Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
GameOver
Lauri Hanhivaara

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja GameOver »

KnitKnatt kirjoitti: To Joulu 22, 2022 8:37 pm
GameOver kirjoitti: To Joulu 22, 2022 8:24 pm No sehän selitteli itsensä ulos tästäkin "vahingosta", aivan kuten se mummelikin hajamielisenä. Mitä sitä tappelemaan, totesin vaan miten se oikeus on asiaa tulkinnut. Miksi ei voi käyttää niitä kaupan koreja ja kärryjä ilman mitään epäselvyyttä.
Niin olisko se uutinen, että paljon lukenut tyyppi on hajamielinen? Sun pitää mennä johonkin kauppaan kyseleen tuota korien ja kärryjen käyttöä jos haluat sillä jotain todistella tämän ihmisen käytöksestä tai luonteenlaadusta.
Ei mulla ole mitään tarvetta mennä Alkoon (en juo) todistelemaan mitään. Kyllä se luonteenlaatu näkyi ihan tarpeeksi jo siinä Ullanlinnan sisäpihalla käsi pukannarussa kiinni. Ihan tarpeeksi uutinen näyttää suurimmalle osalle olevan juuri se, että lääkäri kykenee moiseen tekoon. No tottakai kykenee. Se, että on lukenut kirjoja ei ole tae yhtään mistään. Narsisteja ja hulluja on kyllä ihan tarpeeksi koulutetuissa.
Profiloija75

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Profiloija75 »

Tuohon kommentoisin, että joku kertoi tuomioiden riittämättömyydestä Suomessa jo ihan uhrin omaistenkin näkökulmasta.

Lainsäädäntö on erikseen, mutta jonkinlainen lepokoti kuitenkin vankeinhoitolaitos on Suomessa moneen ulkomaahan verrattuna. Suomessa pyrkimyksenä on saada tekijä yhteiskuntakelpoiseksi, muualla maailmassa vankilassa ollaan todella rangaistusta kärsimässä, olosuhteet eivät ole aina niin inhimilliset, siellä istutaan rangaistusta, pyrkimyksenä ei ole saada päähenkilöä yhteiskuntakelpoiseksi.
Mc Mafia

Viesti Kirjoittaja Mc Mafia »

Profiloija75 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:30 pm Lainsäädäntö on erikseen, mutta jonkinlainen lepokoti kuitenkin vankeinhoitolaitos on Suomessa moneen ulkomaahan verrattuna.
Voisitko valaista millä tavalla vankeusaika eroaa muista maista? Mitä pahemmat on tekoset, sen pahempi on seura, eikä niissä pahemmissa ole mitään eroa toisiinsa vaikka mentäisiin minne. Katso, taisin vastata itse esittämääni kysymykseen.
padlock
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja padlock »

jpjulku kirjoitti: To Joulu 22, 2022 4:54 pm ..... Mutta vahinko on vahinko. Jos kaveri olisi halunnut tappaa perheensä ja itsensä, niin varmaan olisi ollut aika monta varmempaa tapaa kuin ajaa keskellä kirkasta päivää Kauppatorilta mereen. Ja käsittääkseni tuollaisessa tilanteessa kuski on myös aidosti vaarantanut itsensä. Kun autossa kaikki toimii sähköllä, niin ei ole niin sanottua että itsekään pääsee autosta pois ennen sen täyttymistä vedellä.
Uskon ettei halunnut tappaa itseään, vain vaimon ja ehkä tämän perilliset, jotta avioehdosta huolimatta perisi vaimonsa, ja vaikkei perisikään niin saisi leskenä asunnon käyttöönsä. Penkki oli jätetty "autoliikkeen säätöihin" ja oli todella takana jotta siitä on helpompi päästä ikkunan kautta ulos. Lisäksi vaikka olisi luullut että pakki on päällä, ei kukaan kaasuttaisi tuolla vauhdilla kun takana on meri, ympärillä rakennuksia, ihmisiä tms. Vihitty juuri 2 kk ennen tuota, joten leskeksi jääminen olisi taannut loppuelämän asumisoikeuden asuntoon.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
padlock
Agentti Scully

B€st kirjoitti: To Joulu 22, 2022 5:27 pm ......

Asukaspysäköintitunnus vähäpäästöiselle autolle on 15€/kk. Kiva jos työtön tulee tuollaisella kk-budjetilla toimeen. Asunto on käsittääkseni velaton ja monissa varakkaissa taloyhtiöissä vastikkeetkin ovat melko matalat. Molemmilla voi olla asunnossa etätyötilakin, jonka voi vähentää verotuksessa.
Minä taas olen mielenkiinnosta katsellut tuon alueen miljoonakämppien myynti-ilmoituksia, ja monissa yhtiövastike ollut jopa 4000 e. Järjetöntä maksaa asunnosta pari milliä, sitten vielä neljä tonnia että saa asua siinä ja maksaa lainaa ja korkoja.
Harmaasusi
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Harmaasusi »

MatsVinnaren kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:15 pm jotain mielenkiintoista tapahtui kesäkuun jälkeen.

Ystäväni, joka oli ollut aiemmin asiakkaanaan, sanoi että viimeisimmän tapaamisen yhteydessä Tikkanen oli vaikuttanut aiempaan nähden tunteettomammalta

Kirjoitan lisää 23.12. perjantaina.
Oletko kaverisi kanssa spekuloinut yhtään, mitä tuo "jokin mielenkiintoinen" voisi olla? Ja miten tämä tunteettomuus ilmeni? Milloin viimeinen tapaaminen oli?
Hyvin kiinnostavaa. Jään odottamaan lisää.
Profiloija75

Viesti Kirjoittaja Profiloija75 »

Mc Mafia kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:40 pm
Profiloija75 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:30 pm Lainsäädäntö on erikseen, mutta jonkinlainen lepokoti kuitenkin vankeinhoitolaitos on Suomessa moneen ulkomaahan verrattuna.
Voisitko valaista millä tavalla vankeusaika eroaa muista maista? Mitä pahemmat on tekoset, sen pahempi on seura, eikä niissä pahemmissa ole mitään eroa toisiinsa vaikka mentäisiin minne. Katso, taisin vastata itse esittämääni kysymykseen.
Istutko henkirikostuomiota suljetussa Riksussa tai avolla Suokissa on varmastikin erilaista kuin Brassilaitoksessa Etelä-Amerikassa. Sieltä tosiaan taitaa kaikenlainen kuntouttava toiminta puuttua. Jos sieltä joskus vapautuu hengissä, niin sinne uudelleen hölmöilee tuskinpa. Näin olen ystävältäni Toni Hakalalta ymmärtänyt.
padlock
Agentti Scully

poliisikoiran pentu kirjoitti: To Joulu 22, 2022 6:24 pm .........
Alkosta näpistelynkään syy ei ollut taloudelinen, hyvätuloinen kun oli. Hakiko jännitystä ja halusi taas testata manipulointitaitojaan? Ja läpi meni, taas kerran. Nyt hän tarvitsee jälleen samoja taitoja, kun pitäisi saada mahdollisimman pieni tuomio...olisiko taas vahinko...
Minä uskon että oli taloudellinen, "säästö se on pienikin säästö".
Siitä syystä vastaavia jää usein kiinni, maksavat osan ja yrittävät jättää osan maksamatta.
padlock
Agentti Scully

Mc Mafia kirjoitti: To Joulu 22, 2022 6:53 pm Kertokaa minulle, en tajua, kuka kiipeää auton katolle kun samaan aikaan lapset on hukkumassa parin metrin päässä?
Mulle tuli heti mieleen että vaimo ei osannut uida. Sekin hyvä syy hävittää vaimo ajamalla mereen.
padlock
Agentti Scully

MissMaapl kirjoitti: To Joulu 22, 2022 7:08 pm
Mc Mafia kirjoitti: To Joulu 22, 2022 7:05 pm Sulla ei taida omia lapsia olla jos ajatusmaailma on tuota luokkaa. Häpeisit edes.
Nuorimmat lapset olivat epäillyn lapsia, eivät uhrin. Tilanteesta on muutenkin aivan turha tehdä mitään johtopäätöksiä surkean videon perusteella. Ehkä hänen on käsketty kiivetä katolle odottamaan pelastajaa, joka ehkä auttoi niitä lapsia ensin.
Molemmilta kaksi lasta mukana. Naisen toinen lapsi oli 18-v. ja toinen nuorempi.
Mc Mafia

Viesti Kirjoittaja Mc Mafia »

padlock kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:56 pm
Mc Mafia kirjoitti: To Joulu 22, 2022 6:53 pm Kertokaa minulle, en tajua, kuka kiipeää auton katolle kun samaan aikaan lapset on hukkumassa parin metrin päässä?
Mulle tuli heti mieleen että vaimo ei osannut uida. Sekin hyvä syy hävittää vaimo ajamalla mereen.
Niin että pelastusveneen viereen perhettä hukuttamaan.
AlmaR
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja AlmaR »

Sil5 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:10 pm Paljon on tätäkin tapausta jo selvitetty. Tappaja lienee kuitenkin tiedossa ja kiinniotettuna.
Sil5 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:10 pm Mikä tässä olisi oikeudenmukainen ratkaisu niin yhteiskunnan kuin kaiken muun asiaan liittyvän kokonaisuuden kannalta?

Ihmisen tappaminen on rikoksista pahimpia joten tekijää tulisi rangaista asteikon korkeimmasta päästä. Ikävä sanoa mutta meillä Suomessa väkivaltaa ja ääripäässä ihmisen tappamista ei pidetä samalla tavalla tuomittavana kuin useimmissa muissa länsimaissa. Suomi on väkivallan käyttäjälle suopea yhteiskunta.
Todennäköisesti tämäkin tappaja selviää teostaan muutaman vuoden linnareissulla. Se on huono ja halpamainen viesti uhrin omaisille.

Tai sitten selvitellään tappajan mielentilaa ja todetaan että tekijä on sairas, jolloin hän kuittaa tekonsa lyhyehköllä, vuoden parin hoitojaksolla jossain suljetussa hoitolaitoksessa.
Olen muuten samaa mieltä, mutta mieleltään sairaan hoito ei koskaan kuittaa mitään tekoja. Sillä on eri tarkoitus eikä sen kestolla siten ole samaa merkitystä kuin tuomion kestolla.

Ja kun tässä tapauksessa edes syyte ei ole selvä tuomiosta puhumattakaan, niin kommentti sopisi paremmin Vuonna 2023 vapautuvat elinkautisvangit -keskusteluun: viewtopic.php?p=1392097#p1392097
Downshifting
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Downshifting »

En kyllä.kertakaikkiaan usko tuon mereenajon olleen vahinko. Ennen mereen päätymistä on autossa ollut riitaa, ja tämä epätasaoainoinen murhaajamies on vain mereen ajamalla näyttänyt että nyt loppui se vingunta autossa. Ja hetken päästä selitti vahinkona kun tajusi, että nyt lähti käsistä tämä homma pään kanssa. Itse vähän samaa kokeneena, autossa olleena kun exäni kaahasi 200 km/h koska riitelimme, ja hän halusi uhkailla ja osoittaa valtansa. Eiköhän nopea uhrin etsintä alkanut, koska uhrin lapsetkin tiesivät mikä mies oli miehiään ja kertoivat siitä mm.isälleen. Toivottavasti mies tuomitaan syyntakeisena eikä koskaan päästetä ulos.
AlmaR
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja AlmaR »

Seinänaapuri kirjoitti: To Joulu 22, 2022 5:39 pm Outo juttu että vaimo ei ole "talousosaajana" neuvonut maksamaan tota määräajassa ennakontäydennyksenä pois. Olis välttänyt korot.
Työnantaja on poistanut uhrin tiedot sivuiltaan, mutta hakukoneeseen tallentuneiden tietojen mukaan hän on suorittanut APV 1 -tutkinnon ja on siten varmasti ollut pätevä asiantuntija myös verotusasioissa.

Tähän mennessä paljastuneiden tietojen perusteella psykiatriaviomies ei vaikuta henkilöltä, joka hakisi muilta apua ongelmiinsa. Mutta mitäs tosiasioista, pääasiahan on että taas päästiin syyllistämään uhria.
Jorma Mällinen
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Jorma Mällinen »

Sil5 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 11:10 pm Ihmisen tappaminen on rikoksista pahimpia joten tekijää tulisi rangaista asteikon korkeimmasta päästä. Ikävä sanoa mutta meillä Suomessa väkivaltaa ja ääripäässä ihmisen tappamista ei pidetä samalla tavalla tuomittavana kuin useimmissa muissa länsimaissa. Suomi on väkivallan käyttäjälle suopea yhteiskunta.
Todennäköisesti tämäkin tappaja selviää teostaan muutaman vuoden linnareissulla. Se on huono ja halpamainen viesti uhrin omaisille.
Kyllä, vähintään se 13 vuotta pyttynä olisi oikein tässä. Mutta ei, muutaman vuoden istuu, koska feikkaa seonneensa.
Vastaa Viestiin