kysymys: vihje poliisille
kysymys: vihje poliisille
Kun olen nyt lueskellut tätä palstaa niin yhden selvittämättömän tapauksen kohdalla tuli yks vanha kummallinen juttu mieleen.
Se liittyy erääseen ihmiseen joka ei varmana ole tehnyt mitään.
Se ei kyllä varmaan liity asiaan,ehkä muistan koko jutun ihan väärin tai sitten ymmärsin jotain väärin ja ehkäpä siinä ei ole mitään kummallista.
Siis häiritsisinkö poliisia jos ilmoittaisin asiasta?
Varmaan poliisilla on parempaakin tekemistä kuin lähteä selvittelemän tälläisiä ehkä/saattoi olla/jos muistan oikein/monta vuotta sitten -tyylisiä juttuja.
Ja toisaalta pelkään että jos poliisi menee kyselemään jotain tältä tyypiltä ja tämä tyyppi tajuaa että minä olen mennyt kertomaan poliisille näin typerän asian,niin sehän pitää minua ihan kahelina.
Mitään skitson leimaa nyt en ainakaan halua otsaani.
Joten kyseessä ei todellakaan ole mikään kuuma vihje, se on vaan pieni kummallinen juttu jonka olen saattanut ymmärtää ihan väärin
Se liittyy erääseen ihmiseen joka ei varmana ole tehnyt mitään.
Se ei kyllä varmaan liity asiaan,ehkä muistan koko jutun ihan väärin tai sitten ymmärsin jotain väärin ja ehkäpä siinä ei ole mitään kummallista.
Siis häiritsisinkö poliisia jos ilmoittaisin asiasta?
Varmaan poliisilla on parempaakin tekemistä kuin lähteä selvittelemän tälläisiä ehkä/saattoi olla/jos muistan oikein/monta vuotta sitten -tyylisiä juttuja.
Ja toisaalta pelkään että jos poliisi menee kyselemään jotain tältä tyypiltä ja tämä tyyppi tajuaa että minä olen mennyt kertomaan poliisille näin typerän asian,niin sehän pitää minua ihan kahelina.
Mitään skitson leimaa nyt en ainakaan halua otsaani.
Joten kyseessä ei todellakaan ole mikään kuuma vihje, se on vaan pieni kummallinen juttu jonka olen saattanut ymmärtää ihan väärin
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Esimerkiksi tuossa Suomen ainokaisen (mahdollisen) sarjamurhaajan tapauksessa vihjeitä on tullut edelleen ja poliisi kaipaa niitä yhä vieläkin. Minusta on aina parempi soittaa kuin jäädä miettimään, että olisiko kenties pitänyt soittaa. Ja aivan varmasti pohdit vielä vuosikymmenenkin päästä, olisiko sittenkin pitänyt. Sen uskon, että poliisilla on kyllä selvittelytavat joilla saavat tietosi hyötykäyttöön sinua paljastamatta. Eli jos on kyse jostakin kahdenkeskisen keskustelun aikana esilletulleesta asiasta, poliisi ei lähde suoraan kysymään asiasta ko. henkilöltä.
Toki voit ihan näin meidän minfolaistenkin kesken tarinasi jakaa, voidaan sitten arvioida että kuinka jännittävästä tapauksesta on kyse

Valoita edes siltä osin salaisuuden verhoa, että liittyykö tämä kokemuksesi johonkin tapahtuneeseen rikokseen, joka on yleisesti tiedossa, vai onko sinulla mahdollisesti tietoa rikoksesta josta kukaan muu ei tiedäkään?
Nimim. Nuuskija
Toki voit ihan näin meidän minfolaistenkin kesken tarinasi jakaa, voidaan sitten arvioida että kuinka jännittävästä tapauksesta on kyse
Valoita edes siltä osin salaisuuden verhoa, että liittyykö tämä kokemuksesi johonkin tapahtuneeseen rikokseen, joka on yleisesti tiedossa, vai onko sinulla mahdollisesti tietoa rikoksesta josta kukaan muu ei tiedäkään?
Nimim. Nuuskija
-
voihell1234
- Hercule Poirotin viikset
No tarkemmin ajateltuna ehkä siinä ei ollutkaan mitään ihmeellistä.
Onhan paljonkin tilanteita joissa kannattaa olla jonkun toisen henkkarit esim. jos ikä ei riitä baariin. Se vaan että sokeakin olisi nähnyt ettei ne olleet sen omat henkkarit mutta ainahan kannattaa yrittää. Vaikutti vaan tosi epätoivoiselta yritykseltä.
Onhan paljonkin tilanteita joissa kannattaa olla jonkun toisen henkkarit esim. jos ikä ei riitä baariin. Se vaan että sokeakin olisi nähnyt ettei ne olleet sen omat henkkarit mutta ainahan kannattaa yrittää. Vaikutti vaan tosi epätoivoiselta yritykseltä.
Meinasitko siis vuosien jälkeen ilmiantaa jonkun, joka koetti päästä baariin väärillä henkkareilla?
Jotenkin tuntuu että poliisi saattaisi olla erittäin kiinnostunut.

Jotenkin tuntuu että poliisi saattaisi olla erittäin kiinnostunut.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
-
loneliness
- Jessica Fletcher