Kasvissyönti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Red Dragon
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 11:33 pm

Re: Kasvissyönti

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Minulla on yksi tuttu "vegaani", entinen kasvissyöjä. Ex-naisystävä ja syystä. Itse olen sekasyöjä, punainen liha toki vähentynyt paljon, mutta yhtä paljonhan maapalloa ja ilmastoa rasittavat valtavat soijaviljelmät Amazonilla kuin härät ja lehmät jne.

Hän ei kestä sitä, kun huomautan, että hänhän ajaa polttomoottoriautollaan kaiken maailman polkujuoksutapahtumiin eikä näe yhtymäkohtaa vegaaniseen elämään. Sähköä käyttää ja asuu kerrostalossa, jossa on keskuslämmitys. Kehotin muuttamaan luolaan, ei kuulemma käy.
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Kasvissyönti

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

YJT puhuu asiaa. Ihminen on aikojen saatossa kehittynyt sekasyojaksi (omnivore). Jo meidan hampaammekin sen todistavat.

Itse olen koko elamani ollut lacto-pesco-carno-pollo-ovo-vegetaristi ja ihan hyvin on mennyt tahan asti. Vaikka elakeikaan viela onkin jonkin verran aikaa, mitaan keski-ian elintasosairauksia (esim. kakkostyypin diabetes) ei ole puhjennut. Paino on kurissa ja jalka nousee.

Tarkeinta on syoda monipuolista, terveellista ravintoa ja jattaa ne ylenpalttiset hiilarit, sokerit ja rasvat minimiin.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Punkk_ari
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Touko 24, 2022 4:36 pm

Re: Kasvissyönti

Viesti Kirjoittaja Punkk_ari »

Itse käytän viikon aikana 4-5 pkt jauhelihaa. 3-5 pkt koipireisiä. Useita purkkeja tonnikalaa, raejuustoa, rahkaa, maitoa ja kananmunia. Syön myös 5-7 kg rehua viikossa. Aamu alkaa karapuurolla, kahvilla ja kananmunilla. Viime aikoina palkokasvit, erityisesti pakastepavut ja kuivaherneet ovat kovasti miellyttäneet kasvien osalta ruokavaliotani. En kyllä pystyisi alkamaan kasvissyöjäksi pelkästään vaikka osin olenkin sellainen.
Vastaa Viestiin