Helsinki, Vuosaari: Miehet hakkasivat odottavan äidin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:mutta se ei silti tarkoita sitä että väkivaltaisuus joutuisi islamista.
No jos se ei johdu islamista, niin kovasti on tuollainen käytösmalli voimissaan niissä maissa missä islan on valtauskontona. Sattumaa?
Jännä sattuma sekin, miten saunomista arvostetaan hirveästi juuri luterilaisissa maissa...
Onko saunominen rikos?
Entä se, jos räjäyttää pommin koulussa joka on täynnä siviilejä?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kummasti näitä naistenhakkaajia nykyään löytyy (ja on varmaan ennenkin löytynyt). Luulis, että joku toinen keino löytyisi purkaa sitä kiukkuaan naiseen jos on jotain konflikteja. Itse en o naista ikinä lyönyt ja olen siitä ylpeä, vaikka se pitäisikin olla ihan perusjuttu tässä maailmassa. Kyllähän naiset osaa provosoida aika hyvin välillä, mutta kyllä ne nyrkit ja puukot vaan silti tarvis jättää pois.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Miltei aina tapetaan Jumalan nimessä (kenen tahansa jumalan nimessä), koska ihmiset oikeuttavat näin tekonsa ja omatunto ei paina. Ei toki kaikilla, mutta hyvin yleistä silti.

Islam uskontona on sen verran vanhanaikainen uusilla aseilla, että väkivaltaa ei katsota niin kovasti kieroon kuin esim. luterilaisessa uskonnossa. Maassa maan tavalla niinkuin täällä on aikaisemminkin sanottu. Ehkäpä islamin uskonnossa naiset ovat vihdoinkin alkaneet laittaa vastaan ja tajuamaan kuinka heiltä riistetään oikeuksia ja väkivalta on ainoa tapa jolla heidät saa pysymään kurissa? En tiedä, kunhan spekuloin.

Omasta mielestäni, Suomeen saa tulla ulkomaalaisia (minulla ei ole heitä vastaan mitään) kunhan noudattavat lakia. Vähemmistöt elävät enemmistön säännöillä, näin raa'asti sanottuna. Suomessa ei saa varastaa, tappaa, pahoinpidellä, raiskata jne. joten vaikka se kuuluisi muuhun uskontoon, täällä sitä ei saa tehdä. Kiittäkööt edes lakia noudattamalla sitä, että ovat saaneet nauttia näinkin hyvinvoivasta maasta kuin Suomi (joo-o. Suomikin on alkanut hajoilla siellä sun täällä mutta pakolaismaihin verrattuna täällä on aika kivaa.:))

Ja mitä tuohon tulee, ettei menty väliin. Pelätään huonoja seurauksia, saa itse köniinsä, saa syytteen rasismista tai pahoinpitelystä, jähmettyy eikä tiedä mitä tehdä. En tiedä olisinko itsekään uskaltanut mennä väliin, tosin johtunee myös siitä että olen nainen joten eivät voimatkaan olisi kahta miestä vastaan riittäneet. Sitä on huono lähteä miettimään mitä sivustakatsojat ovat ajatelleet kun niitä ei tunne tai itse ei ole ollut paikanpäällä näkemässä kyseistä tilannetta. Poliisilla meni kuitenkin melko kauan ennen kuin saapuivat paikalle, muistinko oikein? Ellei joku soittanut vasta niin myöhään apua paikalle. Itse olisin kuitenkin ihan ensimmäisenä soittanut poliisille asiasta jos en väliin uskaltaisi mennä.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Tuollaisissa tilanteissa ei kyllä yksinään ainakaan kannata väliin edes harkita menevänsä, ainakaan nyt naisena. Varmasti pääsisi helpolla siitä sekaantumisesta jos raskaana olevaakin viskellään tuohon malliiin.. Soitto hätänumeroon ellei suurempaa määrää ihmisiä löydy avuksi.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti:Onko saunominen rikos?
Entä se, jos räjäyttää pommin koulussa joka on täynnä siviilejä?
Mitä ihmeen väliä sillä on? Eivätkö rikolliset tavat siis voikaan olla kauaskantoisia, etnisestä alkuperästä johtuvia tapoja? Vai siis mitä tällä haet... ? Että pomminräjäyttämisen on pakko johtua jonkin uskonnollisen ryhmittymän palvomasta kirjasta, koska se on rikollista?

Minä mainitsin tuosta saunomisen yleisyydestä siksi, että ymmärtäisit, että vaikka (nyt tulee toinen rautalankavääntöesimerkki!) kaikki kissat ovatkin karvaisia, kaikki karvaiset eivät kuitenkaan ole kissoja. Vaikka jok'ikinen muslimi tähtäisi vain ja ainoastaan siihen, että pääsee elämänsä aikana potkimaan mahdollisimman montaa raskaana olevaa naista, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että moinen toiminta johtuisi islamista. Muslimeilla on muutakin yhteistä kuin uskonto - todella vahva tapakulttuuri.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Onko saunominen rikos?
Entä se, jos räjäyttää pommin koulussa joka on täynnä siviilejä?
Mitä ihmeen väliä sillä on? Eivätkö rikolliset tavat siis voikaan olla kauaskantoisia, etnisestä alkuperästä johtuvia tapoja? Vai siis mitä tällä haet... ? Että pomminräjäyttämisen on pakko johtua jonkin uskonnollisen ryhmittymän palvomasta kirjasta, koska se on rikollista?
Kirjailit "hiukan" sekavasti noita ajatuksiasi, mutta kyllä. Shiiat räjäyttää sunneja, ja toisin päin, Irakissa ihan täyttä höyryä, vaikka kumpikin porukka on Islamin uskoisia, mutta edustaavat eri uskonhaaraa...
Tervettä porukkaa jossa väkimääräisesti isolla osalla ei ole islamin nimessä tappaminen verissä...?
(nyt tulee toinen rautalankavääntöesimerkki!) kaikki kissat ovatkin karvaisia, kaikki karvaiset eivät kuitenkaan ole kissoja.
Kaikki kissat eivät ole karvaisia.
Muslimeilla on muutakin yhteistä kuin uskonto - todella vahva tapakulttuuri.
Ikävä kyllä. Meininki on sama, oli ajat mitkä tahansa ja oli oikeutus haettu mistä milloinkin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Et vain ymmärrä lainkaan, mitä tarkoitan. Eli minun mielestäni kyse on paikallisista tavoista, ei paikallisesta uskonnosta. Asian ymmärtäminen helpottuu, kun ainaisen Koraanin kahlaamisen sijaan perehtyy paikallisiin tapoihin, sillä Koraanista selityksiä ei löydy, eikä yksikään muslimi luonnehtisi islaminuskoa väkivaltaiseksi uskonnoksi. Mitä se ei olekaan sen enempää kuin mikään muukaan - siis väkivaltaisuuksiin on löydyttävä selitys muualta kuin itse uskonnosta. Kuten esimerkiksi tavoista.

Kaikki kissat muuten ovat karvaisia. Mikäli tarkoitit sfinksejä, niilläkin on nahkansa peittona eräänlainen hyvin lyhyt ja harvakarvainen nukkakerros. Lähipiiristä löytyy sekä näitä "karvattomia" koiria että kissoja, joten voit kysellä lisätietoja vaikka yksityisviestinä jos asia jää askarruttamaan. Mutta kuten ehkä kuitenkin ymmärrät, tämä kissojen karvaisuus ei ole kovinkaan olennaista. Käytin esimerkkiä jotta sinulle hahmottuisi, mitä tarkoitan. Mutta ilmeisesti ei hahmottunut.

Ihan noin yleisestikin suosittelen, että mikäli jotakin uskontoa haluaa ymmärtää, ei lähde heti ensimmäiseksi lueskelemaan netistä uskonnon keskeisen teoksen suomenkielistä käännöstä. Mitä useammalle kielelle teksti on käännetty, sitä enemmän joukossa on väärinymmärryksiä. Lisäksi alkuperäinen versio kirjasta saattaa olla vuosikymmeniä sitten jostakin hiekkakuopan pohjalta löytynyt, huonokuntoinen pergamenttikäärö ja on enemmän kuin todennäköistä että tutkijat ovat - vaikka kielen hallitsevatkin - joutuneet hieman arvailemaan sisältöä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:Asian ymmärtäminen helpottuu, kun ainaisen Koraanin kahlaamisen sijaan perehtyy paikallisiin tapoihin...
Asiassa on se pointti, että rättipäät tukee kaikki pahat tekonsa siihen, että se oli allahin tahto. Liekkö siitä päässyt tuollainen kuva syntymään.
Ja islamiahan saa haukkua niin paljon kuin tykkää moraalisella tasolla, mutta jos jotain tiettyä porukkaa aletaan yleistäen haukkumaan (vaikka asiaan olisi aihettakin ja kantansa pystyisi perustelemaan faktoilla), niin syylistyy rasismiin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Minä puhuin siis tästä:
Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:mutta se ei silti tarkoita sitä että väkivaltaisuus joutuisi islamista.
No jos se ei johdu islamista, niin kovasti on tuollainen käytösmalli voimissaan niissä maissa missä islan on valtauskontona. Sattumaa?
Ja pointtini oli siis se, että kyllä, syy on ennemmin sattuman kuin islamin.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Jotkut väkivaltaloi (heh mikä sana) uskonnon tähden, mutta joskus kyse on vain yksilön sisäisestä vihasta. Tässä tapauksessa kyse saattaa olla siitä että nainen odotti väärälle miehelle lasta tai kosto jollekin: satutetaan läheisiä. Ei välttämättä uskonnolla ole mitään osuutta tähän. Ennen kuin asiaan saadaan lisää selvyyttä oliko tapauksella jotakin osuutta uskonnollisuuteen, niin sitten tästä asiasta voi taas väitellä. Eiks jeh?
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Totta, mutta tuo lapsen odottaminen väärälle henkilölle saattaa olla myös tarpeeksi painava syy harjoittaa tätä ns. kunniaväkivaltaa...
Vastaa Viestiin