Puhallusratsiat (Alkoholi ja huumeet)

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Bajari kirjoitti:
supernova kirjoitti: Sen sijaan eri hamppulajikkeista kasvatetusta marista käytetään usein englanninkielisiä termejä joiden mukaan nämä ovat joko stoned- tai high-lajikkeita.

Nyrkkisääntönä pidettäneen että helpoimmin kasvatettavat ja runsaimman sadon tuottavat lajikkeet ovat cannabis sativaa ja vähän vaikeammat lajit ovat cannabis indicaa. Sativaa pidetään stoned-tilan aiheuttavina jolloin on sitten jumissa ja indica-lajikkeita pidetään taas niin sanotusti high-lajikkeina jotka ovat enemmän trippaavia ja siis enemmän tajuntaa laajentavia.

Koska kyse on lajikkeista, ne luonnollisesti risteytyvät keskenään ja onkin vaikeaa mennä sanomaan mitään mistään lajikkeesta että onko se nyt vain stoned vai high lajike.

Kyllä se vaan indica tuottaa isomman sadon ja sen stoned tilan. ja sativa pienemmän sadon ja high tilan. Ja indicaa huomattavasti helpompi kasvattaa ja nopeampi kun ei kuki niin kauaa kun sativat
taispa mennä väärin päin. on niin pitkä aika asioista ja en ole aktiivisesti asiaa pitkiin aikoihin funtsinut

olin jo vamistautunut kehottamaan katsomaan googlesta mutta katsoin asiaa ensin itse ja totesin että sativa/indica menee juuri toisin päin kuin muistin.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Ja seuraavasta EI otsikon mukaisesta keskustelusta paasee sitten TUOMIOISTUIMEEN.... ;-)

Jos kirjottajilla on jotain keskenaisia "nokitteluita" sita varten voi vapaasti aloittaa keskusteluketjun "Lautamies" osioon... Ja kutsua "Kaverin" sinne vaikka yksityisviestilla...... :roll:


RAID
kaljamato
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: La Maalis 22, 2008 2:12 pm

Viesti Kirjoittaja kaljamato »

esmes- kirjoitti: käyttävätköhän kuinka paljon sylkitestiä tuolla tien päällä? en ole ainakaan kuullut että kenenkään kohdalle ois osunu muuta ku puhallutuksia.
Eivät ole kovin hanakasti tikkua suuhun työntämässä. Muistaakseni drugtest maksaa 80e/laaki, josta osittain taitaa johtua. Saat varautua kielen kaapimiseen, jos

a) puhallat nollat, mutta olemus päihtynyt
b) puhallat nollat, mutta olet epäillyttävässä seurassa/autossa
c)sinulle on aiemmin tehty testi, joka näyttänyt positiivista
d) kriminaalitausta ilman huumausainemerkintää
tai
e) kaikki yllämainitut

Sitten on myös niitä poliiseja, jotka ovat ottaneet elämäntehtäväkseen kyseisen testin tekemisen. Ne odottavat joka ikinen päivä kotikatusi varrella, että satut ajamaan ohi ja pääsevät työntämään tikun suuhun.

Tästä testistähän riittäisi vaikka kuinka paljon avautumista, mutta se taitaa sivuuttaa aiheen jossain määrin.
"Kaks lähtee samaan kirstuun ja se on taivahan totuus."
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kuinkahan kauan tuossa sylkitesterissä näkyy eri huumeet käyttökerran jälkeen? Helsingissä taitaa olla joka autossa jo nuo testerit. Toista se on täällä Keski-Suomessa, jossa lirkit, larpat, lurpat ym. Doctor Lecterin suosikit ajelee huumepäissään.

Onko raja kannabiksessa 2 tuntia, 2 päivää vai kenties 2 viikkoa? Puhumattakaan LSD:stä, onko siinä raja 18 tuntia, 18 päivää, 18 kuukautta vai saako happoa nauttineen lapsetkaan ajaa ikinä autoa?

Kansa janoaa tietoa, että milloin voi turvallisesti ajaa käytettyään erilaisia huumausaineita. Ohan siinä alkoholissakin selkee raja, perkele huumeisiin kanssa! :twisted:
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

kaljamato kirjoitti:Sitten on myös niitä poliiseja, jotka ovat ottaneet elämäntehtäväkseen kyseisen testin tekemisen. Ne odottavat joka ikinen päivä kotikatusi varrella, että satut ajamaan ohi ja pääsevät työntämään tikun suuhun.
Kokemusta?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

apollo kirjoitti:Kuinkahan kauan tuossa sylkitesterissä näkyy eri huumeet käyttökerran jälkeen?
Riippuu käsittääkseni huumeesta, mutta olen itse elänyt siinä käsityksessä että kyse on kymmenistä minuuteista (huom! ei missään nimessä varmaa tietoa).
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

joey kirjoitti:Riippuu käsittääkseni huumeesta, mutta olen itse elänyt siinä käsityksessä että kyse on kymmenistä minuuteista (huom! ei missään nimessä varmaa tietoa).
Jos asia olisi näin, koko sylkitesteri menettäisi merkityksensä.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

en tiedä kuinka kauan sylkitestissä näkyy. verikokeissa ja kusitesteissä voi kannabis näkyä useammankin viikon, lsd häviää kehosta alle tunnissa. yleensäottaen mitä kovempi huume, sitä nopeammin se häviää.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

apollo kirjoitti:
joey kirjoitti:Riippuu käsittääkseni huumeesta, mutta olen itse elänyt siinä käsityksessä että kyse on kymmenistä minuuteista (huom! ei missään nimessä varmaa tietoa).
Jos asia olisi näin, koko sylkitesteri menettäisi merkityksensä.
Mutta sinäkään et kuitenkaan tiedä oikeaa vastausta? :)

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.p ... tunid=1350

Tuolla arvioitiin ajaksi 12-14 tuntia. Kiinnostaisi kyllä tietää, mistä olen tuon parikymmentä minuuttia keksinyt. Voisiko siinä olla kyse sitten jostakin tietystä, yksittäisestä aineesta?
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Tuosta sylkitestistä vielä sen verran että sitä on naurettavan helppo huijata, jos käyttäjä on aineissa mutta ei niin pöllyssä että sen suoraan huomaisi - tai muut yllämainitut seikat, niin tikku näyttää puhdasta vaikka mitä olisi vetänyt. Jokaiselta löytyy kotoa tarvikkeet tuohon temppuun.

Ei, en ole kokeillut enkä tiedä ketään kuka olisi IRL - mutta temppu on hyvin yksinkertainen.

Ps. tarkkuusalkometriäkin voi muuten huijata..

Turha kysellä miten nuo onnistuu, en kerro.
syytön mä siihen oon...
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Re: Puhallusratsiat (Alkoholi ja huumeet)

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

Eppu74 kirjoitti:
Annie W kirjoitti:Tuo kossutamponi on kuulemma suht tuttu juttu nuorten keskuudessa, ainakin silloin kun täytyy olla haisematta viinalle/puhaltaa nollat.
Puhalluskokeeseen ei valitettavasti vaikuta miten alkoholi on nautittu.
kyllä se sit vaikuttaa jos voi todistaa että naisesi on niin hullu että on ekax kaatanu vahingossa viimeset viinansa alushousuilleen ja siitä vittuuntuneena tempassu ne kuskin päähän koska tämä ei osannu ajaa ja sit on auto menny vaikka metikköön...
:roll:
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

joey kirjoitti:
apollo kirjoitti:
joey kirjoitti:Riippuu käsittääkseni huumeesta, mutta olen itse elänyt siinä käsityksessä että kyse on kymmenistä minuuteista (huom! ei missään nimessä varmaa tietoa).
Jos asia olisi näin, koko sylkitesteri menettäisi merkityksensä.
Mutta sinäkään et kuitenkaan tiedä oikeaa vastausta? :)

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.p ... tunid=1350

Tuolla arvioitiin ajaksi 12-14 tuntia. Kiinnostaisi kyllä tietää, mistä olen tuon parikymmentä minuuttia keksinyt. Voisiko siinä olla kyse sitten jostakin tietystä, yksittäisestä aineesta?
se varmaan johtuu siitä että poliisit oli ite jossain nauttinu vangin huumepullia ja ajanu auton seinään ja meni semmonen 20 minsaa kun joku tuli paikalle ja yllätys??hehän olivat syyttömiä.. :lol:
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

Mike Manner kirjoitti:
Eppu74 kirjoitti:Puhalluskokeeseen ei valitettavasti vaikuta miten alkoholi on nautittu.
Itselläni on vain mutu-tuntuma asiasta, mutta miten helkkarissa se alkoholi voi näkyä uloshengitysilmassa jos sitä ei ole nautittu suun kautta?
alkoholissa on ainesosia mitkä poistuu kans hengitysilman mukana...kemistin tietoo?? :twisted:
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

Mike Manner kirjoitti:
Eppu74 kirjoitti:Nautitko alkoholisi hengittämällä vai juomalla? Suoritetaanko puhallustesti märehtimällä?

Alkoholi "tahdotaan" veren sekaan jotta se menisi aivoihin. Veren sekaan tahdotaan myös hengitettyä happea. Kun happi on käytetty se "ulostetaan" samaa reittiä kuin mistä on tullutkin.
Miksi yskänlääke juodaan eikä vedetä keuhkoon ja miksi narkkareita varten ei ole kehitetty puhalluskoetta?
-hyvä veto!! :lol:
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

joey kirjoitti:
Eppu74 kirjoitti:Nautitko alkoholisi hengittämällä vai juomalla? Suoritetaanko puhallustesti märehtimällä?

Alkoholi "tahdotaan" veren sekaan jotta se menisi aivoihin. Veren sekaan tahdotaan myös hengitettyä happea. Kun happi on käytetty se "ulostetaan" samaa reittiä kuin mistä on tullutkin.
Väärin. Juuri sen takia purukumit, hampaidenpesemiset ja muut saattavat vaikuttaa puhalluskokeen tulokseen, että alkoholi on nautittu suun kautta ja siitä jää jäänteitä suuhun väkisinkin. Juuri sen takia juuri juotu viinilasillinen saattaa vääristää tulosta. Ja juuri sen takia otetaan lisäksi aina verikoe, mikäli on syytä epäillä kuskia rattijuopumuksesta.

Miksei verikokeita sitten yleisesti suoriteta hönkimällä, jos kerta uloshengitysilmassa on kaikkea sitä mitä veressäkin?

Happea ei muuten "ulosteta", happi käsitellään keuhkoissa ja uloshengitettäessä ulos tulee hiilidioksidia.
noissakin aineissa on kemialliselta koostumukselta sellaisia aineita jotka ihmisen ruumiinlämpö voi muuttaa etyylialkoholiksi...siksi myös verikoe että se kun lähtee labraan niin kemistit löytävät sen puhtaan etyylialkoholin määrän... :roll:
Vastaa Viestiin