4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Villasukat »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:56 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:38 pm
Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:35 pm

Ja mihinkäs sun mielestä Milo sitte kuoli? Jumalauta sillä lapsella oli vakavia sisäelinvammoja sekä palovammoja. Tää on niin sairasta ja oksettavaa enkä ymmärrä miten edes kehtaat.
Luetteko te ollenkaan mitä mä kirjoitan? Mulla oli se käsitys että yksin nämä vammat ei olisi aiheuttanut kuolemaa vaan yhdessä sisäelinvammojen kanssa. En muista mistä luin tai kuulin mutta tällaista muistan kuulleni.

https://yle.fi/a/74-20073753

Siinä lukee yksin palovammat ei aiheuttaneet kuolemaa vaan jonkinlainen tukahduttaminen… eli viimeinen niitti tullut kaiken jälkeen. Olisko sisäelinvamma tullut sitten siitä.
Onko tuosta 'tukahduttamisesta' ollut mitään tietoa?

Onko siinä syy, joka vaatii lisätutkintaa? Onko tulossa laboratoriokokeiden vastauksia, niissä saattaa kestää varsinkin jos lähetetty ulkomaille tutkittavaksi?
Heitin jo tuon tyynyllä tukahduttamisen kaiken muun lisäksi.
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Maxgyver »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:01 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:57 pm Täällähän yritetään täysin heittää bussin alle kun yrittää tulla keskustelemaan asioista. Tietääkseni en ole heittänyt yhtäkään keksittyä juttua ja kaikki perustuu faktaan. Myöskin minulta löytyy sitä faktatietoa enemmän kuin muilta jotka tietävät vain lehdessä kirjoitetut asiat.
Miten sulta voi löytyä faktatietoa? Kerroit ettet ole asunut samalla paikkakunnalla etkä tiennyt asioiden oikeaa laitaa? Miten nyt yhtäkkiä sulla onkin enemmän faktatietoa? Ite en kyllä kehtais lapsen enona tälläst paskaa suoltaa täällä niiku sinä. Menee kyl viimeneki usko ihmisii
Tietääkseni oon meistä ainut joka on ollut oikeuden käynnissä paikanpäällä ja sieltä ei todellakaan ole kuin pieni tiivistelmä lehdissä. Myös tietääkseni oon ainut meistä joka on jutellut toisen syytetyn kanssa ja minulla on jonkinlainen henkilökuva myös ihmisestä yli 20 vuoden ajalta. Myös tämän koko keskustelu palstan oon lukenut alusta loppuun. Oon myös antanut ihan liikaa aikaa asioiden järjestelyyn ja tapahtumien kulun selvittämiseen koska minulla on ollut pakonomainen tarve saada tietää mitä on tapahtunut. Satoja tunteja. Mikään kertomani ei mielestäni ole ollut valetta ja kaikki perustuu faktaan. Tietysti minulla on myös ne pinkit lasit ja myös syy uskoa ja toivoa "parempaan". Faktahan on se että Milo on poissa ja se tiedetään kuka hänet pahoinpiteli hengiltä ja suurinpiirtein miten. Edes mulla ei oo aivan varmaa tietoa Muusan tiedoista niinkuin ei kenelläkään muullakaan. Kaiketi täällä saa tuoda esiin omia mielipiteitään
Jokukukavaan
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokukukavaan »

Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:17 pm
catlover kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:14 pm Ja se päiväkodin viesti sinne sosiaalitoimistoon. En nyt löydä sitä tähän hätään, mutta siinähän luki vain "Voitko soittaa Milon asiasta. Juteltiin äidin kanssa. T.Päiväkoti" En ihmettele yhtään, että todettiin ei kiireelliseksi. Olisi laittanut siihen viestiin siitä mustelmasata jota viesti koski niin olisivat osanneet reakoida !
Jos muita ei saa kiinni niin sosiaali- ja kriisipäivystys palvelee ympärivuorokautisesti. Sinne voi aina soittaa ja kysyä neuvoa!
Päiväkodissa on myös taksikortit. Yksi hoitaja olisi Milon kanssa voinut irtautua nukkariaikaan ja viedä Milon päivystykseen. Siellä olisi sokri ja lääkäri jatkaneet tästä.

Milo olisi hengissä jos näin olisi toimittu.
Viimeksi muokannut Jokukukavaan, Ma Helmi 19, 2024 2:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zombiecoyote
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja zombiecoyote »

Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:56 am
zombiecoyote kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 11:42 am Oikeudenkäynti oli kyllä aika floppi ja torso, ainakin liveseurontojen perusteella. Paljon jäi kysymyksiä ilmaan itse kullekin, nyt tuntui että kaikkien puheet ja kysymykset ja vastaukset oli vain hyvin pintaraapaisua eikä tarkennuksia tehty.

Joku sitä aikajanaa viikosta jossain kohti vähän jo laitteli, mutta edelleen mä mietin mitä on tapahtunut silloin kun Milo on otettu päiväkodista pois? Mitä Muusa näki silloin pojassaan, että ei uskaltanut enää viedä lasta päikkyyn? Vai jäikö siksi pois, kun päikyssä kysyttiin mustelmasta?

Suihkurekonstruktio - eihän suihkuttelussa ilmennyt lainkaan sitä, että rintakehään suihkuteltaisiin ja siitä tulisi palovammat, miksei palovammoja ollut pepussa yms., kysyttiinkö myöskään tuliko iskäpuolelle vammoja, kysyttiinkö mihin poika pissasi kerran pissaa oli naamassa?

Siinä vaiheessa kun lapsi saa palovammoja, niin aivan varmasti kiljuu kuin syötävä (ennen shokkia) vaikka miten pelkäisi. Miten kukaan ei kuule mitään?

Sebu sanoi varovasti paperilla ottaneensa nahkaa naamasta irti - missä tämä paperi? Oliko kyse ehkä palovammojen aiheuttamista rakkuloista, eikö nämä jäljet muka näkynyt? Jo harmittomasta vesirakulasta jää jälki mitä ei voi olla huomaamatta varsinkaan jos sitä repii pois.

Oliko nämä liikennevammaa muistuttavat sisäelinvammat syntyneet siis koska?

Suurin osa höyrymopista tulleet palovammat taisi olla rintakehän/kaulan alueella, jota paita peitti, ainakin testinukkekuvan perusteella. Mutta tästäkin tulee mieleen kysymys - jos lapselle olisi vaihdettu yövaatteet, eikö silloin pitäisi nähdä se pahinkin vamma?

Miksi Muusa puhuu Sebastianin puolesta mustaa valkoiseksi? Että olikin vain kärkäs? Miksei Muusa edelleen osoita mitään, että edes yritti tehdä jotain lapsensa hyväksi jottei tämä kokisi väkivaltaa? Se panadolin antaminen ei ole sitä, että lapsesta on huolehdittu parhaimmalla mahdollisella tavalla, koska äiti on tietoisesti valehdellut mustelmista jne. Ja viesteistä tulee kyllä ilmi vallan hyvin, että kyllä sen Sebastianin on vaan annettu tehdä mitä haluaa Milollekin.

Oliko Muusa lastensuojelun asiakas ennen Sebastiania?

Ja "veljelle" pari sanaa. Mun sisarus pahoinpiteli lapsiaan luunapein ja remmillä eli kuritti "vanhan kansan tyyliin", mutta kun tämä tuli ilmi, tehtiin lasut ihan itse ja katkaistiin välit heti, käytiin koko lähisuku oikeudessa todistamassa sisarusta vastaan eikä edelleenkään olla väleissä. Eikä lapsetkaan hällä. En ikinä vois kuitata sisaruksen lapsen kidutuskuoleman traumoja ja selviytymistä mustalla huumorilla, työnteon ymmärrän ja siitä että elämä jatkuu, mutta normaalin empatiakyvyn omaava ihminen ei heitä vain mustaa huumoria.

No siis Milon kunto on mennyt TODELLA PALJON pahempaan suuntaan ma 5.6-ke7.6 välillä.

Ne vakavat sisäelinvammat jotka vastasi kolarin vammoja on tulleet päiviä ennen palovammojen syntyä oikeuslääkärin ja syyttäjän mukaan.

Eli Milo on kenties ollut sänkypotilaana jo monta päivää.

Siellä sängyssä häntä on todennäköisesti tuolla mopillakin poltettu.

Ei häntä todennäköisesti missään suihkussa olla käytetty edes vaan se pissa ja kakkavaippa on pitänyt vaihtaa sinne sänkyyn kenties wipesien avulla ja siitä Sebu on raivostunut kun on Muusalle muutenkin jo kertonut että hän ei osaa hoitaa lasta eikä siivota lapsesta ulosteita.

Mutta aikajana mitä mä 5.6 hoitopöivän jälkeen ja keskiviikkoaamuna välillä on tapahtunut olisi mielenkiintoista tietää.

Sebuhan on ollut paljon poissa kotoa silloin tiistain ja edeltävän yönkin ti-ke ja tuli kotiin vasta keskiviikkoaamuna noin 9.30.

Veikkaan että tästähän se syyttäjä muuten voikin päätellä Muusankin Miloa yksin pahoinpidelleen koska Sebu ei ole ollut edes kotona ja oikeuslääketiede kyllä pystyy aika hyvin sisäissistä vammoista arvioimaan milloin ne on tehty!!!! Hei joo tää se on se näyttö mistä Muusaa voidaan epäillä noista sisäisistä vakavista Milon vammoista .

Muusa on ollut kotona helvetin kireänä kun Sebu on ollut kylillä vetää kamaa ja tuhlannut tietty myös rahaa.

Muusa on ollut tän takia kireänä kuin viulun kieli ja kohdistunut tän takia Milloin väkivaltaa ja Sebu sen viimeisteli noin kun on katsonut että Muusakin on Miloa kurmuuttanut huolella.
Mutta käytiinkö näitä kyseisen viikon ensipäiviä ja noita poissaolopäiviä miten tarkkaan sitten läpi? Olevinaan seurasin silmä kovana koko ajan iltapaskalehtien seurantaa, mutta nyt ei kyllä ole jäänyt mieleen laisinkaan oliko noista ensipäivistä eli kun Milo otettiin päikystä pois miten paljon puhe. Mitä Muusa on vastannut vai onko sitä edes kysytty? Niin moni asia meni jotenkin jopa ihan vain olankohautuksella tai sivuutettiin kokonaan.

Muusa edelleen mun silmissä vähintäänkin törkeän kuolemantuottamuksen, mutta myös murhan arvoinen ihan siksi, että se ei ole mitenkään mahdollista, että ei näe mitään pahoinpitelyn/vammojen merkkejä mukamas varsinkin jos ne sisäelinvammat on olleet jo useamman päivän, mutta sitten kuumeen huomaa, joten uskon koko ajan entistä enemmän hänen olleen mukana vähintään sallivana osapuolena välttääkseen "vitun sossuhuorien" käynnit ja ongelmat siitä. Eli puhtaasti on ollut ja on edelleen oman perseen pelastus tärkeintä ja vähän Sebastianinkin, koska ei sitä käräytä sitten millään eikä tunnu sitä edes syyttävänkään ja valkopesee täten senkin saastan pyykkiä. Ja jos lapsi on ollut "kiukkupyllynä" niin yleensä se tarkoittaa itkeskelevää/kitisevää lasta. Tätäkin olisi voinut syyttäjä kysyä tarkemmin, että miten tämä kiukkupylly Muusan oman näkemyksen käyttäytyi, eikö se herättänyt mitään ajatuksia siitä, että ensin on kuvannut päivällä jotain pahenevia jänniä juttuja lapsessa joka sitten kiukkuaa, eikö ole mitenkään tajunnut syy-yhteyttä muka?
Pallastunturi2024
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Pallastunturi2024 »

Ihan oikeastiko täällä meette ton trollin halpaan ja "otatte osaa" suureen suruun. Ja jos ei olisi trolli niin miks ees kirjottelette tollaselle? Kaikki on syyllisiä tähän tilanteeseen, myös sukulaiset. Mua ei kiinnosta kenenkään ig:t tai somejutut yms. haluun vaan keskittyy siihen et tää lapsi saisi oikeutta. Joku kehtaa tulla tänne viel sönköttää jotain traumoista ja peesta. Siihen valtio on varmasti tarjoamassa keskusteluapua ja mömmöjä, meidän muiden veronmaksajien pussista. Ja Muusa on tottakai tiennyt ja nähnyt kaikki vammat, miten joku jaksaa ees jauhaa etteikö olis nähnyt palovammaa rinnassa.. hei haloo oikeesti.
hmrp
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja hmrp »

Tämä oletettu veli kertoo tietävänsä faktoja mitä muut eivät tiedä. Kertoo olleensa oikeudenkäynnissä, jossa näytettiin Muusan kasvoista ottamat kuvat, mutta silti sanoo toisessa viestissä, että emme tiedä miltä palovammat näyttivät illalla. Höpönlöpöä.

Samanlaista faktaa kuin se puolustelupuhe potkulaudasta juuri tapahtuneen jälkeen. Älkää ruokkiko trollia.
Anonyymi987
Alokas

Viesti Kirjoittaja Anonyymi987 »

Ei voi kun hämmästellä tätä meininkiä täällä. Sukulaisten tuomitsemista ja heidän henkilökohtaisten asioiden kaivelua ja tietojen levittelemistä totuutena.
Enkä myöskään sitä että ensin odotetaan jonkun tutun/sukulaisen tulevan kertomaan omia näkemyksiään tapahtuneesta ja kun joku lopulta astuu esiin ja avaa tilannetta siltä kannalta jolta itse sen on nähnyt, hyökätään häntä vastaan.
Haisunäätä
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Haisunäätä »

Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:15 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:38 pm

Luetteko te ollenkaan mitä mä kirjoitan? Mulla oli se käsitys että yksin nämä vammat ei olisi aiheuttanut kuolemaa vaan yhdessä sisäelinvammojen kanssa. En muista mistä luin tai kuulin mutta tällaista muistan kuulleni.

Siinä lukee yksin palovammat ei aiheuttaneet kuolemaa vaan jonkinlainen tukahduttaminen… eli viimeinen niitti tullut kaiken jälkeen. Olisko sisäelinvamma tullut sitten siitä.

Onko siinä syy, joka vaatii lisätutkintaa? Onko tulossa laboratoriokokeiden vastauksia, niissä saattaa kestää varsinkin jos lähetetty ulkomaille tutkittavaksi?
Hyi ajattelet vähån samalla tavalla kun minä.
Mulla on sellainen olo että äidin pois ollessa ja nukkuessa tapahtui jotain muuta. Varmaan mielikuvitusta kun koko tämä keissi niin karmaiseva.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

QwertyKeyboard kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:15 pm
Balance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:05 pm Joko sinä veli teit niinkuin pyysin? Onko höyrymoppia testattu ihoon? Vastaatko kiitos!
Itsellä on höyrypesuri kotona ja joskus on ihan vähän sitä höyryä tullut iholle voin sanoa, että se polte ei ole mikään pieni. Se tuska on aika vitunmoinen jos se painetaan selkään kiinni ja poltetaan melkein koko selkä paskaksi. Epäilen, että se jälkikin mitä nämä saivat aikaan Miloon on ollut aika pahanäköistä kun ensihoitaja kutsuu sitä brutaaliksi pahoinpitely vammoiksi. Ilmeisesti ei tullut vaan mieleen Sebulle ja Muusalle, että lapsi voi kuolla jos sitä kohtelee sillä tavalla, koska se häiriön laatu päässä on sitä laatua.
Ihan samalla tavalla polttaa kuin kattilasta lentävä kiehuva vesitippa. Ja vielä pahemmin tietysti, jos on painettu ihoa vasten.

Vaikeaa ymmärtää miksi noin sairaalla pariskunnalla oli lapsi? Olisihan sen voinut antaa jollekkin, joka siitä välittää.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
hmrp
Vähänniinkuharrastaja

Tosiaan olankohautuksella ja muistamattomuudella liian moni asia sivuutettu.

Tosiaan kuinkas ne päivät kun Milo ei mennyt päikkyyn? Ei hän ainakaan kipeä ollut, jos niin kerta on leikkinyt ja puuhastellut. Miksi ei mennyt? Liittyisikö siihen "menee vielä pahemman näköiseksi" viestittelyyn? Mitähän satua Muusa siitäkin on läheisilleen keksinyt sepittää ja kaikki menee läpi :D
JudgeCooper
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

Pallastunturi2024 kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:21 pm Ihan oikeastiko täällä meette ton trollin halpaan ja "otatte osaa" suureen suruun. Ja jos ei olisi trolli niin miks ees kirjottelette tollaselle? Kaikki on syyllisiä tähän tilanteeseen, myös sukulaiset. Mua ei kiinnosta kenenkään ig:t tai somejutut yms. haluun vaan keskittyy siihen et tää lapsi saisi oikeutta. Joku kehtaa tulla tänne viel sönköttää jotain traumoista ja peesta. Siihen valtio on varmasti tarjoamassa keskusteluapua ja mömmöjä, meidän muiden veronmaksajien pussista. Ja Muusa on tottakai tiennyt ja nähnyt kaikki vammat, miten joku jaksaa ees jauhaa etteikö olis nähnyt palovammaa rinnassa.. hei haloo oikeesti.
Veikkaan, että tuon trollinikin takaa löytyy useampi hieman samea tyyppi. Naureskelevat teinihekotustaan hyvästä vedätyksestä. Työaikahan tällä "veljellä" oli tänään 6-14. Nopeasti on kotouduttu jatkamaan trollausta raskaan trollisession perään. Olisko lyhyt työmatka jääkaapilta sohvalle.
Välinpitämättömyys on valinta.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset

Nyt on sitten Julius Kivimäki etsintäkuulutettu, päästetty sekin vapaalle odottelemaan.

Onko nyt ihan pakko päästää kaikki vapaalle odottelemaan? Tämä kaksikko varmasti katoaa ennen tuomion julistamista ja sitten haaskataan rahaa heidänkin etsintään. Ei ihme, ettei lastensuojelulle riitä määrärahoja kun halutaan olla mielinkielin kaikille rikollisille.
Oi voi!
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:26 pm Olisko sisäelinvamma tullut sitten siitä.
Vai raiskaamisesta?
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
hmrp
Vähänniinkuharrastaja

Itse olen satavarma, ettei täällä yksikään sukulainen kirjoittele. Joillain keskenkasvuisilla on nyt hauskaa, kun menette halpaan.
Villasukat
Hercule Poirotin viikset

Haisunäätä kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:26 pm
Villasukat kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 2:15 pm

Hyi ajattelet vähån samalla tavalla kun minä.
Mulla on sellainen olo että äidin pois ollessa ja nukkuessa tapahtui jotain muuta. Varmaan mielikuvitusta kun koko tämä keissi niin karmaiseva.
Niinpä, eikä välttämättä mielikuvitusta. Tässä jutussa on enemmän kuin olemme saaneet tietää...
Vastaa Viestiin