Citykarhun ampuminen Vaasassa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

VoDKa kirjoitti: Harmi etten ihan tähän hätään muista missä näin kuvan tyypistä jonka karhu oli hotaissut naamariinsa, koska se ehdottomasti kuuluisi tänne.
Mun verkkokalvoille on taas syöpynyt kuva venäläismiehestä, jolta karhu raateli puoli naamaa poies.
Juttua oli monessa Suomenkin lehdessä...
Esim. toisen silmän kohdalla oli vaan aukko.
Miehestä on tehty dokumenttikin, jossa oli muistaakseni Amerikassa( en oo varma, joku länsimaa kuitenkin) korjausleikkauksessa.
Joku länsimainen lääkäri oli miehestä kuullut ja halusi auttaa.
Ennen korjausleikkausta tämä oli erakoitunut mökkiinsä, kun ei kehdannut ihmisten ilmoilla liikkua, mutta piristyi sitten kovasti kun sai pärstänsä taas hieman ihmismäisempään muotoon ja suostui tässä dokumentissakin sitten esiintymään ennen ja jälkeen kuvinensa. :D
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Omana mielipiteenäni:

Karhun voisi rauhoittaa ainakin useiksi vuosiksi kokonaan. Suomeen mahtuisi karhuja paljon siihen verrattuna mitä niitä nyt on.

Normaalisti karhu kyllä vaistoaa tai haistaa ihmisen kaukaa ja lähtee muualle. Jotkut ovat urbanisoituneet niin että eivät enää luonnostaan ihmistä pelkää. Ja tämä oppi siirtyy karhun pentueillekin.

Näin ollen jos karhu alkaa maleksimaan liian lähellä asutusta tulisi paikallisella poliisiviranomaisella olla mahdollisuus myöntää poikkeuslupa heti oitis ilman byrokratiaa siihen että tuo karhu hengiltä.

Nämä ihmisiin tottuneet karhut ovat pitkälle sen tulosta että luontokuvaajat ovat vieneet metsiin haaskoja ja kuvanneet sieltä teltoistaan sitten näitä veijareita. Näin ovat tietyt karhut oppineet olla pelkäämättä ihmisen hajua.

Mutta näillä toimenpiteillä saataisiin karhukanta kasvamaan ja muuttumaan vähemmän vaaralliseksi. Ja nyt muistetaan se että eipä ole karhu kovin montaa tappanut koko 1900-luvulla. Nyt suunta on muuttunut kun on kasvanut karhuja jotka eivät ihmistä pelkää ja sen oppii pennutkin.

Ja karhun kaatoon ei sitten mitään puolivillaisia metsämiehiä. Se kun on niin että karhu ei läheskään aina kellahda ensimmäisestä hirvikiväärin luodista - eikä toisestakaan jos on talviunia ennen hyvässä rasvassa.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Tiina kirjoitti:Mun verkkokalvoille on taas syöpynyt kuva venäläismiehestä, jolta karhu raateli puoli naamaa poies.
Tarkoitat varmaankin tätä. Varoitus, ei heikkohermoisille.

http://www.youtube.com/watch?v=o3ako1n28iM
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Minun verkkokalvoille on taasen syöpynyt kuva pinnasängyssä olleesta kuoliaaksi hakatusta verisestä pikkulapsesta. Laitan sen kuvan ao. jutun yhteyteen jahka ennätän.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Kovin monesti pinnasängyssä kuoliaaksi hakatun lapsen ruumis on ihmisen tekosia eikä eläimen. Homo homini lupus.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Doctor Lecter kirjoitti:Minun verkkokalvoille on taasen syöpynyt kuva pinnasängyssä olleesta kuoliaaksi hakatusta verisestä pikkulapsesta. Laitan sen kuvan ao. jutun yhteyteen jahka ennätän.
Ja minulla taaperoikäisten nahasta tehdyt nuket ja sikiöistä keitetty soppa. Laitan kuvat Vargasin taideketjuun jahka ennätän. Voidaan sitten miettiä onko se taidetta siinä missä muukin äärimmäisyyksiin meneminen.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Doctor Lecter kirjoitti:Minun verkkokalvoille on taasen syöpynyt kuva pinnasängyssä olleesta kuoliaaksi hakatusta verisestä pikkulapsesta. Laitan sen kuvan ao. jutun yhteyteen jahka ennätän.
Juu paukautappa tänne niin kassellaan! :roll: :?:
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Ehkä tulevaisuudessa neutroniaseella on mahdollista tuhota kaikki ihmiselukoiden oloa häiritsevät muut nisäkkäät? :D
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

supernova kirjoitti:Kovin monesti pinnasängyssä kuoliaaksi hakatun lapsen ruumis on ihmisen tekosia eikä eläimen. Homo homini lupus.
Niinpä.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Itse en ole koskaan pelännyt mitään eläintä niin paljon kuin hulluja kanssaihmisiä.
Pakko peesata. Täällä jumalan hylkäämässä paikassa asuessa on jo ehtinyt tottua siihen, että tuolla metsissä taapertaa muitakin kulkijoita kuin minä koiran kanssa. Enemmän tosiaan arveluttaa naapurikylässä asusteleva juoppohullu, joka kännipäissään jo melkein sai talonsa poltettuakin puhumattakaan muista hörhöistä. Ehkä senkin vuoksi, että eläimen käytös on kuitenkin monesti helpompi ennakoida kuin kamoissa hilluvan kanssaihmisen. Suden kanssa olen kerran jo törmännyt ilman sen kummempaa draamaa, samoin hirven kanssa on tullut tuijoteltua toisiamme silmiin vain iso oja välissä. Ja todennäköisesti karhunkin, tosin itse sitä tiedostamatta, jos se kerran kävi jo tuossa 500 metrin päässä puuhun kiipeämässä. Naapurin vanha "eräpappa" oli lähtenyt kerran seuraamaan karhun jälkiä ja kertoi, että oli se jännä kun oli oikein hiljaa, niin kuuli miten karhu jonkin matkan päästä puhisten kiersi papparaisen selän taakse ja häipyi omille teilleen. Mutta mammakarhua pesueineen ei kyllä tee mieli kohdata ja jos niin kävisi ei varmasti siinä vaiheessa tulisi mieleenkään ruveta leikkimään kuollutta..

Tuohon rauhoittamiseen sen verran, että Suomesta ei löydy kuulemma kuin muutama, joka tuota rauhoitusasetta saa käyttää. Tällaisen henkilön paikalle kutsumiseen menee sen verran aikaa, että tässä tapauksessa nalle olisi jo kerennut käydä vaikka tutustumassa Vaasalandian uutuuslaitteisiin.. Harmi, ettei karhua saatu ajettua pois kaupunkialueelta. Oli kaunis otus uutispätkän perusteella.
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)

Re: Citykarhun ampuminen Vaasassa

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Kiitos jäsen Aizerbaidzanille vinkistä. Täsmälleen sama tapaus, kun nuori karhu Neuvoton juuri mylläsi vapaana, tiedotusta tuli pakkosyöttönä kahden eri vuorokauden puolella aina Hangosta Utsjoelle, mutta kun vaarallinen kansalainen purastoivo aka isänmaan Toivo loikki pihan poikki omille retkilleen, ollaan tosi kauan ihan hipihiljaa.

Tämän ketjun viesteistäkin huomaa, kuinka tunteenomaista tuo suhtautuminen karhuihin on. Tässä ketjussa on toki suuri määrä kirjoittajia, joilla ei ole hajuakaan mihin edes kommentoivat. Ymmärryskykyrajoitteisia?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Vastaa Viestiin