Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

TYC kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 9:14 pm
Mikisu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:42 pm TYC, muistatko mikä oli se viihdekirja, jota Tikkanen niin huonona piti? Entä mitä ajattelet nyt jälkikäteen: miksi olit niin rakastunut häneen? Oliko kyse seksistä? Vai Roopen hienoudesta, sivistyksestä? Luonteesta?

Ilmeisesti et koe, että hän olisi millään tavalla manipuloinut sinua, riiputtanut palkkiota melkein ulottuvillasi? Ei vihjaillut syvistä tunteistaan koskaan mitenkään?

Tietenkin muistan. Juha Vuoristahan se oli.

Ihastumisen syy kaikki mainitsemasi asiat. Ja edellisten päälle se vielä se että hän oli ulkonäöllisesti minun makuuni (joka on kyllä onnekseni kovin monipuolinen), komea.

En kokenut vähääkään manipulointia, eikä hän antanut ymmärtää enempää kuin antoi. Tunsin itseni vähän tyttöseksi ja ymmärsin aika pian että lyhyeen jää, mutta otetaan siis elämästä nyt irti mitä saa.
Kiitos vastauksesta! Tikkanen ei siis ollut ainakaan sinun kanssasi manipulatiivinen. Eikä muualtakaan ole tullut vaikutelmaa sellaisesta. Todennäköisesti hän ei siis sellainen ollut missään.

Mutta entä tuo paljon pohdituttanut retsina? :lol: Jos mieltymyksen takana on jonkun ihaillun henkilön retsinan juonti, niin kuka voisi olla tehnyt Tikkaseen tuon lähtemättömän vaikutuksen? Oliko mitään muita merkkejä ihailusta tai jäljittelystä, jonkinlaisesta romanttisesta eläytymisestä toiseen aikaan tai henkilöön?
Mme Maigret
Jack Taylor

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Mme Maigret »

Jotenkin ymmärrän Roopen isän alkoholin käytön takia, ettei Roope arvostanut tai kiinnostunut Juoppohullun päiväkirjasta. Loukkaantui ehkä. Vai loukkaantuvatko psykopaatit. Nimittäin Cmoren sarjassa Pahan värit ”Roope” on saanut aivokuvassa psykopatiaan viittaavat tulokset. Uskon että hahmon esikuva on todellakin Roope. Mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää, joten valmistautukaamme oikeuslaitoksen täydelliseen sumutukseen.

Ilman jonninjoutavia lainauksia toimii paremmin. Jospa päästäisiin vihdoinkin asiaan
-NILS-
Deckarist_3
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Deckarist_3 »

padlock kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 6:29 pm
Aumura kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 12:54 pm
Katsotaanpa menikö tuo lainaus oikein.
Totean samaa kuin AlmaR, että nämä "tiedot" eivät vastaa ollenkaan poliisin antamia tietoja, ja jos täytyy valita luotanko poliisiin vai anonyymiin palstailijaan, niin, no, tiedät varmaan.

Sinun lähteesi, jonka mukaan asunto olisi ollut hyvin verinen, ei vaikuta ollenkaan uskottavalta. Miksi poliisi ei olisi huomannut tuota verisyyttä, mutta joku muu olisi sen käynyt toteamassa, ilman että olisi heti havainnon tehtyään soittanut poliisille? Vai onko tämä lähde avustanut epäiltyä joko itse hengenriistossa tai sitten turmapaikan jälkien siivoamisessa? Vai olisiko tämä kenties verisen kylppärin nähtyään ajatellut, että nyt kun epäillyltä on vaimo kerrankin livohkassa, niin epäillyllä on mahdollisuus tehdä kylpyammekaupalla verilettutaikinaa kun ei ole vaimo kieltämässä?
Kuka sanoo ettei poliisi huomannut verisyyttä? Jos poliisi oksensi rappukäytävään järkytyksestä nähtyään asunnon lauantaina, niin sinä väität ettei poliisi huomannut verisyyttä???
Kuulin verisyydestä lähteeltä/ -eiltä, jo/-illa ei ole syytä puhua epätotta. Kyse oli järkytyksestä. Omaa ajatteluani on se, että ehkä (ääntä pe-la yöllä joillekin naapureille aiheuttanut) sahaaminen ei onnistunut ja siksi a ) asunto osin pahasti veressä, b ) uhri yhä ehkä suht kokonainen ja c ) liian painava RT:n liikuttaa. Uhri ei ole ollut vuosiin kovin ’pieni’, vaikka sitä sanaa täällä usea yhä tarjoilee. Kovin pitkä hän ei ollut, noin keskimittainen ikäisekseen.

AlmaR ja Aumura eivät ehkä lukeneet kunnolla mitä kirjoitin?
Elämä on fifty - sixty.
Jarmomurha
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jarmomurha »

Aumura kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:10 pm
Rietu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:50 pm
Tuosta ex-vaimosta.
Olen kuullut huhuja, ei faktoja, että hän on neurologi ammatiltaan.
Jos näin on, hän on päihittänyt RT:n ihan 6-0
Sehän se on käynyt epäillyn kunnian päälle.
Ja siitä voisi tehdä jos minkälaisia johtopäätöksiä.
Hänet oli heivattu ja sitten kaikkien yllätykseksi löytyikin uusi vaimo.
Ja hienosto kaupunginosasta.
Mutta jotain puuttui.
Mielenrauhaa ei ollut. Työt olivat jumissa.
Apua, nyt minullakin alkoi naurattamaan :lol: Miten ajattelet, että neurologin ammatti on psykiatrin päihittämistä, ja vieläpä noin kovalla tuloksella? Puhutaan kuitenkin kahdesta aivan eri lääketieteen haarasta.

Työt taitavat olla nyt paljon pahemmin jumissa kuin koskaan aikaisemmin.
No ei nyt kyllä parhaalla tahdollakaan voi sanoa, että ”puhutaan kahdesta aivan eri lääketieteen haarasta”. Psykiatri saattaa mm kyetä antamaan ADHD-diagnoosin, vaikka se onkin enemmän neurologin heiniä jne. Eli kyllä nämä alat ovat ennemminkin hyvin lähellä toisiaan.
Deckarist_3
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Deckarist_3 »

Minulle tuli mieleen jo aika alussa, että myös RT itse saattaisi kirjoitella täällä nyt muutamilla eri nimimerkeillä. Onko hänellä nettikielto, vai voisiko kirjoitella yhä Lauerman alta, Turun psykiatrisesta vankisairaalasta? Tietääkö täällä kukaan asiaa varmasti?

Asioilla on tapana selkiytyä pikkuhiljaa.

Piitkä lainaus poistettu
-NILS-
Elämä on fifty - sixty.
Moniker
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Moniker »

Deckarist_3 kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 12:47 am Minulle tuli mieleen jo aika alussa, että myös RT itse saattaisi kirjoitella täällä nyt muutamilla eri nimimerkeillä. Onko hänellä nettikielto, vai voisiko kirjoitella yhä Lauerman alta, Turun psykiatrisesta vankisairaalasta? Tietääkö täällä kukaan asiaa varmasti?

Aurorasta hän olisi ihan hyvin voinut vielä kirjoitella, mutta vankimielisairaalassa ollaan vankeusvankeja, eli puhelinta ei saa olla. Mikä päivä hänet siirrettiinkään Annekseen? Francis munkkia epäilin Roopeksi, sillä hän alkoi kyselemään kuin psykiatri sokraattisella otteella kun puhuin nenän tulemisesta kipeäksi ja keksi sille sitten jonkin selityksen johon varmasti kuvitteli minun loukkaantuneena lähtevän avaamaan, vaikka onhan se nyt ihan kultaisen säännön ja karman lain mukainen otaksuma että ei kannata tehdä asioita joista voisi kuvitella saavansa nenänsä kipeäksi. Esim. murhaat jonkun lapsen, niin se on jokin kerroin kertaa nenä kipeäksi. Lailla kun pyritään pitämään ihmisen fokus siinä itsensä kehittämisessä muiden lynkkaamisen sijaan. Menee ihan Maslowin mukaan, joskin parempiakin kuvauksia on.
Viimeksi muokannut Moniker, Ma Tammi 09, 2023 1:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki
padlock
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja padlock »

Voisitteko jo lopulta lakata kopsaamasta TYC:n romaania jatkuvasti, sitä on ollut jo 14 sivua ja pahimmillaan yhdellä sivulla lainattuna neljä kertaa!

Kyllä niitä poistettiinkin. Ja poistetaan jos lisää ilmaantuu.
-NILS-
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
feverlag

Viesti Kirjoittaja feverlag »

Tommy Hellstenhän, joka on kans psykologi vai psykoterapeutti, on sanonut kuinka hänet ajoi alalle sekin syy että hän itse voi todella huonosti, hänen oli pakko saada apua ensisijaisesti itselleen.
Mutta.kaikista puolistaan huolimatta RT on ihaillut myös väkivaltaa, joka ehkä kasvanut iän myötä, ja tämä hänen "lempiasiakkaansa" Niko joka myös oli käyttänyt sitä väkivaltaa paljon, niin tästä väkivaltaisesta kaverista RT halusi läheisemmän ihmissuhteen kuin vain pelkkä potilas-suhde.

Minusta hän vaikuttaa tyypiltä joka on koko ikänsä saattanut haaveilla rikoksista tai jopa tappamisesta ja lopulta vuosikymmenien jälkeen hän ei pysty enää pidättelemään itseään.
TYC
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TYC »

Voi olla totta.
Mikä sitten teki/tekee minun (ja aika monen ystävän) suhtautumisen aivan toisenlaiseksi (muu kuin se paljon mainittu naiivius ja junttius), kun ei ollut sen kummallisempia alkoholinkäyttötottumuksia perheessä/lähipiirissä.
Minuun ei koskaan uppoa nämä ”en kestä koska elämässäni on tapahtunut sitä ja tätä ja tota”. Kenenpä elämässä ei olisi.
Sen ymmärrän että suhtaudumme tapahtumiin kaikki eri tavoin.
GameOver
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja GameOver »

padlock kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 1:08 am Voisitteko jo lopulta lakata kopsaamasta TYC:n romaania jatkuvasti, sitä on ollut jo 14 sivua ja pahimmillaan yhdellä sivulla lainattuna neljä kertaa!
No tämä! Itse sain jossain ketjun alussa noottia yp:ltä noottia muokkauksineen siitä, että olin lainannut liian pitkästi, enkä siis todellakaan edes verrattavissa näihin sivuja pitkiin lainauksiin. Mutta näille yp ei ole tehnyt mitään.

Aika raskasta paatosta luettavaksi jo muutenkin niin pitkässä ketjussa. Ja muutenkin, voisiko noita nimimerkien välisiä riitoja paremmin ratkoa muualla, mennään nyt aika lailla sivuraiteille kokonaan ja hautautuu muu hyväkin keskustelu kaiken alle.
Murhasta Tuli Totta
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

Mielenkiintoinen sarja, tämä Pahan väri. Tutkijalääkäri, joka osallistuu mielentilatutkimuksiin, kuvastuu henkilönä, joka tahallaan provosoi vaaratilanteita seuratakseen ihmisten reaktioita ja pääsee puhumaan itsensä kuin koira veräjästä joka tilanteen jälkeen. Tekee ns. "rottakokeita" potilailla ja kollegoilla.

Sarjassa vilahtaa CV, jossa melkoisia yhteneväisyyksiä Tikkaseen. Myös habitus on yksi yhteen Tikkasen kanssa. Siis todellakin kiinnostavaa. Suosittelen katsomaan.
VastarannanKiiski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Deckarist_3 kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 12:47 am
Minulle tuli mieleen jo aika alussa, että myös RT itse saattaisi kirjoitella täällä nyt muutamilla eri nimimerkeillä. Onko hänellä nettikielto, vai voisiko kirjoitella yhä Lauerman alta, Turun psykiatrisesta vankisairaalasta? Tietääkö täällä kukaan asiaa varmasti?

En Tikkasen nettikiellosta tiedä, mutta äitinsä Eurassa tappanut (tai hänenä esiintynyt) taisi tänne minfoonkin kirjoitella. Eli teoriassa kai Tikkanenkin voisi olla langoilla.
En tiedä, onko hän vankilassa vai vankisairaalassa. Onko siitä jotain vahvistettua tietoa? Sairaalan puolella olettaisi olevan helpompaa päästä nettiin luvan kanssa tai lainata jonkun puhelinta.

Alla olevat esimerkkinä, että saattaa olla mahdollista tutkintavankinakin käyttää nettiä melko vapaasti.

https://www.satakunnankansa.fi/satakunt ... 17474.html
Euran murhasta epäilty tai hänenä esiintyvä henkilö on kirjoitellut netin keskustelupalstalla hirvittäviä yksityiskohtia veriteosta, joka on yhä syyteharkinnassa

Tutkintavanki saa mielentilatutkimuksen ajaksi puhelimen käyttöönsä. Väliä ei ole sillä, vaikka olisi epäiltynä rikoksista rankimmasta, murhasta.
Euran ketju sivu 9 jossa alempana tekijän(?) viestejä
viewtopic.php?f=2&t=32625&start=120
Viimeksi muokannut VastarannanKiiski, Ma Tammi 09, 2023 7:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MLV
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja MLV »

Mulla myös kävi mielessä, että jopa RT itse voisi olla täällä lukemassa tai jopa kirjoittamassa. Läheisiä ja tuttaviakin ehkä on. He eivät varmasti/luultavasti halua turhia huudella. Itse sain tuntemaltani psykiatrilta riitaannuttuamme ns. piilouhkauksia, ne olivat tekstejä ja lauseita, jotka vain minä ymmärsin. Enkä minä ollut se epäluuloinen ja harhainen, joka jotain outoja ajatuksia ajatteli ja asioita kuvitteli … Varovainen kannattaa olla.
TYC
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TYC »

padlock kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 1:08 am Voisitteko jo lopulta lakata kopsaamasta TYC:n romaania jatkuvasti, sitä on ollut jo 14 sivua ja pahimmillaan yhdellä sivulla lainattuna neljä kertaa!
Kiitos, olen aivan samaa mieltä. Kyllästyttävää.
Sen voisi jopa ylläpito poistaa. Häiritsee keskustelua. Kuka olisi arvannut että se ottaa niin koville joillekin että toiset ovat opiskelleet ja pitäneet hauskaa. Itsekin haluan siirtyä eteenpäin asioissa ja katsoa/odottaa mitä uutta sanottavaa esiintyy. En olisi kirjoittanut jos olisin tiennyt että tulee tuollaiseksi riippakiveksi. Ajattelin että jää muiden tavoin omaan arvoonsa.
ässähai
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ässähai »

VastarannanKiiski kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 6:45 am En tiedä, onko hän vankilassa vai vankisairaalassa. Onko siitä jotain vahvistettua tietoa? Sairaalan puolella olettaisi olevan helpompaa päästä nettiin luvan kanssa tai lainata jonkun puhelinta.
Täältä tietoa yleisellä tasolla siitä, milloin vangittu siirretään psykiatriseen vankisairaalaan.
Duokkari ekstra: Vankipotilaat | Duodecim-lehti

Kari Hevossaari keskustelee oikeuspsykiatriaan erikoistuvan Samuel Adouchiefin kanssa siitä, kun potilas on vankilassa.

--> https://soundcloud.com/bwct0qetgh5c/duo ... kipotilaat
Suomen perustuslain 109 §:n mukaan oikeusasiamiehen tulee valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa.
Vastaa Viestiin