18 koiraa otettiin huostaan rivitalokaksiosta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Turri kirjoitti:18 koiraa on kyllä kieltämättä enemmän kuin liikaa kaksioon. Käsittääkseni eläinsuojelulaissa on määrätty koirille jotkut minimineliöt per koira.
On määrätty, mutta uutisessa kun ei käy ilmi montako noista koirista on ollut pentuja ja mitä rotuja tuossa on ollut edustettuina.
Ja tiedän kaksioita missä on yli 100 asuin neliötä, eli kaikki on niin suhteellista...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

Mike Manner kirjoitti:Ja missähän puhutaan perättömästä ilmiannosta (muutakin kuin jonkun foorumille kirjoittelijan omissa spekulaatioissa)?
Siksi kysyinkin että missä muualla tästä on uutisoitu, kun Anna foorumilla tuntui sanovan varmaksi että
Kyseessä oli väärä ilmianto ja koirat on palautettu omistajalleen.
Kuulun kyseisen rodun yhdistykseen.
Olisi kiva tietää onko esim. jossain lehdessä ollut tarkempaa tietoa, vai onko tieto tullut vain yhdistyksen kautta.

Huostaanotosta vielä...
Jos kyse on liian pienestä tilasta, en usko että kaikkia koiria olisi sinne enää palautettu. Jos taas kyseessä on lika tms, niin toivottavasti tekevät "pistokokeita" vielä myöhemmin tarkistaakseen olosuhteet. Siis jos ei ole kyse pelkästä väärästä ilmiannosta.

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Anna
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Anna »

Tarkempaa tietoa mulla ei ole, enkä halua asiaan enempää puutuakkaan.
Kaikki asunnossa olleet koirat ei ollut kasvattajan omia, ja osa niistä oli pentuja.
Eiköhän tuo virheen korjaaminen pitäisi lehtiinkin jossain vaiheessa tulla(?)
Koirat ei ollut puheiden mukaan yhtään huonovointisia vaan iloisia ja terveitä.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Anna kirjoitti:Koirat ei ollut puheiden mukaan yhtään huonovointisia vaan iloisia ja terveitä.
Mikä siis jälleen ei tarkoita yhtään mitään... Haltuunotolle voi olla paljon muitakin syitä kuin pelkästään se, että koirat olisivat olleet "huonovointisia, tylsistyneitä tai sairaita". Esimerkiksi tuo mahdollinen tilan ahtaus, tai jokin muu puute joka olisi voinut johtaa noihin edellämainittuihin puutteisiin (huonovointisuus, blaa blaa blaa).
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Anna
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Anna »

^sä taidatkin tietää tästä tapauksesta enemmänkin.
Heitä ihmeessä faktaa kehiin.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Anna kirjoitti:^sä taidatkin tietää tästä tapauksesta enemmänkin.
Heitä ihmeessä faktaa kehiin.
Tuossa on sullekkin luettavaa :arrow:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... jeluasetus
...Siinä sulle faktaa kehiin, eli esim. koiranpito ei ole ihan niin yksinkertaista puuhaa jos oikeen aletaan viilaamaan.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Sen verran tiedän minäkin, että eläinsuojeluviranomainen EI OTA eläimiä huostaan pelkän väärän ilmiannon parusteella, vaan NÄKEMÄNSÄ perusteella.

Syynä saattaa olla, ahtuas, likaisuus, koirien terveys, vaaralliset elinolot jne...se, että ne mahdollisesti palautetaan, saattaa johtua monesta asiasta.

Huostaanotosta on varmasti tehty pöytäkirja, ja siinä kyllä sanotaan mitkä asiat johtivat huostaanottoon.

Monesti eläimet palautetaan, määrää rajoitetaan ja annetaan ukaaseja tehdä parannuksia tietyn ajan kuluessa. Näin kävi erään eläinlääkärin tapauksessa.

Joten ei savua aina ilman tulta. Toivon vaan että tämä on herätys kasvattajille, jotka tuottavat vuodessa kymmeniä pentueita. KoiraNeti:stä aika hyvin näkee (ne jotka on rekattu) kuinka laajaa toiminta on.
There are no crimes behind enemy lines
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mike Manner kirjoitti: On määrätty, mutta uutisessa kun ei käy ilmi montako noista koirista on ollut pentuja ja mitä rotuja tuossa on ollut edustettuina.
Tuollahan se oli jo avauksessa mainittu:
"Koirista suurin osa oli rodultaan kiinanharjakoiria, ja niistä osa oli pentuja."

Kohtalaisen pienikokoisesta rodusta siis kyse.

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:5L- ... _4_350.jpg
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Tejo
Alokas

Viesti Kirjoittaja Tejo »

Kyseessä oli pieni kaksio ja koirat oli siellä eroteltu vielä pienempin tiloihin. Olivat kyllä pirtsakoita tapauksia, mutta täynnä omia ulosteitaan. Pentuja oli 5 kappaletta. Koirat palautettiin tänään kasvattajalle.
Rezah
Christopher Lorenzo

No, toivotaan että jokainen osaa filtteröidä mistä kääpiönsä ottaa, ja että kasvattajatkin havahtuvat hommamaan ihan täyspäiväistä apua ja hoitajaa, eikä vain naapuria käyttämään koiriaan ulkona ja ruokkimassa.

Yli 10 koiraa yhdelle henkilölle, joka käy päivätöissä + hoitaa muita virkoja, on liikaa. Oli kyseessä sitten chihu tai nöffi.

Pidetään silmät auki.
Mike Manner
Jessica Fletcher

maija turjukka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti: On määrätty, mutta uutisessa kun ei käy ilmi montako noista koirista on ollut pentuja ja mitä rotuja tuossa on ollut edustettuina.
Tuollahan se oli jo avauksessa mainittu:
"Koirista suurin osa oli rodultaan kiinanharjakoiria, ja niistä osa oli pentuja."

Kohtalaisen pienikokoisesta rodusta siis kyse.
Suurin osa...
Rezah
Christopher Lorenzo

Läänineläinlääkäri kertoi lehdessä että kasvattajaa on seurattu useamman vuoden, eli aihetta on ollut epäillä.

Pari vuotta sitten koiria on ollut vielä "siedettävä" määrä, 10kpl, mutta nyt homma ilmeisesti riistäytynyt käsistä, olivat sitten omia tai ei, hoitaa ne pitää, itse.

Sen verran ammattimainen Parviainen on, että turhasta ei tuota juttua ole kyhätty.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Rezah kirjoitti:Läänineläinlääkäri kertoi lehdessä...
Suoraa linkkiä juttuun?
Rezah
Christopher Lorenzo

Löytyy IS:n paperiversiosta, voin naputella tähän myöhemmin jos muistan.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Rezah kirjoitti:Löytyy IS:n paperiversiosta...
Löytyy myös netistä kun vaan kerrot sen jutun otsikon?
Vastaa Viestiin