Mika Moring (ent. Olander) - 8 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

qsym kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:34 pm Tämä tyyppi on tuomittu lukuisista ahdisteluista, pahoinpitelyistä ja raiskauksista. Ja nyt poliisi epäilee tappojen lisäksi sitä em.kaltaisita teoista, joten aika perusteltua siitä on spekuloida täälläkin, ihan senki takia että tämänmahdolliset ahdisteluiden uhrit rohkaistuu ottamaan yhteyttä poliisiin. Jos ymmärrät niin poliisin kertomien toimintatapojen ja uhrien valikoinnin perusteella nämä tämän uhrit on olleet sen tyyppisiä jotka ei välttämättä uskalla poliisin juttusille mennä.
Tottakai voi spekuloida, mutta minä spekuloin sillä, että jos nyt vapautuukin niin mihin se voi johtaa. Täällä on jotkut aika suoraan kuitenkin sanoneet, että Moringilla olisi jotain tekemistä aivan muidenkin tapausten kanssa. Tuntuu olevan monella aika hukassa mitä kaikkea voi nettiin laittaa totuutena. Moneenkohan kertaan tämä tarvii vielä teille selittää?
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja dazu »

KnitKnatt kirjoitti: To Joulu 22, 2022 9:40 pmSun kannattaa tutustua lainsäädäntöön kunnianloukkauksesta ennen kuin tuut moralisoimaan.
Moring on mittavan rikoshistorian omaava rikollinen, jonka naama on ollut esillä lehdissä poliisin epäilyllä, että mies on tappanut kaksi naista ja mahdollisesti muita. Eli mikään kunnianloukkauksesta tehtävä rikosilmoitus nettikeskustelijoita kohtaan ei tule menemään läpi. Toisekseen tuo tuskin uskaltaa alkaa haastamaan nyt ketään ja lienee enemmänkin peloissaan, jos lasketaan vapaalle.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

dazu kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:46 pm Moring on mittavan rikoshistorian omaava rikollinen, jonka naama on ollut esillä lehdissä poliisin epäilyllä, että mies on tappanut kaksi naista ja mahdollisesti muita. Eli mikään kunnianloukkauksesta tehtävä rikosilmoitus nettikeskustelijoita kohtaan ei tule menemään läpi. Toisekseen tuo tuskin uskaltaa alkaa haastamaan nyt ketään ja lienee enemmänkin peloissaan, jos lasketaan vapaalle.
Sitähän minä tässä olen yrittänyt sanoa, että kyse on epäilyistä ja meinasi jo vapautua. Sullakin taisi olla mittava lista näistä tapauksista, mihin oletat Moringin olevan syyllinen? Helposti kunnianloukkauksen täyttävää materiaalia, olkoon sitten kuinka mittava rikoshistoria tahansa.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja dazu »

KnitKnatt kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:51 pmHelposti kunnianloukkauksen täyttävää materiaalia, olkoon sitten kuinka mittava rikoshistoria tahansa.
Tää teksti tulee selkeesti jostain kokoomuskuplasta. Tiesitkö, että kunnianloukkauksesta tehtävistä rikoksilmoituksista vain 2% johtaa tutkintaan, lopuissa tulee suoraan päätös esitutkinnan keskeyttämisestä resurssipulaan vedoten. Kaikkein heikoimmat mahdollisuudet kunnianloukkauksen läpi viemiseen on tämän tyyppisissä tapauksissa.

Minustakin on levitetty pedofiiliväitteitä netissä, eikä poliisi alkanut tätä tutkimaan, vaikka levittäjä oli raiskannut naisystäväni. Poliisi sanoi minulle, että "jos sulla on joku facebook-tili, niin se on omalla vastuulla, silloin susta voidaan levitellä siellä netissä mitä vain, suosittelemme sinua lopettamaan sosiaalisen median käytön". Eli käytännössä ne eivät tutki sinuun kohdistuvia kunnianloukkauksia, jos sulla on yksikin tili sosiaalisessa mediassa. Tässä Moringin tapauksessa on ollut naama joka päivä lehdissä ja erinäisillä rikosepäilyillä höystettynä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
qsym
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Marras 13, 2019 1:17 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja qsym »

KnitKnatt kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:43 pm
qsym kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:34 pm Tämä tyyppi on tuomittu lukuisista ahdisteluista, pahoinpitelyistä ja raiskauksista. Ja nyt poliisi epäilee tappojen lisäksi sitä em.kaltaisita teoista, joten aika perusteltua siitä on spekuloida täälläkin, ihan senki takia että tämänmahdolliset ahdisteluiden uhrit rohkaistuu ottamaan yhteyttä poliisiin. Jos ymmärrät niin poliisin kertomien toimintatapojen ja uhrien valikoinnin perusteella nämä tämän uhrit on olleet sen tyyppisiä jotka ei välttämättä uskalla poliisin juttusille mennä.
Tottakai voi spekuloida, mutta minä spekuloin sillä, että jos nyt vapautuukin niin mihin se voi johtaa. Täällä on jotkut aika suoraan kuitenkin sanoneet, että Moringilla olisi jotain tekemistä aivan muidenkin tapausten kanssa. Tuntuu olevan monella aika hukassa mitä kaikkea voi nettiin laittaa totuutena. Moneenkohan kertaan tämä tarvii vielä teille selittää?
Tervetuloa palstalle. Oot selvästi uusi täällä. Meille selittää? Ketähän minä olen syyttäny ja mistä?
Miksi ihmeessä hakeudut tämmöselle palstalle jos et tykkää siitä mitä luet? Tämän sivuston tarkotus on keskustella rikoksista. Miten se sun huoli on jos joku muu hankkii kunnianloukkaussyytteen loukatessaan tuomittua rikollista?
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

dazu kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:09 am Tää teksti tulee selkeesti jostain kokoomuskuplasta. Tiesitkö, että kunnianloukkauksesta tehtävistä rikoksilmoituksista vain 2% johtaa tutkintaan, lopuissa tulee suoraan päätös esitutkinnan keskeyttämisestä resurssipulaan vedoten. Kaikkein heikoimmat mahdollisuudet kunnianloukkauksen läpi viemiseen on tämän tyyppisissä tapauksissa.

Minustakin on levitetty pedofiiliväitteitä netissä, eikä poliisi alkanut tätä tutkimaan, vaikka levittäjä oli raiskannut naisystäväni. Poliisi sanoi minulle, että "jos sulla on joku facebook-tili, niin se on omalla vastuulla, silloin susta voidaan levitellä siellä netissä mitä vain, suosittelemme sinua lopettamaan sosiaalisen median käytön". Eli käytännössä ne eivät tutki sinuun kohdistuvia kunnianloukkauksia, jos sulla on yksikin tili sosiaalisessa mediassa. Tässä Moringin tapauksessa on ollut naama joka päivä lehdissä ja erinäisillä rikosepäilyillä höystettynä.
Ei tuu kokoomuskuplasta, hienoa kun kuitenkin yritit vahvistaa ymmärrysharhaasi. En ole väittänyt, että tämä tapaus päätyisi tutkintaan, kunhan spekuloin sillä jos Moring luiskentelisi epäilyistä vapaaksi ja tulisi lukemaan tänne. Mun mielestä sulla on aika paksu asenne tiettyä ihmisryhmää kohtaan kun oletat, että eivät alkaisi tutkimaan henkilön taustojen takia. Nyt kun kerroit taustoistasi, niin voisin olettaa, että naisystäväsi oli melkoisen nuori, menikö lähelle?
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

qsym kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:17 am
Tervetuloa palstalle. Oot selvästi uusi täällä. Meille selittää? Ketähän minä olen syyttäny ja mistä?
Miksi ihmeessä hakeudut tämmöselle palstalle jos et tykkää siitä mitä luet? Tämän sivuston tarkotus on keskustella rikoksista. Miten se sun huoli on jos joku muu hankkii kunnianloukkaussyytteen loukatessaan tuomittua rikollista?
Tervetuloa itelles vaan, mulla näyttäis olevan sellaset 40 viestiä enemmän. Tässä on nyt muutamia tyyppejä ilmottautunut ja eivät millään ymmärrä, että tuomitun rikollisenkin syyttäminen jostain 30v sitten tapahtuneista random-rikoksista voi olla kunnianloukkaus. Ei se mua huoleta, kunhan yritin antaa neuvoa, kaikkea hyvää.
0uts1der
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2022 2:12 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Mitä helvetin kunniaa voi loukata jos Moringia epäilee naisten kadottamisesta?
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

0uts1der kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:59 am Mitä helvetin kunniaa voi loukata jos Moringia epäilee naisten kadottamisesta?
Tuossa ensimmäinen kohta kunnianloukkausta:

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa


Olkoon tämä mun osaltani tässä.
qsym
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Marras 13, 2019 1:17 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja qsym »

KnitKnatt kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:31 am
qsym kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:17 am
Tervetuloa palstalle. Oot selvästi uusi täällä. Meille selittää? Ketähän minä olen syyttäny ja mistä?
Miksi ihmeessä hakeudut tämmöselle palstalle jos et tykkää siitä mitä luet? Tämän sivuston tarkotus on keskustella rikoksista. Miten se sun huoli on jos joku muu hankkii kunnianloukkaussyytteen loukatessaan tuomittua rikollista?
Tervetuloa itelles vaan, mulla näyttäis olevan sellaset 40 viestiä enemmän. Tässä on nyt muutamia tyyppejä ilmottautunut ja eivät millään ymmärrä, että tuomitun rikollisenkin syyttäminen jostain 30v sitten tapahtuneista random-rikoksista voi olla kunnianloukkaus. Ei se mua huoleta, kunhan yritin antaa neuvoa, kaikkea hyvää.
Erotathan varmasti myös käsitteet syyttäminen ja spekulointi? Tuleekohan myös poliisille ja lehdistöille kunnianloukkaussyytteet jos ei ei löydykään ruumista että saatais tuomiolle? Ne kun on ilmottaneet että ko. ukkoa epäillään monenlaisesta. Poliisi ei varmasti kevyin perustein ketään epäile useasta taposta. Ja nuo raiskaukset ja ahdistelut, niin niitä on ollut useita ja niistä se on tuomittukin.
KnitKnatt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 3:06 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja KnitKnatt »

qsym kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 1:04 am Erotathan varmasti myös käsitteet syyttäminen ja spekulointi? Tuleekohan myös poliisille ja lehdistöille kunnianloukkaussyytteet jos ei ei löydykään ruumista että saatais tuomiolle? Ne kun on ilmottaneet että ko. ukkoa epäillään monenlaisesta. Poliisi ei varmasti kevyin perustein ketään epäile useasta taposta. Ja nuo raiskaukset ja ahdistelut, niin niitä on ollut useita ja niistä se on tuomittukin.
Toistan nämä nyt vielä kerran: ota selvää kunnianloukkauksesta ja olkoon tämä mun osaltani tässä.
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 511
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Elpram »

0uts1der kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:59 am Mitä helvetin kunniaa voi loukata jos Moringia epäilee naisten kadottamisesta?
Ei poliisilla ole todellakaan aikaa selvitellä jotain minfon spekuja siitä, mitä useita naisia raiskanneesta henkirikoksen eipälystä kirjoitellaan. Itse veikkaan, että Moring on tappanut useammin kuin kaksi kertaa, ehkä ensimmäisen kerran jo nuoruudessaan. Ekat kohteet olleet todennäköisesti eläimiä.

Onko hänellä sisaruksia? Minkälainen perhetausta? Tiedossa on äiti, hän ilmeisesti viinaan menevä. Jostain julma ja ylimielinen käytös kumpuaa jos on esimerkiksi sosiopaatti. Traumoja? Tai ehkä on alkanut myöhemmällä iällä tappamaan esimerkiksi sen jälkeen, kun ei alakerta enää toimi ja aivot on impattu rusinaksi... Kompensoi omaa velttomunaisuuttaan hakemalla vallantunnetta väkisinmaakamisesta. Veikkaan tappaneen kuristamalla.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Avatar
Kaarma
Martin Riggs
Viestit: 641
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

0uts1der kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:59 am Mitä helvetin kunniaa voi loukata jos Moringia epäilee naisten kadottamisesta?
Tämäpä juuri.on ihan itse Mister Mom repinyt kunniansa riekaleiksi.
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä.
qsym
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Marras 13, 2019 1:17 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja qsym »

KnitKnatt kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 1:14 am
qsym kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 1:04 am Erotathan varmasti myös käsitteet syyttäminen ja spekulointi? Tuleekohan myös poliisille ja lehdistöille kunnianloukkaussyytteet jos ei ei löydykään ruumista että saatais tuomiolle? Ne kun on ilmottaneet että ko. ukkoa epäillään monenlaisesta. Poliisi ei varmasti kevyin perustein ketään epäile useasta taposta. Ja nuo raiskaukset ja ahdistelut, niin niitä on ollut useita ja niistä se on tuomittukin.
Toistan nämä nyt vielä kerran: ota selvää kunnianloukkauksesta ja olkoon tämä mun osaltani tässä.
Mitähän ihmettä tavoittelet näillä paasauksillas?
Ghostface Killah 2
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Marras 24, 2022 3:56 pm

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Ghostface Killah 2 »

Jostain tuli mieleen noin kymmenen vuotta sitten Espoossa tapahtunut naisen sieppaus autoon. Muistaako joku oliko tämän tekijä jäänyt kiinni?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.l7dc05

Nainen siepattiin Espoossa – poliisi etsii nyt vanhaa autoa

Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa.
Tapauksesta ketju: https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 11&t=15151
-NILS-
Vastaa Viestiin