Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
mätlokki
Remington Steele

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Kommentoijatar kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 8:14 pm
Gartman69 kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 6:29 pm Jos se tulee julki jossain joskus niin tulette yllättymään melko valtavasti!!!

Rasmus kuvannut videot?
Jakanut ne jollekin, joka laittanut nettiin?
Tämä oli itselläkin itseasiassa ainut vaihtoehto mistä todellakin yllättyisin. :shock:
Lähes kaikki muut vaihtoehdot täällä onkin jo käyty läpi.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

tonnikka kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 8:31 pm Halaillaanko sen takia että kamapussi vaihtaa samalla omistajaa?
Ei kait sen takia noi kaua halailtas? Juur katoin isolt tv-näytölt uusiks videon. R rystysillä rahnuttaa pari kertaa toisen tyypin hiuksii. Härsilää koitti pari kertaa tönästä käsiin, itsestään pois päin ja välil väisti taakseppäin taipuen?
Emelie DeWitt
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

Apinaorkesteri kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 12:14 pm
Else kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:29 am -edelleen olen miettinyt sitä tietoa, että Rasmus on ollut aiemminkin kateissa. Taas siitä nuorisoni kanssa juttelin. Edelleen hän sanoo että Rasmusta on ennenkin etsitty somessa. Muisteli, että olisi tällöin ollut kateissa (2-)3 päivää. Hänellä on linkki Rasmuksen lähipiiriin ystävänsä kautta eli asian kyllä tietää varmaksi.
Lisäksi muistaakseni R.K. faceen oli joku mies jo Rasmuksen katoamisen alkuaikoina kommentoinut, että:”Missähän NYT on” tms eli oletan viittaavan, että viimeksi oli siellä, missä nyt.
Olen tätä samaa itsekin pohtinut ja tämä myös osaltaan selittäisi sen, miksi poliisin toiminta alkoi vasta viikon päästä katoamisilmoituksen tekemisestä. Jos näitä omia reissuja on ollut aiemminkin niin poliisi on ajatellut, että kyllä se sieltä taas kotiin palaa niinkuin tähänkin asti.
Samaten nuo kirjoitukset "tuu takaisin kotiin" "ilmoita edes että oot kunnossa" antaisi jotain viitteitä siihen suuntaan, että pyörisi omilla reissuillaan. Yhtä hyvin ne voivat toki olla vain toiveikkuuden sävyttämiä viestejäkin.
Jos jollekin olisi jäänyt sc talteen edellisestä katoamisesta jos sellainen kerta ollut, ja saisi sen jakoon.. monihan niitä tallentaa että voi jakaa. Ja rasse lie monen rasmuksen lempinimi..
Amandalooni
Olivia Benson

Gartman69 kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 6:29 pm
Tietoilija kirjoitti: Ke Tammi 04, 2023 10:13 pm
Amandalooni kirjoitti: Ke Tammi 04, 2023 9:59 pm Haluun kuulla viimeisimmät mielipiteet niminerkeiltä: A-K, Mokkelo, Vainut ja Gartman. Onkohan epäilty pariskunta kuultu?
Joku vois kyllä tästä pariskunnasta jotain kertoa
Mulla ei enää muuta sanottavaa ku että poliisilla on tiedossa kuka on kuvaaja ja mulla kans. Jos se tulee julki jossain joskus niin tulette yllättymään melko valtavasti!!! Nyt ei mulla enempää - sillä just vapauduin päivän parin bannista tänne - johon ei syytä kerrottu.
Voitko nyt vaan Gartam kertoo, et ketä "veikkaat" kuvaajaks? Kerrot vaan mitä sulle on kerrottu, ni et syyllisty kenenkään syyttämiseen.
Sle
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Sle »

Gartman yms muut tietäjät voisivat kertoa tietonsa tänne suoraan,kun kerran tietoa on.
Tak
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tak »

Sle kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:22 pm Gartman yms muut tietäjät voisivat kertoa tietonsa tänne suoraan,kun kerran tietoa on.
Eipä taida oikeasti tietää mitään. Kunhan hämmentää soppaa.
Amandalooni
Olivia Benson

Kuka muistaa, et millä sivulla se A-K:n kertomus tapahtumista oli?
mätlokki
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

Amandalooni kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:36 pm Kuka muistaa, et millä sivulla se A-K:n kertomus tapahtumista oli?
https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 8#p1397808
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

Siis ei kai täällä kukaan oikeasti usko tuota AK - höpinää? :lol: Jos R olisi muka tullut tapetuksi tämän pariskunnan toimesta ja poliisille tästä kerrottu, kuten AK väittää, asunto ja epäillyt autoineen olisi tutkittu jo moneen kertaan.

Mautonta trollausta.
JoMi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja JoMi »

Nml84 kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 8:13 pm
Ja ensin jaettiin vain se sisällä kuvattu et varmaan kahtena eri kertana kuvattu, kuvaajahan voi olla ihan kuka vain, varmaan monelle näytetty videota kuulusteluissa 🤷‍♂️
Siis ihanko tosissas ajattelet, että joku rupeisi kuulusteluissa kuvaamaan siellä näytettävää valvontakameran tallennetta omalla puhelimellaan? 😅 Ja kyttiksellä kuulusteluissa varmasti kuunnellaan samalla Aviciita 🤗
Amandalooni
Olivia Benson

Ouagadougou kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:52 pm Siis ei kai täällä kukaan oikeasti usko tuota AK - höpinää? :lol: Jos R olisi muka tullut tapetuksi tämän pariskunnan toimesta ja poliisille tästä kerrottu, kuten AK väittää, asunto ja epäillyt autoineen olisi tutkittu jo moneen kertaan.

Mautonta trollausta.
No mistä tiedät vaik ois tutkittukkin? Ja esim muuton ja katoomisen välissä aikaa.. Eikö kerrostalopihoil oo isot roskikset, voitu simpsiön sijaan nakata roskikseen? Typerää olla ottamatta tätä yhtä järkevimmistä vaihtoehdoista huomioon. Toki on voinu vetää överit ja kuolla siks, hävitetty tuurilla roskien mukana, mut toi ton pariskunnan luo meno, iha varteenotettava vaihtoehto!
barracuda
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja barracuda »

Amandalooni kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:19 pm
Tietoilija kirjoitti: Ke Tammi 04, 2023 10:13 pm

Joku vois kyllä tästä pariskunnasta jotain kertoa
Mulla ei enää muuta sanottavaa ku että poliisilla on tiedossa kuka on kuvaaja ja mulla kans. Jos se tulee julki jossain joskus niin tulette yllättymään melko valtavasti!!! Nyt ei mulla enempää - sillä just vapauduin päivän parin bannista tänne - johon ei syytä kerrottu.
Voitko nyt vaan Gartam kertoo, et ketä "veikkaat" kuvaajaks? Kerrot vaan mitä sulle on kerrottu, ni et syyllisty kenenkään syyttämiseen.
Jokaisella kuvissa näkyvillä on oikeus nähdä omat henkilötietonsa ja kuvata/ saada kopio.
"Rekisterinpitäjän on toimitettava sinulle jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista, joita se käsittelee."
https://tietosuoja.fi/kun-haluat-tarkastaa-tietosi

Se että saa nuo kummatkin tallenteet pihalle niin täytyy näkyä kummassakin kuvissa, siinäpä ne lailliset vaihtoehdot... Toki teoriassa olisi muut tallenteissa näkyvät plurrattava mutta ei onnistu tuolla vehkeellä.
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

"se (kuvaaja) näkyy baarin tallenteilla.." Tarkoititkohan Gartman, että kuvaaja on tallentunut baarin valvontakameraan vai että kuvaajan pystyy näkemään näytöstä heijasteena? Pidemmässä pätkässä välillä tuntuu, että kun oikein irroittaa katseen itse kuvauskohteesta ja yrittää keskittyä näytön heijastukseen, siinä ikään kuin näkyisi kasvot. Voi tosin olla, että sitä alkaa näkemään asioita, kun oikein yrittää. Mutta varmaan on olemassa ehkäpä videonmuokkausohjelmia, joilla pystyisi terävöittämään tiettyjä kohtia kuvassa.

Puhelimella kuvan laatu jää tosiaan huonoksi, mutta äänikin kuuluu ihan eri tavalla kuulokkeet päässä ja ilman, tietenkin, ja tuossa pidemmässä kuuluu ihan kuin joku astianpesukone naksahtelisi taustalla tai sitten joku muu vermes, jossa ohjelma menee eteenpäin. Mutta sillähän nyt ei varmaan ole merkitystä tässä. Aika varmasti on kuvattu siis hovilla eikä muualla.
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

barracuda kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:08 pm

Jokaisella kuvissa näkyvillä on oikeus nähdä omat henkilötietonsa ja kuvata/ saada kopio.
"Rekisterinpitäjän on toimitettava sinulle jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista, joita se käsittelee."

Se että saa nuo kummatkin tallenteet pihalle niin täytyy näkyä kummassakin kuvissa, siinäpä ne lailliset vaihtoehdot... Toki teoriassa olisi muut tallenteissa näkyvät plurrattava mutta ei onnistu tuolla vehkeellä.
Hyvä pointti 🤔 voihan jakaja olla myös eri henkilö kummassakin 🤷‍♂️🤷‍♂️

En kyllä tiedä meneekö se niin että toimitettava jäljennös videotallenteestakin, mut mitäs muuta tietoja sitä vois pyytää sit ellei sitä videotallennetta, mut tosiaan ei saisi muita näkyä että tuskin tästä kyse
Amandalooni
Olivia Benson

barracuda kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:08 pm

Oisko kuvaaja ovimikko Hans? Nehän ei ain periaattees oo baarin hlökuntaa, vaan palkattu ulkopuoliselta taholta sinne?
Vastaa Viestiin