Humalainen ajoi poliisin yli Kälviällä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Joo ei ole enää uskottavaa se, että poliisiin kohdistuva rikos katsotaan vakavammaksi kuin muihin ihmisiin. Meno menee villimmäksi vaan tästä johtuen. Pelotellaan aina vain murhatuomioilla kun poliisi kuolee, mutta ei sellaisia paljon tipu. Mielestäni tästä olisi voitu antaa murhatuomio.
Paavo Arhinmäki on äijä!
68616
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja 68616 »

Bateman kirjoitti:Miten näissä tapauksissa tapahtuu tuo korvauksien periminen? Otetaanko Kujanpään palkasta kun joskus työelämään pääsee, meneekö veronmaksajien maksettavaksi vai miten järjestelmä toimii?
Eiköhän tuo mene perinteisesti, että valtio maksaa korvaukset ja peritään pojan palkasta/veronpalautuksista hamaassa tulevaisuudessa, kunhan alkaa tienaamaan jotakin. Jos alkaa.

Suomessahan on naurettavan helppoa päästä korvausvelvollisuudesta ryhtymällä sosiaalipummiksi.
"Death Is Certain, Life Is Not"
"Treat me good, I'll treat You better; Treat me bad...."
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Jumalauta.

Ei sitä muuta voi sanoa, kuin että ala-arvoista, häpeällistä ja naurettavaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Maikkarin rikosuutiset kirjoitti:Poliisin yliajanut 21-vuotias mies otti käräjäoikeuden langettaman 3,5 vuoden vankeustuomion vastaan vakavin mielin. Asiasta kertoo miehen asianajaja Heikki Lampela.

- Käräjäoikeuden ratkaisu on oikeuskäytännön mukainen. Päämieheni pohtii lähinnä sitä, tyytyykö hän rangaistuksen pituuteen, Lampela kertoo.
Toikin on jo helvetin ärsyttävää...
"-Voi meitä raukkoja ja raasuja kun nyt näin kävi, että linnaa tuli..." vaikka kaikki ymmärtää, että tällä hetkellä tuolla on luultavasti toinen joulu joka on tullut etuajassa kesäkuussa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Mielestäni tuomio on ihan ok, murhastasyyte olisi ollut liioittelua.

Mutta silti en voi kuin ihmetellä tuomiota verrattuna siihen, kun mies ajoi ratsian läpi ja sai 5 vuotta murhayrityksestä. Jomman kumman tuomio on kaiken järjen mukaan muututtava!

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ght=#85927
loneliness
Jessica Fletcher

apollo kirjoitti:Mielestäni tuomio on ihan ok, murhastasyyte olisi ollut liioittelua.

Mutta silti en voi kuin ihmetellä tuomiota verrattuna siihen, kun mies ajoi ratsian läpi ja sai 5 vuotta murhayrityksestä. Jomman kumman tuomio on kaiken järjen mukaan muututtava!

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ght=#85927
Jos ratsian läpi ajaneella ei ollut opiskelupaikkaa... :shock:
Paavo Arhinmäki on äijä!
Mike Manner
Jessica Fletcher

loneliness kirjoitti:Jos ratsian läpi ajaneella ei ollut opiskelupaikkaa... :shock:
Ei ollut, vaan oli n.60v. känninen ukko... Ois varmaan kannattanut olla vaikka kansalaisopistossa venäjänkieltä lukemassa tai edes puutyö kurssilla.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Ja Lampelan maine eikun kasvaa :shock: :evil:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Lähetetty: Ti Tou 27, 2008 8:24 am
Bombay kirjoitti:Villi veikkaus; (Törkeä) Kuolemantuottamus + muista rötöksistä pamahtaa tuomiot ja istumista n. 4vuotta josta istuu puolet ja muuttaa toiselle paikkakunnalle.
Aika näppärä oon :p
Mike Manner
Jessica Fletcher

Bombay kirjoitti:Lähetetty: Ti Tou 27, 2008 8:24 am
Bombay kirjoitti:Villi veikkaus; (Törkeä) Kuolemantuottamus + muista rötöksistä pamahtaa tuomiot ja istumista n. 4vuotta josta istuu puolet ja muuttaa toiselle paikkakunnalle.
Aika näppärä oon :p
Lotto vetämään... :?
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Odottelen tässä, että koska erään rakennuksen poltto eräässä Etelä-Suomen kaupungissa liitetään tähän keskusteluun...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Marsalkka kirjoitti:Odottelen tässä, että koska erään rakennuksen poltto eräässä Etelä-Suomen kaupungissa liitetään tähän keskusteluun...
Liiterin poltto... Hyvinkäällä...?
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

On se kyllä kumma, että poliisin tiesulusta läpi ajavat rattijuopot (ja selvin päin ajavat) tuomitaan murhan yrityksistä (esim. aiemminkin keskustelussa mainittu Mikko Nevalainen ja hiljattain Mustasaaren käräjillä tuomittu Tatu Timonen), mutta sitten kun poliisi kuoleekin pääset törkeä kuolemantuottamus -nimikkeellä (esim. Tuomas Kujanpää ja Tyko Salonen).

Onko kukaan muu kiinnittänyt tähän ristiriitaan huomiota?
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Marsalkka kirjoitti:Odottelen tässä, että koska erään rakennuksen poltto eräässä Etelä-Suomen kaupungissa liitetään tähän keskusteluun...
No, mä voin auttaa ettei tuu turhan pitkää odottelua. 8)

Jos poltat Porvoon kirkon katon tärähtää linnaa 6,5 vuotta ja miljoonakorvaukset. Tapat poliisin niin linnaa 3,5 vuotta ja 15 000 euroa korvausta vaimolle ja 10 000 euroa korvausta per jäljelle jäänyt lapsi. Että mikä se on arvokasta: materia vai henki?
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
loneliness
Jessica Fletcher

Joo eläköön Suomen lait ja tuomarit. Menee vanhan toistamiseksi, mutta kun pojalla oli siisti tukka, ajettu parta ja ei ainakaan näkyviä tatuointeja niin poika selvisi. Ettei vaan pilata elämää, kun on pojalla valoisa tulevaisuus amk-opinnoissa.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Vastaa Viestiin