Treffi-Ilmoitukset

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Siinähän Turri suunnilleen tiivisti mitä nyt järkevä nainen mieheltä odottaa, kuten minäkin (oletan olevani "järkevä"). Kummallista vaan miten vaikeaa se tuntuu olevan. Enkä mäkään tässä iässä luontevasti istuisi sellaiseen rooliin, että istuisi aina katsomossa (tai mikä nyt kulloinenkin paikka onkin) ihastelemassa miehen harrasteita (on kivempi tehdä jotain itse kuin vain katsoa). Tietty jonkunasteinen osallistuminen voi olla hyväksi (kuten kysyä miten tärkeä peli meni) mutta periaate on, että aikuisilla ihmisillä molemmilla saa olla myös omat mielenkiinnon kohteet, eikä toisen osapuolen tarvii niihin osallistua ellei kiinnosta.

Omat rahat lähinnä siksi, että olen opiskellut hirveästi ja tehnyt kauheasti töitä (ollen vaatimattomista oloista en myöskään saanut kotoa juurikaan rahaa) enkä haluaisi kovin merkittävää osaa rahoistani käyttää muiden elättämiseen. Tietysti sairauden, työttömyyden jne sattuessa näin voi tilapäisesti olla, ja jos toisen palkka on paljon huonompi siinä tapahtuu pakostakin tasausta kun matkaillaan tms. mutta loisille sanon ei kiitos.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

sorsake kirjoitti:Siinähän Turri suunnilleen tiivisti mitä nyt järkevä nainen mieheltä odottaa, kuten minäkin (oletan olevani "järkevä"). Kummallista vaan miten vaikeaa se tuntuu olevan. Enkä mäkään tässä iässä luontevasti istuisi sellaiseen rooliin, että istuisi aina katsomossa (tai mikä nyt kulloinenkin paikka onkin) ihastelemassa miehen harrasteita (on kivempi tehdä jotain itse kuin vain katsoa). Tietty jonkunasteinen osallistuminen voi olla hyväksi (kuten kysyä miten tärkeä peli meni) mutta periaate on, että aikuisilla ihmisillä molemmilla saa olla myös omat mielenkiinnon kohteet, eikä toisen osapuolen tarvii niihin osallistua ellei kiinnosta.

Omat rahat lähinnä siksi, että olen opiskellut hirveästi ja tehnyt kauheasti töitä (ollen vaatimattomista oloista en myöskään saanut kotoa juurikaan rahaa) enkä haluaisi kovin merkittävää osaa rahoistani käyttää muiden elättämiseen. Tietysti sairauden, työttömyyden jne sattuessa näin voi tilapäisesti olla, ja jos toisen palkka on paljon huonompi siinä tapahtuu pakostakin tasausta kun matkaillaan tms. mutta loisille sanon ei kiitos.
Se on itsekasta . Ihmisten ja varsinkin puolisoiden pitää auttaa toisiaan. Se on myös Suomen laissa, että jos on työtön- ei saa esim. työmarkkinatukea koska se on riippuva puolison tuloista. Molempien puolisoiden elintaso pitää olla samanlainen. Se, että on työtön ei ole joskus ihmisen oma syy- vaan huono onni. Itse kun tulin Suomeen olin työttömänä monta vuotta ennen kun pääsin opiskelemaan, vaan koska pohjoisessa, missä asun ei ole töitä, ja kun on yksi paikka auki, niin siihen tulee yli 100 hakemusta. Silti mun elintaso oli aina hyvää, koska puolisoni ei ole saita.
Turri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turri »

^^En kyllä haluaisi, että puolisoni olisi upporikas, ei ainakaan niin, että ei olisi itse omalla työllään sitä hankkinut. Itse olen opiskellut jo kolme vuotta iltaisin ja jatkan varmaan vielä ainakin viisi vuotta. Mikään ei tunnu niin hyvältä kuin tulos, jonka on itse työllä saavuttanut. Siksi en voisi olla minkään pullamössön kanssa, joka on saanut kaiken "ilmaiseksi", sellaiset kun eivät yleensä osaa arvostaa mitään.

Jään odottelemaan mielenkiinnolla ensimmäisen murhainfoparin muodostumista. Mukavalta vaikuttavia tyyppejä täällä on kuitenkin paljon.

Se on kyllä jännä, että miten sitä mielessä kuvitteleekin toisen ulkonäon kirjoituksien perusteella (joskus kyllä muodostuu mielikuva avataren perusteella tai avatar jää mieleen). Sitten, jos tapaisi livenä, niin ei yleensä varmaankaan mielikuva vastaa todellisuutta.

Mike Manner on minun mielessäni nuori mies, joka harrastaa ainakin paintball ammuntaa, ehkä mahdollisesti muutakin ammuntaa. :oops:

Lonelinessiä olen koko ajan luullut tytöksi. Siis siihen asti kunnes luin tämän treffipalstan läpi. :mrgreen:
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

serialist kirjoitti:loneliness: YleX:llä ne ettii aamupäivisin runonlausujia. Soita sinne ja lausu runosi, yhä useampi pitkätukkainen sinkkunainen kuulee sen! :wink:
Ylex:n aamusta huomenta! Tänään meillä on runonlausuntaa ja vuorossa poikkeuksellisesti nimimerkin suojasta loneliness!! Haha, tarvii varmaan lähettää jonnekin runokisaan se, jos vaikka julkaistais sitten Hesarissa :lol:
Paavo Arhinmäki on äijä!
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Minulla ja poikaystävälläni on yhteiset rahat. Kun opintotukini tulee, maksan vuokranpuolikkaani ja mahdollisia laskuja. Jos tuesta jää mitään käteen, ne menevät yhteisiin menoihin, kuten ruokakauppaan. Kerran silläkin käteenjäävällä summalla käydään kaupassa. Muuten joudun elämään hyvin pitkälti poikaystäväni siivellä, koska opintotukeni menee laskuihin yms. Haluan itse maksaa omat laskuni, kuten puhelinlaskun enkä anna hänen maksaa sitä vaikka on tarjoutunutkin monta kertaa. Joskus kyse on ihan periaatteestakin.

En tuhlaa hänen rahojaan vaatteisiin ja vastaaviin, vaan yhteisiin menoihin: ruoat yms. Meillä ei ole lainaus -käytäntöä ollenkaan niin kuin joillakin pariskunnilla. Toiselta nimenomaan lainataan rahaa. Yhdessähän sitä tässä eletään ja molempien parasta ajatellaan.:)
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
serialist
Olivia Benson

loneliness kirjoitti:
serialist kirjoitti:loneliness: YleX:llä ne ettii aamupäivisin runonlausujia. Soita sinne ja lausu runosi, yhä useampi pitkätukkainen sinkkunainen kuulee sen! :wink:
Ylex:n aamusta huomenta! Tänään meillä on runonlausuntaa ja vuorossa poikkeuksellisesti nimimerkin suojasta loneliness!! Haha, tarvii varmaan lähettää jonnekin runokisaan se, jos vaikka julkaistais sitten Hesarissa :lol:
Juujuu, sinne vaan! :D Kuule sun runo on paaaaljon parempi ku niiden muiden, jotka sinne tänää soitteli.:D
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
- Jack Handy -
John Smith
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Tunnen yhden kaverin, joka pani tyttöystävänsä pulittamaan bensarahat autokyydeistä - vaikka olisi itse ollut sama määränpää.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
serialist
Olivia Benson

John Smith kirjoitti:Tunnen yhden kaverin, joka pani tyttöystävänsä pulittamaan bensarahat autokyydeistä - vaikka olisi itse ollut sama määränpää.
Ihan tosi? Justiinsa. Tuossa vaiheessa olisin ennemmin mennyt bussilla vaikka siitäkin joutuu maksamaan, mutta ihan vain mieltä osoittaakseni.
- Jack Handy -
Turri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turri »

^ :roll: Onkohan vielä yhdessä?
John Smith
Nikke Knatterton

Turri kirjoitti:^ :roll: Onkohan vielä yhdessä?
No eivät nyt enää, mutta kauan olivat. Vuosia.
- Vanha viidakon sanonta
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

John Smith kirjoitti:Tunnen yhden kaverin, joka pani tyttöystävänsä pulittamaan bensarahat autokyydeistä - vaikka olisi itse ollut sama määränpää.
Hehe, repesin kun luin ton. Ei näin. En nyt itsekään mikään maailman paras mies ole millään mittarilla, mutta aika outo periaate kyseisellä miehellä. Millainen tyyppi tämä hemmo muuten oli?
Paavo Arhinmäki on äijä!
John Smith
Nikke Knatterton

loneliness kirjoitti:
Hehe, repesin kun luin ton. Ei näin. En nyt itsekään mikään maailman paras mies ole millään mittarilla, mutta aika outo periaate kyseisellä miehellä. Millainen tyyppi tämä hemmo muuten oli?
Hyvin rento, omalaatuinen ja hauska tyyppi kaiken kaikkiaan, vaikka onkin aina vakavissaan - tai ehkä juuri sen takia. Elämäntapatyötön, joka näkee aina paljon vaivaa sen eteen, ettei tarvitsisi rasittaa itseään millään lailla. Eräänlainen nykyajan Uuno Turhapuro siis. Uunon lisäksi tulee mieleen tämä Big Lebowski -elokuvan nimihahmo.
- Vanha viidakon sanonta
serialist
Olivia Benson

John Smith kirjoitti:
Hyvin rento, omalaatuinen ja hauska tyyppi kaiken kaikkiaan, vaikka onkin aina vakavissaan - tai ehkä juuri sen takia. Elämäntapatyötön, joka näkee aina paljon vaivaa sen eteen, ettei tarvitsisi rasittaa itseään millään lailla. Eräänlainen nykyajan Uuno Turhapuro siis. Uunon lisäksi tulee mieleen tämä Big Lebowski -elokuvan nimihahmo.
Tuo selittääkin kaiken.. Kun rahaa ei tuu muualta niin alkaa pyytämään tyttöystävältään maksua. Hohhoijaa. Onneksi tajusi tyttö lähteä lätkimään, vai jättikö tämä ko. äijä tytön ku rahat loppu kesken vai?
- Jack Handy -
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Tirskis kirjoitti:
sorsake kirjoitti:Siinähän Turri suunnilleen tiivisti mitä nyt järkevä nainen mieheltä odottaa, kuten minäkin (oletan olevani "järkevä"). Kummallista vaan miten vaikeaa se tuntuu olevan. Enkä mäkään tässä iässä luontevasti istuisi sellaiseen rooliin, että istuisi aina katsomossa (tai mikä nyt kulloinenkin paikka onkin) ihastelemassa miehen harrasteita (on kivempi tehdä jotain itse kuin vain katsoa). Tietty jonkunasteinen osallistuminen voi olla hyväksi (kuten kysyä miten tärkeä peli meni) mutta periaate on, että aikuisilla ihmisillä molemmilla saa olla myös omat mielenkiinnon kohteet, eikä toisen osapuolen tarvii niihin osallistua ellei kiinnosta.

Se on itsekasta . Ihmisten ja varsinkin puolisoiden pitää auttaa toisiaan. Se on myös Suomen laissa, että jos on työtön- ei saa esim. työmarkkinatukea koska se on riippuva puolison tuloista. Molempien puolisoiden elintaso pitää olla samanlainen. Se, että on työtön ei ole joskus ihmisen oma syy- vaan huono onni. Itse kun tulin Suomeen olin työttömänä monta vuotta ennen kun pääsin opiskelemaan, vaan koska pohjoisessa, missä asun ei ole töitä, ja kun on yksi paikka auki, niin siihen tulee yli 100 hakemusta. Silti mun elintaso oli aina hyvää, koska puolisoni ei ole saita.
Ymmärsit aivan väärin. Nimenomaan sanoin, että työttömyyden, sairauden jne tapauksessa voi (ja pitääkin) käyttää rahoja toisen elättämiseen. En myöskään "lainaisi" rahaa, kyllä ruokaa matkakuluja jne voidaan maksaa laskematta pennejä. Mutta en tosiaankaan usko että ikinä haluaisin elättää jotakuta elämäntaiteilijaa (joka ei halua käydä töissä) tai maksaa esim. miehen kalliista harrastuksesta, johon hänellä ei ole itsellään rahaa. Ehkä jos olisin tosi rikas niin voisin sen tehdäkin hyvää hyvyyttäni, mutta kun en ole niin....

LIsäys: ja tätä koko asiaahan ei tarvitse edes miettiä, jos molemmilla on tolkullinen taloudenpito, ja rahat käytetään järkevästi. Silloin ne voivat olla yhteisetkin. Aika hyvin pitäisi kyllä toinen kuitenkin tuntea ennen kuin antaisin rajattoman käyttöoikeuden omiin rahoihini...

TOimiva systeemi lienee sellainen, jossa juoksevien menojen talousrahat ovat pääsääntöisesti yhteiset mutta omat ekstrat kuten omat harrastukset, vaatteet, meikit jne maksetaan omasta pussista paitsi silloin kun erikseen asiasta sovitaan tai on juurikin joku työttömyys, opiskelu tms meneillään.
Viimeksi muokannut sorsake, Pe Heinä 04, 2008 4:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
John Smith
Nikke Knatterton

serialist kirjoitti:
John Smith kirjoitti:
Tuo selittääkin kaiken.. Kun rahaa ei tuu muualta niin alkaa pyytämään tyttöystävältään maksua. Hohhoijaa. Onneksi tajusi tyttö lähteä lätkimään, vai jättikö tämä ko. äijä tytön ku rahat loppu kesken vai?
Taisivat erota ihan hyvässä yhteisymmärryksessä. Käsittääkseni suhde oli jo pitkän aikaa ollut vain eräänlaista kämppäkaveruutta. Päättivät lopettaa sen.
- Vanha viidakon sanonta
Vastaa Viestiin