Mikä on kosmeettinen haitta?

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.
voihell1234
Hercule Poirotin viikset

Mikä on kosmeettinen haitta?

Viesti Kirjoittaja voihell1234 »

niin.. mikä se on?!?!
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Ulkonäöllinen haitta esim jos pätkit jotain turpaan ja sille jää siihen jälki.
susse
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja susse »

Täältä löytyy..hampaan jäljet otsassa :o
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Jos minä olen ymmärtänyt ihan oikein, niin akne, psoriasis (kirjoitinkohan oikein), arvet jne jne on kosmeettisia (eli ulkonäöllisiä) haittoja. Ja ymmärtääkseni, jos aiheutat tappelussa toiselle esim. arven kasvoihin, niin saatat joutua korvaamaan vahingot vaikkapa pysyvän kosmeettisen haitan takia.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kertoisiko samalla joku mikä on ehdollinen vankeustuomio?

Ehdollisen ymmärrän, samoin ehdottoman, mutta ehdollinen vankeus?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Howler
Axel Foley

VoDKa kirjoitti:Kertoisiko samalla joku mikä on ehdollinen vankeustuomio?
Wikipedia kirjoitti:Ehdollinen vankeus

Suomessa vankeustuomio annetaan usein ehdollisena. Tämä on tarkoituksellista rikospolitiikkaa, koska rikoksentekijä ei joudu istumaan tuomiotaan vankilassa vaan voi jatkaa normaalia elämää, ellei syyllisty uusiin rikoksiin. Ehdollisessa vankeudessa ideana on estää rikoksentekijän altistuminen vankilan haittavaikutuksille ja useimmille ihmisille ehdollinen rangaistus onkin riittävä varoitus.

Korkeintaan kahden vuoden vankeusrangaistus voidaan tuomita ehdollisena, ellei henkilöä ole tuomittu rikosta edeltävinä kolmena vuotena vähintään vuodeksi vankeuteen. Yleensä kuitenkin ensikertalaiset (rikoksen tekopäivää edeltäneiden kolmen vuoden aikana ei ole ollut vankilassa) tuomitaan ehdolliseen, ellei kyse ole hyvin vakavasta rikoksesta.

Ehdolliseen vankeuteen liittyy aina koeaika, jonka pituus vaihtelee yhdestä vuodesta kolmeen vuoteen. Mikäli tuomittu elää koeajan ilman uusia rikoksia, rangaistusta ei panna täytäntöön. Mikäli koeaikana syyllistyy uuteen samankaltaiseen rikokseen, tuomioistuin harkitsee uutta rangaistusta määrätessään, onko lisäksi myös entinen ehdollinen rangaistus pantava täytäntöön.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Jassoo, eli hienompi ja parempi ja virallisempi nimitys vain. Paskaa, sanon minä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Howler
Axel Foley

^ No niinpä, tahallaan sekoittavat meidät tavikset. :evil:
susse
Poliisikoira Rex

Howler kirjoitti:Jos minä olen ymmärtänyt ihan oikein, niin akne, psoriasis (kirjoitinkohan oikein), arvet jne jne on kosmeettisia (eli ulkonäöllisiä) haittoja. Ja ymmärtääkseni, jos aiheutat tappelussa toiselle esim. arven kasvoihin, niin saatat joutua korvaamaan vahingot vaikkapa pysyvän kosmeettisen haitan takia.
jep.minua puri yks biatch naamaan(otsaan) baarissa.sain pysyvästä kosm.haitasta 2500e.
Howler
Axel Foley

susse kirjoitti:minua puri yks biatch naamaan(otsaan) baarissa.sain pysyvästä kosm.haitasta 2500e.
Anteeksi, että kysyn, mutta utelias kun olen, puriko ihan noin vain vai provosoitko vai oliko joku muu syy? Ja täytyy myöntää, vähän outo paikka johon puri o.O
susse
Poliisikoira Rex

Howler kirjoitti:
susse kirjoitti:minua puri yks biatch naamaan(otsaan) baarissa.sain pysyvästä kosm.haitasta 2500e.
Anteeksi, että kysyn, mutta utelias kun olen, puriko ihan noin vain vai provosoitko vai oliko joku muu syy? Ja täytyy myöntää, vähän outo paikka johon puri o.O
en provonnut.istuin sohvalla ja se nainen meni ohi ja huoritteli ym,nousin ylös enkä ehtinyt kissaa sanoa kun se akka oli kimpussa ja puri naamaan :cry: jälkeenpäin kuulin että oli mustis siitä miehestä jonka vieressä istuin,oli sen eksä.(niinkuin minunkin) :lol:
voihell1234
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja voihell1234 »

okei, kiitti infost 8)
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

mullonkas 5300e kosmeettiset haitat kävarres :) meni joskus käsi niin hyvin poikki se vaan mennä voi laittoivat nelisenkymmentä ruuvia ja 3 vai 4 levunpätkää että pysyy tassu kasas. käsivarres on ny molemmin puolin reilu 20cm ja pari senttiä leveet arvet ja ranne on aika erikoisen näkönen ja nahka on ihan helvetin löysä kädes ja täynnä täynnä raskausarpia ku turpos niin älyttömästi ettei nahka venyny tarpeeks. mtu voisin mä katkasta toisenki käden tosta hyvästä :D tohon tuli päälle sit viä korvaukset elinikäsestä vammasta ja kivusta ja särystä ja ilmaset taksikyydit kouluun ja takas sun muuta, ja eihän se miehellä mitää meinaa jos on arpia ne on vaan kauniita :)
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Vastaa Viestiin