Harriet Makepeace kirjoitti:
Luulen että tutkinnallisistä syistä poliisi ei ole kertonut tätä julkisuuteen. Jos tytöllä olisi kännukkä mukana niin uskon että hän olisi soittanut apua. Hätäkeskuksesta olisi varmaan neuvottu olla liikumatta.
On todennäköistä että tekijä otti tytöltä kännykän pois, jos ei ottanut sitä mukaan niin ehkä heitti sen johonkin kauemmas.
En myöskään pidä uskottavia väitteitä joiden mukaan poliisi olisi ilmoittanut vanhemmille puhelimitse tytön kuolemasta, vasta noin tunti puukotuksen jälkeen.
Hankitaampa koripallo. Mennään pomputtelemaan sitä koriskentälle ja heitellään koreja ja donkkaillaan. Ei toimi. Täytyy hankkia myös vaatetus joka ei estä liikkumista. Tällaisessa itsekseen pomputtelussa ne vaatteen voisivat olla vaikka verkkarit.
Pomputellaan lisää. Ei toimi. Hmm... Jos vaikka pistäisi lompakon, avainnipun ja kännykän kentän nurkkaan kun paikalla ei muitakaan ole, niin eivät heiluisi taskussa.
Toimii.
Tulee paikalle nuori mies tai vanha teini. Päättää puukottaa. Eipä olisi uskonut että joku vaan tulee ja puukottaa. Vanha teini poistuu paikalta ja nuori teini huomaa että nyt ei mene vahvasti. Pois "kaltereiden takaa" ja jonnekin hälyttämään apua ennen kun se kusipäinen ja pelottava, ihan helvetin pelottava tässävaiheessa, vanha teini tulee takaisin.
Puhelin jää kentälle eikä nuori teini edes muista tai tajua sen kännyn päälle mitään. On muita ajatuksia päässä ja ne ajatukset kiertää paniikissa kehää.
Myöhemmin poliisi menee kentälle ja löytää sinne jääneen omaisuuden. Mukana on kännykkä. Kännykkä soi. Siinä ei välttämättä lue että isi soittaa.
(Vaikka mulle vanhemmat on aina olleet läheisiä, olen pienestä pitäen kutsunut isääni etunimellä. Mun kännykässä on itse asiassa faijan numero vanhempien entisen veneen nimellä, koska joskus aikoinaan vanhempien ainut matkapuhelin oli semmoinen hiukan öljykanisterilta näyttävä vekotin joka oli niin suuri ettei se olisi mahtunut kenenkään taskuun eikä edes käsilaukkuun.
Sattumoisin muuten tiedän että melko monilla nuorilla on kotiväen numerot puhelimessa siihen tapaan että niitä ei voi suoraan päätellä kotiväeksi. Jos vaikka sattuisi juomaan hiukan siideriä ja joku aikuinen tai vaikka poliisi tulisi paikalle ja saisi päähänsä soittaa kotiin.)
Poliisi on hiukan pihalla häntäkin järkyttäneestä tapauksesta ja ajattelee että soittajalla voi olla tietoa tapauksesta ja kenties soittaja on ihan suorastaan puukonheiluttaja itse. Poliisi vastaa. Kun ilmenee kuka on soittaja, poliisi ei voi muuta kuin kertoa tilanteen.
Onko tässä oletuksessa jotain mielestäsi mahdotonta tai edes epäuskottavaa???
Harriet Makepeace kirjoitti:
Onhan se päivänselvä että tuollainen epäsiisti 'mörökolli' ei ole ollut kovin suosittu nuorten naisten keskuudessa.
Ettei siinä mistään raiskausyritykseen viittavasta ole ollut kyse?
Murhan tunnusmerkistö on täyttynyt, tämä voi viitata teon suunitelmallisuuteen ja/tai siihen että mahdollisesti muutkin ovat olleet vaarassa, mutta myös siihen että tekijä on tehnyt surman erityisen julmalla tai raa'alla tavalla. Tekijä oli loukannut itsensä jonkun verran, joten on mahdollista että tekijä esim on myös potkinut tai lyönyt uhria puukotuksen lisäksi, tai on raahanut itse tätä pitkin kenttää
Se että nuori muuttuu epäsiistiksi mörökölliksi, kuten häntä kuvaat, on seikka johon johtavat monet syyt. Esim. muiden syrjiminen josta syystä syrjäytynyt. Tämä tuottanut mielenterveysongelmia jotka ovat voineet olla piileviä kunnes syrjäytyminen ne laukaisee.
Kotioloista ei ole mitään tietoa. Sieltäkin on voinut tulla syytä omaan kuoreensa käpertymiseen.
Sitä paitsi ei tuo mun mielestä mikään mörökölli ollut. Ikäistään vanhemman näköinen tosin mutta kuten täällä on jo huomautettu, oikeuteen ei mennä vangitsemisen jälkeen minkään meikkaajan kautta. Pesutkin ovat saattaneet jäädä väliin. Päässä on pyörinyt muuta tärkeämpää kuin hygienia.
Sitä paitsi vanha teini on tiennyt varmasti jo pitkän aikaa ettei ole suosittu naisten keskuudessa.
Ei ole tullut esille mitään joka tukisi raiskausteoriaa. Sen sijaan koripallohäkki lienee paikka jossa ei ole kummasti näkösuojassa. Eikös ne raiskaajat normaalisti liikuskele pusikoissa?
Toistaiseksi on kerrottu että murhan tunnusmerkit todennäköisesti täyttyy jos vanha teini on jo usean päivän ajan etsinyt surmattavaa. Silloin se ei ole hetken mielijohteesta tehty teko. Ja muutaman päivän funtsittu teko täyttää murhan tunnusmerkistön, siitäkin huolimatta että uhri olisi sitten ihan satunnaisesti eli randomilla valittu sopiva eteen tullut kohde.
-----------------
Yleisesti:
Yhdessä kuvassa vanhalla teinillä on sormessa tuppu. Siinä on voinut olla esim. pahakin vamma nuoren teinin hampaista. Uskoisin että kun nuori teini, tai kuka hyvänsä, tajuaa että tässähän mua ollaan tappamassa, pyritään puolustautumaan kaikin keinoin. Niin sanotusti kynsin ja hampain.
Se että vanha teini on yrittänyt piilottaa jotain, joka ei ole vaatteet eikä poisheitetty tekoväline voisi viitata esim. siihen että on yritellyt piilottaa veristä sidemateriaalia - kun esim. puruvamma voi tuottaa kivuliaan ja paljonkin verta vuotavan haavan.