Arhinmäki suojeli itseään pysäytyspotkulla jonkun junnun ökyaudin päälleajamiselta niin auto nostettiin sellaiseen asemaan, että Paavo joutuu käräjille..

Melko oksennusta damfiniltä kyllä nyt.. puhuu kieltämisestä ja komentamisesta, kun joku psyko kieltämisen ja komentamisen sijaan hakkasi pikkupennun hengiltä..

..jos lapsia tulee pihalle, saako heitäkin hakata lapiolla? Mitäs tulevat pihaan? Ihmeellistä, että lapsia nostetaan erityisasemaan..
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10817
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja damfin »

Likeavirgin kirjoitti: Ma Touko 31, 2021 6:25 am
SeniiliMuikku kirjoitti: Su Touko 30, 2021 11:08 pm Lyhensin lainausta. Olen useasti pohtinut samaa, tuota koiran nostamista ihmisten yläpuolelle. Itselleni se on melko vieras ajatus, ihminen tulee aina ensin.
Kyllä koiraan kiintyy, se on selvä. On kiva viettää aikaa yhdessä. Koira kuuluu perheeseen, lemmikkieläimenä. Ei tasavertaisena jäsenenä.
Niin no Paavo Arhinmäki suojeli itseään pysäytyspotkulla jonkun junnun ökyaudin päälleajamiselta niin auto nostettiin sellaiseen asemaan, että Paavo joutuu käräjille..

Melko oksennusta damfiniltä kyllä nyt.. puhuu kieltämisestä ja komentamisesta, kun joku psyko kieltämisen ja komentamisen sijaan hakkasi pikkupennun hengiltä..

..jos lapsia tulee pihalle, saako heitäkin hakata lapiolla? Mitäs tulevat pihaan? Ihmeellistä, että lapsia nostetaan erityisasemaan..
Toisin kuin SeniiliMuikku et taaskaan joko ymmärtänyt pointtiani, tai et halunnut ymmärtää koska aamupala kaihertaa kurkussa...
Ensinnäkin mitä vittua tuolla arhinmäen potkimalla audilla on tämän kanssa tekemistä, minulle on ihan sama minkä merkkisiä autoja arhinmäki kaljapäissään potkii, mutta arhinmäen tehtäviin ei kuulu mennä ajotielle seisomaan autoja pysäyttelemään.

Mitä tulee tuohon koiran omistajien arvostukseen, niin koiran lapiolla hakkaamista minä en ole puolustellut, enkä lapiolla hakkaajaa, eikä tarkoitukseni ole syyttää koiria niiden karkailusta tai siitä mitä ne karkureissuillaan tekevät, vaan koiran omistajia siitä että he antavat koirilleen liikaa vapauksia ja päästävät ne liian helposti karkailemaan, selittäen karkailua aina sillä että sille nyt vaan mitään voi, koirat vaan aina välillä karkailee.
Usein näkee esimerkiksi tilanteita joissa hihna kädessä avataan auton ovi ja patistetaan koira ulos autosta, ja sitten hämmästellään kun se koira lähtikin juosta vouhottamaan irrallaan eikä jäänyt kiltisti odottamaan että omistaja saisi sille hihnan kiinnitettyä, ja jos joku sivullinen jonka jalkoihin se koira säntää pyörimään kehtaa asiasta jotain kommentoida niin mulkaistaan halveksuvasti tuota ymmärtämätöntä ihmistä joka selkeästi vihaa koiria.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

damfin kirjoitti: Ma Touko 31, 2021 7:46 am Toisin kuin SeniiliMuikku et taaskaan joko ymmärtänyt pointtiani, tai et halunnut ymmärtää koska aamupala kaihertaa kurkussa...
Ensinnäkin mitä vittua tuolla arhinmäen potkimalla audilla on tämän kanssa tekemistä, minulle on ihan sama minkä merkkisiä autoja arhinmäki kaljapäissään potkii, mutta arhinmäen tehtäviin ei kuulu mennä ajotielle seisomaan autoja pysäyttelemään.
No sillä on ihan yhtä vähän tekemistä tässä ketjussa kuin sillä sinun kertomallasi koiran komentamisesta ja käskemisestä?

Mitä, jos pysyttäisiin ketjun aiheessa, joka on psykopaatti, joka tappoi koiran lapiolla hakkaamalla julmasti murhaamalla.

Ei mieshenkilö, joka komensi, tai käski vieraan koiraa :?: :!: :idea:
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10817
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja damfin »

Likeavirgin kirjoitti: Ma Touko 31, 2021 7:58 am
damfin kirjoitti: Ma Touko 31, 2021 7:46 am Toisin kuin SeniiliMuikku et taaskaan joko ymmärtänyt pointtiani, tai et halunnut ymmärtää koska aamupala kaihertaa kurkussa...
Ensinnäkin mitä vittua tuolla arhinmäen potkimalla audilla on tämän kanssa tekemistä, minulle on ihan sama minkä merkkisiä autoja arhinmäki kaljapäissään potkii, mutta arhinmäen tehtäviin ei kuulu mennä ajotielle seisomaan autoja pysäyttelemään.
No sillä on ihan yhtä vähän tekemistä tässä ketjussa kuin sillä sinun kertomallasi koiran komentamisesta ja käskemisestä?

Mitä, jos pysyttäisiin ketjun aiheessa, joka on psykopaatti, joka tappoi koiran lapiolla hakkaamalla julmasti murhaamalla.

Ei mieshenkilö, joka komensi, tai käski vieraan koiraa :?: :!: :idea: :idea: :idea:
Kertoisitko vielä kuinka se koira päätyi sinne viljelypalstalle lapiolla hakattavaksi? kaappasiko tuo lapiosankari koiran omistajansa kotoa ja toi tuonne palstalleen, vai oliko kenties koiran omistajan tarkoitus tulla juoksuttamaan koiraansa tuonne kivaan puistoon jossa pieni söpö koira ei varmaan haittaa ketään ja lähtikö irrallaan ollut pieni koira sitten ihan yllättäen juoksentelemaan karkuun vaikka omistaja kuinka tomerasti yritti kieltää.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kuopio: Mies tappoi koiran julmasti lapiolla

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

damfin kirjoitti: Ma Touko 31, 2021 8:18 am Kertoisitko vielä kuinka se koira päätyi sinne viljelypalstalle lapiolla hakattavaksi? kaappasiko tuo lapiosankari koiran omistajansa kotoa ja toi tuonne palstalleen, vai oliko kenties koiran omistajan tarkoitus tulla juoksuttamaan koiraansa tuonne kivaan puistoon jossa pieni söpö koira ei varmaan haittaa ketään ja lähtikö irrallaan ollut pieni koira sitten ihan yllättäen juoksentelemaan karkuun vaikka omistaja kuinka tomerasti yritti kieltää.
Ihan samalla tavalla kuin esim. lapsia tulee myymään keksejä ovelta ovelle? Saako heitä hakata lapiolla? Mitäs tulevat toisten pihoille?

Luvaton kulku pihamaalla ei oikeuta hakkaamiseen saati sitten tappamiseen. Oli kyseessä koiranpentu, lapsi, tai aikuinen ihminen.
Vastaa Viestiin