Tämä palsta riittää tähän keskusteluun

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Jukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jukka »

awa kirjoitti: - kuinka Espoon KO selitti, esimerkiksi tuon void-alueen ja sen yhteensopivuuden, juuri Gustafssonin oikean jalan kengän kanssa ??

Käyttämällä järkeä. Vain vilkkaalla mielikuvituksella tai voimakkaan humalatilan avittamana voidaan sitovasti päätellä, että välissä on ollut Gustafssonin kenkä. Oikeasti siinä on voinut olla mikä tahansa vähänkin kengän muotoinen esine.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Jukka kirjoitti:
awa kirjoitti: - kuinka Espoon KO selitti, esimerkiksi tuon void-alueen ja sen yhteensopivuuden, juuri Gustafssonin oikean jalan kengän kanssa ??

Käyttämällä järkeä. Vain vilkkaalla mielikuvituksella tai voimakkaan humalatilan avittamana voidaan sitovasti päätellä, että välissä on ollut Gustafssonin kenkä. Oikeasti siinä on voinut olla mikä tahansa vähänkin kengän muotoinen esine.

Samaa miltä. Void alueen on aiheuttanut Anja Mäki seisomalla telttakankaan päälla. Fakta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Jukka kirjoitti:
Oikeasti siinä on voinut olla mikä tahansa vähänkin kengän muotoinen esine.
Kyllä - juuri näin, mikä tahansa esine tai vaikkapa orava aurinkoa ottamassa. Lisäksi tuossa varjostuma-alueen aiheuttaneessa esineessä, on tuohon veriroiskeiden peittämään alueeseen yhteensopivat jäljet.

Niin, voihan se todella olla mikä tahansa mutta Gstafssonin kenkä sopii siihen hyvin. Toinen mielenkiintoinen seikka - kuinka on mahdollista, että Irmelin ja Sepon verta on joutunut Gustafssonin kenkiin, jos kengät sijaitsivat teltan ulkopuolella, aivan toisessä päässä, kuin murhattujen päät ?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Miksi Sepon kengät luovutettiin vuoden kuluttua murhenäytelmästä Keimolassa, mutta Gussen kengät säilytettiin.

Olisiko ollut kyseessä se, että poliisi odotti vain sopivaa hetkeä, jolloin pääsisi lavastamaan Gussea syylliseksi?

Kjäh, kjäh käkäkää.

*poistettu lautamiestekstiä*tm
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:Miksi Sepon kengät luovutettiin vuoden kuluttua murhenäytelmästä Keimolassa, mutta Gussen kengät säilytettiin.
Tätä olen monesti pohtinut.

Syyn on täytynyt liittyä verijälkiin. Mutta poikien kengät olivat varmasti jotakuinkin vierekkäin teltan ulkopuolella? Miksi Sepon kengissä ei olisi ollut verijälkiä ?

Oliko Gustafssonin kenkien verijälkiin painautunut jokin sormenjälki??

No se lienee ollut merkityksetön, jos sormenjälki ei kuulunut kenellekään ulkopuoliselle kenkien kiikuttajalle?

- hymm -

Hessu52
Watson itse

Niin jos Gussen kengissä olisi ollut sormenjälki, niin miksi säilyttää Sepin kenkiä vuosi, ennen kuin nekin luovutettiin jutun muutenkin vähäisestä määrästä todisteita pois?

Olisi todella mukava tietää se oikea syy, miksi kaikki vähänkin tärkeät todisteet luovutettiin mahdollisemman nopeasti omaisille.

Oliko se ainoastaan mukavuudenhalua, kun ei viitsitty kirjoittaa takavarikkolappusia esineistä omaisille, vai pidettiinkö juttua sellaisena palana kakkua, että tuohan ratkeaa vaikka todisteita ei olisikaan.

Assmann tuskin on tässä todisteiden luovutuksen syynä, sillä hänethän vedettiin mukaan juttuun vasta myöhemmin, kun tavarat oli jo aikoja sitten luovutettu pois.

Kengissä siis on jotain outoa, mutta mitä, olisiko siitä tietoa siinä isossa tutkintapaketisssa, johon meillä ei rahkeet riitä hankittavaksi?

Olisiko ollut niin, että Sepin kengissä verijälkiä ei löydetty, mutta Gussen kengistä löytyi ja se on ollut se pähkäilyn paikka aikalais poliiseille.

Tuskin voidjälkiä silloin "näillä raukoilla rajoilla" osattiin edes etsiä.
Viimeksi muokannut Hessu52, Ti Syys 16, 2008 8:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Hessu52 kirjoitti:Olisi todella mukava tietää se oikea syy, miksi kaikki vähänkin tärkeät todisteet luovutettiin mahdollisemman nopeasti omaisille.
Ei siihen muuta syytä ollut, kuin sen ajan tutkijoiden suunnaton typeryys. Katsokaa tapahtumiin liittyviä valokuvia.
Tutkintaa johtavien oli tärkeintä näyttää viisaita pohtivilta, suurilta ajattelijoilta, jotka pyhäpukusillaan tai ankarimmillaan paitahihasillaan kyykistelivat kulmat kurtussa karttojen ja papereiden ääressä metsässä, kuvaajien etsiessä kunnoittavaa kuvakulmaa... ja sivullisten sotkiessa taustalla paikkoja :lol: ja eikös vain yhdellä tutkijalla ollut piippukin hampaissaan, aivan suuren maailman tyyliin. :lol: Hyvältä piti näyttää, viralliselta, ankaralta ja pätevältä... :lol:

Kenttäpoliisit soutelevat veneellä naama leveässä naurussa, solmiot kaulassa tietenkin, ja lahkeet käärittynä samalla varpaita vedessä liotellen naaraa vetelemässä...mitä etsimässä? Siitäpä ei tainnut kenelläkään olla mitään tietoa.

Paikalle tuotiin päivien kuluttua jopa koirapartioitakin. Siis seudulle, jolla oli trampannut komppanioittain porukkaa!
Olisi mukava tietää, mitä näiltä koirapoloisilta oikeasti odotettiin, miten ja mihin niitä yritettiin käskeä.

Myöhemmin koko tutkijalauma todennäköisimmän tekijän kanssa seistä töllistelevät murhaniemellä - maksaisin mitä tahansa, kun kuulisin, mitä siinä suunniteltiin... :lol:

No entäpä tämän päivän Bodom-tutkijat, olivatko he viisaampia, pätevämpiä?
Siitä voitaisiin keskustella aivan omassa ketjussaan... :wink:
Viimeksi muokannut :o), Ti Syys 16, 2008 6:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Oikeasti siinä on voinut olla mikä tahansa vähänkin kengän muotoinen esine.
Kyllä - juuri näin, mikä tahansa esine tai vaikkapa orava aurinkoa ottamassa. Lisäksi tuossa varjostuma-alueen aiheuttaneessa esineessä, on tuohon veriroiskeiden peittämään alueeseen yhteensopivat jäljet.

Niin, voihan se todella olla mikä tahansa mutta Gstafssonin kenkä sopii siihen hyvin. Toinen mielenkiintoinen seikka - kuinka on mahdollista, että Irmelin ja Sepon verta on joutunut Gustafssonin kenkiin, jos kengät sijaitsivat teltan ulkopuolella, aivan toisessä päässä, kuin murhattujen päät ?

- hymm -
Seikka ja heti perään jos?

Kengät kai olivat oviaukossa teltan sisäpuolella. Paineinen veri lentää kauaskin.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Kengät eivät totta perkeleessä olleet sisällä, sillä sinne ei yksinkertaisesti olisi sopinut eväspussukoiden ja meikkilaukkujen sekaan.

Eihän sinne olisi sopinut neljää ihmistäkään, saati sitten jokun jalkasilsan omistavan kenkälonttosia, kyllä jämpti on niin.

Olisitko itse laittanut eväspussukkasi esimerkiksi Gussen kenkien kanssa vierekkäin, pthyi saatana??!!
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Wagner kirjoitti: Kengät kai olivat oviaukossa teltan sisäpuolella. Paineinen veri lentää kauaskin.
Nissen mukaan kengät olivat ulkona. Nissen kengät olivat murhaajan jalassa :twisted:
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

peltirumpu kirjoitti: Nissen kengät olivat murhaajan jalassa :twisted:
Mainiota jos tämä on varmistunut. Sitten vaan lähdettä kiitos !
Hessu52
Watson itse

Eikö tässä kenkäjutussa voi edes hieman käyttää sitä herneen kokoa olevaa aivonystyrää, jota luukoppa muutaman kirjoittajan kohdalla suojelee.

Ei se teltta mikään armeijan miehistöteltta ollut!

Sinne ei yksinkertaiseti olisi mahtunut kamaa sisälle, saati sitten kenkiä, jotka ovat saattaneet haista ties kuinkakin pahalta.

Tyttöjen kengät olivat siististi ulkona, joten uskon, että poikienkin kengät ovat sinne jääneet, jos yleensäkään ovat olleet poissa jaloista, sillä epäilen heidän tarkoituksenaan ollut nukkua ulkosalla.

Käyttääkseni Sariolan viitoittamaa tietä, niin mitä todennäköisimmin, Gussen kengät ovat olleet murhaajan jaloissa, sillä niiden sisäpuolelta ei roiskeverta löytynyt, ainoastaan epämääräinen tahra, jossa oli kaiketi Irmelin ja Sepin markkerit.

Kuinka ne sitten ovat kenkään joutuneet, niin onkin jo toinen juttu.

Ja sekin, miten kengät ovat surmaajan jaloissa olleet, niin sekin olisi kiva tietää, eikä vastaus ole se, että vasen on ollut oikeassa jalassa ja oikea myös oikeassa jalassa.

Jokin syy murhaajalla on ollut käyttää Gussen kenkiä ja sitten piilottaa molempien poikien kengät.

Se ettei Gussen kenkien pohjista ole löytynyt verta, niin todistanee sen, että surmaaja on myös kävellyt ne kengät jaloissaan kenkäkätkölle, mutta onko sitten jatkanut sieltä sukkasiltaan, tai paljasjaloin eteenpäin, onkin jo kolmas juttu.

Onko se aivan varmaa, ettei kenkien pohjista todellakaan, edes nyky tutkimuksissakaan ole löytynyt verta?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

:o) kirjoitti:Myöhemmin koko tutkijalauma todennäköisimmän tekijän kanssa seistä töllistelevät murhaniemellä - maksaisin mitä tahansa, kun kuulisin, mitä siinä suunniteltiin... :lol:
Oi voi sentään, parhaat naurut pitkään aikaan. Tätä oli pakko kommentoida, vaikka totuus voi joskus kevennykseltä kuulostaakin - mitähän nuo hyväkkäät siellä murhaniemellä, tosiaan suunnittelivat ?

Hessu52
Watson itse

Tuli vaan mieleeni, että ajatelkaahan, kun murhaaja on kävellyt Gussen kengät jaloissaan kenkäpiilolle, niin missä hänen omat kenkänsä sillä aikaa ovat olleet, kuivumassako, kuten konsta aikoinaan esitelmöi?

Käsissä ja sitten toiset kengät toisessa kädessä, entäs se saaliskassi, Sepin rotsi ja Gussen kikkapihdit????

Huikeeta!!!!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri näin. Klo kuuden kulkijalla ei nähty kantamuksia, mutta se ei Espoon KO mielesä ollut merkityksellistä.

Mutta kulkijalla nähtiin, poliisin roskapöntöstä löytämä, vaalea pikkutakki, joka - "puettiin kulkijalle" - ikäänkuin se olisi nähty, tällä klo kuuden miehellä, päälle puettuna.

Eikä vain lisätty ikäänkuin nähdyksi, vaan se lisättiin Kivilahden silminnäkijälausuntoon, samoin kuin moni muukin seikka.

Kivilahden silminnäkijälausunto on aikalaispoliisin fiksaama, olettaman olettama ja arvaus. Siis pelkkää potaskaa ja tällä oli merkitystä Espoon KO lle. Heh.

Todennäköisesti Kivilahti ei ole koskaan kertonut mistään pikkutakkimiehestä.

- hymm -
Viimeksi muokannut awa, Ti Syys 16, 2008 11:30 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin