Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008329018.html
Maanviljelijä-Niklas palasi Lapin-lomalta Porvooseen eikä ollut uskoa silmiään: ”Tapaus on täysi mysteeri”
Jos kukaan ei ilmoita erehdyksestään, Niklas Magnusson tekee poliisille rikosilmoituksen varkaudesta.
PORVOOLAINEN 45-vuotias Niklas Magnusson koki valtavan yllätyksen, kun hän ajoi autollaan kaurapeltojensa ohi Porvoon Eestinmäessä maanantaina.

– Olin viemässä tytärtäni kouluun ja katsoin peltojani. En ollut uskoa silmiäni. Joku oli puinut kaurapeltoni, hän kertoo Ilta-Sanomille.
Magnusson odottaa ilmoittautuuko joku puineensa vahingossa kauraa väärällä pellolla.

– Jos mitään ei kuulu, minun on tehtävä poliisille rikosilmoitus varkaudesta, hän sanoo.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3122
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Herää kysymys, että miksi Niklaksen kaurat olivat pellossa vielä Lokakuun puolessa välissä?
it's my car !
Jew
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Loka 12, 2021 2:48 pm

Re: Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Viesti Kirjoittaja Jew »

CharlesBronson kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 9:07 am Herää kysymys, että miksi Niklaksen kaurat olivat pellossa vielä Lokakuun puolessa välissä?
Ei ole mitenkään tavatonta, että puinti menee Suomessa lokakuulle. Pohjoisessa se on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta etelässäkin aina silloin tuleentuminen viivästyy ja korjuu tehdään vasta lokakuulla, öljykasvien osalta ehkä vasta marraskuulla. Ei se toivottavaa ole, syyssateet ovat koko ajan uhkana, mutta toisaalta, jos vilja ei ole tuleentunutta, niin ei siitä viljan hintaa saa, eikä sitä kannata puida. Siitä saa korkeintaan säilörehua.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3122
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Jew kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 9:58 am
CharlesBronson kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 9:07 am Herää kysymys, että miksi Niklaksen kaurat olivat pellossa vielä Lokakuun puolessa välissä?
Ei ole mitenkään tavatonta, että puinti menee Suomessa lokakuulle. Pohjoisessa se on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta etelässäkin aina silloin tuleentuminen viivästyy ja korjuu tehdään vasta lokakuulla
Tiedän, mutta asun vain hieman pohjoisempana, ja täällä on puitu ohrat ja kaurat jo 2viikkoa sitten.
it's my car !
rsv
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: La Heinä 17, 2021 3:25 pm

Re: Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Viesti Kirjoittaja rsv »

Voisi olla että puinnit on hoitanut urakoitsija jolle on annettu hiukan väärät koordinaatit.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Mahdollinen varkaus - seuraavaksi puidaankin käräjillä

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Ei viljalle vaan metsälle kävi vastaavat jokunen vuosi sitten. Naapurin metsää harvennettiin vaikka piti harventaa naapuripalstaa. Joku kartanlukuhärö siinä oli käynyt. Olin itse mukana kun tämä jonka palstaa oli harvennettu kävi tarkastamassa puustoaan. Kuulin siinä samalla urakoitsijan pahoittelut. Oli kuulemma metsäyhtiön kanssa jo sovittu että kemera-tukia haetaan sille väärälle palstalle ja hakattu puusto ostetaan yli markkinahinnan. Kartanlukuvirheen takia naapuri taisi voittaa siinä kaupassa.
Sen mitä minä metsänhakkuusta ymmärrän, jälki oli oikeinkin hyvää ja kasvu vain kiihtyy sillä palstalla.
Vastaa Viestiin