Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mata Hari kirjoitti:Kyllähän nimimerkin takaa voi kirjoitella vaikka mitä, mutta ihan poskettomat tarinat ärsyttää, jos joku nimimerkki pyörii eri foorumeilla ja tulostaa samalla nimimerkillä ihan toisensa kumoavia legendoja.
Esiintyy vaikka jossain eläinlääketieeen opiskelijana ja toisaalla taas kultaseppänä.. :twisted:
Toisalla sanoo olevansa vaikka nigeriasta ja toisaalla taas argentiinasta :wink:
Min oon tavannut tuommoisen kapakassa ihan elävänäkin: eilen sydänkirurgi ja huomenna lentäjä-ässä :)

...mutta ei tietenkään koskaan mitään ''tavallista ja tylsää''....
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

En minä niihin muihin foorumeihin kirjoitanut, vasta tänään avasin ne sivut, ja olin shokissa, kun en ollu 5 päivää netissä kun olin matkalla. Kyllä, olen opiskelija, kun kirjoitin.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Tirskis kirjoitti:En minä niihin muihin foorumeihin kirjoitanut, vasta tänään avasin ne sivut, ja olin shokissa, kun en ollu 5 päivää netissä kun olin matkalla. Kyllä, olen opiskelija, kun kirjoitin.
Ainakin se toinen Tirskis tekee täsmälleen samanlaisia kielioppivirheitä kuin sinä. ;)

Mutta oikeasti: täällä me kaikki olemme nettipersoonia. Jos minä haluan kysyä jollain palstalla neuvoa johonkin henk.koht. asiaan, muuttelen tietenkin yksityiskohtia enkä käytä vakinimimerkkiä. Netissä voi olla ihan mitä haluaa. Tirskiksen ainoa virhe on, että hän on käyttänyt samaa nimimerkkiä joka palstalla. Jos haluaa oppia tuntemaan jonkun ihmisen, se pitää tehdä IRL omalla nimellä, täällä on turhaa väitellä siitä kuka on kuka.

Ainoa, mistä haluaisin muistuttaa Tirskistä ja muitakin: pysykää poissa vertaistukipalstoilta, jos ette kuulu itse kohderyhmään. Muuten palstat vesittyvät; parhaimmillaan ne voivat auttaa jäseniään.

Terv. nimim. Netissä v:sta 1994
Every ship must sail a world.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tuo on kyllä totta että moni esiintyy samalla nimellä useilla palstoilla ja jos oikein tarkka on niin netin kautta kirjotettujen viestien perusteella saa ihmisestä aika paljon tietoa.
Tuo on muuten hauska huomata että joku on jollakin toisella palstalla lääkäri toisella lentäjä. Toisaalta Kannatan kuitenki ihmiseen tutustumista ihan IRL niinkun tuolla jo mainittiin. Eipähän tule mitään turhia nahinoita taikka väärinkäsityksiä.
Nettiin kun kuvansa taikka tekstiänsä lykkää niin se tuppaa sinne jäämään vaikka yrittäs jälkeenpäin poistella. Kannattaa aina miettiä eka pariin kertaan.
Paitsi että itsensä pussiinpuhunutta tyypiä on mukava hiillostaa toisinaan :P
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Ei ole kivaa etsiä kaikenlaista roskaa toisista ihmisista ja kirjoitaa se vielä julkisesti, ja loukkataa toista. Ainakin minä en tee noin koskaan eikä tulevaisuudessa.
rimma
Christopher Lorenzo

OT tähän väliin. Hauskinta mitä löysin omalla nimimerkillä googlettamalla oli varmaan että:
Rimma on totinen ja keskittymiskykyinen nuori narttu.
Puolet tuostakin valetta vieläpä :P

Netissä tuskin koskaan tulee välttymään siltä että joku on ilkeä tai muuten vaan vittuilee ilman syytä. Itselleni ainakin on useasti alettu aukoa päätä ja arvostelemaan ilman sen suurempaa. Myös aiheesta tosin.
Murhiksessa ärsyttääkin juuri se toisinaan että sotkeutuu mitä ihmeellisimpiin juttuihin vaikka saattais vaan ohimenne kommentoida aihetta. Se on hankalaa tulkita toisen tapaa kirjottaa kun ei näe eleitä. Se huono puoli on murha.infossa ja netissä yleensäkin. Mutta jos nettiin menee niin netin kestäköön.
век живи, век учись.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Tirskis kirjoitti:Ei ole kivaa etsiä kaikenlaista roskaa toisista ihmisista ja kirjoitaa se vielä julkisesti, ja loukkataa toista. Ainakin minä en tee noin koskaan eikä tulevaisuudessa.
Tirskis hei. Sinä olet itse kirjoittanut itsestäsi ristiriitaisia tietoja. En ollut ensimmäinen, joka niiden perään kysyi. Monet meistä kirjoittelevat myös toisaalla netissä, kuten sinäkin. Yleensä perättömistä puheistaan jää kiinni. Sinä jäit kiinni mm. siitä, että kerroit olevasi viidennen vuoden lääketieteen opiskelija, mutta valitit samalla, ettet saa mistään töitä. Semmoinen yhtälö ei ole mahdollinen.

Sinä olet itse vapaaehtoisesti kirjoittanut ne tekstit, jotka ovat netissä kaikkien luettavana. Sinulla on ollut monta kertaa mahdollisuus korjata juttusi, mutta syytät nyt vain toisia. Katso välillä peiliin.

Kaikella kunnioituksella.
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Yhdys sanojen tietämättö myys. Pistää vaan niin silmään ja kirvelee. Hrrr....
Nerot hallitsevat kaaoksen
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Jatkuvat painimatsit...
Jos olisi vähääkään herkempi persoona, pitäisi koko ajan varoa sanomisiaan, jotta välttyisi vittuilulta! :wink:
Pitääkö AINA käydä käsiksi kirjoittajaan, eikö IKINÄ riitä pelkkä alkuperäinen aihe, huumori tms.??

Nimimerkki: Itsekin erehtyväinen 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Minä olen ollut tämän nettisivun jäsen vasta vähän aikaa, kuten varmaan olette huomanneet.:) Ensin lueskelin ulkopuolisena kunnes sitten päätin rekisteröityä koska huomasin että minulla on paljonkin sanottavaa.heh. En voinut vastustaa kiusausta.

Aina löytyy jotain valittamista.. tiivistyksenä: minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät hallitse suomenkieltä eli yhdyssanoja, välimerkkejä kuten piste ja pilkku jne. Pitkää tekstiä ilman välimerkkejä tai edes isoja alkukirjaimia uuden lauseen aloittamisen merkeissä on vaikealukuinen. Hyvin usein olen jättänyt moiset kokonaan lukematta.
Joillakin palstoilla on ihmisiä, jotka selvästi omaavat hyvin rasistisia mielipiteitä. "Se on aina se neekeri joka teki sen menis vittu afrikkaan takasi viidakkoon pois suomesta sähläämästä". Huoh. Aatu kuoli jo, antakaa olla.
Jotkut ihmiset ottavat hyvin henkilökohtaisesti toisten mielipiteet, eri asia on jos sanominen on tarkoitettukin henkilökohtaiseksi loukkaukseksi mutta tietääkseni sellaista ei täällä kovinkaan usein ainakaan tapahdu..? Ja jos heität jotain huumorilla, joku tulee heti sanomaan vakavana jotain takasi ja ottaa sen henkilökohtaisesti. Siis puhun nyt teksteistä, joista huomaa aivan selvästi niiden olevan huumoria. Itse käytän sarkasmia paljonkin mutta olen koittanut tehdä sen myös selväksi tai ilmaisen lopussa ettei sitä tarvitse ottaa vakavasti. Monesti on heitettykin että "en ota:D" mikä on ihan kiva juttu.

Mutta jotain positiivistakin näin kaikkien inhoamana OFF TOPICINA.:D Ihmiset täällä ovat älykkäitä, mukavia (toki niitä dorkiakin aina mahtuu joukkoon, mutta onneksi niitä ei ole sivusto täynnä), kriittisiä esim. lähteitä kohtaan ja hyvin selkeitä ajatustensa ilmaisemisessa sekä auttavaisia. Kun joku kysyy jotakin, siihen tulee lähes poikkeuksetta vastaus ilman pilkkaamista. No, ainahan täytyy vähän vittuilla ja härnätä mutta hyvän maun rajoissa kuitenkin. :) tsemppiä ihmiset, kyllä se siitä.:D

(anteeksi jos tekstissä on virheitä, flunssassa ei auta kirjoittelu ja sain vähän väliä juosta koiranpennun perässä koska se järsi meikän kenkää.prkl.)
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Kaikille tulee välistä virheitä, ei siinä mitään. Tietysti ehdoin tahdoin väärinkirjoittaminen on eri asia. Esimerkki:

tässäpä kiva esimerkki siitä mitä suomen kieli ei ole. muistetaan ehkä mahdollisesti piste jonnekin mutta se on hyvin harvinaista on muuten vaikea kirjoittaa näin kun koko ajan meinaan kirjoittaa oikein ja kun tämä on esimerkki niin kärjistän tosi paljon.

... Kamala, en osaa kirjoittaa noin. Piti oikein tapella itsensä kanssa, etten laittanut pilkkuja, pisteitä ja isoja alkukirjaimia. ;__;
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Toinen jo sataan kertaan mainittu, on tuhottoman pitkien kappaleiden kirjoittaminen. On aivan hirvittävän kammottavaa lukea tekstiä, jossa lause toisensa perään kaikki jatkuu ja jatkuu yhtenä suurena möykkynä.

Joskus syyllistyn siihen varmasti itsekin, mutta se johtuu yleensä siitä, että esikatselun sijaan näpäytänkin innoissani lähetä nappia ja AVOT! Seuraavaksi tuleekin teksti: ''et voi muokata viestiäsi....plapla''

:cry:
rimma
Christopher Lorenzo

MissHolmes kirjoitti:Toinen jo sataan kertaan mainittu, on tuhottoman pitkien kappaleiden kirjoittaminen. On aivan hirvittävän kammottavaa lukea tekstiä, jossa lause toisensa perään kaikki jatkuu ja jatkuu yhtenä suurena möykkynä.

Joskus syyllistyn siihen varmasti itsekin, mutta se johtuu yleensä siitä, että esikatselun sijaan näpäytänkin innoissani lähetä nappia ja AVOT! Seuraavaksi tuleekin teksti: ''et voi muokata viestiäsi....plapla''

:cry:
Mm, just tämä ärsyttää. Huomasin itse tekeväni tätä samaa, kun innostuu kirjottamaan pidempää tekstiä mitä on suunnitellut. Kun sen on jo lähettänyt huomaa sen olevan liian pitkä ja vaikeasti luettavissa. Sitten ei saa korjattua tekstiään ennen kun se on ollut jo jonkin aikaa luettavana ja lopulta antaa jo olla koko asian. Tämä "et voi muokata..."-asia ärsyttää kerrasta toiseen eikä hellitä yhtään vieläkään :P
век живи, век учись.
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Kun sitten jälkeenpäin muokkailee tekstiänsä, jota joku on ehtinyt lainata, niin kirvelee kun ne korjaukset eivät tule lainauksiin myös :D Joo tiedetään, esikatselu ja sillee...
Nerot hallitsevat kaaoksen
fitness
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja fitness »

Luin muutaman viikon vanhoja viestejä joistain ketjuista ja voi helvetti, että pistää vihaksi kun puhutaan "paskaduunista". Mikä se sellanen paskaduuni on? Kai jokaisella on useita hommia, joita ei haluaisi ruveta tekemään, mutta joku toinen voi tehdä sitä mielellään ja jopa pitää siitä! Ja palkkahan siitäkin maksetaan. Näen sinistä, punasta ja sarvet kasvaa päähän, kun jotain ammattiryhmää (rehellistä työtä) lyntätään ja noin halvennetaan. Ja usein nämä duunit on niitä pienipalkkaisia ja raskaitakin hommia. Ei tulis mieleenkään sanoa kaverille, joka on siivoojana, että sä teet vaan tota paskaduunia, mun työ se on toista... :? :? :?
Lukittu