Joonas Leino, Oulu

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Katoamisilmoitus löytyy edelleen Facebookista. Mutta niin löytyy Joonakselta oma Facebook-profiili, jossa näkyvillä tuorein valokuva päivitetty 2.5.2022. Joonaksella on tuo katoamisilmoituksen julkaissut nainen kavereissa.
maneari
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2023 7:28 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja maneari »

Helmie kirjoitti: Su Elo 13, 2023 7:40 pm Katoamisilmoitus löytyy edelleen Facebookista. Mutta niin löytyy Joonakselta oma Facebook-profiili, jossa näkyvillä tuorein valokuva päivitetty 2.5.2022. Joonaksella on tuo katoamisilmoituksen julkaissut nainen kavereissa.
Tiedätkö muuten, Helmie, ei millään pahalla, mutta aika hemmetin ärsyttävä olet kun näitä vanhoja tapauksia uppailet kuin saisit siitä palkkaa. Muut yrittää lukea palstan viimeisimmät aiheet.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja Helmie »

maneari kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 5:08 pm
Helmie kirjoitti: Su Elo 13, 2023 7:40 pm Katoamisilmoitus löytyy edelleen Facebookista. Mutta niin löytyy Joonakselta oma Facebook-profiili, jossa näkyvillä tuorein valokuva päivitetty 2.5.2022. Joonaksella on tuo katoamisilmoituksen julkaissut nainen kavereissa.
Tiedätkö muuten, Helmie, ei millään pahalla, mutta aika hemmetin ärsyttävä olet kun näitä vanhoja tapauksia uppailet kuin saisit siitä palkkaa. Muut yrittää lukea palstan viimeisimmät aiheet.
Kiitos palautteesta. Ikävää, että koet minun olevan ärsyttävä. Itse olen sitä mieltä, että nämä "vanhat tapaukset" ovat ihan yhtälailla tärkeitä kuin viimeisimmätkin aiheet. Mitään palkkaa en näistä koe muutoin saavani, paitsi tietyllä tavalla pidän hienona palkkana sitä, että mielestäni olen muutaman tapauksen kohdalla onnistunut herättämään keskustelua uudestaan. Minusta nämä kadonneiden tapaukset ovat todella mielenkiintoisia ja mielestäni jokainen kadonnut ansaitsisi tulla löydetyksi, ihan omaisten kokeman tuskan takia. Todella paljon on näitä ns. hiljaisuudessa kadonneita, joista ei lehtien palstoilla (tai täällä) huudella. Minun mielestäni nämä tapaukset ansaitsevat huomiota. Ehkä joku jossain muistaakin tai tietääkin jotain uutta(tai sellaista jota ei ole aiemmin tullut ilmi) näiden "uppailujeni" myötä - tai parhaimmillaan osaa kertoa, että kadonnut on jo löytynyt.
maneari
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2023 7:28 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja maneari »



Ovat toki—jokainen kadonnut on yhtä arvokas. Mutta kun palsta on täynnä vanhoja tapauksia jossa olet viimeisin kirjoittaja, niin pikkasen ärsyttävää kyllä varsinkin jos yrittää seurata ns. tuorempia tapauksia.

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 511
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Helmie sinun ansiostasi muistin tämän Joonaksen! Mystinen katoaminen jälleen kerran... Nuoret miehet häviävät kuin tuhka tuuleen.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Elpram kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 8:32 pm Helmie sinun ansiostasi muistin tämän Joonaksen! Mystinen katoaminen jälleen kerran... Nuoret miehet häviävät kuin tuhka tuuleen.
Niin just! Helmie tekee hyvää työtä, kun muistuttelee näistä unohtuneista.

Ja jaksaa etsiä Virallisesta lehdestä kuolleeksi julistamisia. Itse en koskaan muista.

Ja Helmien ansiota on, että yleensä tiedän, että Virallista lehteä voi kuka vaan lukea. Siellä on paljon mielenkiintoista.

Muutakin kuin kadonneista.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Virallisesta Lehdestä löytyy kyllä paljon mielenkiintoisia tietoja. :) Itsekin tuohon lehteen törmäsin ensimmäistä kertaa täältä saadun vinkin perusteella.

Mielestäni tuo Elpramin viesti on yksi osoitus siitä, että näitä minun "uppauksia" välillä tarvitaan. :wink: ¨

Tässä Joonaksen tapauksessa pidän kyllä todennäköisimpänä sitä, että on löytynyt jo ajat sitten - siihenhän tuo Facebookin päivittäminenkin selkeästi viittaa. Lisäksi tästä katoamisesta ei ole käsittääkseni tullut virallista poliisitiedotetta.
maneari
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 02, 2023 7:28 pm

Re: Joonas Leino, Oulu

Viesti Kirjoittaja maneari »

Helmielle, ja OT:

Siis näitä ns. "uppauksia" joissa tulee ilmi jotain uutta tietoa, niin noita ei mulla ole mitään vastaan. Päinvastoin.

Tarkoitin lähinnä näitä, "Ei löydy Ylen listalta eli siirtynee löytyneisiin" joka on vienyt aikalailla palstatilaa, jopa puoli tusina päivässä kun taas ajankohtaiset katoamiset tippuu alemmaksi.

Mahtavaa työtä teet, sitä ei voi kukaan kyseenalaistaa. Jospa ihmiset vain katsoisi tuon Ylen kartan itse, eikä uppauksia tarvitsisi.

Muistakaa myös murha.infon Kadonneet-kartta. Löytyy täältä: https://www.murha.info/2019/07/24/kadonneet-kartalla/

Päivitykset jääneet kesällä vähemmälle, mutta heti alkusyksystä saadaan tilanne ajan tasalle
t: tiimiläiset
Vastaa Viestiin