Remonttikiista johti kahteen tapon yritykseen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Remonttikiista johti kahteen tapon yritykseen

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Turun Sanomat 3.6.2016

Väkivaltaiseksi yltynyt kiista remontista vei remonttimiehen viideksi vuodeksi vankilaan kahdesta tapon yrityksestä. Nelikymppisen miehen tekemä kylpyhuoneremontti oli epäonnistunut Vihdissä, mikä oli tulehduttanut välit remontin tilaajaan.

Tilaaja meni ystävänsä kanssa selvittämään kiistaa remonttimiehen luokse tämän pyynnöstä. Talon isäntä olikin pihalla vastassa kirveen kanssa ja alkoi uhkailla vieraita. Tässä vaiheessa iskut olivat kuitenkin lähinnä pelottelua.
Pian remonttimies kävi hakemassa yli metrin mittaisen tasoituskuokan ja löi sillä remontin tilaajaa kylkeen. Isku oli niin voimakas, että kuokan varsi katkesi.
Kun kaksikko yritti paeta, otti remonttimies taas kirveen käteensä ja koetti lyödä miehiä vuorotellen.
Pahimmillaan voimakkaat iskut viuhuivat vain muutaman sentin päästä auton oven taakse vetäytyneen tilaajan kaverin kasvoja. Remonttimies myös uhkasi toistuvasti tappavansa kaksikon.
Miehet välttyivät vakavilta vammoilta, mutta Turun hovioikeuden mukaan kyseessä oli enemmän sattuma. Alun perin remonttimies sai Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa törkeästä pahoinpitelystä, törkeän pahoinpitelyn yrityksestä ja laittomasta uhkauksesta kaksi vuotta ja neljä kuukautta ehdotonta vankeutta.

Turun hovioikeus kuitenkin katsoi, että kirveeniskujen seurauksena olisi ollut todennäköisesti kuolema, jos miehet eivät olisi onnistuneet väistämään niitä. Siksi hovioikeus tuomitsikin Teemu Erkki Tapani Vainion viiden vuoden vankeuteen kahdesta tapon yrityksestä.
Paikalla
canis lupus
Jessica Fletcher

Re: Remonttikiista johti kahteen tapon yritykseen

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Tämä on syy miksi urakkasopimusten laatimiseen käytän yhden ylimääräisen illan, ja jos toisena sopijapuolena on lakimies, mulla pitää olla 3vrk aikaa tarkastaa sopimus ennen allekirjoitusta.

Tällä periaatteella mulle on siunaantunut muutaman kuukauden ylimääräiset liksat, sedälleni taas (periaatteen toteuttamattomuudesta) miljoona euroa velkaa, mennyt terveys ja ulosotettu omaisuus.
Mens malus in corpore sano
Peni
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Peni »

canis lupus kirjoitti: Su Loka 15, 2023 6:33 pm Tämä on syy miksi urakkasopimusten laatimiseen käytän yhden ylimääräisen illan, ja jos toisena sopijapuolena on lakimies, mulla pitää olla 3vrk aikaa tarkastaa sopimus ennen allekirjoitusta.

Tällä periaatteella mulle on siunaantunut muutaman kuukauden ylimääräiset liksat, sedälleni taas (periaatteen toteuttamattomuudesta) miljoona euroa velkaa, mennyt terveys ja ulosotettu omaisuus.
Ja se sopimusko sitten estää sinua saamasta kirveestä jos tulee semmonen taho vastaan joka lyö sillä kun menet perään korvausta kute tässä kävi?

Laitatko siihen että kirveellä lyönti ja kaikenlainen pahoinpitely ja murhat on kielletty ehdottomasti? Jos semmosta tekee niin tulee 200€ sakko maksuun.

Minusta tuntuu että just sinua lyödään vielä kirveellä.Monta kertaa,vaikka se on sopimuksessa kiellettyä. :lol:
Somalit on neekereitten mustalaisia.
Paikalla
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Peni kirjoitti: Su Loka 15, 2023 7:02 pm
canis lupus kirjoitti: Su Loka 15, 2023 6:33 pm Tämä on syy miksi urakkasopimusten laatimiseen käytän yhden ylimääräisen illan, ja jos toisena sopijapuolena on lakimies, mulla pitää olla 3vrk aikaa tarkastaa sopimus ennen allekirjoitusta.

Ja se sopimusko sitten estää sinua saamasta kirveestä jos tulee semmonen taho vastaan joka lyö sillä kun menet perään korvausta kute tässä kävi?

Laitatko siihen että kirveellä lyönti ja kaikenlainen pahoinpitely ja murhat on kielletty ehdottomasti? Jos semmosta tekee niin tulee 200€ sakko maksuun.

Minusta tuntuu että just sinua lyödään vielä kirveellä.Monta kertaa,vaikka se on sopimuksessa kiellettyä. :lol:
Kuule, en oo hyvä tappelemaan mutta oon hyvä väistelemään. Ja väistelyn jälkeen poistamaan astalon kädestä sekä aiheuttamaan tapahtuman vaatiman tilanteen rauhoittamisen, vastapuolen tajunnantasoon vaikuttaen.

Sopimusten ulkopuoliset asiat hoidetaan off the record.
Mens malus in corpore sano
Vastaa Viestiin