Puhallusratsiat (Alkoholi ja huumeet)

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

Mike Manner kirjoitti:
Bajari kirjoitti:Tuo sylkitestikin näyttää välillä mitä sattuu.
Mutta antaa mahdollisesti perusteet toimenpiteille.
Niin toimenpiteille kun esim kotietsintä syyttömälle, Ja kyllä näin on tapahtunut. Saisi poliisitkin varmemman systeemin keksiä tuohon hommaan.

No Poliisi valtiohan tämä on.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bajari kirjoitti:Niin toimenpiteille kun esim kotietsintä syyttömälle, Ja kyllä näin on tapahtunut. Saisi poliisitkin varmemman systeemin keksiä tuohon hommaan.
Poliisilla on valtuutensa ja velvollisuutensa.
Yleensä kun ihmiset alkaa vinkumaan sitä, että poliiisi tekee mielivaltaisuuksia, niin kyse ei ole poliisin mielivaltaisuudesta (eli heillä on liki absoluuttisella varmuudella perusteet ja valtuudet toimilleen [poliisikin on ihminen ja näin ollen myös erehtyväinen eläin]), vaan vinkujan asiantuntemattomuudesta. Noi jutut ei mene niin kuin NYPD-Bluessa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

Mike Manner kirjoitti:
Bajari kirjoitti:Niin toimenpiteille kun esim kotietsintä syyttömälle, Ja kyllä näin on tapahtunut. Saisi poliisitkin varmemman systeemin keksiä tuohon hommaan.
Poliisilla on valtuutensa ja velvollisuutensa.
Yleensä kun ihmiset alkaa vinkumaan sitä, että poliiisi tekee mielivaltaisuuksia, niin kyse ei ole poliisin mielivaltaisuudesta (eli heillä on liki absoluuttisella varmuudella perusteet ja valtuudet toimilleen [poliisikin on ihminen ja näin ollen myös erehtyväinen eläin]), vaan vinkujan asiantuntemattomuudesta. Noi jutut ei mene niin kuin NYPD-Bluessa.
Sori nyt kun en satu näistä kyseisistä kusipäistä pitämään. Mutta pitäs nyt tällä aikakaudella saada kehitettyy sellaset laitteet ja testit että ei virhemarginaalia ole.. Ja poliisilla on aivan liikaa valtuuksia täällä paska suomessa! Vitun babylon! Ja vertasinko tätä johonkin säälittävään nypd-bluesiin?
Suomi on paska maa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bajari kirjoitti:Sori nyt kun en satu näistä kyseisistä kusipäistä pitämään.
Oma on mielipiteesi :) Vapaa maa.
Ja poliisilla on aivan liikaa valtuuksia täällä paska suomessa! Vitun babylon!
Sen lisäksi täällä paska suomessa on liikaa venkuloita jotka eivät ole osanneet tyhmyyttään tai laiskuuttaan ottaa selville omia oikeuksiaan, tai edes sitä mitkä oikeudet poliisilla on.
Sitten kun kolahtaa, niin aletaan vinkumaan natsivaltiosta tai sikakytistä vaikka koko ongelma on lähtöisin omasta puutteellisesta taustatyöstä ja "tiedustelutiedon" vähyydestä.
Ja vertasinko tätä johonkin säälittävään nypd-bluesiin?
Et, mutta ei se kaukanakaan ollut :D Osaat kyllä valittaa, että poliisilla on liikaa valtuuksia, mutta sinulla ei ilmesisesti ole hajuakaan mitä valtuuksi poliisilla on.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

Mike Manner kirjoitti:
Bajari kirjoitti:Sori nyt kun en satu näistä kyseisistä kusipäistä pitämään.
Oma on mielipiteesi :) Vapaa maa.
Ja poliisilla on aivan liikaa valtuuksia täällä paska suomessa! Vitun babylon!
Sen lisäksi täällä paska suomessa on liikaa venkuloita jotka eivät ole osanneet tyhmyyttään tai laiskuuttaan ottaa selville omia oikeuksiaan, tai edes sitä mitkä oikeudet poliisilla on.
Sitten kun kolahtaa, niin aletaan vinkumaan natsivaltiosta tai sikakytistä vaikka koko ongelma on lähtöisin omasta puutteellisesta taustatyöstä ja "tiedustelutiedon" vähyydestä.
Ja vertasinko tätä johonkin säälittävään nypd-bluesiin?
Et, mutta ei se kaukanakaan ollut :D Osaat kyllä valittaa, että poliisilla on liikaa valtuuksia, mutta sinulla ei ilmesisesti ole hajuakaan mitä valtuuksi poliisilla on.
Tässä tule taas se suomalaisten lammaslauma ilmiö esiin, eli mennään sinne minne isoveljen miekka osoittaa, nöyristellään eikä osata olla omaa mieltä. Ja kuten jo sanoit "Oma mielipide vapaa maa" Niin kai minä saan olla sitä mieltä että näillä kyseisillä yhteiskunnan sioilla on liikaa valtuuksia sitä sen kummemmin perustelematta. Se on hyvä että näitä perseen nuolioita tästäkin yhteiskunnasta löytyy, itse en vaan niihin kuulu.
Suomi on paska maa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bajari kirjoitti:Tässä tule taas se suomalaisten lammaslauma ilmiö esiin, eli mennään sinne minne isoveljen miekka osoittaa, nöyristellään eikä osata olla omaa mieltä.
Mitäs jos se minun henk.koht. intressi on yhteneväinen järjestystä ja turvallisuutta ylläpitävien poliisien kanssa?
Onko se silloin nöyristelyä ja laumasieluisuutta?
Ja kuten jo sanoit "Oma mielipide vapaa maa" Niin kai minä saan olla sitä mieltä että näillä kyseisillä yhteiskunnan sioilla on liikaa valtuuksia sitä sen kummemmin perustelematta.
Voit olla ihan vapaasti mitä mieltä tykkäät, mutta jos et perustele kantaasi asiaan, niin ei myöskään pidä alkaa huutelemaan vieraisiin pöytiin.
Se on hyvä että näitä perseen nuolioita tästäkin yhteiskunnasta löytyy,
Mikäli osoitat kommentillasi minua, niin lainaan tähän itseäni eräästä toisesta keskustelusta tältä palstalta:
Mike Manner kirjoitti:Itse olen joskus aikoinani liikkunut toisella puolella lakia kuin poliisit, mutta en ole ikinä, ikinä, vinkunut sanktioiden saapuessa sitä, että poliisi on sika... Itse olen tilannut ja sitä myöskin saanut. Poliisi tekee työnsä siinä missä rosvotkin.
Normi kansalainen lakkaa olemasta normi kansalainen sillä hetkellä kun alkaa riitelemään poliisin kanssa ja samalla hän myöskin luopuu vinkumis oikeudestaan, koska mitään vinkumisen aihetta ei pitäisi olla jos poliisi löytää perusteet toimenpiteilleen (ja suomen poliisilla ne on aina liki absoluuttisella varmuudella).
...itse en vaan niihin kuulu.
Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi kunhan pelaa sen pelin säännöillä mihin on hypännyt mukaan... Jos pelaa poliisia vastaan, niin pitää muistaa, että perseen on hyvä kestää merivettä ja sama pätee toiseenkin suuntaan, eli ei poliisikaan odota saavansa pitkänlinjan venkulalta mitään ilmaisia almuja.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

joey kirjoitti:
Eppu74 kirjoitti:Nautitko alkoholisi hengittämällä vai juomalla? Suoritetaanko puhallustesti märehtimällä?

Alkoholi "tahdotaan" veren sekaan jotta se menisi aivoihin. Veren sekaan tahdotaan myös hengitettyä happea. Kun happi on käytetty se "ulostetaan" samaa reittiä kuin mistä on tullutkin.
Väärin. Juuri sen takia purukumit, hampaidenpesemiset ja muut saattavat vaikuttaa puhalluskokeen tulokseen, että alkoholi on nautittu suun kautta ja siitä jää jäänteitä suuhun väkisinkin. Juuri sen takia juuri juotu viinilasillinen saattaa vääristää tulosta. Ja juuri sen takia otetaan lisäksi aina verikoe, mikäli on syytä epäillä kuskia rattijuopumuksesta.

Miksei verikokeita sitten yleisesti suoriteta hönkimällä, jos kerta uloshengitysilmassa on kaikkea sitä mitä veressäkin?

Happea ei muuten "ulosteta", happi käsitellään keuhkoissa ja uloshengitettäessä ulos tulee hiilidioksidia.
Olet näköjään joka asiassa samaa mieltä mun kanssa vaikka et itse sitä huomannutkaan.
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

Mike Manner kirjoitti:
Bajari kirjoitti:Tässä tule taas se suomalaisten lammaslauma ilmiö esiin, eli mennään sinne minne isoveljen miekka osoittaa, nöyristellään eikä osata olla omaa mieltä.
Mitäs jos se minun henk.koht. intressi on yhteneväinen järjestystä ja turvallisuutta ylläpitävien poliisien kanssa?
Onko se silloin nöyristelyä ja laumasieluisuutta?
Ja kuten jo sanoit "Oma mielipide vapaa maa" Niin kai minä saan olla sitä mieltä että näillä kyseisillä yhteiskunnan sioilla on liikaa valtuuksia sitä sen kummemmin perustelematta.
Voit olla ihan vapaasti mitä mieltä tykkäät, mutta jos et perustele kantaasi asiaan, niin ei myöskään pidä alkaa huutelemaan vieraisiin pöytiin.
Se on hyvä että näitä perseen nuolioita tästäkin yhteiskunnasta löytyy,
Mikäli osoitat kommentillasi minua, niin lainaan tähän itseäni eräästä toisesta keskustelusta tältä palstalta:
Mike Manner kirjoitti:Itse olen joskus aikoinani liikkunut toisella puolella lakia kuin poliisit, mutta en ole ikinä, ikinä, vinkunut sanktioiden saapuessa sitä, että poliisi on sika... Itse olen tilannut ja sitä myöskin saanut. Poliisi tekee työnsä siinä missä rosvotkin.
Normi kansalainen lakkaa olemasta normi kansalainen sillä hetkellä kun alkaa riitelemään poliisin kanssa ja samalla hän myöskin luopuu vinkumis oikeudestaan, koska mitään vinkumisen aihetta ei pitäisi olla jos poliisi löytää perusteet toimenpiteilleen (ja suomen poliisilla ne on aina liki absoluuttisella varmuudella).
...itse en vaan niihin kuulu.
Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi kunhan pelaa sen pelin säännöillä mihin on hypännyt mukaan... Jos pelaa poliisia vastaan, niin pitää muistaa, että perseen on hyvä kestää merivettä ja sama pätee toiseenkin suuntaan, eli ei poliisikaan odota saavansa pitkänlinjan venkulalta mitään ilmaisia almuja.
Lainaampa taas sinua "Oma on mielipiteesi Smile Vapaa maa. " eli mulla omat mielipiteet sulla omat mielipiteet. Toin vaan omani julki niitä sen kummemin perustelematta ja edelleenkin lainaan sinua "Oma on mielipiteesi Smile Vapaa maa. "
Suomi on paska maa.
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Hei Bajari.

Mikä pointti on sitten aloittaa topikki ilman perusteluja, ilman valmiutta objektiiviseen keskusteluun?

Päättelen ettei sinua kiinnostanutkaan muut näkökulmat, ainoastaan joo-miehet, etten sanoisi ne 'lampaat' jotka seuraa 'johtajaa.

Aikamoista ajanhukkaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bajari kirjoitti:Lainaampa taas sinua "Oma on mielipiteesi :D Vapaa maa. " eli mulla omat mielipiteet sulla omat mielipiteet. Toin vaan omani julki niitä sen kummemin perustelematta ja edelleenkin lainaan sinua "Oma on mielipiteesi :D Vapaa maa. "
No jos me kerran lähdetään tälle "eipäs-juupas" linjalle kun sinä et kerran halua tai kykene järjellisesti perustelemaan jankkaamistasi ja tyhjyyttä kolisevaa mutu-tuntumaasi, niin sinun olis pitänyt siinä tapauksessa jättää tää kommentoimatta:
Bajari kirjoitti:Niin toimenpiteille kun esim kotietsintä syyttömälle, Ja kyllä näin on tapahtunut. Saisi poliisitkin varmemman systeemin keksiä tuohon hommaan.

No Poliisi valtiohan tämä on.
Jos ei perustele kantaansa, niin sitä voi väittää (kuten sinä tuon jankkaamisesi kanssa nyt teet) ihan mitä tahansa ja koko helvetin keskustelussa ei ole mitään päätä eikä häntää.

Itse puolestani totean, että en jaksa jankata henkilöiden kanssa silloin enempää kun huomaan vastapuoleni olevan älylliseltä kapasiteetiltään huomattavan rajoittunut (en tarkoita mitään tiettyä tapausta).

EDIT: Poistettu henkilokohtaisuuksia - RAID

Kuva
Viimeksi muokannut Mike Manner, Pe Touko 30, 2008 4:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^^ei kai ollu bajarin alottama ketju, lähti käyntiin tuolta ihan muusta osiosta, josta raid sitten siirsi pätkän tähän oman otsikon alle.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

Mike Manner kirjoitti:
Itse puolestani totean, että en jaksa jankata henkilöiden kanssa silloin enempää kun huomaan vastapuoleni olevan älylliseltä kapasiteetiltään huomattavan rajoittunut (en tarkoita mitään tiettyä tapausta).
Mistäs sinä tiedät minun älyllisen kapasiteetin kuten en minä tiedä sinun älyllistä kapasiteettiä. Mut se siitä ja sen kestävyydestä, jokaisella on edelleenkin oikeus mielipiteeseensä niitä sen kummasemmin perustelematta. Vai onko jossain sääntö että mielipiteet pitää perustella.
Suomi on paska maa.
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

:roll: Voi pyhä yksinkertaisuus. Mitä pointtia on tulla keskustelupalstalle vääntämään jos keskustelu menee juu-ei -linjalla.

Jos et pysty perustelemaan väitteitäsi niin ei se ole muiden vika. Jos jäät väittelyssä häviölle niin toisinaan on ihan fiksua myöntää tappionsa vaikka pitäisikin oman mielipiteensä. Ei se sen ihmeellisempää ole.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Taalla suosittelen palaamaan otsikon mukaiseen keskusteluun. Käyttäjien keskinäiset nokittelut "Lautamiehiin".

RAID
Bajari
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 10:20 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Bajari »

etsijä kirjoitti::roll: Voi pyhä yksinkertaisuus. Mitä pointtia on tulla keskustelupalstalle vääntämään jos keskustelu menee juu-ei -linjalla.

Jos et pysty perustelemaan väitteitäsi niin ei se ole muiden vika. Jos jäät väittelyssä häviölle niin toisinaan on ihan fiksua myöntää tappionsa vaikka pitäisikin oman mielipiteensä. Ei se sen ihmeellisempää ole.
Miks myöntää tappiota jos oman mielipiteen tuo vaan esille? Vai onko täällä keskusteluissa aina joku kilpailu minkä joku sitten voittaa? Vai kasvaako täällä se kuuluisa virtuaalikikkeli jos "voittaa" jonkun väittelyn. Et voi pyhä yksinkertaisuus vaan ittelles.
Suomi on paska maa.
Vastaa Viestiin