Jätkäsaaren väkivaltainen tummaihoinen - 5 vuotta 6 kuukautta vankeutta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11420
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja URSA »

Ei kehitysmaalainen ajattele mulkkuaan pidemmälle.
Jätkäsaaressa asuva nainen kertoo kauhunhetkistään – tuntematon mies tunkeutui parvekkeelta asuntoon ja hyökkäsi

Helsinkiläisnaisen yöunet keskeytyivät, kun tuntematon mies tunkeutui hänen asuntoonsa, kävi käsiksi ja uhkasi veitsellä. Nyt hän kertoo tarinansa IS:lle.

21:19

HELSINGIN Jätkäsaaressa asuva nainen, 26, havahtui outoon ääneen kesken yöunien perjantain ja lauantain välisenä yönä noin kahden aikoihin.

Hän kuuli saranan narinaa ja sädekaihtimien helähdyksen ikkunanlasia vasten.

PARVEKKEEN ovi avautui.

– Mä avasin silmät, enkä nähnyt mitään. Mietin hetken puoliunessa, että tuuli olisi lennättänyt oven auki.

Se ei ollut kuitenkaan tuuli.

Nainen häkeltyi, kun nuori, tummaihoinen mies seisoi asunnossa ja tuijotti.

– Ihan ensimmäisenä mä huusin kaksi kertaa sille, että painu vittuun.

NAINEN asuu Livornonkadulla, kerrostalon alimmaisessa huoneistossa, jonne mies tunkeutui parvekkeen kautta.

Lasitetun parvekkeen yksi lasista oli auki, eikä ulko-ovi ollut lukossa. Nainen oli ajatellut, ettei kukaan voisi häiritä hänen rauhaansa.

– En ajatellut, että kukaan voisi näin absurdilla tällä tavalla tunkeutua ihmisen kotiin. Siksi en ole pitänyt ovea lukossa.

NAISEN mukaan suomea puhuva mies väitti, että olisi tullut vahingossa ”frendinsä kämppään”. Nainen oli häätämässä miestä ulos asunnosta, mutta tämä kävi hänen kimppuunsa.

– Hän tönäisi mut makkarin puolelle, tönäisi sängylle ja tuli mun päälle.

NIIN kuin monina öinä aiemmin, tälläkin kertaa nainen oli nukkunut yönsä ilman vaatteita. Sen mies käytti hyväkseen.

– Hän tunki sormensa mun emättimeen. Sen takia yksi tutkintanimikkeistä on raiskaus, nainen sanoo.

Nainen yritti puristaa miehen kurkkua aataminomenan kohdalta ja huusi apua niin kovaa kuin pystyi. Nainen myös potki ja rimpuili, mutta mikään ei tuntunut tehoavan.

MIES säikähti ilmeisesti naisen hätähuutoja ja nousi pois tämän päältä. Mies oli menossa parvekkeelle, ja nainen ryntäsi perään laittaakseen parvekkeenoven kiinni.

– Seisoin alasti siinä edessä ja se katsoi mua päästä varpaisiin. Se hamuili laukkuaan tai reppuaan ja sitten kuului tarran ääni.

Mies otti laukustaan veitsen ja astui takaisin asunnon sisälle.

– Näin, kun se terä kimmelsi asunnon sisällä.

Naisen mukaan mies työnsi hänet jälleen makuuhuoneeseen.

NAINEN kaatui maahan, ja mies piti veistä oikeassa kädessä puukotusasennossa.

Koska aiempi kuristaminen ei auttanut, nainen otti vasemmalla kädellä veitsen terästä kiinni.

– Ajattelin, että jos en nyt tee tälle veitselle jotain, mä kuolen.

HÄN tunsi, miten veri valui ihoa vasten. Kuin ihmeen kaupalla nainen sai veitsen käsiinsä ja piti sitä puukotusasennossa. Mies jähmettyi.

Kuva
Naisen käteen tuli viiltohaavoja.

– Se lopetti kaiken tekemisen.

– Sitten se sanoi, että anna se veitsi mulle, ja että hän lähtee. Mä en tajunnut, että hän ei välttämättä edes lähtisi, mutta silti mä annoin veitsen. Sitten hän lähti.

MIES häipyi samaa reittiä kuin tulikin. Nainen laittoi parvekkeen oven kiinni ja juoksi hakemaan käsi verta valuen puhelinta, josta oli akku loppunut.

Nainen latasi puhelinta minuutin ja soitti 112:een.

– Ensimmäisenä huusin mun osoitteen hätäkeskuspäivystäjälle. Sitten meni viisi minuuttia, että poliisit olivat jo ovella.

Nainen vietiin ambulanssilla sairaalaan, jossa selvisi, että hänen sormensa jänteet ovat poikki. Käsileikkaus on edessä tiistaina.

IS on nähnyt lääkärin naisesta tekemät potilaskirjaukset tarinan todentamiseksi.

Kuva
Ote naisen potilaskirjauksesta.

NAINEN kuvailee tapahtunutta ”uskomattomaksi”, eikä hän ole osannut tähän asti ”pelätä mitään”.

Nainen arvelee, että väkivaltaisuus jättää häneen pitkäkestoiset jäljet.

– Mä oon vähän semmoinen persoona, etten pysty päästämään huonoista kokemuksista irti.

– Tämäkin jää varmasti loppuelämäksi mieleen, vaikka apua on tarjolla.

Hän on kuitenkin kiitollinen saamastaan tuesta, jota on saanut muun muassa seksuaaliväkivallan uhreja auttavalta Seri-tukikeskukselta.

Tekijä on yhä karkuteillä. Epäilty on noin 25–30-vuotias ja hänellä on lyhyt siilitukka. Mies on pitkä ja normaalivartaloinen.

Kaikki tiedot tapahtumista ja havainnot miehestä pyydetään ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen [email protected] tai WhatsAppilla numeroon 046 922 4651.
Jätkäsaaressa asuva nainen kertoo kauhunhetkistään – tuntematon mies tunkeutui parvekkeelta asuntoon ja hyökkäsi https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009845293.html
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3736
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Nainen häkeltyi, kun nuori, tummaihoinen mies seisoi asunnossa ja tuijotti.
Tummaihoinen, voi vittu.
On taas tuntomerkit annettu.

Musta? Tummanruskea? Ruskeahko?

Mikä helvetti siinä on ettei tuotakaan voi selkeästi sanoa?
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Collie »

URSA kirjoitti: Su Syys 10, 2023 2:44 pm Ihmettelinkin mitä Ylen uutisen "tumma" tarkoitti, nähtävästi siis tummaihoista.
Mies tunkeutui asuntoon parvekkeen kautta Helsingin Jätkäsaaressa

Poliisi epäilee miehen pahoinpidelleen asunnon haltijaa ja poistuneen parvekkeen kautta asunnosta. Epäilty ei poliisin mukaan tuntenut asunnon haltijaa entuudestaan.

14:20

Helsingin Jätkäsaaressa tapahtui lauantain vastaisena yönä epäilty väkivaltarikos, jossa miehen epäillään tunkeutuneen parvekkeen kautta asuntoon ja pahoinpidelleen asunnossa olevaa henkilöä.

Poliisi epäilee että tekonsa jälkeen epäilty myös poistui Livornonkadulla sijaitsevasta asunnosta parvekkeen kautta. Livornonkadulla, kuten myös muualla Jätkäsaaressa, on melko uusia kerrostaloja.

Poliisin tiedon mukaan epäilty mies ei tuntenut asianomistajaa entuudestaan.

Ilmoitus tapahtuneesta tuli poliisille lauantaina 9. syyskuuta kello 2.39 hätäkeskuksen kautta.

Poliisi pyytää yleisöltä havaintoja miehestä ja mahdollisia tietoja tapahtuneesta. Poliisin mukaan epäilty on tumma, iältään noin 25–30-vuotias ja hänellä on lyhyt siilitukka. Mies on pitkä ja normaalivartaloinen.
https://yle.fi/a/74-20049422

Helsingissä kiipeilee jo neekerit parvekkeilta asuntoihin pahoinpitelemään tuntemattomia mutta Suomessa on ainoa ongelma rasismi.
Tuo viimeinen kappale näyttäisi olevan nyt samassa muodossa kuin poliisin tiedote:
Yle Rosa Lehtokari kirjoitti:Poliisi pyytää yleisöltä havaintoja miehestä ja mahdollisia tietoja tapahtuneesta. Poliisin mukaan epäilty on tummaihoinen, iältään noin 25–30-vuotias ja hänellä on lyhyt siilitukka. Mies on pitkä ja normaalivartaloinen.
Aikaleima Ylen jutussa on 14:20 eikä siinä näy minkäänlaisia jälkiä että sitä olisi korjattu, mutta Ylen kannalta valitettavasti Wayback Machine paljastaa että viimeistä kappaletta on todellakin editoitu sitä mainitsematta: https://web.archive.org/web/20230910123 ... 4-20049422

Ylen salainen uutisen korjaus.png
Ylen salainen uutisen korjaus.png (155.71 KiB) Katsottu 2296 kertaa

Lukikohan Ylen toimittelija kritiikin ja päätti vaivihkaa 'huomaamatta' korjata sen alkuperäiseen poliisin kirjoittamaan muotoon? Ei nyt ihan onnistunut kuitenkaan, koska Internet Archive tallentaa kaikki perseleilyt - jopa toimittajien. Tässä on muuten erinomainen esimerkki Valtamedian vääristelyt ja valeet -ketjuun.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2968
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kannattaa ehkä lukita ovet ja sulkea ikkunat nukkumaan mennessä. Kutsumattomien vieraiden tulo vaikeutuu.
Tuttiritari
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: La Kesä 18, 2022 10:51 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Tuttiritari »

Suomalaiset miehet sais kyllä alkaa ottaa mallia naisten asenteesta miten taistella näitä etelän tuliaisia vastaan. Ukrainan tytön motiivistahan on vasta spekua, mutta uskoisin että ns. "hätävarjelun liioittelua" ja tässäkin tyttö kävi mahamuttia vastaan, vaikka sillä oli puukko.
Sipi
Jack Bauer
Viestit: 935
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Itseäni jäi ihmetyttämään tuntomerkkien "tummaihoinen" ja "siilitukka". Ne eivät sovi yhteen, koska mustilla miehillä ei käsittääkseni kasva siiliä, vaan kikkuraa ja afroa, hiuksen pituudesta riippuen. Jos tukka on aivan lyhyt, se näyttää sellaiselta krimiturkilta, ei siililtä. Jos yöllä on kuitenkin ollut pimeää, ja tekijän tukka on ääriviivoiltaan piirtynyt selkeästi siiliksi (tai uhri jopa joutunut kosketuksiin sen tukan kanssa) saattaisin kallistua ennemminkin tuohon Lähi-itä -väritykseen kuin Afrikanmieheen.

Vai osaatteko siis visualisoida mustan miehen, jolla on siilitukka? Mulle tuottaa vähän vaikeuksia hahmottaa. Siilitukka on suoraa hiuslaatua.

Lisäksi tuo rotumääritelmä on hatara siksikin, että puhutaan tummaihoisesta. Onko hän siis mitä rotua tarkalleen ottaen? Ai niin, sitähän ei tietysti saa kertoa, koska se on diskriminaatiota ja voi tuottaa ikävää tunnelmaa. Mutta mun pelikirjan mukaan Etelä-eurooppalaisetkin ovat tummaihoisia, ainakin tummempia kuin suomalaiset. Mikä on siis tumman ja mustan ero? Valaistus vai poliittinen korrektius? Mielipide?

Mielestäni olisi ihan asiallista (jos oikeasti tietoa on ja uhrilla tarkempaa kuvausta) kertoa, että ulkonäön perusteella vaikkapa arabi. Sehän sitten kattaa värityksen perusteella Pohjois-Afrikan, Lähi-idän, Turkin ja niin edelleen. Mutta karsii pois mustat, jos tilanne on niin. Ihan älytöntä, että jos tuntomerkkien perusteella joku näyttää vaikka suomalaiselta, mutta osoittautuukin norjalaiseksi, kuka siitä suuttuu? Pääasia, että saadaan mulkku nalkkiin.
Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1605
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Hieman on sitä omaakin vikaa kun pidetään ovia yöllä auki,en kyllä itte pitäis!
inka
Jane Marple
Viestit: 1036
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja inka »

Tuossa potilastiedoissa lukee että nainen asuu 0-kerroksessa, eli ilmeisestikin maan tasalla olevassa asunnossa. Silloin ei ole mutaturvan tarvinnut kiipeillä. Jos tosiaan asuu maan tasalla, niin silloiin on kyllä mielestäni jokseenkin järjenköyhää pitää ovia auki yöllä, sinnehän voi kuka tahansa astella sisään ihan noin vain. En todellakaan syyllistä uhria, totean vain.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1605
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Joo se on kun jättäs avaimet auton virtalukkoon omassa pihassa,kun eihän sitä ennenkään kukaa ole vieny,en todellakaan syyllistä uhria ja on kyllä ihme heppu kun menny pahoinpitelemään,ei tuo ainakaan mitään hyvää ulkolaisille tuo kaveri!
Suorasuu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 26, 2022 9:26 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Suorasuu »

Hurja ja kurja juttu, mutta mun mielestä joku tässä tarinassa haiskahtaa, sanokaa mun sanoneen.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1926
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja jmit »

Kuinka monenteen kerrokseen apina osaa kiivetä?
PerryMason
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 10, 2012 1:03 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja PerryMason »

Suorasuu kirjoitti: Ma Syys 11, 2023 5:36 am Hurja ja kurja juttu, mutta mun mielestä joku tässä tarinassa haiskahtaa, sanokaa mun sanoneen.
Se voi suomalaisena tuntua siltä mutta ihan perusmeininkiä tuo on neekerimaissa. Ja meillekin on näitä apinoita otettu valtavat määrät viime vuosikymmeninä. Ihan minimi mitä pitäisi tehdä olisi, että jokaiselta maahan tunkevalta mutiaiselta otettaisiin dna-näyte ja sormenjäljet heti rajalla. Helpottaisi huomattavasti tällaisten tapausten selvittämistä.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1926
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja jmit »

'Ihan minimi mitä pitäisi tehdä olisi, että jokaiselta maahan tunkevalta mutiaiselta otettaisiin dna-näyte'

Varaosina hyödyllisiä.
jasso
Neuvoja-Jack
Viestit: 580
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2020 7:29 am

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja jasso »

URSA kirjoitti: Su Syys 10, 2023 10:14 pm

Kuva
Naisen käteen tuli viiltohaavoja.

Enemmän tuo käsi kyllä vaikuttaa miehen kädeltä, kuin 26-vuotiaan naisen.
Seinänaapuri
Poliisikoira Rex
Viestit: 288
Liittynyt: To Loka 22, 2015 6:50 pm

Re: Jätkäsaaressa liikkuu väkivaltainen tummaihoinen

Viesti Kirjoittaja Seinänaapuri »

Vieno neito kirjoitti: La Syys 09, 2023 7:51 pm https://shared.jodel.com/Dc8vbyg6WCb?channel=copy
...
@6 partsin ovi oli jääny idioottina lukitsematta, vaa kahvasta kiinni
...
”sori luulin et oon frendin kämpäs” vastasin takas jotain: ”etkä vittu luullu”, se kävelee partsin sisälle takas, meen vetää ovee kiinni, tuleeki uudestaa sisälle ja tönäsee mua makkarin puolelle
...
Ovi oli siis kiinni, ei lukossa, mutta ei kutsuvasti aukikaan.
Kannattaiskohan sit kuitenkin haastatella myös naapurin mahmutti, jos vaikka sittenkin oli alunperin erehtynyt luulemaan "frendin kämpäksi".
Alaston nainen vastassa, niin suunnitelmat muuttuu noppaan lennosta. Niinhän niillä wolttikuskeillakin. Ei ne ahdistelemaan ole tulossa kun ruokaa kuskaavat, mutta tilanteet muuttuu kun ovet aukeaa.
Vastaa Viestiin