Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Knobster
Adrian Monk

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Amandalooni kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 2:23 pm Loppuk se Tiinan sukunimi O:hon?
Kyä näi o :) Jospa nyt mietitään miten Rasmukselle on voinut käydä ihan järjen kanssa. Mitään uutta ei ole selvivnnyt pitkään aikaan. Ei edes murusia.

Poistettu jonninjoutava lainaus
-NILS-
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

altitude kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 7:06 pm
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 2:18 pm
Kännikampela kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 1:50 pm Mielenkiinto heräsi näistä ravirata kommenteista. Saattaa olla jonkun paikallisen jonnen pärinää, mutta tuossa raviradan vieressähän on kaupungin "kaatopaikka". Puistoista ja muista kaupungin tonteilta tuodaan risut ja muut roinat tuonne. Taitaa talvella olla myös lumenkaatopaikka. Paljo potentiaalisia piilopaikkoja ja pääsy käytännössä kenellä tahansa.
Huono paikka dumpata ruumis jos siellä porukkaa ramppaa kuten kerroit... mistäpä sitä kuitenkaan tietää.
Ei noilla lumimäärillä ole tarve rampata kun ei sitä vielä mihinkään kasaannu pois ajettavaksi.
Lauantaille lupaa vesisadetta että maastoetsinnät ovat aivan mahdollisia edelleen kun ei lunta tuon enempää ole.
Itseäni nyt saivartelee se ettei tätä ravirataa toisteleva henkilö voi nyt perustella mistä tämä ajatus tulee. Käykö nuoret joskus siellä vai?
Samaa mietin, et miksei voi vastata. Itselle tulee romanit mieleen. Jos ilmeisesti heidän kanssaan ollut tekemisissä, niin heillä noi heppatouhut vahvana läsnä?
angel_vm78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Else kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 6:12 pm Mä niin toivoisin, että tuo nahistelu ja piikittely ja muu asiaan kuulumaton siirrettäisiin omaan ketjunsa vaikka sinne suoli24:lle.

Kauniisti pyydän, että pysyttäisiin aiheessa ja tänne jäisi vain ne, joita oikeasti kiinnostaa löytää Rasmus.
💯 samaa mieltä ‼️

Hämmentäjiä riittää aina (joka ketjussa) jotka yrittää tyrmätä lähes jokaisen kommentoijan 2-0.
Mutta: muistakaas että tämä ketju on nimenomaan tarkoitettu skenaarioille.
Ja kaikki on mahdollista niinkauan kuin emme tiedä totuutta.

Pidetään pää kylmänä ja keskitytään kadonneeseen☝
ruusumaa
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Ei kai romanit yleensä tapa kuin toisiaan?

Mutta kai ne uittoaltaat silti vois käydä tutkimaasa.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Mokkelo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mokkelo »

ruusumaa kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:05 pm Ei kai romanit yleensä tapa kuin toisiaan?

Mutta kai ne uittoaltaat silti vois käydä tutkimaasa.
Ne tappaa kaikki, jotka on niille itellee vaarallisia. Oli ne sitte mitä rotua tahansa
angel_vm78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Mokkelo kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 11:42 pm Mä vielä tuon tämän romaniskenaarion tänne, koska mä en jaksa uskoa pojan olevan joes.

Alajärveltä ei oo haettu muuta, ku aineita. Ne, jotka siälä ainehia myy on romanit.
Onko jääty velekaa? Tai onko yritetty kusettaa? Romanit on kansana lojaali perheelleen. Ne ei vasikoi. Ne miehet siinä kuvas on romania.
Minulla on tieto, että R on ollut tekemisissä romanien kanssa.
Myös se, että kaverit on hiljaa, selittyis tällä romanien pelolla.

Lapualla on muutamia vuosia sitten kuollut yks nuorimies "yliannostukseen" ja ruumis löytyi heinäladosta lautojen alta (koska sinne mennään, ku vedetään riittävä annos). Sopivasti vaan silloin on romanihautajaiset Lapualla.
Mitä arvelet mistäpäin kuvan miehet on tulleet lapuahoviin?
Else
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Else »

Kävin koiran kanssa lenkillä keskustassa. Lähdin Lapuahovin luota vanhan k-kaupan parkkipaikkaa kohden ja käännyin heti Marian tallin jälkeen vasemmalle, oletettua Rasmuksen reittiä.

Tuosta Marian tallin kulmalta ei ole pitkä seuraavalle isommalle kadulle. (Välissä yksi pienempi.) Ehkä 200-300 metriä? Olin yllättynyt, miten hiljainen tuo väli oli! Vaikka keskustassa oli kovasti kulkijoita aikaan, jolloin olin kulkeilla, oli tuolla välillä todella hiljaista. Voin kuvitella, ettei siellä ole ketään kulkeilla yöaikaan. Marian tallin ja matkakeskuksen väli on parkkipaikkaa, puistoa ja liikkeiden takapihoja. Hämyistä ja elotonta.
Reitillä on yksi liike, jonka kameraan kulkija osuisi, jos oven luona kamera on. Muuten olettaisin, ettei tuolla reitillä ole kameroita kuin vasta lähellä matkakeskusta.

Tuolla reitillä ja siitä eteenpäin Rasmuksen kotia kohti on lisäksi huolestuttavan paljon tyhjiä kiinteistöjä: ei-käytössä olevia liikekiinteistöjä, tyhjiä ulkorakennuksia ja jopa asumattomia taloja. Kun sädettä vähän laajentaa, mahtuu siihen isoja, hylätyn näköisiä halleja, rautatie, Vanhan Paukun alueen tyhjän näköinen puinen ulkorakennus ja se joki.

Alueella on lisäksi esim. metallinen, iso säiliö (roskis?). Kun katselee ympäristöä kadonneenetsijän silmin, on kadonneelle niin paljon paikkoja, että iskee melkein toivottomuus.

Tuli vaan mieleen, että toivottavasti tosiaan koko keskustan alueen kiinteistöjen omistajat on jokainen katsonut oman tonttinsa ja kaikki sen rakennukset!

Se vielä, että vanhan k-kaupan pihassa ja matkakeskuksella oli nytkin nuoria koolla.
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Ekaa kertaa palstalla, mutta koko ketjun oon lukenut! En tiedä, tuleeko tässä nyt mitään uutta tai ihmeellistä, mutta itse oon miettinyt seuraavia asioita:

Kun Rasmus lähti Lapuahovista, oliko puhelimesta loppunut virta, ettei saanut kiinni enää ketään kaveriaan? Oletan monen muun lailla, että tuon ikäinen ei todellakaan lähde tuohon aikaan kotiin, vaikka ovella kävikin ohraisesti. Jos näin akun osalta oli, niin varmaankin on lähtenyt kävelemään jonnekin, missä on tiennyt olevan tuttuja. Tai mennyt jonkun kyytiin. Luulis tosin, että kylän kiertäjät on selvitetty kameroista. Todella omituista, jos ei kukaan olis nähnyt mitään eikä mihinkään kameraan olis tallentunut, kuten täällä on aiemminkin kirjoitettu.

En jaksa uskoa, että Rasmusta olisi kiinnostanut yöllä ihan kilometritolkulla kävellä, mutten usko myöskään, että olisi hakeutunut joen suunnalle. En vaan saa sellaista kuvaa siitä pojasta, että olisi mennyt ja hypännyt vaikka sillalta jokeen, vaikka eihän kenenkään päähänpistoista tietenkään voi mennä varmuudella sanomaan. Itse olisin tuon ikäisenä suunnannut grillille, joka siinä lähellä myös on. Ihmettelen suuresti, ettei yksikään kaveri voinut lähteä mukaan, kun poika ulos heitettiin. Tämä tuntuu oudolta. Jos poliisi tai muut ovat Rasmuksen kanssa alaikäisyyden vuoksi nahistelleet, niin olisi luullut muidenkin alaikäisten kavereiden lähteneen kiireen vilkkaa samalla oven avauksella ennen kuin käry heidänkin osaltaan käy. Vai onko tämä somessakin mukana olostaan maininnut poika Rasmusta vanhempi?

Etsintätekniikkaa oon pohtinut myös - amerikkalaisissa sarjoissahan "haravoidaan" alueet siten, että kävellään rivissä niin, ettei kenenkään väliin jää metriä-paria enempää. Toimitaanko Suomessa näin? Vai pyöritäänkö vaan alueella vähän siellä sun täällä? Tiedän, että etsintöjä on läheisten toimesta ollut, mutta jäähän siinä monta mutkaa ja ryteikköä penkomatta, jos ei haravointi ole johdonmukaista.

Puhelimia ja someprofiileita ihmisillä voi olla useita, mutten jaksa uskoa, että Rasmus olisi niin yksinkertainen, että käyttäisi sellaista profiilia, jossa oma nimi on. Jos hän jossain piilottelisi, niin eiköhän olisi tehnyt uuden jollain ihan random nimimerkillä. Itse tosin uskon, että on tuupertunut jonnekin silloin yöllä, tai päätynyt jonkun epämääräisen kyytiin, joka on voinut vaikka heivata Rasmuksen autosta (ihan vaikka hengissä) keskelle ei mitään.
Mokkelo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mokkelo »

angel_vm78 kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 9:09 pm
Mokkelo kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 11:42 pm Mä vielä tuon tämän romaniskenaarion tänne, koska mä en jaksa uskoa pojan olevan joes.

Alajärveltä ei oo haettu muuta, ku aineita. Ne, jotka siälä ainehia myy on romanit.
Onko jääty velekaa? Tai onko yritetty kusettaa? Romanit on kansana lojaali perheelleen. Ne ei vasikoi. Ne miehet siinä kuvas on romania.
Minulla on tieto, että R on ollut tekemisissä romanien kanssa.
Myös se, että kaverit on hiljaa, selittyis tällä romanien pelolla.

Lapualla on muutamia vuosia sitten kuollut yks nuorimies "yliannostukseen" ja ruumis löytyi heinäladosta lautojen alta (koska sinne mennään, ku vedetään riittävä annos). Sopivasti vaan silloin on romanihautajaiset Lapualla.
Mitä arvelet mistäpäin kuvan miehet on tulleet lapuahoviin?
En tiedä miksi, mutta mulla on vahva veikkaus, että nämä on länsirannikon manneja. Vaasa, Pietarsaari tms. En usko, että ovat Alajärveltä. Eikä se kuva edes ole samalta illalta. Enkä kyllä tiedä onko oletettavissa näiden miesten olleen paikalla myös katoamisiltana :?: Tai miksi muutenkaan näistä ollaan kiinnostuneita
Pk_etsijä
Sofia Karppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pk_etsijä »

Aiemmin oli mainintaa vapepan käytöstä, johtuu se juurikin siitä, että vapepa lähtee liikkeelle vain ja ainoastaan vain poliisin pyynnöstä, mikäli poliisi sen katsoo kannattavaksi ja aiheelliseksi käyttää, esim hätäetsintä tai tutkinnalinen etsintä. Vapepa ei suinkaan ole ilmainen palvelu, kuten moni luulee, vaan vapepan kulut menee poliisin kukkarosta. Etsijöille tai etsijän edustamalle, vapepassa mukana olevalle järjestölle maksetaan kulukorvauksia hälytyksiin osallistumsiesta. En tiedä mitenkä nuo on sitten budjetoitu eri poliisilaitosten kukkaroista ja miten kireälle nyörit sen osalta on vedetty, kun nyt kaikenlaisia säästötoimia poliisillakin on. https://www.turvallisuus.com/b/vapaaeht ... a-kumppani
Yökyöpeli**
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Yökyöpeli** »

MissMatlock kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 10:03 pm Jos poliisi tai muut ovat Rasmuksen kanssa alaikäisyyden vuoksi nahistelleet, niin olisi luullut muidenkin alaikäisten kavereiden lähteneen kiireen vilkkaa samalla oven avauksella ennen kuin käry heidänkin osaltaan käy. Vai onko tämä somessakin mukana olostaan maininnut poika Rasmusta vanhempi?
On vanhempi.
altitude
Susikoski

Viesti Kirjoittaja altitude »

MissMatlock kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 10:03 pm ….varmaankin on lähtenyt kävelemään jonnekin, missä on tiennyt olevan tuttuja. Tai mennyt jonkun kyytiin. Luulis tosin, että kylän kiertäjät on selvitetty kameroista. Todella omituista, jos ei kukaan olis nähnyt mitään eikä mihinkään kameraan olis tallentunut, kuten täällä on aiemminkin kirjoitettu.

En jaksa uskoa, että Rasmusta olisi kiinnostanut yöllä ihan kilometritolkulla kävellä, mutten usko myöskään, että olisi hakeutunut joen suunnalle. En vaan saa sellaista kuvaa siitä pojasta, että olisi mennyt ja hypännyt vaikka sillalta jokeen, vaikka eihän kenenkään päähänpistoista tietenkään voi mennä varmuudella sanomaan. Itse olisin tuon ikäisenä suunnannut grillille, joka siinä lähellä myös on. Ihmettelen suuresti, ettei yksikään kaveri voinut lähteä mukaan, kun poika ulos heitettiin. Tämä tuntuu oudolta.

Etsintätekniikkaa oon pohtinut myös - amerikkalaisissa sarjoissahan "haravoidaan" alueet siten, että kävellään rivissä niin, ettei kenenkään väliin jää metriä-paria enempää. Toimitaanko Suomessa näin? Vai pyöritäänkö vaan alueella vähän siellä sun täällä? Tiedän, että etsintöjä on läheisten toimesta ollut, mutta jäähän siinä monta mutkaa ja ryteikköä penkomatta, jos ei haravointi ole johdonmukaista.
Leikkasin vähän lainausta sieltä täältä.
Tätä kirjoitin itse aiemmin että kavereiden etsiminen on loogisin päätös siinä kohtaa itse kullakin. Mutta en saanut aiemmin vastausta missä muualla nuoret kokoontuu parkkiin kuin k-kaupalla ja vr:llä?
JOS seuraava kävelykohde olisi ratapihan ylittäen vaikkapa ehdottamani ABC, sinne näkee jostain kohtaa Makasiinitietä että taas vesiperä, ja siitä pääsee sitten jonkunsortin pellonreunaa kotiin oikaisten kohti lehtitietä. Ja kartassa tuossa pellon rajassa menee isompi(?) oja. Karttapaikasta näkee paremmin kuin googlemaps.

Ja kyllä, kaveri kun ei lähtenyt mukaan, varmaan ei ole nukkunut yhtään tuon yön jälkeen vaan jossittelee mielessään miksi :(

Etsinnässä varmaan paras ottaa kiinteistökartta tuolta karttapaikasta ja vaan käydä joka ruutu siitä tai muuten jotain jää väliin. Näin omaiset varmaan tehneetkin. Ja omaisena kylmästi menisin noi hylätyt kiinteistöt läpi edes laseista kurkkien, sai lupaa tai ei.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Oli pakko Google mapsia tutkia.
Sanottiin että lähti Lapuan hovista Marian tallin suuntaan

Screenshot_20221229-004752.jpg
Screenshot_20221229-004752.jpg (153.51 KiB) Katsottu 1338 kertaa
Screenshot_20221229-004827.jpg
Screenshot_20221229-004827.jpg (136.01 KiB) Katsottu 1338 kertaa
Screenshot_20221229-004854.jpg
Screenshot_20221229-004854.jpg (135.66 KiB) Katsottu 1338 kertaa
Vanhan K-Kaupan suuntaan. Eli mapsissa näkyvä Supermarket ei ole toiminnassa vain? Kun niissä on varmasti etu-ja -takaovilla kamerat myös ulospäin.

Ja näyttävät parkkipaikalle.

Kuvien kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Täällä kyseltiin tehdäänkö etsintöjä alueella? Tälläisen 30.11 julkaistun jutun löysin netistä. Tämän perusteella ei etsitä poliisien toimesta. Ei myöskään silloin naarattu jokea tai käytetty sukeltajia? https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/lap ... n-matkalta
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Ketjun ihan ensimmäisessä postauksessa on lainattu teksti jostain kommenteista että Rasmus on lähtenyt K-kaupalle päin ja sen jälkeen ei ole nähty.
Näistä myöhemmistä kirjoituksista palstalla voi helposti ulkopaikkakuntalaisen havaita, että K-kauppa ja Marian talli ilmeisesti samalla suunnalla ja alalla.
Myöskin kirjoituksista käy ilmi että juurikin noiden yritysten luona olevalla parkkipaikalla, (K-kaupan?) , nuoriso ja muut autoilijat kokoontuvat ja pitävät passia.
Tulee pakosti mieleen että noilla autoilijoilla ja pörräilijöillä on jotain havaintoa vielä Rasmuksesta tuolta illalta. Toivottavasti edes poliisi on kysellyt. Tässä tapauksessa kuka tahansa jota asia koskettaa, tulisi mennä jututtamaan kyseisiä autoilijoita jotka parkissa ruukaavat olla. Yleensä ovat samat koslat.
Vastaa Viestiin