Helsinki, Vuosaari: Miehet hakkasivat odottavan äidin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bombay kirjoitti:...nippelitietona, kristinuskoonkin kuului kunniaväkivalta, samanlaisia aavikkouskontoja kummatkin on, kristinuskon papit vaan hylkäävät oppejaan...
Ööö, niin kuin jo tuossa mainitsit, niin kristinuskossa tarkastetaan tapoja ajantasalle, islamissa ei.
Jos tuo käyttämäsi termi "hylkäävät oppejaan" oli tarkoitettu sivallukseksi, niin olisiko se sitten parempi, että pohjoismaiden ääri kristityt teurastaisi kaikki kiinni saamansa vääräuskoiset tuonne kaduille esim. keskiaikaisilla miekoilla ja kirveillä samaan tapaan kuin ääri islamistit silpoovat ihmisiä tai teloittaa heitä esim. sapeleillaan?

Hassua on vaan se, että milloin viimeksi ääri kristityt syylistyi väkivaltaiseen mellakkaan, tai muuhun vastaavaan väkivaltaiseen toimintaan? Ääri islamistit sen sijaan polttaa muutaman korttelin esim. Pariisista tai Amsterdamista joka kerta kun islamia "loukataan" piirtämällä pilakuva tai kirjoittamalla kriittiseen sävyyn islamista kirja...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti: Hassua on vaan se, että milloin viimeksi ääri kristityt syylistyi väkivaltaiseen mellakkaan, tai muuhun vastaavaan väkivaltaiseen toimintaan? Ääri islamistit sen sijaan polttaa muutaman korttelin esim. Pariisista tai Amsterdamista joka kerta kun islamia "loukataan" piirtämällä pilakuva tai kirjoittamalla kriittiseen sävyyn islamista kirja...
Tämäkään ei oikeastaan johdu mistään islamin hyväksymästä väkivallasta vaan yksinkertaisesti siitä, että muslimeille on vielä olemassa jotakin pyhää ja heidän käsitys pyhyydestä on paljon voimakkaampi kuin kristityillä. Profeetta Muhammed on heille monin verroin tärkeämpi ja rakkaampi kuin Jeesus pahimmillekaan kristityille.

Enkä siis missään nimessä hyväksy väkivaltaista käyttäytymistä uskonnon nimissä, mutta yritän kovasti ymmärtää.
Mike Manner
Jessica Fletcher

joey kirjoitti:Tämäkään ei oikeastaan johdu mistään islamin hyväksymästä väkivallasta vaan yksinkertaisesti siitä, että muslimeille on vielä olemassa jotakin pyhää ja heidän käsitys pyhyydestä on paljon voimakkaampi kuin kristityillä. Profeetta Muhammed on heille monin verroin tärkeämpi ja rakkaampi kuin Jeesus pahimmillekaan kristityille.
Itse epäilen, että tuollainen käyttäytyminen johtuu pelkästään siitä että on syy mellakoida ja rellestää...
Meikäläinenkin taitaa tulla syvästi uskoon ens viikolla ja aloittaa ikioman ristiretken... :?
Vitsi vitsi vitsi :lol: :wink:

Ps.Mellakoisivat vittu kotonaan, eikä täällä meidän kulmilla.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
BK
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja BK »

joey kirjoitti: Tämäkään ei oikeastaan johdu mistään islamin hyväksymästä väkivallasta vaan yksinkertaisesti siitä, että muslimeille on vielä olemassa jotakin pyhää ja heidän käsitys pyhyydestä on paljon voimakkaampi kuin kristityillä. Profeetta Muhammed on heille monin verroin tärkeämpi ja rakkaampi kuin Jeesus pahimmillekaan kristityille.
Ihmiselämä ei liene sitten niin pyhää vai?
Enkä siis missään nimessä hyväksy väkivaltaista käyttäytymistä uskonnon nimissä, mutta yritän kovasti ymmärtää.
Miksi yrität ymmärtää? Onko siihen kenties jotain henk. koht. syitä, jotka pistävät kirjoittamaan "pahimmillekaan kristityille" mutta taas muslimien kohdalla se pahuus ei missään nimessä liity siihen uskontoon....
joey
Angus MacGyver

BK kirjoitti:
joey kirjoitti: Tämäkään ei oikeastaan johdu mistään islamin hyväksymästä väkivallasta vaan yksinkertaisesti siitä, että muslimeille on vielä olemassa jotakin pyhää ja heidän käsitys pyhyydestä on paljon voimakkaampi kuin kristityillä. Profeetta Muhammed on heille monin verroin tärkeämpi ja rakkaampi kuin Jeesus pahimmillekaan kristityille.
Ihmiselämä ei liene sitten niin pyhää vai?
Miksi yrität ymmärtää? Onko siihen kenties jotain henk. koht. syitä, jotka pistävät kirjoittamaan "pahimmillekaan kristityille" mutta taas muslimien kohdalla se pahuus ei missään nimessä liity siihen uskontoon....
Hahah, sööttiä tulkintaa :wink:

Onko sinulle ventovieraan elämä yhtä pyhää kuin sinulle kaikista tärkein?

Minun henkilökohtaiset motiivithan eivät toisaalta sinulle kuulu, mutta ellen itseäni tarpeeksi ymmärrettävästi yllä selittänyt, totean vielä kerran että en millään tasolla hyväksy uskonnon nimissä suoritettavia väkivallantekoja. Yritän ymmärtää siksi, että ymmärtäminen on ainoa keino ennaltaehkäisyyn. Ja jos omassa ymmärryksessäsi on aukkoja, kerrattakoon vielä että ymmärtäminen ja hyväksyminen eivät siis ole sama asia, kuten edellä yritin sanoa. "Pahimmalla kristityllä" tarkoitin sitä kaikista vannoutuneinta kristittyä, joka ei ole vakaumuksellisuudeltaan millään tasolla verrattavissa fundamentalistimuslimeihin. Ja edelleen, muslimeilla väkivallanteot liittyvät paikallisiin tapoihin, joilla on yhtä paljon tekemistä uskonnon kanssa kuin saunomisella luterilaisuuden kanssa. Minulle se henkilökohtaisesti on se ja sama, mikä Ahmedin saa sivullisia pahoinpitelemään, mutta ajattelin valottaa asiaa niille joille se vielä on epäselvä. Ettei tarvitse ihmetellä, miksei kukaan muslimi myönnä islamin hyväksyvän väkivaltaa ja miksei Koraanista löydykään väkivallanhyväksyntää.

Enkä siis kuulu kumpaankaan uskontokuntaan.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mike Manner kirjoitti:
Hassua on vaan se, että milloin viimeksi ääri kristityt syylistyi väkivaltaiseen mellakkaan, tai muuhun vastaavaan väkivaltaiseen toimintaan?
Äärikristityn, vilpillisesti valtaan nostetun George Bushin johdolla suoritettu Afganistaniin hyökkäys? Tai Irakiin hyökkäys? Noihin verrattuna pikku mellakat on tosiaan aika pikkuisia.

Ja mitä tähän itse tapaukseen tulee, niin aika vitun nöyrää seurata tollasta sivusta tekemättä mitään ja sit itkeä perään sitä kuinka on niin väärin, kun tollasta tapahtuu. Ja jottei tää menis täysin siihen, että ajatellaan, ettei suomalaiset tällaista harrasta, niin näin äkkiseltään tulee heti mieleen kaksi eri tapausta joissa kenkää on tajonnut ihan suomalainen mies. Vitun kujalla täytyy ihmisen olla jos menee fudimaan raskaana olevaa naista. Tai naista ylipäänsä.
Mike Manner
Jessica Fletcher

katupoika kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
Hassua on vaan se, että milloin viimeksi ääri kristityt syylistyi väkivaltaiseen mellakkaan, tai muuhun vastaavaan väkivaltaiseen toimintaan?
Äärikristityn, vilpillisesti valtaan nostetun George Bushin johdolla suoritettu Afganistaniin hyökkäys? Tai Irakiin hyökkäys? Noihin verrattuna pikku mellakat on tosiaan aika pikkuisia.
Käy tekee galluppi jätkien posella kysellen heidän mielipiteitään USA:n hallitukseen jne...
Lueskelin n.1kk. sitten jutun (muistaakseni hesarista - en löytänyt ko. juttua enää vaikka googletin päämärkänä), missä kolmatta reissuaan Irakissa tekevä sotanarkkari kersantti kertoi mielipiteitä asioista ja kuvaili tunnelmia joukkojen parissa... Muutkaan aiheesta painetut lehtijutut ei ole hirvittävästi mairitellut USA:n hallitusta ja ei ainakaan anna kuvaa pyhästä uskonsodasta.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

joey kirjoitti:Kuten on taidettu miljoonat kerrat aikaisemmin tälläkin palstalla todeta, syy ei periaatteessa ole islamin, vaan etnisesti samoihin paikkoihin liittyvien tapojen.
Täältä voi lukea islamilaisen, eli Koraanissa annetun, käsityksen naisista. Ei tuo minusta kovin tasa-arvoiselta vaikuta, vaikka siinä ei ole vielä mitenkään huomioitu paikallisia tapoja:

http://skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html
Every ship must sail a world.
Annie
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Annie »

Miten ihmeessä kukaan voi perustella sanan kunnia alle raskaana olevan naisen pahoinpitelyä? Tai mitä kunniakasta voi olla, kun koko joukko suvun looserimiehiä hakkaa hengiltä heikon ja alistetun naisen? Somalien oikea paikka näin suomalaisin silmin on jolla, jota virta vie kohti Afrikan rannikkoa. Mitä hittoa ne täältä hakee, me ei todellakaan tahdota niitä eikä muitakaan h..tin islamilaisia loosereita tänne. Ne vaan on sitä mieltä, että koko järkevän maailman pitäisi uskoa niiden asioihin ja ehdottomasti ymmärtää niitä. Joo, mä ainakin ymmärään sitten, kun niillä on varaa pysyä siellä omassa maassaan, eikä tulla hakemaan sitä ymmärrystä ja almuja täältä muualta. Meillä on omat periaatteemme ja maassa maan tavalla. Jos ei se tyyli kelpaa, niin multa saa kyllä ostaa tai vaikka lahjaksi sen jollan.
Jokainen päivä voi olla viimeinen...
joey
Angus MacGyver

ABC kirjoitti:
joey kirjoitti:Kuten on taidettu miljoonat kerrat aikaisemmin tälläkin palstalla todeta, syy ei periaatteessa ole islamin, vaan etnisesti samoihin paikkoihin liittyvien tapojen.
Täältä voi lukea islamilaisen, eli Koraanissa annetun, käsityksen naisista. Ei tuo minusta kovin tasa-arvoiselta vaikuta, vaikka siinä ei ole vielä mitenkään huomioitu paikallisia tapoja:

http://skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html
Minä puhuin väkivaltaisuuksista :)
Mike Manner
Jessica Fletcher

Annie: Ei pidä yleistää... Esim. Iranilaiset on hyviä työmiehiä jne, eli hiukan riippuu mistä tulee... Ja mitä AJATTELEE. Vai ajatteleeko ollenkaan.
Mike Manner
Jessica Fletcher

WTF?

Niin? Syy ei ole islamin, vaan samaan (islam = muslimit) paikkaan liittyvissä tavoissa... Euroopassa nähdyt mellakat ei ole yhtään mitään muuta kuin muslimi nuorien huligointia. Islam ei sinällään liity asiaan muuten kuin, että se antaa oikeutuksen noille nuorille.
joey
Angus MacGyver

Mike Manner kirjoitti:
WTF?

Niin? Syy ei ole islamin, vaan samaan (islam = muslimit) paikkaan liittyvissä tavoissa... Euroopassa nähdyt mellakat ei ole yhtään mitään muuta kuin muslimi nuorien huligointia. Islam ei sinällään liity asiaan muuten kuin, että se antaa oikeutuksen noille nuorille.
Niin siis, minä puhuin tuosta väkivaltaisuudesta, en naisten kohtelusta. ABC puolestaan käytti esimerkkinä naisten kohtelua. Eihän Vanha Testamenttikaan juuri arvoa naiselle anna... Mutta tuo väkivaltainen käyttäytyminen ja sen yleinen hyväksyminen ei käsittääkseni ole Koraani- vaan tapapohjainen ilmiö. Tosin, eihän minullakaan satavarmaa käsitystä ole kun en Koraania ole sen alkuperäiskielellä lukenut.
Mike Manner
Jessica Fletcher

joey kirjoitti:Mutta tuo väkivaltainen käyttäytyminen ja sen yleinen hyväksyminen ei käsittääkseni ole Koraani- vaan tapapohjainen ilmiö.
Kotoisin koraanista. Kyllä vaan. Koraanista.
joey
Angus MacGyver

Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:Mutta tuo väkivaltainen käyttäytyminen ja sen yleinen hyväksyminen ei käsittääkseni ole Koraani- vaan tapapohjainen ilmiö.
Kotoisin koraanista. Kyllä vaan. Koraanista.
Mites, osaisitko mainita joitakin Koraanin kohtia joista se erityisesti käy ilmi?
Vastaa Viestiin